[VOLG] Jack: Van puppypaard naar rijpaard!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-18 13:46

Het is eventjes geleden dat ik iets heb gepost. Ik ben zelf verhuisd en heb het ontzettend druk gehad, daarnaast heb ik in mijn nieuwe woning nog geen wifi dus wordt het lastig om iets op bokt te posten :')

Met Jack gaat het goed, hij krijgt nu weer normaal hooi ipv voordroog en hij heeft geen dunne mest meer! Alleen nu hoor ik van sommige stalgenoten dat hun paarden beginnen te hoesten en dat het hooi wellicht te droog/stoffig is, dus we moeten nog even een gulden middenweg zien te vinden :')

Jack was afgelopen week lekker actief, vast de beginnende lentekriebels. Wel mooie mogelijkheid voor mij om de draf te bevestigen haha. Door middel van het volgen van de target, maar soms wordt hij iets té enthousiast en begint hij al te draven wanneer hij de target ziet :)) Dus ik probeer dat nog iets meer in de bakenen.

Gisteravond ben ik ook naar stal gegaan om te trainen, maar toen ik daar aan kwam bleek de lamp bij de buitenbak kapot de zijn en kon ik dus niks doen aangezien het al donker was -O- Dus dan maar een knuffel en een kriebel voor het paard en zelf weer naar huis gegaan.

Van afgelopen week nog een foto van zijn natte snoet in de regen <3
Afbeelding


Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 15:52

Mijn kleine gup is de laatste tijd een beetje aan het draken. Ik denk een gevalletje lentekriebels/frisheid/energie te veel :Y)
Het draf-knopje heb ik in ieder geval gevonden! Ik het begin kreeg ik hem niet sneller dan een iets versnelde stap en nu rennen en spelen we samen door de bak incl. gekke bokkensprongen en braaf weer voor mijn neus stoppen. Iets lastiger is om daarna weer de rust in zijn koppie te krijgen, maar daar zijn we mee bezig.

Afgelopen week is een paard die bij hem in de groep staat ziek geweest. Hij wilde niet eten, licht koliekerig en ging snel achteruit. Jack kan normaal best klieren, maar ik hoorde van die eigenaresse dat elke keer als ze aan kwam Jack bij het zieke paard lag/stond te rusten. Echt zij aan zij, zo lief <3
En dan krijg je zulke plaatjes (sorry slechte kwaliteit):

Afbeelding

Gelukkig is hij weer aan het opknappen hoor! Maar zo lief om te zien dat Jack dan echt rustig blijft en steun biedt.

We zijn nog druk bezig met het geven van voetjes, voor doet hij al heel knap:


Achter is hij nog heel erg uhm, expressief, met het optillen van zijn voeten :') Ik denk dat hij het nog spannend vindt. Ik probeer het te minderen en al te belonen voor de kleinere bewegingen. Hier zie je een beetje wat ik bedoel:


Filmen en trainen en clicken, ik ben er niet zo goed in :') Dus op de film komt het wat rommeliger over dan dat ik normaal doe.

De lamp bij de bak is nog steeds kapot.. Dus mijn vriend had gisteren al heel lief gekookt toen ik thuis kwam, zodat ik gelijk door kon naar Jack en nog in het licht kon trainen. Dit weekend wordt de klok verzet dus dan heb ik weer meer licht savonds, ik kan niet wachten tot het weer zomer is :brr:
Jack stond gisteren al enthousiast bij het hek te wachten. Ik vind het zo leuk om te zien dat hij zijn muurtje langzaam een beetje aan het afbouwen is en steeds opener wordt. In het begin deed hij altijd ontzettend onverschillig en deed hij voornamelijk gewoon zijn eigen ding. Hij wordt steeds gemotiveerder om mee te werken en hij blijft ook echt graag in de buurt <3
Gisteren hebben we voor het eerst over een balkje gedraafd. In het begin kreeg ik hem op geen enkele manier over een balkje heen gestapt en gisteren draafde hij zonder twijfelen achter mij aan er overheen. Ik had verwacht dat hij zou weigeren, er om heen zou gaan of zou afremmen om er overheen te stappen. Knappe puppepaard <3 Nu ik het zo schrijf stelt het echt weinig voor, maar ik ben elke keer trots op alles wat hij doet :')

Wel heeft hij nog steeds last van bloedworm, ik vind nog steeds rode wormpjes in zijn mest. Niet veel, maar die krengen zitten er dus wel nog. Dus deze week neemt de dierenarts een nieuwe wormenspuit mee.

_Lucy

Berichten: 1576
Geregistreerd: 30-11-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 17:39

ik kom net een lieve foto tegen op de website van het fjordenpaard
Afbeelding

Tot 14-11-'11 bekend als 'L_bonsai_L'

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-18 08:57

_Lucy schreef:
ik kom net een lieve foto tegen op de website van het fjordenpaard
[ Afbeelding ]


Och kijk nou toch wat een broekie <3
Dankjewel voor het delen!

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Re: [VOLG] Jack: Van puppypaard naar rijpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:24

Leuke vooruitgang en leuke filmpjes! Het wordt wel wat met Jack! Waar heb je die target stick vandaan? En hoe ben je begonnen met target /draf?

<3 Lamar <3
volg ons op Instagram @Lamarxhorse: https://www.instagram.com/lamarxhorse/

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-18 21:46

Zo, eindelijk weer toegang tot internet verbinding :') Zelf heel veel gedoe gehad met de internet leverancier, dus we mogen tussentijds even de wifi van de buren gebruiken, superlief!

Zaterdag 24 maart.
We hebben we weer les gehad. Deze keer hebben we onder andere een begin gemaakt aan het leren vast staan. Ik heb het zelf ooit eens een keer geprobeerd, maar toen had hij zijn halster kapot getrokken omdat hij schrok en ging hangen. Daarna heb ik het zelf eigenlijk niet meer aangedurfd, omdat ik hem het niet verkeerd aan wilde leren. Nu leren we eerst door middel van de target hem stil te laten staan bij de poetsplaats zonder dat hij vast staat. De target zetten we vast aan de paal bij de poetsplaats en de bedoeling is dan dat hij met zijn neus bij de target blijft staan en op deze manier leert om rustig ergens te blijven staan. Ondertussen moet ik hem leren om om te gaan met druk op zijn hoofd. Dit vindt hij nog erg lastig en gaat dan snel in de paniekstand d.m.v. heel erg te gaan hangen en in zijn achteruit te gaan. Dit ga ik gewoon oefenen in de bak en andere plekken, zodat hij het niet linkt aan de poetsplaats en dat gewoon een relaxte plek blijft :)

Dinsdag 27 maart.
Ik ben bij Jack langs geweest om even te trainen. Gelukkig is het nou langer licht dus kan ik wat rustiger aan doen en meer de tijd nemen. Jack zijn stalling ligt aan/naast een kampeerboerderij en vooral in de zomer zijn er erg veel (gillende) kinderen :Y). Ondertussen kijkt Jack hier niet meer van op, ik moet er alleen zelf nog mee leren handelen :') Het is lastig wanneer je het rustig stilstaan op de poetsplaats wil oefenen wanneer er bijvoorbeeld een kind met een ouderwetse schoolbel rond rent.
Naast het staan op de poetsplaats heb ik besloten dat ik ook alvast een begin wil maken met het longeren. Hij wordt in mei 3, dus we gaan gewoon heel langzaamaan aan de slag. Ik ben vanaf de grond begonnen met het 'ho', stelling vragen van het hoofd en leren zakken met het hoofd zodat hij dit straks aan de longe ook kan. Ook heb ik alvast een kaptoom besteld. Jack was echt superbraaf, lief en meewerkend. Ik ben echt trots op mijn puppepaard <3
En een poging gedaan tot een selfie, wat helaas altijd mislukt _O-

Afbeelding

Vandaag zou mijn kaptoom binnen komen, alleen stond mijn oude adres nog in mijn account en dat had ik niet gezien, dus is de pakketbezorger bij het verkeerde huis langs geweest.. 'Er was niemand thuis' goh, dat huis staat ook leeg :+ Dus ik moet even uitvogelen hoe ik het 'niet thuis' briefje te pakken krijg, aangezien in alle sleutels al heb ingeleverd :')
Vanavond ook even bij Jack langsgeweest, hij was weer superlief en meewerkend vandaag. Hij staat tegenwoordig al ongeduldig bij het hek te wachten wanneer ik aan kom <3
Het stilstaan bij de poetsplaats doet hij supergoed, alleen wordt hij soms nog een beetje ongeduldig. Stilstaan is supersaai natuurlijk. Ik hou het halstertouw vast en probeer daarmee na te doen alsof hij vast staat door niet mee te geven wanneer het touw op spanning komt. Dan beloon ik hem juist wanneer hij zelf de druk weg haalt door bijvoorbeeld naar voren te stappen. Mocht hij dan echt in paniek raken dan kan ik altijd nog meegeven in het touw. Dit werkt heel goed voor hem, hij begint al door te krijgen dat er niet zo snel iets gebeurt wanneer er druk op het halster komt.
Ook voor de tweede keer zijn peesbeschermers omgedaan. We zijn zo druk bezig geweest met het oefenen van voetjes geven dat hij nu steeds zijn voetjes optilt wanneer ik de peesbeschermers om wilde doen 'kijk vrouwtje, ik til mijn voetjes al op!'. En dan ook omhoog houden terwijl ik de beschermers om probeer te doen. Echt een dropje, hij doet zo zijn best :')
Op het eind gewoon even lekker geborsteld en gekriebeld, gewoon een beetje quality time met z'n tweetjes <3

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-18 21:49

Lamarxhorse schreef:
Leuke vooruitgang en leuke filmpjes! Het wordt wel wat met Jack! Waar heb je die target stick vandaan? En hoe ben je begonnen met target /draf?


Ik heb m bij de action gekocht, het is eigenlijk een soort van plumeau :')
Maar omdat die stok uitschuifbaar is, is het heel handig om te gebruiken als targetstick zodat je makkelijk de afstand kan vergroten/verkleinen.
Ik ben begonnen met gewoon de target voor zijn neus te houden en de clicken wanneer hij deze aanraakt. Ze hebben dit best snel door! Jack is ondertussen helemaal dol op de target, zelfs wanneer ik m achter mijn rug hou probeert hij m soms nog wel eens te pakken :+
Draf heb ik aangeleerd door hem in stap de target te laten volgen en dan proberen steeds ietsjes te versnellen. Dus eerst belonen voor een iets snellere stap en dat steeds verder uitbouwen!
Edit: ook goed voor je eigen conditie trouwens :')

0Lunerancea0

Berichten: 200
Geregistreerd: 03-05-11

Re: [VOLG] Jack: Van puppypaard naar rijpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:53

Wat een heerlijkerd is Jack! Dat lieve maar ondeugende snoetje van 'm <3

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: [VOLG] Jack: Van puppypaard naar rijpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 23:09

Voor je pakketje misschien even contact zoeken met PostNL via een webcare! Zijn erg snel en behulpzaam!

Wave after wave

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-18 10:44

0Lunerancea0 schreef:
Wat een heerlijkerd is Jack! Dat lieve maar ondeugende snoetje van 'm <3


Lief dankjewel! Het is soms echt een draakje ja, maar er zit echt geen kwaad in <3

RoosDeG

Berichten: 1834
Geregistreerd: 27-03-13

Re: [VOLG] Jack: Van puppypaard naar rijpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 11:05

Oh wat is hij leuk!
Ik ga volgen en misschien kom ik je een keer tegen in de LDD! :)

wil je vaker mee genieten van de loonse en drunense duinen?? volg ons dan op Instagram:@turnerdeshinker :)

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Re: [VOLG] Jack: Van puppypaard naar rijpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 12:11

Wat een leuke vooruitgang!
Leuk paardje!

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-18 14:55

Cerastes schreef:
Wat een leuke vooruitgang!
Leuk paardje!


Dankjewel!

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 16:55

Annikoe schreef:
Lamarxhorse schreef:
Leuke vooruitgang en leuke filmpjes! Het wordt wel wat met Jack! Waar heb je die target stick vandaan? En hoe ben je begonnen met target /draf?


Ik heb m bij de action gekocht, het is eigenlijk een soort van plumeau :')
Maar omdat die stok uitschuifbaar is, is het heel handig om te gebruiken als targetstick zodat je makkelijk de afstand kan vergroten/verkleinen.

Edit: ook goed voor je eigen conditie trouwens :')


Slim zeg!! Ga ook even kijken, ik wordt steeds enthousiaster van dat clickeren en targetten!!
En voor een goede conditie doe ik alles!!

<3 Lamar <3
volg ons op Instagram @Lamarxhorse: https://www.instagram.com/lamarxhorse/

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Re: [VOLG] Jack: Van puppypaard naar rijpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 17:03

Wacht, bedoel je niet die ragebol?

<3 Lamar <3
volg ons op Instagram @Lamarxhorse: https://www.instagram.com/lamarxhorse/

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-18 19:23

Lamarxhorse schreef:
Wacht, bedoel je niet die ragebol?


Hmm nee, ik kan ze op de website ook niet vinden.. wanneer ik er morgen of overmorgen weer ben zal ik een foto maken en naar je sturen!

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:15

Volgens mij zijn ze er niet meer.. ik heb nu een iets dikkere telescoop buis, werkt vast ook wel.

<3 Lamar <3
volg ons op Instagram @Lamarxhorse: https://www.instagram.com/lamarxhorse/

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-18 15:40

Gisteren bij mijn mannetje geweest, en oh wat was hij lief <3
Ik heb mijn kaptoom binnen, ik twijfel nog een beetje of dat ie niet te klein is, maar volgens mij gaat het net.

Zaterdag voor het eerst gepast en kijken of ik hem bij mij vandaan kon sturen. In het begin vond hij het heel vreemd en draaide hij steeds iniminie rondjes om zijn as heen om voor mijn neus te kunnen blijven staan. Op gegeven moment snapte hij de link dat hij bij mij vandaan moet, alleen hij snapt dan nog niet dat hij op een volte moet. Met als gevolg dat hij gewoon stug rechtdoor blijft lopen :')
Op een gegeven moment raakte hij een beetje gefrustreerd omdat ik (lichte) druk op zijn hoofd vroeg om stelling naar binnen aan te nemen. Op een gegeven moment brak hij uit, ging hij in een hoekje staan mokken. Hij was oprecht beledigd, wilde niet meer naar mij te komen en bleef daar gewoon nukkig staan. Nouja prima, dan blijf je lekker mopperen :+ Dus ik ondertussen zijn mest opgeruimd en de balkjes weggelegd (deze had ik neergelegd in een soort van 'cirkel' ter ondersteuning). Normaal komt hij altijd kijken en zich ermee bemoeien, maar hij bleef in zijn hoekje staan. Teer zieltje :') Zijn kaptoom afgedaan en zijn brokken gegeven, toen wilde hij wel komen. Daarna lekker geborsteld en beetje gekriebeld en toen was alles weer vergeven haha.

Zondag een dagje rust, en gisteren weer langs geweest. Eerst geoefend met voetjes geven, ik kan nu voor zonder problemen zijn hoeven uitkrabben. Achter vindt hij nog steeds wat spannend.
Weer zijn kaptoom omgedaan en rustig aan weer opgepakt. Het van mij af sturen gaat makkelijker en het stelling vragen begint hij beter te snappen. Ik heb het eerst vanuit stilstand gedaan, zodat hij wat beter door krijgt wat de bedoeling is. Het zijn steeds maar kleine stukjes, want elke keer als ik hem met mijn stem beloon gaat hij stilstaan en naar mij toe draaien met een blij hoofd 'ja, deed ik het goed?' :') Hij moet nog leren om door te blijven lopen. Maar hij deed echt heel hard zijn best! Hij was ook een stuk minder gefrustreerd, ik merk wel dat hij dit soort dingen snel oppikt.
Ohja, en tijdens het trainen spuugde hij ineens een deel van zijn kies uit :)) (niet tijdens het longeren hoor, maar toen hij op zijn brokjes aan het kauwen was terwijl ik zijn voetjes deed oefenen)
Afbeelding

Daarna nog geoefend met stil/vast staan op de poets plaats en dit deed hij ook superbraaf! Ik had mijn leadrope aan het halster vast gemaakt en deze een slag om de stang gedraaid en het uiteinde vastgehouden. Zodat het lijkt alsof hij vast staat, maar ik evt nog wat speling kan geven mocht het echt nodig zijn. Ik denk dat we wel ruim 10 minuten hebben gestaan. Ik heb hem ondertussen wat geborsteld zodat we wel 'bezig' waren en hij leert wat de bedoeling is. Hij was zo braaf en helemaal niet draaierig en ongeduldig. Ik ben een trotse paardenmama <3

Daarna heb ik hem meegenomen het erf af zodat hij aan de overkant wat grasjes kon eten als beloning, dat had hij wel verdiend <3

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: [VOLG] Jack: Van puppypaard naar rijpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:01

Super leuk, ik volg!

Ejelaleen v. King Kolibrie x Voltaire
Schilderijen in opdracht!

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:04

Wat gaat het goed allemaal zeg. Als ik Lamar weg stuur dan wordt die uiteindelijk ook nukkig en gaat ook wegrennen en in een hoekje staan, frustratie van het niet snappen, denk ik..
Ik liet hem vorige keer ook staan en gewacht totdat die naar mij kwam sommige zeggen dat hij dan ‘zn zin’ krijgt beloning voor het uitbreken maar hem laten staan in zn eentje vond die ook niets dus ik zie het niet als beloning. want ze zijn uiteindelijk toch het liefst bij je.

Leuk om je verhalen te lezen ik oefen momenteel precies hetzelfde op dezelfde manier, ook het vaststaan etc.

Ik heb maandag weer les zal wel even laten weten wat wij gedaan hebben..

<3 Lamar <3
volg ons op Instagram @Lamarxhorse: https://www.instagram.com/lamarxhorse/

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-18 16:18

Pleun02 schreef:
Super leuk, ik volg!

Wat leuk dat je komt volgen!

Lamarxhorse schreef:
Wat gaat het goed allemaal zeg. Als ik Lamar weg stuur dan wordt die uiteindelijk ook nukkig en gaat ook wegrennen en in een hoekje staan, frustratie van het niet snappen, denk ik..
Ik liet hem vorige keer ook staan en gewacht totdat die naar mij kwam sommige zeggen dat hij dan ‘zn zin’ krijgt beloning voor het uitbreken maar hem laten staan in zn eentje vond die ook niets dus ik zie het niet als beloning. want ze zijn uiteindelijk toch het liefst bij je.

Leuk om je verhalen te lezen ik oefen momenteel precies hetzelfde op dezelfde manier, ook het vaststaan etc.

Ik heb maandag weer les zal wel even laten weten wat wij gedaan hebben..


Wat grappig dat jij hetzelfde ervaart!
Ik weet bij Jack dat als ik heb daarna alsnog had gevraagd om mee te werken dan het dan alleen maar slechter gaat. Dus in ons geval is het gewoon het beste om hem even in dat hoekje te laten staan om alles te verwerken, zijn emmertje is dan gewoon even overgelopen. Anders wordt hij alleen maar nukkiger en tegendraads en komen we helemaal nergens meer. Dus ik weet niet in hoeverre in hem 'zijn zin' geef. Meer een soort time-out met de kans om hem na te laten denken en zelf mag kiezen of dat hij wel of niet terug komt. Tja en als hij niet komt, dan ook geen beloningen meer :+ Dus of hij nou iets wint, dat weet ik niet perse. Maar dat is mijn bescheiden mening haha. Dit werkt voor ons, misschien werkt het bij een ander paard weer anders :Y)

Ik ben ook benieuwd naar jouw les!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:08

Heb even bijgelezen, jullie gaan goed zeg!
Heel interessant om te lezen hoe je dingen aanleert en aanpakt.

Wat moet ik mij voorstellen bij het longeren? Je werkt met kaptoom zeg je, met 1 lijn op de neus? Wat is je bedoeling van alles? Hoe doe je dat wegsturen? (gewoon uit interesse, voor mezelf ;) )

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-18 11:08

[***] schreef:
Heb even bijgelezen, jullie gaan goed zeg!
Heel interessant om te lezen hoe je dingen aanleert en aanpakt.

Wat moet ik mij voorstellen bij het longeren? Je werkt met kaptoom zeg je, met 1 lijn op de neus? Wat is je bedoeling van alles? Hoe doe je dat wegsturen? (gewoon uit interesse, voor mezelf ;) )


Het is niet zo heel spannend hoor, ik gebruik nu nog mijn leadrope omdat hij nog niet zo ver bij mij vandaan hoeft en deze nog lang genoeg is. Deze klik ik idd gewoon vast midden op de neus en ik denk dat ik hem heb weggestuurd met mijn lichaamstaal en mijn stem. En dan bedoel ik meer aanmoedigen/vriendelijk toespreken ipv gelijk streng zijn want dan anders is hij sneller geneigd om dicht te klappen heb ik gemerkt :)
Ik heb nog geen zweep oid gebruikt. Ik gebruik het einde vd leadrope een beetje om hem aan te sporen.
Maar nu praat ik echt over 2-3 meter kunnen lopen, nog geeneens een volwaardig rondje hoor. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:06

Ok, op die manier :j Ben je bekend met het around-a-roundpen-principe? Want dat is wel een hele fijne manier om te leren leiden en afstand nemen/houden en op een cirkel lopen etc.

En wat je ook kan doen is werken met een target, je paard de target laten volgen ipv je paard wegsturen ;)

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-18 15:15

[***] schreef:
Ok, op die manier :j Ben je bekend met het around-a-roundpen-principe? Want dat is wel een hele fijne manier om te leren leiden en afstand nemen/houden en op een cirkel lopen etc.

En wat je ook kan doen is werken met een target, je paard de target laten volgen ipv je paard wegsturen ;)


Ja volgens mij wel, dan sta je zelf in de roundpen toch? Ik heb alleen zelf geen prikpaaltjes en lint, mijn stalgenootjes helaas ook niet. Ik wil dat wel nog gaan aanschaffen denk ik!

Wat je bedoelt met de target begrijp ik niet helemaal. Jack kan de target wel volgen, maar die target is niet lang genoeg om een dusdanige afstand tussen ons te creëren. Dus hij loopt dan alsnog naast mij zegmaar. Misschien wel met een meter er tussen, maar meer zal het niet zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, MairiMacBran, Mark0919, Martje70, SentiBot en 47 bezoekers