[VOLG] Mijn droom werd werkelijkheid..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michelle_S

Berichten: 2723
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 10:11

Wauw wat leuk, ik ben iedere keer weer verbaasd dat er nog meer volgers zijn, leuk!! <3


korbakimmy8 schreef:
Ik heb even gespiekt op funda en het huisje gevonden! Wat een geweldig gaaf huisje en dat hekwerk aan de voorkant!! Gewoon super mooi!
Alles knapt al lekker op zeg! stallen zijn ook prachtig geworden!

Haha wat leuk dat je het huisje opgezocht hebt op funda, prachtig hekwerk hé, daar hebben we ook leuke ideeen voor.. rond mei-juni willen we het gedeeltelijk laten bestraten rondom huis en krijgen we grind op de oprit. Dan pakken we het hekwerk ook aan.


Linsey1998 schreef:
Wauw, ik volg ook! Dit is ook wel een droom van mij, ooit mijn pony's aan huis te hebben. Lijkt me heerlijk! <3

En het is ook heerlijk, tuurlijk heb je wel eens dagen dat je denkt..grr.. zeker met deze kou. Maar ach, je doet t voor ze :')


Lianne schreef:
Wat een mooi plekje hebben jullie kunnen kopen zeg <3 Schuilstal is lekker ruim. Fijn dat die nu bijna klaar is. En de kleuren van de stallen staan wel Chique. Beter dan dat standaard groen en bruin.

Haha ja echt verschrikkelijk hé dat bruin en groen, ik vond het echt lelijk. Wist ook niet of het mogelijk was om stallen te verven en het ijzerwerk opnieuw te spuiten maar heb t gedaan en het zit er zowaar nog steeds op. Stalplaten zijn van kunststof maar heb 't goed bewerkt waardoor ik het kon verven. :)


Emj_23 schreef:
Hier ook jaloers! De stallen zien er mooi uit en het is allemaal zo schattig en idylisch!

Hihi ja, 't is allemaal heel klein en doet wat romantisch aan. Maar momenteel baal ik wel wat van het kleine huisje met halfsteens muurtjes, de wind staat erop met -5 en hierdoor krijg ik het niet warmer dan 17 graden in huis.. brr.. dus extra kacheltjes aan. Ach ja t heeft ook wel weer wat .. :Y) :brr:


xoranlover schreef:
Wat een mooi project en wat zijn die stallen gaaf geworden!
Heb je het veulen van Jet ook nog?

Dankjewel! Wat leuk dat je mee volgt :) Ja Jet's veulentje Yah'ri staat lekker in de opfok en ga ik over 2 weekjes weer bezoeken, hij groeit goed en doet niet onder vd kwpn veulens bij 'm in de groep. Echt super leuk! <3

Afgelopen weekend zijn we weer verder gegaan met de schuilstal. Laatste dakplaten zijn erop gekomen, nu moeten deze nog wel vastgezet worden. Volgend weekend gaan we 't allemaal wat netter afwerken. Moet nog wat windveren voorlangs en langs de zijkanten. Dan nog bestraten en zodra dat allemaal klaar is kan de stal in gebruik genomen worden. Fijn! Dan kunnen de paardjes vanaf april ongeveer (mits goed weer) lekker 's nachts buiten blijven.


Afbeelding
Het hele dak er nu op, let niet op de balken op het dak, dit was even tijdelijk om de doorzichtige platen te laten liggen. (stond veel wind)


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
En de prachtige zonsondergang van gisteravond <3 <3

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Mijn droom werd werkelijkheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:08

Ik ben verliefd op jullie plekje <3 prachtig wordt het zo!

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: [VOLG] Mijn droom werd werkelijkheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:15

Heel mooi! Wat voor zand ligt er in die paddock?

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [VOLG] Mijn droom werd werkelijkheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:28

Wow gaaf zeg! Ben ook wel nieuwsgierig naar dat kleine huisje. Vraag me echt af hoe dat is ingedeeld.

Michelle_S

Berichten: 2723
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 16:02

Rena100 schreef:
Wow gaaf zeg! Ben ook wel nieuwsgierig naar dat kleine huisje. Vraag me echt af hoe dat is ingedeeld.


Haha ik zal binnenkort eens een fotootje maken.. Moet t wel eerst ff opruimen :p

Huisje bestaat uit een woongedeelte, badkamer en slaapkamer.. En dat is t eigenlijk ook al haha :)

Michelle_S

Berichten: 2723
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 16:02

Nessie schreef:
Heel mooi! Wat voor zand ligt er in die paddock?


Dankjewel! Moet ik ff navragen.. T zelfde als in onze rijbak in ieder geval ;)

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: [VOLG] Mijn droom werd werkelijkheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:18

ik volg ook!

wauw wat heb je een mooi plekje zo zeg, stallen zijn ook mooi opgeknapt en de paddock is ook echt een droom voor veel paarden houders. heerlijk

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 17:31

Rena100 schreef:
Wow gaaf zeg! Ben ook wel nieuwsgierig naar dat kleine huisje. Vraag me echt af hoe dat is ingedeeld.


Even naar funda.nl gaan, de woonplaats van TS intikken (staat in het eerste bericht) daarna naar beneden scrollen en op het kopje verkocht klikken, dan komt ie meteen naar boven.

Obelix95

Berichten: 638
Geregistreerd: 12-09-10

Re: [VOLG] Mijn droom werd werkelijkheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 18:00

Wat gaaf! En de schuilstal en stalle zijn echt mooi geworden <3 Ik volg!

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [VOLG] Mijn droom werd werkelijkheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 18:07

Wat leuk, je woont heel dicht bij mij! Prachtige omgeving!

Heel mooi opgeknapt al!

Michelle_S

Berichten: 2723
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 21:55

prugelpiet schreef:
Wat leuk, je woont heel dicht bij mij! Prachtige omgeving!

Heel mooi opgeknapt al!


Hé wat leuk! Misschien kunnen we eens een ritje samen doen? :j

Dientje_Yara
Berichten: 681
Geregistreerd: 23-01-08
Woonplaats: De Zilk

Re: [VOLG] Mijn droom werd werkelijkheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 22:17

Wow wat gaaf zeg ik volg ook

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:16

Wat een leuk huisje. Ik las op Funda dat je 5200 M2 grond hebt, en jij schrijft dat je een wei hebt van 70 x 40. Zou je niet meer ruimte over moeten hebben dan? Of gaat dat in de tuin zitten?
Ik ben benieuwd hoe je de paarden wil gaan houden, snachts op stal? En hoe ga je de wei gebruiken? Heb je ook een mesthoop?
Puur interesse hoor, aangezien wij zelf iets vergelijkbaars hebben.

Michelle_S

Berichten: 2723
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 09:31

Nikass schreef:
Wat een leuk huisje. Ik las op Funda dat je 5200 M2 grond hebt, en jij schrijft dat je een wei hebt van 70 x 40. Zou je niet meer ruimte over moeten hebben dan? Of gaat dat in de tuin zitten?
Ik ben benieuwd hoe je de paarden wil gaan houden, snachts op stal? En hoe ga je de wei gebruiken? Heb je ook een mesthoop?
Puur interesse hoor, aangezien wij zelf iets vergelijkbaars hebben.


Klopt! De weide zelf is ongeveer 3000m2, daarnaast hebben we een rijbak van 20x40 = 800 m2, de paddock van 20 x 8 = 160 m2. Samen is dat 3960 m2, we houden dus zo'n 1000 m2 over aan grond waar de schuur en huis op staat ;)

's Winters wil ik de paardjes op stal hebben, van ongeveer april tot oktober lekker in de paddock met schuilstal en overdag op de weide. Omdat we niet zo heel veel wei hebben wil ik ze 's morgens op de wei zetten voor zo'n 5-6 uurtjes en dan daarna in de paddock met schuilstal met hooi. De wei gaan we in 3en delen, 2 stukken van 20x40 en een stuk van 30x40, zodat we iedere week kunnen switchen zeg maar.

Momenteel ligt onze mesthoop in de wei, zo had de vorige eigenaresse het.. maar wij willen dit niet zo behouden. Binnenkort word 'ie weer opgehaald en zullen we voortaan iedere week met een karretje de mest weg brengen. :j

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:36

Ohja dat doen wij ook, dat wegbrengen. Dat is nog best wel een vervelende klus in de periode dat ze snachts op stal staan en je meer uit te mesten hebt.
Maar het scheelt ruimte, en vliegen :D

Michelle_S

Berichten: 2723
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 09:38

Nikass schreef:
Ohja dat doen wij ook, dat wegbrengen. Dat is nog best wel een vervelende klus in de periode dat ze snachts op stal staan en je meer uit te mesten hebt.
Maar het scheelt ruimte, en vliegen :D


Haha precies, moet zeggen ik kijk er ook niet echt naar uit ofzo :Y) :+ Maarja, dat is gewoon de beste oplossing. Heb wel gedacht aan van die mestcontainers, even geinformeerd maar als particulier gewoon niet aantrekkelijk. :') Dus dan maar op deze manier..

koetje28

Berichten: 340
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:59

wat een heerlijk stekkie en mooie vorderingen!!
wat je zegt met wekelijks wegbrengen is heel goed te doen, 1 tip daarbij kijk of je kan investeren in een aanhanger die je kan kantelen. dat scheelt dat je 2 of 3x tzelfde drolletje schept ;)

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 08:19

Hoe gaat het nu?
Hoeveel geld heeft jullie zelfgemaakte schuilstal gekost?
En hebben jullie nog speciaal zand gebruikt voor de paddock? Of alleen gekeerd?

Michelle_S

Berichten: 2723
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re: [VOLG] Mijn droom werd werkelijkheid..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 07:10

Helaas drama geweest vorige week, - 12 buiten met een oostenwind op het huis windkracht 4/5 doet geen goed. Kou kwam recht door de halfsteensmuurtjes heen, kreeg het in huis niet warmer dan 10 graden. Verschrikkelijk, ook de warmwater leiding is geknapt in huis, alles stond blank, kon wel janken en vervloekte voor het eerst het huisje, oeps..

Tot overmaat van ramp zijn er 5 dakpanelen van het schuilstalletje gewaaid, 2 kapot en moeten we opnieuw bestellen. Ook de doorzichtige (dunnere) platen zijn losgewaaid en hier en daar kapot maar nog wel te gebruiken gelukkig. Zit ff niet mee, gelukkig is de kou nu weer weg.

@ Nikass, de schuilstal + paddock (omheinig en zand) heeft ons tot nu toe ongeveer 1200 euro gekost, wat mij enorm mee valt. Voor die prijs kunnen we het niet kant en klaar aanschaffen haha! :) Zand is niet gekeerd, is gebracht, zelfde zand als wat we in de rijbak hebben liggen.. wat dat precies is weet ik eigenlijk niet meer..

@ Koetje28: Haha thanks! Gaat vast goedkomen, nu nog een leuke karretje zien te vinden.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: [VOLG] Mijn droom werd werkelijkheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:22

Ik zie je topic nu pas..
Wilde net laten weten dat de doorzichtige golfplaten sneller stuk gaan, maar daar ben je al achter helaas. Hopelijk dekt de verzekering iets.

Hoewel is het wel snap ivm comfort doet het me wel zeer dat je dit huisje met meer dan honderd jaar geschiedenis tzt wilt slopen, maar misschien ben ik gewoon te sentimenteel.
Is isoleren en evt uitbouwen echt geen optie?

Kom je oorspronkelijk uit Drenthe? Je hebt wel echt een droomlocatie gevonden. Veel succes en geluk!

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:23

Oh balen.... heb je een foto?

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:30

Michelle_S schreef:
Helaas drama geweest vorige week, - 12 buiten met een oostenwind op het huis windkracht 4/5 doet geen goed. Kou kwam recht door de halfsteensmuurtjes heen, kreeg het in huis niet warmer dan 10 graden. Verschrikkelijk, ook de warmwater leiding is geknapt in huis, alles stond blank, kon wel janken en vervloekte voor het eerst het huisje, oeps..

Tot overmaat van ramp zijn er 5 dakpanelen van het schuilstalletje gewaaid, 2 kapot en moeten we opnieuw bestellen. Ook de doorzichtige (dunnere) platen zijn losgewaaid en hier en daar kapot maar nog wel te gebruiken gelukkig. Zit ff niet mee, gelukkig is de kou nu weer weg.

@ Nikass, de schuilstal + paddock (omheinig en zand) heeft ons tot nu toe ongeveer 1200 euro gekost, wat mij enorm mee valt. Voor die prijs kunnen we het niet kant en klaar aanschaffen haha! :) Zand is niet gekeerd, is gebracht, zelfde zand als wat we in de rijbak hebben liggen.. wat dat precies is weet ik eigenlijk niet meer..

@ Koetje28: Haha thanks! Gaat vast goedkomen, nu nog een leuke karretje zien te vinden.


Dat is inderdaad niet duur!
De wind en kou is herkenbaar. Jullie hebben nog wel veel bos om het huis, of ligt het toch wel open? Alleen al het feit dat het vrijstaand is scheelt enorm... Ik hoop dat het in de zomer te doen is, bij ons is het dan behoorlijk warm (mijn beneden appartement in de Randstad was zo heerlijk koel :(:) )

Ik zou ook liever gaan voor opknappen en uitbouwen, het heeft wel wat om zo'n oud gedeelte als basis te hebben. Maar goed, dat is uiteraard aan jullie ;)

HxSunlight

Berichten: 1942
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:10

Ohh wat een prachtige plek om te wonen! Stiekem jaloers haha. <3

Ik volg!!

Bij het lezen van deze topic moest ik denken aan dit plaatje. :')

Afbeelding

Michelle_S

Berichten: 2723
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-18 18:03

Oh wat erg, ik heb jullie nooit meer op de hoogte gehouden vd vorderingen, :(:) en er zijn nogal wat vorderingen geweest de afgelopen maanden. Daarom zal ik hieronder alles op een rijtje zetten zodat jullie op de hoogte zijn *\o/*

Hierbij nog het eindresultaat vd paddock met schuilstal zoals die nu is:


Afbeelding


In april heb ik het toegangshek geverfd:

Voor:

Afbeelding

Na, overigens alleen in de grondverf hier:

Afbeelding

Ook werd begin april het land bemest, zie hier foto met 2 weken verschil ertussen:


Afbeelding
Afbeelding

In juni hebben we de wei aangepakt, deze bestond nu uit één groot gedeelte weiland van 70 x 40 meter, deze hebben we nu opgedeeld in 3 stukken, twee van 50 x 20 m. en één van 20 x 40 m. Daarnaast hebben we alle stroomaansluitingen na gekeken en anders aangelegd, zo werd in de rijbak de bedrading voor de balken gelegd ipv erop.

Voor:
Afbeelding

Na:

Afbeelding

Klaar..

Afbeelding


In juli hebben we de oprit aangepakt, grind werd gestort en hebben dit samen verspreid. Dit maakte echt een enorm verschil.

Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

Afbeelding



En momenteel (augustus) word het dak vh huis aangepakt, riet ligt er zo'n 30-40 jaar op volgens de rietdakker. Dit word nu opnieuw bijgestopt en de slechte plukken worden verwijderd, wat knapt dat ook ongelooflijk op zég!

Voor:


Afbeelding

Na:

Afbeelding

Afbeelding



Het word wel wat, niet dan??


Afbeelding

martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 18:05

Mooi hoor!