Advies gevraagd: paard willen kopen, geen reactie verkoper

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pippaaa
Berichten: 22
Geregistreerd: 28-02-06

Advies gevraagd: paard willen kopen, geen reactie verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 11:27

Hallo allemaal,

Sinds eind vorig jaar wil ik graag een vierde paard erbij.
Mijn kudde heeft nu een oneven aantal en ik merk dat dit toch wat onrust geeft.

Ik heb een leuke merrie op het oog.
Na het paard te hebben bekeken past ze bij mijn wensen en ook in mijn kudde.
Ik heb er even over nagedacht en gekeken of alles haalbaar was.
Vervolgens heb ik eind november de verkoper een berichtje gestuurd dat ik het paard wil kopen.
Een aantal weken erop heb ik een reminder gestuurd dat ik nog geen reactie heb ontvangen.
Vorige week heb ik nogmaals een berichtje gestuurd.
Al mijn berichten zijn wel gelezen, maar nog steeds geen reactie.

Wat zouden jullie doen als je geen reactie krijgt?
Helaas ben ik niet in het bezit van een telefoonnummer.

Grey_pony1
Berichten: 35
Geregistreerd: 06-12-16

Re: Advies gevraagd: paard willen kopen, geen reactie verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:32

Waarschijnlijk is er al ewn koper, waardoor zij geen zin meer heeft om te reageren (wel een beetje onbeleefd). Ik zou niet meer reageren, helaas.

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:33

Verder zoeken en dit paard vergeten. Als de eigenaar nu al 2 maanden nodig heeft om op een eerste bericht te reageren dan lijkt het aannemelijk dat de rest van het proces een nog veel groter drama wordt.

Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Re: Advies gevraagd: paard willen kopen, geen reactie verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:35

Nou, ik had dat niet eens twee maanden afgewacht. Als je je paard wilt verkopen dan reageer je wel, lijkt me.

Ik zou op zoek gaan naar een ander paard :j

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70520
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:26

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Advies gevraagd: paard willen kopen, geen reactie verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:28

Wat kun je verder nog doen?
De verkoper heeft geen interesse meer waarschijnlijk om het paard te verkopen, of het is allang verkocht.
Ik zou het paard vergeten en verder op zoek gaan. :)

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Advies gevraagd: paard willen kopen, geen reactie verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:40

Dit heb ik al vaak meegemaakt! Waarschijnlijk is het paard al weg. Maar wel erg onbeleefd van de verkoper.Je kunt toch even antwoord geven.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Advies gevraagd: paard willen kopen, geen reactie verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:29

Geen idee. Ik heb het andersom. Probeer van de kopers bericht terug te krijgen dat ze veulen officieel niet meer willen. Ik ben namelijk alle afspraken na gekomen. Dier had een wond ik heb het dier naar kliniek gebracht wond netjes geheeld en een ik de rekening van 1500 euro. Zij zouden 3 veulens kopen en daar dus ook de korting voor gekregen echter laatste bericht was dat ze twijfelde. En ik heb nu meerdere keren gevraagd wat ze willen want als ze van de koop af zien en dus in gebreken blijven van onze afspraak dan stuur ik er nog wel een rekebibg heen dat een deel van de korting terug betaald mag worden. Maar het is blijkbaar heel gewoon om niet te reageren. Dit speelt ongeveer vanaf dezelfde tijd.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:44

lailapri schreef:
Geen idee. Ik heb het andersom. Probeer van de kopers bericht terug te krijgen dat ze veulen officieel niet meer willen. Ik ben namelijk alle afspraken na gekomen. Dier had een wond ik heb het dier naar kliniek gebracht wond netjes geheeld en een ik de rekening van 1500 euro. Zij zouden 3 veulens kopen en daar dus ook de korting voor gekregen echter laatste bericht was dat ze twijfelde. En ik heb nu meerdere keren gevraagd wat ze willen want als ze van de koop af zien en dus in gebreken blijven van onze afspraak dan stuur ik er nog wel een rekebibg heen dat een deel van de korting terug betaald mag worden. Maar het is blijkbaar heel gewoon om niet te reageren. Dit speelt ongeveer vanaf dezelfde tijd.

Ik vermoed dat ze het veulen niet meer willen,maar de korting niet willen teruggeven.Of dat ze bang zijn dat ze de veeartsrekening moeten betalen?

Corien_
Berichten: 258
Geregistreerd: 18-10-11

Re: Advies gevraagd: paard willen kopen, geen reactie verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:59

Ik zou het er bij laten. Na zo'n tijd verwacht ik niet dat er nog iets gaat komen en zou ik ook niet meer in zee willen gaan met ze. Kan maar goed zijn dat het namelijk ook heel lang gaat duren (mocht het paard nog niet verkocht zijn) dat ze ook in de communicatie rondom de verdere verkoop en het komen kijken er heel lang over doen. Ik zou zoeken naar een ander leuk paard!

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:53

Corien_ schreef:
Ik zou het er bij laten. Na zo'n tijd verwacht ik niet dat er nog iets gaat komen en zou ik ook niet meer in zee willen gaan met ze. Kan maar goed zijn dat het namelijk ook heel lang gaat duren (mocht het paard nog niet verkocht zijn) dat ze ook in de communicatie rondom de verdere verkoop en het komen kijken er heel lang over doen. Ik zou zoeken naar een ander leuk paard!

Denk dat ik het hier wel mee eens bent. Je weet niet wat er aan de hand is maar op een gegeven moment wil je gewoon verder.