[VOLG] Mijn droom werd werkelijkheid..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:07

Michelle_S schreef:
Unseen schreef:
Wat een gaaf plekje Michelle! Jullie zijn al een behoorlijk stuk opgeschoten met het opknappen, fijn he dat het dan steeds meer je eigen plekje wordt.
Ik ben vooral enorm jaloers op de omgeving. Westerbork/Schoonloo <3 Wat mij betreft de beste trainingslocatie voor endurance!


Klopt, ik ben zelf ook erg tevreden, mijn vriend en ik hebben ook tegen elkaar gezegd 'alles wat we wilde doen buiten dit jaar, dat is ook gelukt'. Volgend jaar weer nieuwe plannen op de agenda :) En inderdaad, dit is echt prachtig trainingsgebied, ben er zelf ook zooo blij mee! Bofkont hé! :j Jij rijdt ook endurance? Altijd welkom om eens hier een ritje te doen hoor! Alleen maar gezellig! :D



Ik rij ook endurance, klasse 2. Ik woon helaas niet meer in jouw omgeving maar train nog wel eens in Schoonloo, ik parkeer dan bij het Loomeer. Lijkt me erg leuk eens samen te trainen!


Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Mijn droom werd werkelijkheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:18

Het wordt echt ontzettend gaaf! <3

Michelle_S

Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-18 15:59

Ben ik weer.. Zal straks iedereen even beantwoorden! Leuk dat er zoveel mensen volgen..

Er wordt uiteraard volop geklust maar in heel laag tempo.. Zal in ieder geval weer eens update geven. :) we zijn begonnen met het maken van een halletje, jeeej, niks blijkt geïsoleerd dus dat wordt nu allemaal mee gepakt, lelijke houten platen eraf en dit wordt vervangen door isolatie en gipsplaten.. Hopelijk deze winter minder kou haha!

Afbeelding

Begin is er, hier is erg lang over gedaan want alles staat schots en scheef en dus neemt het meewerk veel tijd in beslag.. morgen gaan mijn vriend en mijn vader weer verder en komt de deur erin, gipsplaten en hopelijk al wat verlichting.

Www.auras-sportarabians.com

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: [VOLG] Mijn droom werd werkelijkheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:29

Wat gaaf! Functioneert alles buiten met de paarden ook allemaal zoals bedacht? En nog veulentje opkomst? Vind het erg leuk project :)

S <3

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:46

Wauw, wat een droom! Ik volg mee <3

xJennifx

Berichten: 1145
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Re: [VOLG] Mijn droom werd werkelijkheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:50

Heel gaaf plekje!

Dicha v. Johnson
M1+9

Anyday

Berichten: 171
Geregistreerd: 22-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:55

Wauw wat mooi allemaal zeg. Zie dit topic nu pas. Echt een droomplekje

Ruiter&Mental Coach
Bewuste Basis-Paard&Mens in Balans

Pandora2
Berichten: 19843
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:01

Even alle pagina's doorgespit :=
Wat een prachtig huisje en een mooie omgeving ! <3
Dat dak komt bijna tot aan de grond :wow:
Ik zou ook instant feliefd worden op zo'n pareltje !

Kost rietgedekt nu meer aan brandverzekering dan een dakpannen stulpje ?
Wij kennen hier in belgenland haast geen rieten daken, vandaar mijn vraag :o

Skogsmulle

Berichten: 4077
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: Zweden

Re: [VOLG] Mijn droom werd werkelijkheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:44

Ik volg ook, tof om jullie plekje zo te zien en alle veranderingen!


amsterdam10
Berichten: 590
Geregistreerd: 03-05-16

Re: [VOLG] Mijn droom werd werkelijkheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:48

Prachtig zeg. Volgens mij pakken jullie alles heel grondig aan. Het wordt een paradijsje!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:22

:oo waarom ontdek ik dit topic nu pas?!! Ik vind het nog steeds een schitterende plek hoor <3

Kom maar op met de foto's *\o/* zo leuk!!

Fleur ❤️

marleen5
Berichten: 40
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Winssen

Re: [VOLG] Mijn droom werd werkelijkheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 22:45

Super mooi geworden en leuk om jullie project te volgen!

marleen5
Berichten: 40
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Winssen

Re: [VOLG] Mijn droom werd werkelijkheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 22:47

Ben nog wel benieuwd welk zand jullie gebruikt hebben voor de paddock?

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: [VOLG] Mijn droom werd werkelijkheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:01

Ik zie dit topic nu pas, maar volg zeker! Wat een droomplekje zeg <3 Erg leuk al die voor en na foto’s :j Nog veel succes met het klussen! Ben benieuwd naar de rest :D

MT’s Vicky BG♥

Michelle_S

Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-18 14:07

Daar was ik weer... :') Hahaha

Deni11 schreef:
Wat gaaf! Functioneert alles buiten met de paarden ook allemaal zoals bedacht? En nog veulentje opkomst? Vind het erg leuk project :)

Rondom de paarden alles naar wens, al heb ik alweer nieuwe plannen voor volgend jaar in mijn hoofd zitten haha! En inderdaad een veulentje op komst, dit veulentje is niet voor mij maar voor een ander gefokt uit mijn merrie Jetje :D Maar blijft altijd zoo leuk! <3


Pandora2 schreef:
Even alle pagina's doorgespit :=
Wat een prachtig huisje en een mooie omgeving ! <3
Dat dak komt bijna tot aan de grond :wow:
Ik zou ook instant feliefd worden op zo'n pareltje !

Kost rietgedekt nu meer aan brandverzekering dan een dakpannen stulpje ?
Wij kennen hier in belgenland haast geen rieten daken, vandaar mijn vraag :o


Haha leuk om te horen, rietgedekt kost inderdaad meer in de verzekering, maar vind het niet behoorlijk veel meer eigenlijk, viel mij mee. :j Wat grappig dat er in Belgie eigenlijk bijna geen rieten daken zijn :)


amsterdam10 schreef:
Prachtig zeg. Volgens mij pakken jullie alles heel grondig aan. Het wordt een paradijsje!

Haha ja, dr zit ontzettend veel werk in, maar goed.. op zich erg leuk omdat we het helemaal naar ons eigen hand kunnen zetten. :))


marleen5 schreef:
Ben nog wel benieuwd welk zand jullie gebruikt hebben voor de paddock?

Eerlijk gezegd durf ik dat niet te zeggen, toen wist ik het wel. Iets van Ardennerzand ofzo? Kan dat? haha!

Weer even een update:

Ik ben bezig met de schuilstal lekker klaar te maken voor de winter door er tegels in te leggen, momenteel ben ik op de helft, ook heeft mijn vriend er een handig voersysteem in gemaakt.. dat nemen we in gebruik zodra alle tegels liggen...


Afbeelding

Afbeelding


Ben dr vooral nu met 't natte weer ontzettend blij mee, paardjes staan lekker droog en niet met de voetjes in de natte derrie.

Ook binnen is het flink opgeschoten:


Halletje is bijnaaaaa klaar *\%/* Deur zit erin, gipsplaten er tegen, mooie spotjes in plafond.. bleek nog een heel gedoe want de bewoners die hier ooit het huis voorzien hebben van elektra hebben alles heel amateuristisch aangebracht waardoor niets klopte zoals ik begreep, heb er niet zo heel veel verstand van maar weet dat het veel moeite kostte voor de mannen om erachter te komen welke draad waarvoor nu diende en om alles goed om te zetten haha.

Afbeelding


Afbeelding


Binnenkant waarbij we een deel vd oude balken hebben laten zitten. +:)+


Afbeelding




Afbeelding

Keukentje, ook dicht nu, let niet op de bende :x

en.. mijn vriend is begonnen met het plafond aan het einde vh huis dicht te maken, dit was altijd open waardoor je direct op het 'zoldertje' keek en dus ook op alle bende. :') Daarbij tochte het enorm en trok alle warmte die kant op, dus daar is hij aan begonnen.


Afbeelding


Nu mijn idee.. popte gisteren op en eerlijk gezegd heb ik er vaker aan gedacht, sinds dit jaar beleer ik paarden voor anderen en wat mis ik daar bij.. een roundpen :j Dus wil ik volgend jaar eigenlijk een roundpen maken, maar nu even de vraag.. wat is de meest geschikte diameter voor paarden van 1.45 - 1.60 m. Ik zie veelal op website's dat 15 m de meest geschikte is maar lees ook dat kleiner wel kan. Liefste wil ik 'm niet te massaal hebben aangezien daardoor ook meer grasland verloren gaat.

Gelukkig heb ik momenteel van de buurvrouw 7000m2 extra beschikbaar aan grasland, ontzettend blij mee.. behalve dan dat een vd paarden gisteren door de draad gegaan was en op de weg liep.. _-:( kreeg zowat een hartverzakking, gelukkig alles goed afgelopen..

Voor de mensen die het leuk vinden, ik plaats ook ontzettend veel over onze verbouwing, de paarden en het beleren op mijn facebook pagina en website:

http://www.auras-sportarabians.com

http://www.facebook.com/AurasSportArabians/

Www.auras-sportarabians.com

Mer1980

Berichten: 18748
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Mijn droom werd werkelijkheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:39

Wat een leuke update weer! Gaaf wordt het hoor! ben je ook gaan volgen op FB!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Michelle_S

Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-18 23:12

Mer1980 schreef:
Wat een leuke update weer! Gaaf wordt het hoor! ben je ook gaan volgen op FB!


Ahh wat leuk, dankjewel!!

Www.auras-sportarabians.com

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: [VOLG] Mijn droom werd werkelijkheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 23:20

Ziet er goed uit hoor!

MT’s Vicky BG♥

marleen5
Berichten: 40
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Winssen

Re: [VOLG] Mijn droom werd werkelijkheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 14:59

Super leuk weer een update! Haha en ardennerzand ken ik niet maar zal het eens opzoeken.


zuigstengel
Berichten: 76
Geregistreerd: 14-11-18

Re: [VOLG] Mijn droom werd werkelijkheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 15:16

Wat een mooi project! ik volg ook :D

Michelle_S

Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-20 20:45

Foei foei, mijn excuses voor de volgers.. ik heb echt al te lang niets geplaatst terwijl er natuurlijk genoeg gebeurd is om en in het huis :o Daarom even een update vh jaar 2019.

Allereerst 't halletje waar wij mee bezig waren, de deur was donkergroen en maakte de ruimte erg donker.. wat een likje verf dan al niet kan doen:

Voor:


Afbeelding


Na:

Afbeelding

Het halletje werd verder ook geverfd en opgeknapt.. enkel moeten we nog steeds andere tegels in het halletje gaan leggen en wil ik waar de wasmachine staat een stellage hebben met deuren zodat dit opgeruimder lijkt en ik meer opbergruimte heb


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


In april werd dan eindelijk de bult zand voor het huis weggehaald dankzij mijn lieve schoonouders, deze bult kwam uit het paddock gedeelte en was inmiddels één grote onkruid bult geworden. Deze is nu als wal voor de weg gekomen. Het doel voor dit jaar is om deze vol te planten zodat we straks de weg minder zien en gelijk een geluidswal hebben tegen het verkeer. :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Omdat het lekker weer was ook 't huisje een verfbeurt gegeven, antraciete rand eromheen en de achterdeur geverfd:

voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding



Mijn grote droom was een roundpen hebben voor de jonge paarden die ik beleer, mijn eigen ontwerp in kaart gebracht én uitgevoerd samen met mijn vriend. Tijdens de hete zomer werd het zand gebracht.. ik dacht deze wel even zelf te kunnen verdelen :Y) Het is gelukt maar was enorm zwaar, ik zie het als een mooie workout :+ ;)


Afbeelding
Nog ongeverfd maar het idee staat..

Afbeelding
happy!

Eind dit jaar heb ik mijn nieuwe trailer op kunnen halen, een ifor williams. Wat een uitkomst en wat een droom, deze heb ik nu via mijn bedrijf op koop/lease kunnen aanschaffen. Ideaal


Afbeelding


En omdat ik vaak pas 's avonds hulp heb wilde ik enorm graag de rounpen en rijbak verlicht hebben, voor 20 euro per stuk heb ik lampen gekocht en deze geven waanzinnig veel licht. Blij mee!


Afbeelding

Afbeelding

Zo dan zijn jullie weer up2date. Nogmaals mijn excuses!

Www.auras-sportarabians.com

Anoniem

Re: [VOLG] Mijn droom werd werkelijkheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:24

Wat prachtig!!

Irisx94

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-04-10
Woonplaats: Schuinesloot.

Re: [VOLG] Mijn droom werd werkelijkheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:43

Ik volg! Wat leuk zeg om te bekijken! Ziet er echt gaaf uit.


Annabel .:Special D x Havidoff:.
~B + 30 - L1+28 - L2+11 - xxx

Joanne_
Berichten: 193
Geregistreerd: 23-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:17

Ik lees al een tijdje mee en wat wordt het mooi! :D Hoe groot heb de roundpen uiteindelijk gemaakt?

Mer1980

Berichten: 18748
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Mijn droom werd werkelijkheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:28

wauw en wat voor update en ik ben echt verliefd op jullie mini huisje <3 zo schattig <3

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: b000tje, ElinaSK, jitskenienke, Maritelisab, Natascha en 16 bezoekers