Welke prijsklasse

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:49

Ik vind je eisen helemaal niet gek, bomproof paard met een leuk kleurtje.
Vanaf €5000,- dan zal je misschien wel her en der wat moeten toegeven (bijv de aparte kleur)en dat bedrag kan uitlopen tot zo gek als je het wil maken.
Wil je echt een paard met een goed papier dan schiet de prijs omhoog maar vind je een tinker leuk dan is de prijs al heel anders

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.


Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:51

Als je echt aan alle eisen wilt voldoen denk ik dat je vanaf 10K moet rekenen als je aan een KWPN paard denkt. Dit soort paarden zijn schaars.

Je geeft geen vanaf stokmaat aan en ook niet of het een warmbloed moet zijn.
Als een kleiner paard tot de 1,60m zonder papier, kruisingen of koudbloeden ook prima zijn dan zou je misschien vanaf 5K iets kunnen vinden.

Het lijkt me geen makkelijke zoektocht, succes!

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:52

En een tinker is heel leuk hoor! Heb er zelf 2 en met de oudste ben ik L2 geworden!
Springen kan hij als de beste, super braaf en rij dit jaar voor de 3de keer de Epervierdaagse met hem

Misschien toch een overweging

BigOne
Berichten: 38045
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:01

Mies schreef:
Rizette schreef:
Met jouw lijst van eisen en geen zinnig idee over je eigen capaciteiten als ruiter kan ik hier ook geen zinnig woord over zeggen.

:') Wat een reactie.

Helemaal geen vreemde reactie, wanneer ts dus net op een beest kan blijven zitten dan zit ze dus echt aan een bomproof paard vast en die zijn zeer schaars en dus gigantisch aan de prijs, tel daarbij leeftijd en maat en kleur op dan is het eisenlijstje voldoende voor een zeer hoge prijs. Wanneer de ts een aardig potje kan rijden kun je een dier zelf ook nog veel bijbrengen. En de meeste bomproef paarden hebben al heel veel gezien en gedaan en lopen meestal dus ook al wat langer in de sport. Je kun een B proef rijden met alle paarden, ook trekpaarden en tinkers.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Welke prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:04

tja misschien ook een eigen tekortkoming als je met dit lijstje geen voorstelling van ongeveer een prijsklasse kan maken.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Nessie

Berichten: 8566
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:05

Wanneer je per se een aparte kleur zoekt dan kom je inderdaad wel in die prijzen uit welke hier worden genoemd (10.000-15.000). Maar met je lengte kan je eventueel ook naar een E pony kijken, daar zul je meer kleurtjes aantreffen en het daardoor ook wel wat goedkoper kunnen vinden (6000-10.000). Wanneer je het kleurtje schrapt zal het aanbod een stuk groter worden en daarmee ook meer variatie in prijzen. Maar alsnog blijft de vraag naar een gezond, braaf en allround paard groot.

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Welke prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:22

B-klaar, in de grote maat, makkelijk te rijden... en dan ook nog in een schaarse kleur.

Succes, het spaarvarken mag op de kop :D Gaat je zeker 8.000 euro kosten en waarschijnlijk meer dan 10.000. Schrap het kleurtje en dat scheelt je zo 2.000 euro. Schrap het makkelijk te rijden en het gaat lukken voor rond de 6.000 euro.
Tenminste: gezonde paarden.
Ongezonde paarden zijn aanmerkelijk goedkoper.
Haflingers en Fjorden ook.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Welke prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:38

Dus ts... genoeg tips gekregen. Wat is je budget ongeveer? Wat had je zelf in gedachte?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:59

bigone schreef:
Helemaal geen vreemde reactie, wanneer ts dus net op een beest kan blijven zitten dan zit ze dus echt aan een bomproof paard vast en die zijn zeer schaars en dus gigantisch aan de prijs, tel daarbij leeftijd en maat en kleur op dan is het eisenlijstje voldoende voor een zeer hoge prijs. Wanneer de ts een aardig potje kan rijden kun je een dier zelf ook nog veel bijbrengen. En de meeste bomproef paarden hebben al heel veel gezien en gedaan en lopen meestal dus ook al wat langer in de sport. Je kun een B proef rijden met alle paarden, ook trekpaarden en tinkers.

Een aardig potje rijden gaat oha niet samen met ''onzekere ruiter''. Dus de kans dat TS in de categorie ''aardig potje rijden'' valt lijkt me niet zo groot.

koeien op de weg...

anjali
Berichten: 14919
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:06

haffiefreak schreef:
Jullie hoeven nog niks aan te bieden. Ik ben 1,65 lang en 65 kg.

Ik ben een beetje aan het kijken naar een paard met de volgende lijst met wensen:

*liefst ruin, brave merrie mag ook.
*alleen op buitenrit kunnen bomproof
*tot 1,75
*aparte kleur. (Valk, palomino, enz.
*sprongetje kunnen maken.
*leuk proefje kunnen lopen. (B)
*voor onzekere ruiter.
*tussen de 7 en 12

Aan welke prijsklasse moet ik denken?

Als die aparte kleur een prioriteit voor je is dan zou je eens bij de Spaanse of Portugese rassen kunnen kijken.Die hebben vaak een aparte kleur.Maar dan zul je toch ook wel aan 8000 of zo moeten denken.Tenzij er iets mee is,dan worden ze meteen veel goedkoper.Sommige gebreken als luchtzuigen zijn voor de een erg en voor een ander niet.

Nessie

Berichten: 8566
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Welke prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:07

Dat is alleen wat minder handig voor het springen een Spaanse of Portugees (uitzonderingen daargelaten).

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

rien10
Berichten: 14410
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:12

Elisa2 schreef:
haffiefreak schreef:
Jullie hoeven nog niks aan te bieden. Ik ben 1,65 lang en 65 kg.

Ik ben een beetje aan het kijken naar een paard met de volgende lijst met wensen:

*liefst ruin, brave merrie mag ook.
*alleen op buitenrit kunnen bomproof
*tot 1,75
*aparte kleur. (Valk, palomino, enz.
*sprongetje kunnen maken.
*leuk proefje kunnen lopen. (B)
*voor onzekere ruiter.
*tussen de 7 en 12

Aan welke prijsklasse moet ik denken?


Vanaf e15.000,- minstens...zoals al gezegd zoekt iedereen braaf met goede basis. Voor onzekere ruiter zijn de paarden nog dunner gezaaid..apart kleurtje maakt het nog moeilijker.


Precies. Ik zit ook wel eens te brainstormen (dochter is 18) over de verkoop van onze pony. Maar, hij gaat niet weg hoor, <3 . Z1, Fotogenieke pony. Niet bang. Alles kunner. 1.55 Als ik m te koop zou zetten, gaat dat ook voor de vraagprijs E 15.000,--

Jij wilt wat iedereen wilt. Dus dat maakt het duur.
Ik heb al vaker de vraag te horen gekregen "Is hij te koop" Dus dat maakt hem duur.
Is hij het waard? Weet ik veel, dat is wat ik zou vragen.
En dat is wat er gebeurt als jij dit allemaal vraagt. Het maakt het paard duur.

Succes moet zoeken. Wel een hele leuke tijd hoor, zoeken, puzzelen, proefrijden.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Welke prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:14

Je hebt het over Z1, ts vraagt B, daar zit een heel verschil in qua prijs

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Welke prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:17

Er zijn maar weinig pony's in de E-maat die 15K gaan opleveren.
Dan kunnen ze nog zo mooi zijn en nog zo Z1-lopen, er is bar weinig vraag naar die dieren.
Was een heel ander verhaal als het een D-pony zou zijn geweest.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

rien10
Berichten: 14410
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:18

@Gilbo Ja, snap ik. Je hebt ook helemaal gelijk. Maar wat ik bedoel duidelijk te maken dat je een Bomproef, (dus goed afgericht), proef-klaar, mooi paard niet hebt voor E 5.000,-- Iedereen wil zo'n paard. Je moet echt je portemonnee opentrekken.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 23-02-18 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14410
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:19

Dees schreef:
Er zijn maar weinig pony's in de E-maat die 15K gaan opleveren.
Dan kunnen ze nog zo mooi zijn en nog zo Z1-lopen, er is bar weinig vraag naar die dieren.
Was een heel ander verhaal als het een D-pony zou zijn geweest.



Klopt En hij is helemaal niet te koop. Dus het probleem is er niet. Ik heb het slechts als voorbeeld aangehaald dat als je iets wilt wat iedereen wilt, dat het de prijs opdrijft.

Ik kan wel E 25.000,-- voor hem vragen (als hij al te koop zou zijn). Dat wil nog niet zeggen dat ik het krijg.

Maar TS wil wat iedereen wil. En dat drijft de prijs op. Mijn pony als voorbeeld zetten, was dus slechts ter illustratie.



Dus, om op de vraag van het topic te regageren: Welke prijsklasse? Rond de E 10.000,--

Nessie

Berichten: 8566
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Welke prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:22

Misschien heeft TS wel 20.000 euro te besteden, ze heeft nog niks benoemd.

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

rien10
Berichten: 14410
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Welke prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:24

Klopt, heeft ze ook niet. Maar ze vraagt "Welke prijsklasse" en wij benoemen die prijsklasse.

Wij zeggen niet wat ze te besteden heeft.

BigOne
Berichten: 38045
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:32

GDG schreef:
bigone schreef:
Helemaal geen vreemde reactie, wanneer ts dus net op een beest kan blijven zitten dan zit ze dus echt aan een bomproof paard vast en die zijn zeer schaars en dus gigantisch aan de prijs, tel daarbij leeftijd en maat en kleur op dan is het eisenlijstje voldoende voor een zeer hoge prijs. Wanneer de ts een aardig potje kan rijden kun je een dier zelf ook nog veel bijbrengen. En de meeste bomproef paarden hebben al heel veel gezien en gedaan en lopen meestal dus ook al wat langer in de sport. Je kun een B proef rijden met alle paarden, ook trekpaarden en tinkers.

Een aardig potje rijden gaat oha niet samen met ''onzekere ruiter''. Dus de kans dat TS in de categorie ''aardig potje rijden'' valt lijkt me niet zo groot.

Daarom is de opmerking ook niet verkeerd, sommigen vonden deze opmerking vreemd, ik dus niet. Maar ook al vind ts haar droompaard, wanneer ze onzeker is en niet zo veel rijervaringen heeft word ook het bomproof droompaard misschien wel een palomino/valkkleurige nachtmerrie.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:34

rien10 schreef:
Mijn pony als voorbeeld zetten, was dus slechts ter illustratie.


Vrij zinloze illustratie. Die pony van jou kan prachtig zijn, maar op slechts Z1 gaat ie geen 15K opbrengen. De helft wellicht nog niet eens. Er is gewoon weinig vraag naar E-ponys. Je illustratie is een goed voorbeeld een te hoge prijs. Jij kunt als eventuele verkoper wel vinden dat zo'n diertje dat geld waar is, maar per saldo bepaald de koper de waarde.

Daar waar meerdere kopers hetzelfde willen, zal de prijs omhoog gaan. Maar geen enkele koper zal veel te veel willen betalen. Er staan op internet plenty voorbeelden van verkopers die zelf het meeste geld over hebben voor hun paard en daardoor de prijs irrationeel hoog zetten. Dat zijn de paarden die wat langer dan een week te koop staan. De mooiste voorbeelden daarvan vind je op Sporthorses. Daar staan ze vrijwel altijd te duur.
Laatst bijgewerkt door Dees op 23-02-18 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Jennyj01
Berichten: 5374
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:36

Ts wat jij zoekt is een goed allround leerpaard. Die zijn niet goedkoop. Tegen de 10.000,- moet je dan wel rekenen. Je kunt ook je geld in jezelf investeren. Veel (privé) lessen en jezelf bijscholen. Dan kun je wat makkelijker, en vaak goedkoper, wat vinden.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

anjali
Berichten: 14919
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:38

Nessie schreef:
Dat is alleen wat minder handig voor het springen een Spaanse of Portugees (uitzonderingen daargelaten).

Daarom wilde ik ook weten wat haar prioriteit is .Als je iets bepaalds perse wilt dan zou je kunnen inleveren op andere wensen.Want 100% volmaakte paarden bestaan niet,ook al zou je nog zo'n groot budget hebben.Trouwens 100% volmaakte eigenaren bestaan ook niet!

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Welke prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:40


Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

lucifertje

Berichten: 5604
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:41

KarinLF schreef:
Nou inderdaad wat een prijzen worden er genoemd zeg!

Wij hebben vorig jaar september een heel gave , brave en grote (1.74) KWPNér, Obelisk x Flemming, klinisch en rontgenelogisch goedgekeurd voor 5500,00 jong dier 5 jaar. Inmiddels L1 (Ook omdat manlief geen B meer mag starten)

Ik denk dat je ook een beetje mazzel moet hebben, er zijn best veel leuke paardjes te koop maar makkelijk is het niet.


Het kan ook best maar niet met een apart kleurtje, dan ga je echt wel naar de 10K+ prijsklasse. Er stond vorige jaar een hele leuke valk merrie te koop. Precies wat TS omschrijft, had alles mee en was allround maar het was geen top beweger. Gewoon een normale waar je leuk mee rondstuurd. Desondanks stond deze te koop voor 15K en dat is een realistisch bedrag voor wat TS ‘eist’.

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:42

Nou nou, ik moet zeggen dat sommige hier wel gelijk de hoogte in gaan denken. Ik heb vaak genoeg zo'n soort paard te koop zien staan. En zal dan als prijsklasse 5000-8000 gaan denken! :) Maar soms met geluk vind je ze wel goedkoper!

P.s. Je moet misschien niet op kleur gaan kijken, ik wilde namelijk graag een palomino. Maar kwam terug met een bruin paard. :')

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fudge en 3 bezoekers