[VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-18 15:12

Gisteren is gelongeerd met balkjes !

Balkjes gedraafd, op elk halfuur een balk en netjes eroverheen gegallopeerd en uiteindelijk een kruisje.
Doel was dat ze rustig zou blijven ipv als een malle rondrennen.

En dat is echt top gelukt!

Helaas alleen filmpje van het einde.
https://youtu.be/Vb1_LZ2lYkg

Vanavond les op stal. Ben benieuwd :)


Blixem
Berichten: 1942
Geregistreerd: 13-11-13

Re: [VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 15:45

Leuk paard, ik volg!

Maar is het met de logeerhulp wel slim om te springen? Volgensmij kreeg ze iedere keer een flinke ruk in haar mond als ze sprong.

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-18 16:10

Leuk dat je volgt Blixem!
Dat is inderdaad een goede vraag, bij het springen zelf heeft ze er geen last van. Ik begeleid haar na de sprong weer op de volte ( wat ik nu ik het zo zie zachter kon doen, hierdoor krijgt ze denk ik die ruk die je bedoelt)
Volgende keer zal ik daar op letten.

Deze hupsjes gaan super met de hulp op deze hoogte, hoger ga ik absoluut niet doen. Dan heeft ze meer ruimte nodig.


Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Re: [VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 17:48

Leuke manier van training afwisselen en kracht opbouwen!

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-18 17:50

Tijdje geleden weer een updafe geweest.

Lijkt nu het wat meer zomer begint te worden ze veel alerter op haar omgeving is. Wegspringen / rennen / omhoog komen is haar nu niet vreemd als er weer is wat “engs” is. Heel lastig allemaal maar we zijn er goed mee bezig.
Hopelijk krijgen we dat over een tijdje eruit en krijg ik haar constant lekker relaxed.

Ze is wel zo’n doedel in de omgang. Echt een lief dier. Nog steeds erg verliefd haha! Mijn vader heeft haar laatst zelfs gelongeerd(onder mijn begeleiding). :D

Afbeelding


Maar oh wat wennen zeg, mijn vorige keek eigenlijk nergens naar. Ja kon ook de trucendoos wel is open trekken maar hij was toch wel veel relaxter.


Nog een paar fototjes van de afgelopen tijd :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanavond dressuurles bij de vereniging. Wie weet kan ik vanavond nog een filmpje uploaden voor de mensen die nieuwschierig zijn :)?

Anoniem

Re: [VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 18:10

Ze heeft id wel een boevenhoofd.
Maar ik zou even kijken naar je management, misschien teveel brok? Te weinig beweging of een combi daarvan? Als ze zo boevig zijn, zou ik het lekker houden bij een handje brok 2 keer per dag, meer niet. Verder misschien wat magnesium of mineralen, maar meer niet.

En met de longeerhulp springen zou ik niet doen, er komt dan teveel druk op de losse wervels, dus dat zou ik niet doen. Met singel zoals hierboven kan misschien wel, maar dan zou ik haar met touwtjes bijzetten, zodat ze wat minder verstoring heeft in de mond. Je wilt niet hebben dat je paard angstig wordt in de mond natuurlijk :)

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-18 18:14

Bedankt voor je reactie !
Ze kreeg de laatste tijd 1kg cool mix van havens op een dag. Dus 0,5 kg per voerbeurt.

Nu heb ik gister besproken met de staleigenaar dat we een zak lucerne mixen met de coolmix en ze daar dan 2kg van krijgt op een dag. Dus 1kg per voerbeurt. Ze krijgt dan wat minder cool mix musli en wat meer lucerne. Dit omdat dit bevordelijk werkt voor haar maag en het kouwen meer stimuleerd.

Nu vroeg ik me wel af, mijn vorige paard werd niet druk van lucerne. Echter lees ik nu op internet dat sommige er juist druk van worden.
Ik wil het haar eigenlijk geven als extra dat ze langer doet over haar voerbeurt en als positieve invloed op haar maag.
Maar heb ik nu verkeerd gedacht? Iemand enig idee ?

Edit;
Over de longeersingel, ik ga het de volgende keer is zo proberen zoals jij oppert. Ze moet wel iets bijgezet worden anders drukt ze haar rug weg en gaat ze alleen maar rennen. Dus misschien heel lichtjes bijzetten met touwtjes inderdaad ! :)

Edit edit :’) ;
Ze krijgt NAF Magic als supplement bijgevoerd. Waar magnesium en andere kruiden in zitten.

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-18 16:42

Helaas ! Na een wenningsperiode alleen in de wei staan geprobeerd samen met een andere merrie van een vriendin van me in de wei. Eerst even een avondje los gedaan samen. Wat heel goed ging.
Daarna gevraagd of ze ook daadwerkelijk samen in de wei konden staan.

Eigenaar van de stal heeft er even over na gedacht en heeft toen ingestemd. Helaas kreeg ik om 15.00 een berichtje dat Hoch weer alleen stond omdat de merrie die erbij ingezet was dus ontzettend ongelukkig was dat ze niet bij haar andere maatjes kon staan.
Vond het zelf heel jammer, was erg blij dat ze samen kon staan na deze maanden..

Toch nog maar kijken of er een mogelijkheid is dat ze alsnog samen kan staan met een ander..

Eergisteren heb ik haar voor het eerst bij ons laten vrij springen. Ze deed wel haar best maar in het begin was ze veel te hyper en vooral rennering waardoor ze alleen maar vlak over de hindernis sprong. Uiteindelijk toen het wat hoger werd begon ze wat meer op te letten.
Achteraf gezien toen het wat hoger werd had ik de afstand ertussen iets groter moeten maken, kan nu heel goed op de filmpjes zien dat ze net te weinig ruimte heeft.
Wel hartstikke trots, en ze vond het heel leuk want ze kwam zelf telkens terug voor nog een sprong, wat resulteerde in mij die heeeeeel snel de hindernis moest verhogen tussendoor :') (stond dat maar op de film haha)

Hierbij het filmpje voor de mensen die dat leuk vinden !
https://youtu.be/11mDLRhhjTk

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: [VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 17:15

Wat een ontzettend leuk paard! Ik volg ook mee!

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: [VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 05:49

Springen kan ze zeker!!!! Vind met de afstamd weinig mis hoor, zo moet ze iets terugkomen.

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 18:52

Nou. Afgelopen twee weken wel lekker gereden.
Weer even vrij laten springen ! Dit keer in de wei, stiften onder en gaan. Helaas mochten we niet gebruik maken van de buitenbak. Deze was te stoffig.

Was heel benieuwd of we wel in de wei konden laten vrijspringen. Had echt verwacht dat ze alle kanten op zou rennen. Maar dit was dus niet het geval.
Niet te hoog en te veel gevraagd want het was aardig warm !

Ook de springles van vorige week ging top. Lekker laag en op controle.

Hierbij nog weer een leuk filmpje. Inclusief paar beelden van de springles.




Afbeelding

Afbeelding

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: [VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:06

Ik kom ook volgen!
Leuk zo om die vooruitgang te zien van het begin van het topic tot nu! En wat bukt ze mooi met het vrijspringen! <3

Ik verhuis volgende week naar een plek waar ik ook de mogelijkheid heb tot vrijspringen en door jou beelden gaat dat wel kriebelen haha.

[o]

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 19:33

Wat leuk dat je ook komt volgen :)
Thanks!

Wat leuk zeg, ik vind het echt ideaal. Ze kunnen zo zelf mooi oefenen zonder dat er iemand op zit, ze moeten echt zichzelf redden en kunnen zo mooi hun techniek verbeteren !
Ben blij dat ze het zelf zo leuk vindt en eigenlijk zelf weer terug komt voor nog een sprong.
Benieuwd wat die van jou er van vindt !

Anoniem

Re: [VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:01

Ze kan lekker springen, zeg! :D Jullie komen er wel, als ik dat zo zie.

Hochikidee. :+

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:17

xAnnouk schreef:
Wat leuk dat je ook komt volgen :)
Thanks!

Wat leuk zeg, ik vind het echt ideaal. Ze kunnen zo zelf mooi oefenen zonder dat er iemand op zit, ze moeten echt zichzelf redden en kunnen zo mooi hun techniek verbeteren !
Ben blij dat ze het zelf zo leuk vindt en eigenlijk zelf weer terug komt voor nog een sprong.
Benieuwd wat die van jou er van vindt !


Na een flink aantal springlessen begint paardlief het onwijs leuk te vinden en hij heeft meer spieren ontwikkeld. Heb nooit de kans gehad voor vrijspringen en ben erg benieuwd naar zijn techniek zonder iemand erop. Plus ik kan nooit kijken hoe hij springt. Niemand durft op hem te springen en heb nooit iemand om te filmen.

Ga dus zeker eens proberen wat hij ervan vind!

[o]

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 09:35

Resistance schreef:
Ze kan lekker springen, zeg! :D Jullie komen er wel, als ik dat zo zie.

Hochikidee. :+


Hahaha :’)
Ja we zullen zien! Ben heel benieuwd. :)


Lauriannnn schreef:
Na een flink aantal springlessen begint paardlief het onwijs leuk te vinden en hij heeft meer spieren ontwikkeld. Heb nooit de kans gehad voor vrijspringen en ben erg benieuwd naar zijn techniek zonder iemand erop. Plus ik kan nooit kijken hoe hij springt. Niemand durft op hem te springen en heb nooit iemand om te filmen.

Ga dus zeker eens proberen wat hij ervan vind!


Jammer dat er niemand is om te filmen of iets dergelijks. Toch heel leuk om te zien hoe het er uit ziet in plaats van hoe het voelt.
Ik ben heel benieuwd !! Heel veel succes. :D

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-18 16:12

Super trots ! Gisteren is naar een crossterrein in de buurt geweest en rustig aan hoch kennis laten maken met een andere tak van de sport.

Alles was eng ! Gutte gut wat een scheetje. Mijn vorige paardje liep overal altijd wel rond en was niet snel onder de indruk van de omgeving.
Hoch wel, na lekker los te draven en galopperen wat hindernissen meegepakt.
Met 1 stop, heel tevreden ! Hoe ontzettend bezig en gespannen ze was met de omgeving, hoe geweldig ontspannen ze sprong.

Hartstikke blij. _/-\o_

Het water zijn we helaas niet door gegaan. Kreeg haar er met geen mogelijkheid doorheen. En wilde haar niet helemaal beledigen. Want ze wilde heel graag, maar het was toch echt even te eng.
Dus volgende x een ander paard mee en er achteraan. Hopelijk lukt het dan wel. :)

Lekker overdreven springen deed ze ook. :')
Afbeelding

Afbeelding

Merk dat buiten toch heel spannend voor haar is. Maar bij ons is het niet echt lekker buiten rijden voor een paard die dat nog niet zo gewend is.. Dus denk dat ik dan toch maar is wat meer op pad moet met de trailer naar mooie buitenrij plekken in de buurt zodat ze wat meer ziet.

Anoniem

Re: [VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:44

Ik heb je hele topic gelezen, hoe gaat het staken/steigeren/hoofd schudden nu?

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-18 16:50

bobje26 leuk ! :)
Het heftige hoofdschudden en staken/steigeren is eigenlijk weg !
Af en toe schud ze nog wel is met haar hoofd wanneer ze bijvoorbeeld springles heeft en even moet stappen tussendoor. Lijkt alsof ze dan denkt van hup ik wil weer ! Maar heb een ander bit gekocht. Trust flexi soft ongebroken en dat scheelde eigenlijk alles. Schudden was toen dus zo goed als weg. Op het af en toe in stap nog. Of zo nu en dan is hoofd een keer de lucht in gooien. Maar echt niet meer zo heftig als het was. Dus daar ben ik al heel blij mee !! :D

Het steigeren doet ze eigenlijk ook niet meer ! Af en toe als ze is wat ongeduldig/druk wordt en ze moet stilstaan dan geeft ze nog wel is een hupsje omhoog of begint ze heel heet te worden. Maar dit kan ik mooi gewoon rustig te blijven en alsnog haar aangeef dat ze moet wachten en doen wat ik zeg :)

Wanneer ze wat spannend vind geef ik juist heel subtiel iets meer teugel zodat ze niet het idee heeft dat ze opgesloten zit/wordt wat het heftige wegrennen en steigeren lijkt op te lossen !

Maar ze blijft veel dingen toch wel spannend te vinden, ze schrikt nog steeds wel snel maar ik verwacht dat dat altijd wel ietsje zal blijven maar dat het wel een stuk minder zal worden naarmate ze langer bij mij staat, dan zal ze me ook meer gaan vertrouwen!

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 20:36

Wat leuk dat je ook eens met cross bent gaan oefenen :D Die van mij wilde ook niet in haar eentje door het water de afgelopen keer (voor mij was begin mei ook de eerste keer oefenen met cross). Achter anderen ging ze wel. We hadden ook een mini greppel, dit snapte ze niet en wilde ze zelfs niet achter een ander aan :') uiteindelijk wilde ze wel als ik afstapte achter mij aan.... haha

Maar dat schrikkerige had mijne ook tot ze een jaartje of 7 was, daarvoor altijd heel kijkerig en schrikkerig. Was een laatbloeier, heeft die van jou daar misschien ook last van? :)

Ik lees trouwens altijd nog mee hoor, heb alleen vaak geen tijd om te reageren. Maar vind het leuk om jullie te volgen :)

Elaya

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-18 18:50

Haha Felien wat leuk ook zo kort geleden eerste keer “crossen”.
Dat laatbloeien, wie weet ! Ik ben heel benieuwd. Ik geef haar lekker de tijd en dan zien we wel. Alles op haar tempo :)

Ja soms vraag ik me af of er nog wel een aantal mensen zijn die volgen of dat ik voor niks alles plaats haha :+ Nouja, voor niets zowiezo niet, want ik vind het zelf ook wel leuk terug te zien natuurlijk :)
Krijg zo weinig reactie.
Maarja wie weet komt dat nog en anders is het gewoon een gezellig klein clubje die mee volgt, wat ik al hartstikke leuk vindt! :D

De paarden gaan nu met het warme weer sochtend heel vroeg naar buiten en voor de middag weer binnen. Stal eigenaar heeft dat gemeld. Vind het wel fijn. Die warmte is ook niet niks!

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Re: [VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 18:52

Ik lees je updates ook trouw mee hoor Nouk, geen zorgen! :D :')

Sylver

Berichten: 213
Geregistreerd: 21-02-17

Re: [VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:22

Ik volg ook :D

[o]

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: [VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:24

Ik volg ook,

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: [VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:18

Ik volg ook nog steeds!!

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Liv, Afanaisa91, DieL_Zor, Duran123, Indy_Mouse_9, juniper, Larislaatje, Leo, Muga, Sjors050, Slmt9, Telpeva, veerledec, Wopkebrok, Xyris en 138 bezoekers