Welke prijsklasse

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Welke prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:24

Je zou met deze eisen en het kleurtje eens kunnen zoeken naar een Iers sportpaard of Irish Draught

Dan zit je wat onder de KWPN prijzen.

En verder lijkt Belgie wat goedkoper dan Nederland.

Ties 3/6/2015 <3


mireillea44

Berichten: 46
Geregistreerd: 18-06-14
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:16

En heb je al een paardje gevonden?

"No act of kindness, no matter how small, is ever wasted" - Aesop

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Welke prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:30


Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Babootje

Berichten: 26202
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Welke prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 09:42

Te mooi om waar te zijn Alane

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Welke prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 10:50

Ik vind ook wel dat sommigen hier met absurde prijzen aankomen hoor...
Ik heb mijn vorige paard verkocht voor 3250 welke (op de kleur na) voldeed aan al TS haar eisen...als het kleurtje goed was geweest dan.had.ik.dus rustig 6/7000 euro meer kunnen vragen? Enkel voor de kleur?
Jullie hebben het over waarde? Dan is geen enkel paard meer waard dan slachtprijs...uiteraard verkopen mensen niet voor slachtprijs hun paard maar is de rest wel emotionele waarde...uiteindelijk is het maar net wat "de gek ervoor betaald"

Ik ben zeer tevreden met de prijs die ik heb gekregen voor mijn 12 jarige 1.72 hoge bomproof ruin die tot M niveau de kunsten kent, 110 parcoursje kan springen, braaf is op buitenrit zowel alleen als met anderen en kleine kinderen kunnen hem zo meenemen...paard met een hart van goud...en dit paard is 1 jaar geleden verkocht...dus toen de "crisis" al voorbij was...
Ik hoef geen commentaar dat mensen vinden dat dit paard veel meer waard was...ik kreeg hem namelijk aan de "straatstenen niet verkocht" voor de prijs die ik vroeg (4000) behalve 1 iemand die geinteresseerd was maar naar mijn mening geen passende match was.

Ik denk dat als ts haar wensenlijstje aanhoud, en dus zoekende is naar eigenlijk een braaf leerpaard waarvan het eventueel ook een koudbloed mag zijn, dat 8000 euro meer dan reeel is en.dat ze daarvoor echt wel een heel erg leuk paard kan vinden, ook warmbloeden met een speciaal kleurtje...wat een bizarre prijzen zeggen sommigen zeg...dat zijn fantasieprijzen die jullie hoogstwaarschijnlijk zelf zullen vragen voor het klompje vlees wat je verkoopt...maar of je dat ervoor krijgt? Ik mag hopen van niet...de wensen die TS heeft moet absoluut binnen haar budget van 8000 euro te vinden zijn.
TS, succes met je zoektocht!

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Welke prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 10:56

Kim_1990
De echte leuke/brave/goede gaan momenteel echt als warme broodjes hoor! Je mag soms al blij zijn als je mag komen kijken/proefrijden.

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Welke prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 11:15

De leuke brave dieren gaan inderdaad heel snel en voor flink wat geld. En heel banketstaaf, je kan een dier ook te laag prijzen... Dan denken mensen simpelweg dat er iets aan mankeert en besparen ze zichzelf de moeite om te komen kijken omdat ze denken dat er een addertje onder het gras zit. :)

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Welke prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 11:20

Ik weet nog een leuke haflinger merrie van 158 cm ZZZwaar met winst .. 12 jaar voor onder de 8000.

Elisa2

Berichten: 37026
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 13:48

Pinda_Dipje schreef:
De leuke brave dieren gaan inderdaad heel snel en voor flink wat geld. En heel banketstaaf, je kan een dier ook te laag prijzen... Dan denken mensen simpelweg dat er iets aan mankeert en besparen ze zichzelf de moeite om te komen kijken omdat ze denken dat er een addertje onder het gras zit. :)


Inderdaad, en vooral rond de 4.000 is zo'n tricky grensgebied waar veel paarden voor staan die rontgenologisch niet goed zijn in de hoop dat men niet keurt. Sowieso paarden die geadverteerd worden zonder rontgenologische {goed} keuring gaan niet hard.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

haffiefreak

Berichten: 1636
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-18 14:46

kim_1990 schreef:
Ik vind ook wel dat sommigen hier met absurde prijzen aankomen hoor...
Ik heb mijn vorige paard verkocht voor 3250 welke (op de kleur na) voldeed aan al TS haar eisen...als het kleurtje goed was geweest dan.had.ik.dus rustig 6/7000 euro meer kunnen vragen? Enkel voor de kleur?
Jullie hebben het over waarde? Dan is geen enkel paard meer waard dan slachtprijs...uiteraard verkopen mensen niet voor slachtprijs hun paard maar is de rest wel emotionele waarde...uiteindelijk is het maar net wat "de gek ervoor betaald"

Ik ben zeer tevreden met de prijs die ik heb gekregen voor mijn 12 jarige 1.72 hoge bomproof ruin die tot M niveau de kunsten kent, 110 parcoursje kan springen, braaf is op buitenrit zowel alleen als met anderen en kleine kinderen kunnen hem zo meenemen...paard met een hart van goud...en dit paard is 1 jaar geleden verkocht...dus toen de "crisis" al voorbij was...
Ik hoef geen commentaar dat mensen vinden dat dit paard veel meer waard was...ik kreeg hem namelijk aan de "straatstenen niet verkocht" voor de prijs die ik vroeg (4000) behalve 1 iemand die geinteresseerd was maar naar mijn mening geen passende match was.

Ik denk dat als ts haar wensenlijstje aanhoud, en dus zoekende is naar eigenlijk een braaf leerpaard waarvan het eventueel ook een koudbloed mag zijn, dat 8000 euro meer dan reeel is en.dat ze daarvoor echt wel een heel erg leuk paard kan vinden, ook warmbloeden met een speciaal kleurtje...wat een bizarre prijzen zeggen sommigen zeg...dat zijn fantasieprijzen die jullie hoogstwaarschijnlijk zelf zullen vragen voor het klompje vlees wat je verkoopt...maar of je dat ervoor krijgt? Ik mag hopen van niet...de wensen die TS heeft moet absoluut binnen haar budget van 8000 euro te vinden zijn.
TS, succes met je zoektocht!


Dank je wel. We blijven zoeken. En het ideal paard komt vanzelf wel.

Raisa is moeder van een mooi hengste veulentje Geboren op za 23-juni-07 tussen 19.00 en 21.00

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:42

Elisa2 schreef:
Pinda_Dipje schreef:
De leuke brave dieren gaan inderdaad heel snel en voor flink wat geld. En heel banketstaaf, je kan een dier ook te laag prijzen... Dan denken mensen simpelweg dat er iets aan mankeert en besparen ze zichzelf de moeite om te komen kijken omdat ze denken dat er een addertje onder het gras zit. :)


Inderdaad, en vooral rond de 4.000 is zo'n tricky grensgebied waar veel paarden voor staan die rontgenologisch niet goed zijn in de hoop dat men niet keurt. Sowieso paarden die geadverteerd worden zonder rontgenologische {goed} keuring gaan niet hard.


De mijne stond te koop die zowel rontgen als klinisch in orde is toen ik hem kocht, ook waren keuringen toegestaan met de regel dat bij afkeur de kosten voor mij waren. Verder zijn er super veel geinteresseerden geweest en veel mensen zijn komen kijken...maar aan het einde waren er maar 2 die echt geinteresseerd waren en 1 ervan achte ik zelf niet geschikt...
Desalniettemin is mijn toenmalige paard getaxeerd door verschillende kenners op +-4000 euro, vandaar die prijs...

Goed, ontopic weer, TS, succes met je zoektocht, weet zeker dat je een passende match vind voor dit bedrag.

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Welke prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:05

Ik denk ook indien je voor een volledig gezond paard wilt gaan dat je zeker mag rekenen op 10.000. En dan is het nog de vraag wil je dat het paard de kwaliteiten heeft om uiteindelijk het hogere (M/Z)dressuur aan te kunnen? Dan mag je er denk ik nog wel wat bijleggen..

Succes met de zoektocht! Je moet er vaak net zo tegen aan lopen en zeker geen haast mee maken.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, MyWishMax en 113 bezoekers