Jullie mening, weinig tijd voor paard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Francii
Berichten: 296
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:07

In welke omgeving ben je op zoek naar een shetlander?


sannexbandit

Berichten: 81
Geregistreerd: 23-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-18 10:12

Murosch schreef:
Nou kwam ik net een advertentie tegen.. zou dit niks zijn als maatje? https://www.bokt.nl/markt/ad/463904/she ... odig-heeft



Hele leuke pony idd, en een leuke uidaging maar ik heb daar inderdaad op dit moment niet zo veel tijd voor. Wel super fijn dat je het even door stuurt!

Be happy!

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:06

Maar ben je nu actief een vriendje aan het zoeken of wacht je tot iemand er 1 spontaan komt brengen?

Sorry maar binnen een paar uur heb je een paardje toch? En het duurt in jullie geval al vanaf oktober.... Zolang staat de tinker al alleen en er is nog heb tijd geweest om een paardje te regelen al was het maar vast voor tijdelijk?

De tinker heeft er niet om gevraagd alleen te komen staan bij jullie, jullie hebben voor de tinker gekozen en dienen te zorgen voor zijn levensbehoeften. Daar ben je als eigenaar nou eenmaal verantwoordelijk voor!

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

Joltsje

Berichten: 9020
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Jullie mening, weinig tijd voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:09

en ik denk dat er op bokt ook genoeg mensen zijn die mee willen zoeken.
maar dan is het even belangrijk wat je graag wilt en welke regio

Be your best self

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Jullie mening, weinig tijd voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:12

Dit zou echt de droom zijn voor mijn paard, een half jaar vakantie :P
Ga niet verder uitwijken over een maatje want zie dat je die al aan het zoeken bent, top.
Verder zou ik me inderdaad niet heel druk maken over het feit dat ze niet aan het werk is nu, denk dat zij dat ook niet doet :P


anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Jullie mening, weinig tijd voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:16

Zoals iedereen al zegt geeft het niets dat je niet werkt met je paard.Maar inderdaad zou ze waarschijnlijk wel een vriendje willen.Er zijn meer dan genoeg gezelschapsponies beschikbaar die op zoek zijn naar zo'n plekje. Let er dan wel op dat de karakters bij elkaar passen.

sannexbandit

Berichten: 81
Geregistreerd: 23-03-15

Re: Jullie mening, weinig tijd voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 17:55

Update: Ik heb een geschikte shet gevonden!!

Be happy!

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:59

Als ze goed verzorgd wordt, en zij zelf gelukkig is (met andere paarden/ de shet die je gevonden hebt), zie ik er geen probleem in. Vaak moeten ze nog wennen, hun plaats in de kudde vinden... dus dat hoeft geen ramp te zijn

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:07

sannexbandit schreef:
Update: Ik heb een geschikte shet gevonden!!


Wat fijn voor je tinker! Hebben ze al kennis gemaakt? Klikt het?

Don't take anything for granted

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: Jullie mening, weinig tijd voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:41

Wat goed! Fijn voor je tinker dat ze nu dan niet meer alleen hoeft te staan. Als het straks vriendjes zijn slaap jij ook vast veel lekkerder en weet je dat ze haar afleiding toch wel heeft.

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

sannexbandit

Berichten: 81
Geregistreerd: 23-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-18 21:29

Ze staan nu al een tijd samen en het gaat super goed samen! Die twee zijn voor elkaar gemaakt. Wat een opluchting helemaal blij!

Be happy!

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Jullie mening, weinig tijd voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:33

Heerlijk niet druk om maken. Zeker nu ie een vriendje heeft. Mijn paardje hebben we in september verhuisd terwijl we ze pas in december naverhuisd zijn. Ben er tussen door niet meer gaan op zitten, af en toe een aai over de bol en januari opgestapt en lekker 't bos in. Paarden vermaken zich prima als ze lekker buiten kunnen met een buddy en fatsoenlijk ruwvoer. Nog steeds als het druk is op het werk is het soms een 'weekendpony', vind dat alleen maar fijn zodat ze kan recupereren, mentaal nog belangrijker dan fysiek.

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Anomien

Berichten: 7299
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:34

Wat goed van je!! Heb je nog een leuke foto van het duo? Nu zijn we nieuwsgierig

Mama van mijn lieve meisjes

pien_2010

Berichten: 42804
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:37

Leuk. Niet te veel voeren vanwege risico op hoefbevangenheid bij de shet en lekker de paarden laten. Over een half jaar heb je tijd voor je tinker. Nu genieten ze samen.

sannexbandit

Berichten: 81
Geregistreerd: 23-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-18 11:50

Knert schreef:
Wat goed van je!! Heb je nog een leuke foto van het duo? Nu zijn we nieuwsgierig




Afbeelding

Be happy!

Hutcherson

Berichten: 7288
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 15:09

Een paard gaat echt niet dood aan ee half jaartje de weide op met een vriendje. Al had ik zelf wel een iets grotere pony gezocht denk ik. Vind shets toch te klein. Als ik zie hoe mijn paard speelt met zijn haflingervriend... Een shetje zou spontaan afbreken.

Verder denk ik niet dat dit iets is wat je op bokt moet vragen. Natuurlijk is het beter als je gewoon 2/3 keer per week kunt trainen en ermee bezig bent. Maar soms lukt dat niet. Ik ben nu ruim een week ziek met longontsteking. Ben weer aan de beterende hand, maar voel me wel heel schuldig. Ben elke avond wel bij mn paard (vriend gaat mee om mij te kalmeren als het niet lukt met mn longen) maar trainen lukt gewoon nog niet. Zn conditie zal weer wat verminderd zijn.. Maar maakt niet uit. We starten gewoon weer vanaf nul en kunnen dan gaan inrijden samen.
Geniet gewoon van je weekenden met paard.

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: Jullie mening, weinig tijd voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 15:12

Leuke shet hoor! Mooi duo zo dagen en geloof zeker dat ze zo lekker kunnen genieten van hun lui lekker leventje!
Goed geregeld TS!


En een shet is prima hoor, vaak hebben deze zijn groot ego en een hoop leeg dat deze hun mannetje toch wel staan bij grotere paarden. Uitzonderingen daargelaten.

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, fnpetter1990 en 36 bezoekers