Wat te doen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-18 10:18

Ik wist niet echt waar ik dit moest plaatsen, dus ik hoop dat het hier goed staat.

Ik zit namelijk met een dilemma. Mijn eerste pony staat op dit moment opnieuw te koop. Ik kreeg hem van mijn ouders toen ik 13 was. Uiteindelijk hebben we hem helaas moeten verkopen omdat ik te groot voor hem werd. Daarnaast had ik wedstrijdambities, maar was hij doodsbang voor de trailer. Ook niet echt een handige combinatie dus.

Ik heb altijd geprobeerd contact te houden met de nieuwe eigenaren (een manege). Maar van hun kant kreeg ik steeds minder antwoord, totdat ik uiteindelijk nooit meer een antwoord kreeg. Ik dacht zolang hij nog op hun website staat is hij nog bij hun en heeft hij het goed. De manege verkocht hem echter. Gelukkig vond zijn nieuwe eigenaar mij via via en kreeg ik veel contact met haar.

Helaas moet hij nu ook bij hun weg. Mijn moeder en ik hebben altijd gezegd, zodra hij een nieuw huis nodig heeft en we hebben de mogelijkheid, dan kopen we hem terug. Nu staat hij dus te koop en onze harten zeggen beide ja! Maar een klein beetje verstand zegt helaas nee.

Ik wil hem heel graag ophalen en ben daarom nu aan het kijken of er misschien een oplossing is. We hebben op dit moment al twee paarden en dit voorjaar wordt mijn merrie gedekt dus volgend jaar drie. Het is voor ons daarom financieel niet mogelijk hem zomaar te onderhouden. We hebben namelijk geen stallen aan huis oid, dus alles staat in pension. Hem kopen is geen probleem, maar ja daarna...

Ik zat al te denken aan een verzorgster, maarja daar kun je ook niet van verwachten dat die de volledige stalling betaalt. Daarnaast dacht ik om hem aan te bieden als weidemaatje, maar ook dit moet maar net lukken.

Van de ene kant moet ik het uit mijn hoofd zetten en er van uit gaan dat hij gewoon een leuk nieuw huisje vindt, maar toch kan ik het maar niet loslaten.... Misschien dat iemand hier een goed idee heeft of anders een manier weet waarop ik het misschien wel los kan laten...

Keep calm and ride a Friesian | Follow @fanhuitema_friesians
Klasiena fan Huitema Stb Sport (Winand 405 x Jurjen 303) ---> L1+20 ---> L2+13 ---> M1+10 ---> M2+1
Alpha fan Huitema (Hessel 480 x Winand 405) --->L1+4
Norah fan Huitema (Epke 474 x Winand 405)


fleurtjeuh
Berichten: 10298
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:37

Maar waarom wil je die pony terug kopen?
Omdat jullie dat vroeger hebben gezegd?
Want ik lees dat je er een verzorger voor wilt zoeken, of hem ergens als weide maatje neer wilt zetten?
Is die pony er dan wel gebaat bij? Als je er eigenlijk geen tijd en geld voor hebt, zodat jij kan zeggen dat je zijn eigenaar bent?
Is het niet beter voor de pony als die naar een huisje gaat waar iemand alles voor hem heeft en veel aandacht en liefde?

Love is Love

My current situation is not my final destination.

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-18 10:40

Ik zou een verzorgster voor hem willen zoeken omdat ik zelf niet op hem kan rijden. Ik ben veel te groot voor hem. Ik heb zelf wel de tijd voor hem, dat is geen probleem.

Ik zou hem graag terug willen hebben omdat hij toch echt mijn eerste liefde was en altijd zal blijven.

Keep calm and ride a Friesian | Follow @fanhuitema_friesians
Klasiena fan Huitema Stb Sport (Winand 405 x Jurjen 303) ---> L1+20 ---> L2+13 ---> M1+10 ---> M2+1
Alpha fan Huitema (Hessel 480 x Winand 405) --->L1+4
Norah fan Huitema (Epke 474 x Winand 405)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:41

Citaat:
Mijn moeder en ik hebben altijd gezegd, zodra hij een nieuw huis nodig heeft en we hebben de mogelijkheid, dan kopen we hem terug.


Citaat:
Het is voor ons daarom financieel niet mogelijk hem zomaar te onderhouden.


Even bot maar je hebt dus niet de mogelijkheid hem terug te kopen.

(tenzij je andere keuzes maakt, zoals een ander paard verkopen of je merrie niet laten dekken)

gertjan1234
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-02-17

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:46

Als je echt zo stapelgek op je oude pony bent en hem per se gerug wilt kopen, wat ik heeel goed snap, moet je er vrees ik dan echt andere dingen voor gaan laten of inderdaad op zoek naar een leaser... misschien met optie tot koop? Dan weet je ook waar hij terecht komt en maak je jezelf, pony en wellicht nieuwe eigenaar heeul blij. Er is veel vraag naar paardjes dus dit moet denk ik wel lukken! Succes *\o/*

darkangel23
Berichten: 113
Geregistreerd: 27-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:46

Ik snap dat je hem om sentimentele reden terug wilt kopen, maar je kunt er zelf niet op rijden en er is eigenlijk ook geen geld voor. Het is niet zeker of je een goede verzorger gaat vinden en zelfs als dat lukt is het maar de vraag of die bij wil/kan dragen aan de kosten. Genoeg reden dus om het niet te doen. Wie weet vindt de pony hierna een heel lief baasje die alle tijd/geld en aandacht voor hem heeft. Ik neem aan dat de huidige eigenaar ook wil dat de pony op een goede plek terecht komt, dus ik zou het echt proberen los te laten als ik jou was.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:50

Voor mij zou de keuze makkelijk zijn.Je merrie is nog niet gedekt.Dus ipv die te laten dekken zou ik de pony terug kopen. Als je 3 paarden kan onderhouden is het een kwestie van keuze's maken.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70487
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:08

Ik verplaats dit topic naar paardenpraat.

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-18 15:43

Bedankt allemaal, mijn verstand zei inderdaad hetzelfde als jullie allemaal. Maar het is fijn om dat even bevestigd te hebben door mensen die geen emotionele waarde eraan binden. Bedankt!

Keep calm and ride a Friesian | Follow @fanhuitema_friesians
Klasiena fan Huitema Stb Sport (Winand 405 x Jurjen 303) ---> L1+20 ---> L2+13 ---> M1+10 ---> M2+1
Alpha fan Huitema (Hessel 480 x Winand 405) --->L1+4
Norah fan Huitema (Epke 474 x Winand 405)

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:40

beatje schreef:
Voor mij zou de keuze makkelijk zijn.Je merrie is nog niet gedekt.Dus ipv die te laten dekken zou ik de pony terug kopen. Als je 3 paarden kan onderhouden is het een kwestie van keuze's maken.


Helemaal mee eens. Je kunt niet met droge ogen beweren dat je die pony écht zo ontzettend graag terugkoopt als de gelegenheid er is en tegelijkertijd zeggen dat het nu niet kan ''omdat in het voorjaar een merrie gedekt gaat worden''. Dan devalueer je compleet je eerdere uitspraak. Prima hoor, maar dan niet net doen alsof je de pony zó graag terugkoopt.

Gelukkig ziet TS dat ook in lees ik, dus fijn dat je de pony waar je zo gek op bent terug gaat kopen TS +:)+ !

koeien op de weg...

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 00:02

GDG schreef:
beatje schreef:
Voor mij zou de keuze makkelijk zijn.Je merrie is nog niet gedekt.Dus ipv die te laten dekken zou ik de pony terug kopen. Als je 3 paarden kan onderhouden is het een kwestie van keuze's maken.


Helemaal mee eens. Je kunt niet met droge ogen beweren dat je die pony écht zo ontzettend graag terugkoopt als de gelegenheid er is en tegelijkertijd zeggen dat het nu niet kan ''omdat in het voorjaar een merrie gedekt gaat worden''. Dan devalueer je compleet je eerdere uitspraak. Prima hoor, maar dan niet net doen alsof je de pony zó graag terugkoopt.

Gelukkig ziet TS dat ook in lees ik, dus fijn dat je de pony waar je zo gek op bent terug gaat kopen TS +:)+ !


Het kan zijn dat ik het verkeerd lees, maar volgens mij wilt ze de pony niet kopen ;)

Verzorg-/bijrijdpony gezocht omgeving Hardinxveld

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 00:06

beatje schreef:
Voor mij zou de keuze makkelijk zijn.Je merrie is nog niet gedekt.Dus ipv die te laten dekken zou ik de pony terug kopen. Als je 3 paarden kan onderhouden is het een kwestie van keuze's maken.

Dat zou ook mijn keuze zijn

Ticaya
Berichten: 9
Geregistreerd: 08-01-18

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 00:26

Ik zou hem terugkopen en de merrie niet laten dekken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, Lanoca, Maanon_, Mizora, MyChoice, Vagabondo en 133 bezoekers