Hoeveel kruinen heeft jouw paard? En waar?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Hoeveel kruinen heeft jouw paard? En waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 21:11

Mijn jonkie heeft vier kruinen op haar hoofd en een bij haar keel.
Dat zijn best veel kruinen en schijnbaar is dat ook best bijzonder.

Vraag mij dus af hoeveel kruinen hebben de paarden van Bokkers?

Als ik moet geloven in het "lezen" van kruinen heb ik een paard met een erg bijzonder karakter. Gelukkig is het een merrie, hengsten met veel kruinen schijnen onvoorspelbaar te zijn.


Afbeelding


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door fransje23 op 02-02-18 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Berichten: 13978
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:26

Afbeelding
Uh .. 1?
Weet niet wat her betekend haha

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Re: Hoeveel kruinen heeft jouw paard? En waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 21:28

Heb nu even foto's toegevoegd, lukte eerst niet.

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:31

Ik heb t boek van linda tellington-jones waar het in beschreven word. Heel grappig, en zeker een kern van waarheid. Ik heb jaren geleden een aantal vreemde paarden waar ik via bokt foto's had gekregen, op deze manier geprofileerd, en het klopte heel goed. Mensen waren echt verbaasd.
Mijn nieuwe ruin heeft een lange kruin, dat betekend dat het een mensgericht paard. Mijn oude quarter merrie had ook zo'n lange kruin en zij was echt een fantastisch lief paard.

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Hoeveel kruinen heeft jouw paard? En waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:34

Heb t boek er even bij gepakt. Drievoudige kruinen zijn een zeldzaamheid. Bij ruinen en merries wijst het op een gecompliceerd, maar niet onvoorspelbaar individu.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:34

Grappig topic :)

Mijn ruin heeft er best wel wat, sowieso op z'n voorhoofd natuurlijk maar ook op z'n hals en bij z'n oksels. Zal morgen eens tellen hoe veel ik er vind.
Mijn merrie weet ik eigenlijk niet... niet opvallend veel in elk geval.

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Hoeveel kruinen heeft jouw paard? En waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:58

Hoeveel het er precies zijn heb ik eigenlijk nooit geteld, maar mijn merrie heeft er sowieso 1 op haar voorhoofd, 1 onder haar keel, 1 aan de bovenkant van haar nek, 2 aan weerzijden van haar flanken en 1 onder haar buik.
Ik zal ze morgen eens precies gaan tellen en op de foto zetten :j

pros_zero

Berichten: 2186
Geregistreerd: 03-05-05
Woonplaats: den ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:06

Die van mij zit vol kruinen. Heb al een x een poging gedaan om te tellen kwam toen op 28 :=
Waarvan 8 op 1 been! Lastig met scheren :x

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:37

Heel veel :D
Verreweg de meeste op zijn lijf, maar op zijn hoofd heeft hij er 3, allemaal vrij ver uit elkaar. Eentje tussen de ogen maar meer naar links, een langwerpige daaronder (midden op het neusbeen), en nog eentje tussen de neusgaten. Oh, en twee onder de kaak.

Op zijn lijf zijn ze niet te tellen. Twee hele grote naast elkaar op zijn borst, een hele lange haarwervel over de hele lengte van zijn hals zo’n beetje aan 1 kant, aan de andere een kortere midden op de hals en een grote kruin onder de manenkam. Achter de kaken, op zijn heup, onder zijn buik, op zijn schouder... dat zijn degenen die ik even uit mijn hoofd weet.

Is overigens een vreselijk lief en vriendelijk paard tegenover mensen. Maar wel schijt eigenwijs en een enorme clown. Bijnaam Houdini := Heeft een hoop aparte maniertjes, maar als je hem daarin laat gaan heb je geen kind aan hem.
Onder het zadel heel betrouwbaar, hij is vlot en wil graag. Is vaak nogal zeker van zichzelf, op het arrogante af, maar niet onvoorzichtig. Past zich aan elke ruiter aan en is heel vergevingsgezind, maar wil hij iets echt niet dan kun je hoog en laag springen :wave:
Tegenover andere paarden behoorlijk dominant, staat ook altijd bovenaan in elke groep, maar is niet gemeen.

Ben wel benieuwd of dat een beetje overeen komt met de kruinen :)

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Re: Hoeveel kruinen heeft jouw paard? En waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:46

Afbeelding

Mijn merrieveulen heeft er twee boven elkaar op haar voorhoofd. Of ze er meer heeft durf ik niet te zeggen. Haar moeder en broer hebben er beide maar 1 op hun hoofd.

Meerdere mensen hebben van de zomer gezegd dat ze een duivelsveulen is met twee kruinen en dat ze een sterk karakter heeft. Of t zo is betwijfel ik

Pepper32
Berichten: 247
Geregistreerd: 14-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 23:31

Mijn pony heeft er ook 2 boven elkaar.
Maar de bovenste is een gewoon kruintje en de onderste een streep. De streep zou juist erg betrouwbaar en meewerkend zijn, maar 2 kruintjes weer onvoorspelbaar. Hij is een ontzettende lieve knuffel en natuurlijk wordt het karakter ook niet alleen door de kruintjes bepaald in het TTouch boek van Linda.
Afbeelding
Hij heeft verder op z'n hals ook allemaal kruinen

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 23:47

crazycactus schreef:
Heb t boek er even bij gepakt. Drievoudige kruinen zijn een zeldzaamheid. Bij ruinen en merries wijst het op een gecompliceerd, maar niet onvoorspelbaar individu.


Dat had ik inderdaad ook begrepen :j Mijne heeft er zelfs 4!

Heb vanavond nog even gekeken en ook een kruin onder haar buik ontdekt. Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer je er ziet. :D

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 23:49

Ben trouwens benieuwd naar foto's van de kruinen van de andere paarden. *-:)

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 00:08

Citaat:
Gelukkig is het een merrie, hengsten met veel kruinen schijnen onvoorspelbaar te zijn


Oh jee.. Hij is dan inmiddels twee maanden geen hengst meer, maar mijn Pancho heeft wel veel kruinen :')
O.a. op zijn borst en voorhoofd. Nu ben ik wel heel nieuwsgierig wat dit betekent volgens jouw informatie.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 00:13

Dat van karakter en kruinen geldt volgens mij voor kruinen op het hoofd. Dus niet over het gehele lijf want dan heb je er al snel 3 of meer.
Mijne heeft er minimaal 2. Moet ze nog eens goed bekijken als ik niet vergeet zal ik morgen eens een foto maken.

Gothico

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Hoeveel kruinen heeft jouw paard? En waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 00:27

Nu ben ik ook nieuwsgierig geworden. Ik weet dat mijn ruin er wat heeft. Zal van het weekend gaan kijken.

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Hoeveel kruinen heeft jouw paard? En waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 00:32

Mijn haflinger heeft er een heleboel. Ook een aantal dubbele kruinen op hals en boeg.
Ik heb ze eerlijk gezegd nog niet geteld.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 00:34

Mijn hengst zit vol met kruinen, op zijn hoofd, onder zijn kaak en op zijn borst. Hij wordt dit jaar 11 en is het liefste en betrouwbaarste paard wat ik ooit heb gehad.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Hoeveel kruinen heeft jouw paard? En waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 00:47

Afbeelding

Mijn jaarling heeft er 3 2 bij haar kol en 1 precies onder haar voorpluk ik noem d’r wel eens een eenhoorn omdat er dan precies z’n plukje haar omhoog staat _O-
Afbeelding

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 15:13

candalisa schreef:
[ [url=m/yIA6o0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn jaarling heeft er 3 2 bij haar kol en 1 precies onder haar voorpluk ik noem d’r wel eens een eenhoorn omdat er dan precies z’n plukje haar omhoog staat _O-
[ [url=m/ekM7QM.png]Afbeelding[/url] ]


Dat plukje is echt té schattig <3

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Hoeveel kruinen heeft jouw paard? En waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 15:14

Mijne heeft er sws al 1 op de hals. Ziet er vrij apart uit _O-