Even uit Nieuwsgierigheid een vraag voor stalhulpen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
ingridxxs

Berichten: 256
Geregistreerd: 17-03-13
Woonplaats: Nieuw balinge

Re: Even uit Nieuwsgierigheid een vraag voor stalhulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:43

Bij ons op de manege doen we er ongeveer 8 per uur. Incl hooi en bultje vlas erbij is soms 6 en soms 8 per uur, ligt eraan hoe vies ze zijn. We mesten wel elke dag uit!

Insta: @fjordfons_
Facebook: Fjord Fons
Classical dressage


khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Even uit Nieuwsgierigheid een vraag voor stalhulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:51

Ik heb op een uur, een uur en een kwartier toch wel de paarden gevoerd, buiten gezet, 7 stallen uitgemest (ok, mest en natte plekken eruit) en opgestrooid, voer- en drinkbakken schoon en hooi en voer voor 's avonds gedaan.

Voordeel is dat we maar 2 echte vetkezen hebben, een grote kruiwagen, een mesthoop dichtbij en geen gedoe met molens enzo. Stro en alles staat heel dichtbij, dus ook daar weinig tijdverlies.

MelanieB

Berichten: 25868
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:02

Hier 6 stallen toch wel in max 45 min gedaan. Lees; 6 stallen uitmesten, mest en natte plekken en even netjes omscheppen, hooi erin doen, voer erin en voer voor de volgende ochtend klaar zetten.

Maar hier staan ze dan ook alleen de avond/nacht op stal, en kleinere stallen ivm kleinere pony's. Plus grote kruiwagen die vaak max 1 keer tussendoor geleegd moet worden en alles lekker dichtbij elkaar (achter de stallen voer en dat gooi je zo over het muurtje heen de bakken in :D )

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner
Individueel Zilver en team Zilver WK Kisbér 2019 | Team Goud WK Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud WK Oirschot 2023

Pandora2
Berichten: 19853
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:10

Goh...als twintiger / dertiger kon ik dat tempo ook wel aan. :=
Maar met de leeftijd gaat alles ietsje trager, dus ook het mesten van de stallen :D
Dus nee, ik vind het niet zo gek dat je dit niet echt redt in 6 uur / 13min per stal.

Sorry, heb even ook naar jouw leeftijd gespiekt :o

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:19

beatje schreef:
mala26 schreef:
Ik had 6 min per stal... Dus 13 is een luxe!!

In 6 min?ts doet ze in de 13 minuten ook naar buiten en binnen he en eten klaar zetten en alles.
Triest voor het paard als je dat allemaal in 6 min. doet.

Ik heb zelf een kleine pensionstal gelukkig gaat het er heel wat relaxter aan toe,voor zowel mij als de paarden :-)


Als ze slim is zet ze het hele spul in 1x buiten en haalt ze ze binnen als alle stallen klaar zijn

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

mala26

Berichten: 4989
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:43

beatje schreef:
mala26 schreef:
Ik had 6 min per stal... Dus 13 is een luxe!!

In 6 min?ts doet ze in de 13 minuten ook naar buiten en binnen he en eten klaar zetten en alles.
Triest voor het paard als je dat allemaal in 6 min. doet.

Ik heb zelf een kleine pensionstal gelukkig gaat het er heel wat relaxter aan toe,voor zowel mij als de paarden :-)


Nou hoop voor die paarden dat ze ook niet maar 13 min buiten staan..
Maar ik meste die paarden op stal.
Ik moest in 6 min stal mesten,strooien, voeren en vegen. En de mesthoop en stro opslag lagen niet bepaald op de route.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

paardrijmiep

Berichten: 964
Geregistreerd: 08-12-07

Re: Even uit Nieuwsgierigheid een vraag voor stalhulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:18

ik doe ook 10 stallen in 20-30 min.
zijn vlas stallen, word elke dag schoongemaakt, hooi voer ik ook, en het kan eens voorkomen dat ik ze binnen/buiten moet zetten ( of stapmolen), dekens wisselen. en aanvegen. moet ik alles doen ben ik ongeveer 45 min bezig.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Even uit Nieuwsgierigheid een vraag voor stalhulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:53

Ik deed 15 stallen mesten, incl alles buiten en binnen, stro en hooi in de hokken in 2 uur.
Vegen of mesthoop opsteken hoefde ik niet.Was ff aanpoten maar daar hou ik van.

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:57

Paardenwerk is hard werken. 13 minuten per stal is ruim, ik had vroeger 8 minuten de tijd en dat was ook goed te doen. Het is gewoon keihard werken.


SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:09

Ik merk een enorm verschil bij onbeperkt ruwvoer of niet, hoeveel strooisel er in ligt en welk en hoe precies je uitmest.
Schep je gewoon een paar flinke scheppen weg of ben je heel zuinig met strooisel.
Ik kan echt wel binnen een paar minuten een stal uitmesten, strooisel er op en klaar, of elk keuteltje opzoeken en strooisel er af schudden en tijden met 1 stal bezig zijn.. Misschien doe jij het netter dan van jou verwacht wordt?
Misschien kan je een keer bij iemand anders mee kijken?

Sometimes you win en sometimes you learn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Tara_13 en 116 bezoekers