Hoe krijg ik een show vol?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Hoe krijg ik een show vol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 18:50

Sorry ik weet echt even niet waar dit thuis hoort dus ik hoop dat het goed staat. Anders bij voorbaat excuses :=

Dit wordt een lang verhaal maar ik kan dingen nu eenmaal niet kort houden omdat ik graag van het eerste moment volledig ben {:}

Maar waar ik dus naartoe wil:
Over 2 weken ben ik gevraagd om met mijn paarden te gast te zijn op een jaarmarkt hier in de buurt.
Er is gevraagd of ik wat wil laten zien onder het zadel met mijn ruin en om de jongste dan aan de hand voor te stellen, als een soort mini rassenvoorstelling. Ik heb 2 Clydesdales, Dexter is de ruin (10 jaar dan) en Duke is nog hengst (1,5 jaar maar braaf en opgevoed).

Duke zal ik dus gewoon aan de hand wat mee rondstappen, ik wil dit vooral doen omdat het voor hem een goede oefening is. Hij kan, als hij niet moet stappen, gewoon in een stalletje staan met Dexter en er wordt hooi en water voorzien dus het is niet dat hij hele dag vastgebonden staat.

Maar dan.. wat doe ik met Dexter?
Ze vroegen een soort proefje te doen op muziek maar het vindt plaats in een tent, waar een piste is afgezet van 17mx30m met tentpalen om de 5m horizontaal en verticaal. Een proefje wordt dus moeilijk, Dexter is groot en log en wij rijden normaal in een piste van 40x60. Door de palen is het ook moeilijk om echt figuren te rijden.
Voor het rijden heb ik dan besloten om wat leuke muziek te zoeken en gewoon wat te 'improviseren'. Maar dat is al snel saai.
Nu kan Dexter wel wat basistrucjes van vrijheidsdressuur maar niks dat ik denk: dit willen mensen wel zien. -O- Maar hij leert snel! Dus ik hoor graag wat jullie kennen voor trucjes die leuk zijn om naar te kijken en relatief makkelijk aan te leren.
Hij kan nu: kusje geven, voetjes vooruit steken, nee schudden, spagaat en op het blok staan maar ik heb geen verplaatsbaar blok. Ik ben bezig met Spaanse pas maar die is voorlopig vooral nog erg enthousiast en een tikje spastisch :+

Ik zoek dus tips of ideeën om een middag vol te krijgen (ik moet niet de hele tijd wat doen, het is een wisselend programma maar ik kom meerdere keren aan de beurt). Het hoeft geen spektakel te zijn, het gaat er om dat het Clydesdale ras wat gepromoot wordt.

Bijkomende info: Dexter wordt Engels gereden, kan met of zonder bit, liefst met zadel want ik klim niet zomaar even snel op 1m80 zonder zadel en dan ziet het al snel een beetje stom uit :=
Alles waarbij ik kinderen moet betrekken is uitgesloten door de organisatie, er zijn te veel kinderen en dan komt er ruzie omdat niet iedereen aan de beurt kan.

Dus als jullie nog gekke, creatieve ideeën hebben hoor ik het graag!

Dit zijn Dexter en Duke;

Afbeelding

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: Hoe krijg ik een show vol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:54

Ik zou sowieso een uitleg geven over alles dat de Clydesdale de Clydesdale maakt. Want je publiek kent het ras vast niet! Dus waarvoor zijn de sokken, waarom zijn ze zo groot, waar komen ze vandaan en wat doen ze in land van herkomst? Budweiser verwijzing is leuk. Daarnaast is het leuk om een stukje op te nemen met "Maat gewoon paard" en "maat Clydesdale. Dus een gewoon halster naast zijn hoofd, een gewoon hoefijzer op zijn poezelige voet houden ter vergelijking etc.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 18:57

Haarbal schreef:
Ik zou sowieso een uitleg geven over alles dat de Clydesdale de Clydesdale maakt. Want je publiek kent het ras vast niet! Dus waarvoor zijn de sokken, waarom zijn ze zo groot, waar komen ze vandaan en wat doen ze in land van herkomst? Budweiser verwijzing is leuk. Daarnaast is het leuk om een stukje op te nemen met "Maat gewoon paard" en "maat Clydesdale. Dus een gewoon halster naast zijn hoofd, een gewoon hoefijzer op zijn poezelige voet houden ter vergelijking etc.

Oehh dat vergelijken vind ik superleuk!! Had ik nog niet aan gedacht :D

Ik weet alleen niet of ik iets van een micro ofzo krijg en vind het eigenlijk ook wat eng om zelf te spreken :=

Heb hier wel nog een klein kratje met 8 à 10 lege budweiserflesjes staan.. zou ik daar wat mee kunnen?

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:02

Je kan ook iemand anders je spreker laten zijn wellicht? Dat jullie samen een tekst bedenken en diegene die dan vertelt? Ik zou het niet 1 op 1 voorlezen want dat is echt dodelijk saai. Een vragenrondje uit het publiek achteraf is ook leuk. En als je iemand met een Shetter kent kan je helemaal iets tofs doen natuurlijk bij Kijk en Vergelijk :D

Budweiser kratje kan je meenemen en bij je "show and tell" gedeelte gebruiken? Of (hilarisch) gebruiken om op te stijgen. En natuurlijk even verwijzen naar de heren in het publiek, haha, dat ze dat wellicht meer zegt dan het paard zelf... Snufje humor doet het goed.

edit: Het is dat ik totaal niet in de buurt woon anders kwam ik zo je spreker zijn :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Hoe krijg ik een show vol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 19:07

Als je in de buurt woonde had ik dat super leuk gevonden want het klinkt alsof wij dezelfde humor hebben haha!

Ik ben nu wat aan het rond zoeken om te kijken of ik Dexter kan leren (of Duke misschien? dan is hij niet helemaal nutteloos) om een flesje uit de bak te nemen met zijn mond en aan mij te geven. En dan nog eentje nemen waarmee hij tegen mijn flesje aantikt als 'proost'. Voor af te sluiten ofzo haha
Maar dan hebben we nog wel wat werk voor de boeg.

Kan al een tekstje uitschrijven voor een eventuele speaker, voorlopig gaat alleen mijn vriend mee en die krijg ik zo ver niet :P

Kinke

Berichten: 20524
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Hoe krijg ik een show vol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:17

dat vergelijken is inderdaad heel erg leuk. En informatie over het ras uiteraard. Er moet toch wel iemand te vinden zijn die de tekst wil voorlezen? Ken je geen Bokkers uit jouw buurt?

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Re: Hoe krijg ik een show vol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:26

Tijdens je verhaal Dexter af en toe nee laten schudden alsof hij het er niet mee eens is. je maakt het op die manier luchtig en leuk.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 19:27

Kinke schreef:
dat vergelijken is inderdaad heel erg leuk. En informatie over het ras uiteraard. Er moet toch wel iemand te vinden zijn die de tekst wil voorlezen? Ken je geen Bokkers uit jouw buurt?

Ik heb misschien iemand die mee kan, even duimen draaien haha :D Denk dat ze het ook wel leuk kan vertellen.

zacharyhill schreef:
Tijdens je verhaal Dexter af en toe nee laten schudden alsof hij het er niet mee eens is. je maakt het op die manier luchtig en leuk.

Ja zoiets ben ik ook aan het uitzoeken, kijken of ik hem nog geleerd krijg om ja de knikken en dan een soort gesprekje

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Hoe krijg ik een show vol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:44

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat omdat dit niet specifiek wedstrijd gerelateerd is :)