[VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 09:28

Ik volg ook :) Ben zelf ook van het springen en vind het dan wel interessant om iemand te volgen die ook een jong paardje heeft dat nog helemaal opgeleid moet worden :j

Elaya


xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-18 10:01

Hey wat leuk zeg ! Leuk dat jullie komen volgen! :D

Jack_55 leuk dat je volgt. Ik heb eerlijk gezegd nog niet nagedacht over desensibiliseren, nu moet ik zeggen dat ik daar ook nog niet echt thuis in ben. Hoe gaat dat in zijn werk?

@LiekeC, wat leuk zeg! Ik moet inderdaad zeggen wanneer ikzelf gewoon lekker doorrijd en geen aandacht besteed aan haar spanning ze uiteindelijk gewoon lekker doorloopt en niet zo schrikkerig meer is. Dat is nu al ontzettend veranderd in korte tijd :) Bedankt voor de tips in ieder geval.
Wat doe jij met je numero uno?

@Felien_kyra
Leuk! Hopelijk is het het volgen waard haha :)


Ik zal vanmiddag even een filmpje posten van onze oefenparcours/les gisteren. Grondtempo lag zeker hoger, alleen was zo snel ook weer niet de bedoeling haha. We moeten dat samen nog maar even goed afstemmen.
Ze was in ieder geval hartstikke braaf en ben eerlijk gezegd heel trots hoe ze het opgepikt heeft gister.
Nieuwe plek, nieuwe hindernissen en eerste keer zo’n parcoursje samen en ook nog is les van iemand waar we nooit les van hebben.

Afbeelding
Alvast een fototje. Filmpjes volgen !


Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Re: [VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:21

ik volg ook! ziet er allemaal heel leuk uit! nog een beetje zoeken naar de juiste afstanden maar dat komt wel (ik heb hier zelf ook nog wel wat problemen mee). ik probeer altijd mee te tellen, 1-2-3 en spring :D ze is inderdaad heel braaf, jullie zijn een leuke combi!

Kira Dancer van Oz v. Esperanto van Paemel
Kitana v. Chacco boy

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:00

Precies! Gewoon duidelijk leiding geven en doorgaan als ze gek gaan doen werkt het beste. Heb wel tijd gespendeerd aan naar het enge toe kunnen gaan IPV er altijd voor wegrennen. Begonnen aan de hand met vuilnisbakken en vervolgens onder het zadel doorgezet. Hierdoor kan ik hem nu overal langs krijgen, eerder ging hij voornamelijk achteruit.
Ik doe dressuur, springen en cross met hem :)

Jack_55
Berichten: 88
Geregistreerd: 09-02-18
Woonplaats: Verhuisd naar Brisbane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 00:35

Hi xAnnouk, hartelijk dank voor je response. Over desensitising en Parelli... mag ik je in kontakt brengen met posters 'Unbeatable' en haar paard Chris en haar vriendin, poster 'freetorun' met haar erg mooie rode vos Dex. 'Unbeatable' is heel ver gevorderd met Parelli grondwerken waaronder desensitising. Maakt je paard bomproof, legt de basis voor jou als leider, zet het paard aan het denken en leert het paard manieren en respect voor jou personal space. Zie Parelli op Ytube.

Verder nog een paar namen voor je paard; Petit Noir (small black) - Coco Noir (chocolate black) - Claudette - Giselle.

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 10:53

Ach wat een knapperdje zeg ik hoop op veel updates

R.I.P. Nancy |(
U r amazing sweatie :(

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-18 11:36

Bedankt voor de info Jack55! Heb ik zeker wat aan. :)

Nloveqwert, tof ! Leuk dat je ook volgt :D


Vrijdag gaan we ons eerste wedstrijdje starten. Gewoon een simpel dressuurwedstrijdje in de buurt. Lekker B starten. Ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen !!

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:56

xAnnouk schreef:
Bedankt voor de info Jack55! Heb ik zeker wat aan. :)

Nloveqwert, tof ! Leuk dat je ook volgt :D


Vrijdag gaan we ons eerste wedstrijdje starten. Gewoon een simpel dressuurwedstrijdje in de buurt. Lekker B starten. Ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen !!
Wat leuk! Ben benieuwd hoe dit zal gaan :)

Elaya

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-18 13:08

Ja ik ben ook benieuwd ! Als ik eventjes de tijd krijg om de ring door te rijden verwacht ik wel dat het goed komt. Merk echt dat ze even tijd nodig heeft alles te bekijken en dat ze daarna weer kan relaxen. Het is wel maar 1 proefje, dat vind ik wel jammer. Maar het is mooi dichtbij dus kan dat wel voor een keertje.

HocusSpocus

Berichten: 49
Geregistreerd: 27-12-17
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:26

Ik volg ook! Wat een leuk paardje, veel succes vrijdag!

HocusSpocus <3

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-18 00:10

Nou! Vrijdag ging niet echt als gepland. Heel veel spanning en vanaf begin af aan al ontzettend schudden met haar hoofd.
Nu deed ze dat al vaker maar nu was het echt erg.. erg jammer.

Afbeelding


Vandaag kwam de tandarts, die stond al in de planning en deze had wel wat werk te doen.
Aardig wat haken en nog wat scherpe randen afronden. Dit verklaard zeer waarschijnlijk ook het schudden en wat andere rijtechnische dingen. Arm dinkie :(:)
Als het goed is moet dat dus opgelost zijn!
Ze was echt zo braaf, onvoorstelbaar. Dat ben ik ook wel anders gewend. Zelfs de tandarts stond er van te kijken.

Weer gezellig in de wei :)

Afbeelding

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-18 11:50

Gister avond een oefenparcours gesprongen met Hoch. Op dezelfde plek waar we vorige week vrijdag dressuur hadden.
Ze was echt een heel stuk rustiger en het schudden is amper meer. Het lijkt wel echt een tik te zijn geworden. (Ze doet het ook met hoofdstel in aan de hand wanneer ze wat zenuwachtig wordt)

Ik ben heel trots op hoe ze het gedaan heeft. Voor mij was het ook alweer een half jaar geleden dus ik moest echt nog wel weer even inkomen.
1 rondje 70 en een rondje 80 gedaan.

Filmpje is van het 80 rondje.
Hopelijk vinden jullie het leuk om te zien !
https://youtu.be/bcQngDkEUDY


Afbeelding
Afbeelding

Lindeeee
Berichten: 776
Geregistreerd: 26-06-13
Woonplaats: NB, bij Breda

Re: [VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:57

Ik volg mee! Oefenparcours ziet er goed uit hoor, waar je haar naar mijn idee in het springles filmpje nog een beetje teveel wilde controleren waardoor het niet altijd super uitkwam, vind ik dit er heel mooi uit zien, afstanden kloppen goed. Ze lijkt wel nog wat pittig te worden na de sprong, klopt dat?

Sjors & Sjimmy

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-18 12:06

Bedankt! En leuk dat je komt volgen :)
Ik vind het ook al een hele verbetering met de les.
Voor de sprong wilt ze vaak echt heel erg aantrekken, dat ging gister gelukkig wat beter en gecontroleerder. Na de sprong blijft ze een beetje in dat snelle tempo en probeer ik haar weer wat relaxter te krijgen.
Vond het eerste gedeelte heel fijn, en het tweede gedeelte werd het net wat minder gecontroleerd allemaal.

Maar daar gaan we aan werken :)

Lindeeee
Berichten: 776
Geregistreerd: 26-06-13
Woonplaats: NB, bij Breda

Re: [VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:09

Dat herken ik wel, haha. Ik heb er ook zo een die gigantisch heet kan zijn en het liefst op de sprong af dendert en niet meer stopt erna :')
Ik vind het fijn om te zien dat je haar niet in de mond lijkt te gaan hangen, het ziet er erg ontspannen uit allemaal ondanks dat ze heel graag wil!

Sjors & Sjimmy

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-18 19:06

Afbeelding
Afbeelding

Nieuwe peesbeschermers gehaald. Passen mooi! :)

Volgend weekend onze eerste BB wedstrijd.

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-18 19:10

Ohja ! Onze b westrijd dressuur ging echt heel slecht helaas. Constant schudden met haar hoofd, dag erna kwam de tandarts. Bleek dat ze aardig wat haken had.
Maar aangezien ze er zo lang mee gelopen heeft lijkt het hoofdschudden echt een tik te zijn geworden. Vooral wanneer ze zich verveeld of zenuwachtig is.
Hier moeten we hard aan gaan werken !

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-18 15:17

Vandaag gewandeld met hoch.
Een flink uur, door de woonwijk, langs de wat drukkere weg, door het bos en weer richting stal.

Wat was ze braaf ! Ik stond er echt van te kijken.
We kwamen een aantal honden tegen, waarbij ook twee loslopende boomers die niet onder appel stonden. Ik zag ze, bleef staan zodat meneer en mevrouw ze konden aanlijnen maar dat deden ze niet. Uiteindelijk renden de hondjes al blaffend naar ons toe waarbij de ene hond op afstand bleef en de ander echt aan hoch begon te zitten. Ruiken / knabbelen.
Ik probeerde ze weg te halen maar dat lukte niet en vasthouden lukte ook niet. De baasjes bleven heel ver weg staan en roepen maar de hondjes kwamen niet.
Hoch bleef heel rustig en deed gelukkig niks, terwijl de hond aan dr achterbenen zat. Ik was zoooo blij dat ze niet trapte. Ze tilde een keer dr achterbeen op omdat ze er klaar mee was. Toen ging het hondje wel weer weg.

Wij doorlopen de andere kant op van de hondjes af , en uiteindelijk kwamen ze weer achter ons aan. En de baasjes bleven weer heel stom staan en kwamen niet de hondjes ophalen. Ik dacht ik loop door dan haken ze wel af maar nee hoor. Uiteindelijk toen de baasjes bijna uit zicht waren bleef ik maar staan waarna de hondjes uiteindelijk weer weg gingen.

Er waren ook een aantal andere mensen aan het wandelen met de hond, en die honden luisterde wel of lijnden ze aan. Ik snap niet dat de mensen met de boomers de hondjes niet even aan konden lijnen. Wat als ze nou wel trapte omdat ze er klaar mee was ? Dan hadden wij het zeker gedaan.. sta er nog steeds van te kijken.

Maar hoch deed het dus echt super ! Heel trots :D

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 15:49

Wat een leuk dier is het toch. Ik had toen in je andere topic ook wel gereageerd.
Het hoofdschudden zou ik toch ff verder zoeken. Soms komt dat weg bij de atlas bijv, maar ook een niet lekekr zittende neusriem kan, of vanuit de rug. Iig een bezoekje van de osteopaat zou mischien wat uitkomst kunnen bieden :)
En dat aanpakken in tempo is denk ook puur wat verzuring, ze heeft nog niet zo veel gedaan natuurlijk, door zo'n parcours heen verzuren ze en dan is tempo maken vaak wat makkelijker. Komt vast wel goed, veel meters maken :D

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-18 18:24

Jaa daar dacht ik inderdaad ook aan. Maar weet niet zo goed wat ik liever doe. Twijfel zelf tussen dierenarts of osteo. Vind altijd dat dierenartsen wel aan kunnen wijzen wat er mis is maar niet naar het geheel kijken van waar het vandaan komt. Wat is jouw mening hierin?

Ze doet het ook op lage hindernisjes, ook in de training als er twee staan. Dus dat lijkt mij een enthousiasme probleem ! Maar we werken er hard aan. :)

Bedankt voor het meedenken trouwens Jolien!

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 18:41

leuke merrie, succes met het oplossen van het schud probleem!

Leef: neem en geef!

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: [VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 19:33

Wat knap dat ze zo braaf was! Zeer kijkt ook zo mooi rond, zo te zien vindt ze t prachtig om op pad te zijn.


xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 20:50

Bedankt beide :D

Vandaag even goed gelongeerd. Ontzettend braaf en relaxed en ze lijkt telkens beter te snappen wat ik bedoel en van haar wil.
Het waaide hard en er hingen vlaggetjes van een verjaardag. Maar ik kon haar heel relaxed houden! :)

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-18 10:31

Nou, na lange tijd geen update meer te hebben gegeven.

We hebben sinds kort een nieuw zachter bitje (trust flexi soft ongebroken) waardoor het schudden weg lijkt te zijn. :D Dat is dus een hele mooie stap voorwaarts.

Na het oefenparcours wat ik hierboven had geplaatst zijn we een week later ook nog even een oefenparcours wezen doen 80 en 90. Echter ging het rondje 80 gewoon weg slecht, kwam een paar keer te dicht en nam reuze sprongen. Waardoor ze erg onzeker werd. Rondje 90 uiteindelijk wel gedaan en die ging wel goed!
Hierna maar even een stapje terug gedaan en we focussen ons nu wat meer op de correctheid van het springen ipv de hoogte. Die komt wel.
Thuis is ze afgelopen week echt een draak geweest (lees flink omhoog komen, alles "eng vinden"), wel uiteindelijk goed afgesloten.

Dressuurles van afgelopen donderdag bij de vereniging ging wel echt super! Geen geschud en ze begon super te lopen!

Straks krijgt ze voor het eerst ijzers onder, ben erg benieuwd hoe ze dat gaat doen ! :) Laatst ook nog naar de tandarts geweest waar ze echt ontzettend braaf bij was.

edit: ik zal nog even een video posten met wat videofragmentjes er in van de afgelopen weken!

Filmpje gaat dus nog even niet lukken. Heb niet genoeg geheugen meer. Haha. Dus dan maar even wat foto’s.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bengell, brittms, Emmaa_92, Hobbyhorse, Jihama, Lucia88, marit34, SemrushBot en 113 bezoekers