Volg je paard, 2018

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 21:33

Ik ben eindelijk weer op de laptop en heb even tijd om uitgebreid te reageren.

@Nanoukkie wat betreft je longeren, misschien heb je er niet veel aan want ik denk dat je dit al doet maar wat ik doe is vooral veel overgangen en dan niet alleen stap-draf-stap-draf maar ook arbeidsdraf -actief/midden draf- arbeidsdraf - etc, daarnaast longeer ik met elastiek daardoor kan ik haar op verschillende manieren bijzetten. Verder ben ik nu veel bezig met oefeningen als op de kleine volte aanspringen in galop en haar dan naar de grote volte zetten. of haar een tijde op een kleinere volte laten draven, de galop is voor die van mij nog te lastig op een kleine volte.
Ben heel benieuwd, hoe is het vandaag gegaan verder?

@Cindyy_1993, wat vervelend zeg dat je terug bent bij af... Nu een kwestie van heel erg veel geduld hebben.. Die van mij durfde een hele tijd terug ook haar stal niet meer in om een of andere onbekende reden, echter liep ze 3 stallen verderop wel gewoon de stal in, we hebben haar toen omgeruild met een ander paardje, misschien dat dit een optie is? Maar ik denk het haast niet aangezien die nu ook met de trailer problemen had. Wat ziet jou rijden er op de foto hierboven trouwens ontspannen uit! En zo heel dramatisch vind ik je houding niet, heb je mij nog niet zien rijden :')...

Onderstaande doelen waren de doelen van april
Citaat:
Mijn doelen:
- Minimaal 3 van de 4 weken naar springles op de club
- 1 a 2 wedstrijden rijden
- privé springlesje hebben
- minimaal 3 keer longeren deze maand
- zadel + hoofdstel invetten


Zoo ontzettend blij, zelfs meer gedaan dan ik wilde :D Ik heb crosslessen gehad en mij opgegeven voor de allereerste SGW, in de klasse BB :D

Citaat:
Mijn doelen voor mei:
- Bij de dressuurwedstrijden die gereden gaan worden in totaal 2 winstpunten halen
- 2 of meer springwedstrijden rijden
- deelnemen aan de SGW
- minimaal 2 buitenritten
- minimaal 2 keer longeren


Ik heb morgen en overmorgen een dressuurwedstrijd gepland staan, en dan wil ik ook graag 2 winstpunten binnenhalen, dit lijkt misschien wat weinig maar wij zijn nou eenmaal niet zo'n goed dressuurteam :') ik hoop gewoon van de vier proeven, er in totaal 2 boven de 180 te rijden :D

Elaya


nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:49

@Felie_kyra: dat zijn inderdaad hele goede oefeningen aan de longe, hiermee ben/ was ik al bezig!
EN.... IK HEB EEN ZADEL *\o/*
Ik ben echt mega blij, ze had er al een stuk of 5 zadels opgelegd en die pasten allemaal niet (perfect) maar datgene wat ik uiteindelijk gekocht heb paste dus wel.. Na een maand of 2 komt ze terug voor een check up. Ik ben heel benieuwd of met mijn nieuwe zadel mijn zadeldekje nog steeds over de schof schuift, ik hoop het in ieder geval niet.
Zo gauw ik een foto van mijn nieuw harnachament heb zal ik dit posten. Voorheen had ik alles in het zwart, ik zal dus moeten switchen naar bruin :')

Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:53

nanoukkie schreef:
@Felie_kyra: dat zijn inderdaad hele goede oefeningen aan de longe, hiermee ben/ was ik al bezig!
EN.... IK HEB EEN ZADEL *\o/*
Ik ben echt mega blij, ze had er al een stuk of 5 zadels opgelegd en die pasten allemaal niet (perfect) maar datgene wat ik uiteindelijk gekocht heb paste dus wel.. Na een maand of 2 komt ze terug voor een check up. Ik ben heel benieuwd of met mijn nieuwe zadel mijn zadeldekje nog steeds over de schof schuift, ik hoop het in ieder geval niet.
Zo gauw ik een foto van mijn nieuw harnachament heb zal ik dit posten. Voorheen had ik alles in het zwart, ik zal dus moeten switchen naar bruin :')

Fijn om te lezen zeg! :D ben benieuwd, maar bruin dus? Ik heb inderdaad ook altijd zwart, maar bruin kan zoo mooi zijn <3

Elaya

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 08:36

Ja bruin, ik weet eigenlijk niet waaeom ik bij aankoop een zwart zadel heb genomen, heb altijd een zwak gehad voor bruin..
Nu dus nog:
- een trailer
- bruin hoofdstel
- bruine martingaal
- bruine springsingel...

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:41

@ nanoukkie; Jaaaaa wat super fijn!!! Wat zal dat een grote zorg minder voor je zijn zeg! En de trailer klinkt goed! Ben benieuwd.

@ Felien_Kyra: Het stomme is dus inderdaad dat hij andere stallen nóg moeilijker in gaat :') Het is zo'n lastig geval dit.. De trailer ging vrijdag dus zo dramatisch, gister weer bij de grote zijdeur op stal achteruit eruit geoefend. Het was al veel beter dan zondag, maar nog steeds bij het laatste stuk spanning. Zal even een kort filmpje bijvoegen, heb van zondag helaas niet gefilmd.

https://youtu.be/NdwYGRMIjIc

En dat het rijden er ontspannen uitziet... Schijn bedriegt hoor, kies natuurlijk wel een mooi moment uit :Y) Hoewel ik moet zeggen dat hij op dat moment wel erg fijn liep! Ik doe mijn hoofd wat naar voren en beneden waardoor m'n schouders naar voren komen en ik dus krom ga zitten.. Zo zonde :') Het valt inderdaad nog mee, maar ik moet er wel weer wat meer aan gaan denken! Hoe is je wedstrijd vandaag gegaan? :D

We hebben trouwens een nieuwe naam bedacht gisteren voor Festival... Deprestival! :+

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 07:08

Mm inderdaad spanning terwijl die ruimte zat heeft boven zn hoofd eigenlijk.. vervelend zeg, hopelijk is die daar snel weer rustig in en heeft die snel t vertrouwen terug. Wel een goede naam :')


Mijn wedstrijd gister ging verschrikkelijk, ze liep voor geen meter en mijn punten zijn dan ook niet om trots op te zijn... was voor mij wel een troost dat er meerdere waren met mindere punten en dat het toch maar dressuur was, springen is meer ons ding en de dressuur is meer voor thuis :D maargoed vanavond nog een poging doen, moet wel zeggen dat ik door de punten van gisteravond wat gedemotiveerd ben geraakt..

Elaya

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:16

Morgenvroeg kijken bij de trailer.. Ik ben alvast heel benieuwd. Hebben jullie een idee van hoe ik zelf de trailer wat kan inspecteren? Hij is nog gekeurd, maar er is mij ooit gezeg geweest dat ze bij de keuring niet letten op rotte plekken in de bodem :+

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:23

Rijden met gigi gaat de afgelopen tijd heeeel fijn, ze krijgt steeds meer een stabielere nageeflijkheid ( ipv half uur ala giraffe )
Ze liep heel fijn op een D-trens maar helaas kreeg ze hier wondjes van, dus nu een sweet iron bustrens, loopt ze ook top op!

Sinds het sloot ongeluk durfde ik niet meer naar buiten met haar. Gister had mijn moeder priveles maar omdat het zo warm was wilde de instructrice buiten gaan stappen, touwtje er aan en gas. Gigi ging staken, zoals altijd buiten, maar mijn moeder durft haar dan niet vooruit te rijden. Waardoor ze omhoog wilt komen. Moeder afgestapt ( doodsbang ) en een bang paard. Aan de hand verder gestapt, ik cap op gedaan en opgestapt, bos in en er weer uit. Ze was verder wel braaf alleen schrok ze van dingen waar ze normaal nooit van schrikt. Zoals een boom... heel eng.
Gelukkig goed en positief afgesloten. Zaterdag gaat m’n bijrijder een nieuwe poging doen met een ander paard er bij. :+

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:25

Vanochtend naar Antwerpen gereden om naar een trailer te kijken. Hij was al ouder en heeft wat schoonheids'foutjes', maar zag er wel degelijk uit. Banden niet veel gebruikt, hele stevige bodem, vernieuwde achterklep.
Dus wij hebben een voorschot betaald, en wanneer de verkoper hem voor verkoop heeft gekeurd, gaan we hem ophalen!
Enkel het voordeurtje is stroef en hier moeten de scharnieren op worden vervangen. De stangen zijn niet rond, dit wil ik in de toekomst ook graag veranderen. In de toekomst eventueel ook anti slip op de oplaadklep.
Afbeelding
Afbeelding

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:25

Het is wel veel te stil in dit topic hoor! Jammer!

@ Felien_kyra hoe ging je wedstrijd afgelopen woensdag?

@ nanoukkie ziet er goed uit hoor! Prima trailer denk ik zo. Zul je wel blij mee zijn!

@ Nynkefleur Fijn dat het rijden zo fijn gaat! Vind die sweet iron bitjes erg fijn. Heb toen een tijdje terug ook een bustrens daarvan aangeschaft. Rij daar zelf niet zo vaak meer mee, hij loopt fijner tegenwoordig op S&T XD Maar als ik wel met trens rij is dat wel het bit waar hij tot nu toe het fijnst op loopt! Zit er nu aan te denken om ook een sweet iron watertrens aan te schaffen, kijken hoe dat is.
Snap dat het na het slootongeluk wat spannend is om naar buiten te gaan. Gelukkig wel weer positief afgesloten. Hoe ging het zaterdag?


Ik ben vannacht (na 7 uur vertraging) thuisgekomen van een weekendje Boedapest. Mijn vriendin heeft deze 4 dagen voor Fes gezorgd. Gisteren was er bij ons op stal een onderlinge wedstrijd, waar ik helaas zelf niet aan mee kon doen. Maar ik had mijn vriendin wel zover gekregen dat zij een proefje ging starten! Ze vond het in eerste instantie geen goed plan omdat ik er dan niet bij kon zijn. Maar het is me toch gelukt haar over te halen haha. Ze rijdt hem niet zo vaak, eigenlijk alleen zodra ik op vakantie ga. Maar, ze was super enthousiast na zondag! Hij liep een heel fijn M1 proefje en ze scoorde zelfs 187,5 en een tweede prijs! Super trots toen ik dat hoorde natuurlijk. Van de zomer gaat ze hem waarschijnlijk vast één keer per week bijrijden en dan mag ze ook kijken of ze winst kan rijden in het M1 (of M2) met hem!

Afbeelding

Verder nog minder leuk nieuws... Sinds vrijdag (toen ik dus op vakantie was) krijgen ze hem niet meer in zijn eigen stal. Meerdere keren en best lang geprobeerd, maar het lukt niet meer. Sinds vrijdag staat hij dus in de "therapie box". Deze was eerst helemaal vooraan in een hoekje van de stal, maar is sinds anderhalve week geleden verplaatst naar het gangpad. Precies op tijd gelukkig.. Anders had hij helemaal nergens meer kunnen staan. Het is niet ideaal.. De stal is 2,5x2,5 en heel laag. Daarbij is hij een terrorist. Hij heeft al een voerbak gesloopt en is al 1 keer uitgebroken door het pinnetje van de deur los te maken. Maar verder staat hij er heerlijk in. Hij kan alles zien, heeft geen spanning bij het in/uitgaan van de stal en hij ligt er zelfs wel eens in. We laten het nog even een paar dagen rusten en dan gaan we weer proberen of ie z'n eigen stal weer in durft.. Ik zit er heel erg aan te denken om een paardengedragstrainingsstal te zoeken waar ik hem intern kan zetten om te laten trainen op de lage doorgangen. Het gaat nu echt heel slecht, stal niet meer in, trailer slecht eruit.. Ik zit met mijn handen in het haar. Weet iemand hier toevallig een goede gedragsttrainingsstal waar hij intern zou kunnen in omgeving Noord-Holland? Het zou zo fijn zijn als dit probleem nu een keer écht opgelost kan worden..

Afbeelding

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:33

Wat ellendig zeg... dat ie dat nu heeft. Ik zou echt niet lekker slapen als die van mij zo’n lage stal had haha. Hopelijk word t snel anders met stal en trailer.


Ik weet niet zo goed waarom ik zo weinig plaats.. de dressuur van de week was echt een ramp.. beide dagen dus geen winstpunt, springen daarentegen gaat verder super. Zowel zaterdag als zondag het basisparcours foutloos doorgekomen, op zaterdag in de barrage helaas een balkje. Zondag was de barrage wel foutloos!

Nu alleen even een vervelende mededeling.. Ik heb t idee dat er iets niet helemaal lekker is bij Elaya. Ik wil een natuurgeneeskundige laten langskomen, de mok is weer behoorlijk erger geworden, terwijl die juist met dit droge weer telkens minder zou moeten worden. Verder zit er ook vocht in haar voorbeen, ze loopt verder gewoon prima hoor en dat kan ook prima van een insect of teek zijn natuurlijk ( reguliere dierenarts zei dat veel paarden dit hadden rond deze tijd v t jaar) en mocht daar niks uitkomen dan ga ik ook bloed laten testen.. ze is na de behandeling vd osteopaat in maart niet helemaal de oude meer geworden. Mijn instructrice vond haar er ook moe uitzien de laatste tijd.. Achja haar eetlust is er nog vollop en ik denk als die er niet zou zijn dat ik me meer zorgen zou moeten maken.

Verder rijd ik haar wel gewoon hoor, juist elke keer na het rijden is het vocht in haar been een stukje minder en dan na het rijden gewoon goed koelen.

Dit was afgelopen weekend:


Afbeelding
Afbeelding

Elaya

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:50

cindyy_1993: ja ik rij inderdaad op de bustrens versie! Heel fijn bit. Zaterdag ging het suuuuper goed. Ze was heel erg braaf, ze hebben ook gegaloppeerd en langs de beruchte sloot gedraafd. Balen zeg, ik ken helaas geen trainingsstal maar ik kan me helemaal voorstellen dat je zoiets wil proberen.

Felien_kyra vervelend zeg! Mok is op zichzelf al heel vervelend. En bloed laten nemen kan nooit kwaad, wel onwijs gave springfoto’s!

puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:26

puppy1128 schreef:
Citaat:
Doelen voor dit jaar:
-Beginsel van longeren erop zetten. (Stap en ho, op de circel blijven)
-Buiten kilometers maken door erachter te lopen i.p.v ernaast met een touwtje.
-Veel kilometers maken met de fiets.
-Hulpen blijven bevestigen en verbeteren.
-In de zomer weer zwemmen in de zee.
-Oefenen met de barebackpad. Gewoon op zijn rug leggen, aangsingelen en wandelen.
-Als het lukt eind van het jaar een keer erop zitten, maar dit is geen doel die ik echt persé dit jaar wil doen.



Citaat:
Voor April
-Rondje fietsen.
-Kijken of ik weer rondje strand kan doen, afhankelijk hoe hij zich gaat voelen en het weer.
-Met zus en een vriend oefenen met wandelen en hoeven krabben. Wegens vakantie en Elano moet extra beweging krijgen. Maar is wel handig dat ze de commando's weten en wat te doen als hij bv schrikt. En niet de kerstman gaan spelen 'ho ho ho'. _O-



Even wat later, nu even tijd en zin. Was 2 weken op paarden vakantie, dus geen tijd ook om te reageren hier. :D

In april geen strand en fiets gehad. Maar morgen gaan we weer met de fiets op pad. Hopelijk heeft hij er niet te veel zin in.. Hij heeft ontdekt dat hij kan galoperen. :+
Dus we gaan voor de zekerheid een weg pakken dat rechttoe rechtaan is paar km lang en geen oversteek punten.

Doelen mei:
-Geen. Even een maand zonder doelen. Drukke maand voor mij, dus geen idee wat ik wel en niet ga redden. Maar ik wandel wel lekker door met hem. En mocht ik meer tijd hebben, pak ik mijn jaar doelen erbij.

rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:08

Sorry dat ik wat weinig post.
Helaas heel hectisch druk en gestresst hier.

Moet 30 juni over na ander huis waarvan ik eind van de week pas zeker weet of we het krijgen,
Mijn moeder begint vanaf volgende week met bestralingen.
En Zyan is een disaster momenteel,
Na dat meerde weides met vriendjes geen optie voor het waren hier ga ik na de verhuis op zoek na een volwassen ruin erbij. Helaas moet ik dan wel afscheid nemen van mijn geitjes.
Zyan wou ik hengst houden om ooit voor mijzelf een veulen te fokken, maar als zn ballen dalen gaan die er echt af!

Daarbij helen mijn ribben nog niet naar behoren en toch meer pijn nu ik iets meer moet doen

Dus mijn hoofd schiet even alle kanten op dus doelen deze maand zijn er ook noet echt op een poetsbeurt en wandeling hier en daar zal er verder niet veel gebeuren

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:32

Nanoukkie, is de trailer al goedgekeurd? Hij ziet er op het hoog prima uit, hopelijk is ie dat ook!

Lekker dan Cindy. Gek paard heb je toch, hopelijk vind je gauw iemand die hem er voor eens en altijd vanaf kan helpen! Kan je wel op wedstrijd nu hij zo moeilijk doet met de trailer? Wat leuk van je bijrijder!

Felien_Kyra, wat gek van het vocht in haar voorbeen. Gelukkig loopt ze wel goed, ze heeft er dus geen last van? Ik duim voor je dat jullie wat kunnen vinden en/of dat ze miraculeus weer opknapt. Stoere foto's!

Puppy1128, gaaf een paardenvakantie! Was je op met je eigen paard(en)? Een maand zonder doelen kan ook wel eens goed zijn +:)+

Rayoow, dikke knuffel voor jou, klinkt alsof je dat wel kan gebruiken. Heel veel sterkte met en beterschap voor je moeder :(:) en ook beterschap voor jou zelf. Vervelend dat daar bovenop je paard ook nog eens een ramp is.

Nissima schreef:
Mei
  • Boomlooszadelpasser laten komen
  • Weer vaker bitloos rijden (2x per week)
  • Wijken blijven oefenen (minstens om de keer dat ik rijd)
  • Stap-galop blijven oefenen (minstens om de keer dat ik rijd)
  • Twee keer grondwerk doen om leiderschap een beetje terug te winnen
  • Op buitenrit met mijn vriendin
  • Samen een keer in de bak rijden met mijn vriendin
  • Betere manier vinden om mezelf te filmen (nu film ik vaak de lucht, de grond, met veel tegenlicht of mijn telefoon valt halverwege om of op de grond :)) )

Drie puntjes alvast afgestreept.. De boomlooszadelpasser zou twee weken geleden komen, maar in verband met haar zwangerschap is dat niet doorgegaan. Ik kan nu via iemand anders een Ghost zadel testen wat ik graag wil, maar daar wacht ik nog even twee of drie weken mee want mijn merrie ligt weer eens in de lappenmand :+ Ook de reden dat ik niet zoveel gepost heb, haha.

Ik heb wel een goede manier gevonden om te filmen en het bithoofdstel hangt te versloffen omdat ze het bitloos zo goed doet!

Wat is nu het probleem met Kathy.. ze stond anderhalve week geleden weer met een dik been..

Afbeelding

Twee dagen erna was het wondje dat ze op haar been had weer open gegaan en kwam er pus uit, maar het been was wel meteen niet meer dik. Dierenarts was er toevallig toch (die komt minstens twee keer per week, is ook hoefsmid) en had me instructies meegegeven.

Vanaf hier even een klaagbericht want ik ben er nog steeds niet overheen hoe mijn stalgenote voor mijn paard heeft gezorgd. Dit mag je overslaan als je niet van geklaag houdt :D

Maar ik ging op vakantie dus een stalgenote zou het overnemen. Ik vermoed dat ze er helemaal niet meer naar om heeft gekeken want ik heb 1 keer gevraagd hoe het been was de dag ervoor en toen zei ze dat ze in de avond was geweest en daarom niet geappt had. Ze zei dat ze het toen niet schoon had kunnen maken maar wel de zalf had kunnen smeren.. Ik was er niet heel erg blij mee maar ik kon niet zoveel doen vanaf mijn vakantie.

Afgelopen zondag kreeg ik vervolgens deze foto (beetje bloederig dus even in spoiler). Er was een wond naast de oude wond ontstaan:

Spoiler:
Afbeelding


Ik heb mijn stalgenote gevraagd of ze gelijk heen kon om het schoon te maken (dat was om half 12 in de ochtend). Dat zou ze doen, ze beloofde om te proberen heen te gaan :? en uiteindelijk om 7 uur in de avond zei ze dat ze onderweg was. Halfuur later vroeg ze ineens of de manege niet dicht zou zijn tegen de tijd dat ze aan komt (ze woont op een uur afstand), dus ik heb geregeld dat er iemand zou zijn om het hek te openen. Ze was er uiteindelijk pas om half 11! Ook toen heeft ze weer niet gedaan wat ik vroeg. Ik had van tevoren gezegd, altijd eerst het halster om doen want dan is ze een stuk liever (zonder halster laat ze nog wel eens haar tanden zien). Had ze niet gedaan, want dat was niet gelukt :? Toen heeft ze eten op de grond gelegd en even snel zalf gesmeerd.

Einde klaagbericht :))

Gisterenmiddag meteen heen, toen zag het er nog steeds zo uit:

Spoiler:
Afbeelding


Dus niks aan gedaan, niet eens even gespoeld met water. Heel teleurstellend. Gelukkig was Kathy wel blij me te zien!

Afbeelding

Dit zijn foto's van vandaag, zal ze ook wel allemaal even in een spoiler zetten :D
Spoiler:
Na het wassen met water:
Afbeelding

Na het weghalen van vuil er om heen, en met betadine en zalf:
Afbeelding


Tot slot een verbandje tegen het vuil!

Afbeelding

Het zal niet supergoed gedaan zijn maar het bleef in ieder geval redelijk zitten. Morgen heb ik een stalbandage die ik er om heen kan doen in plaats van dit, de dierenarts zei dat het eigenlijk katoen moest zijn en dat was dit verbandje niet. Ik ben benieuwd hoe ze er morgen bij staat.

Ze liep niet kreupel en aangezien ze alweer 2 weken stilstaat ben ik er toch even op gegaan. Heel veel gestapt en een beetje gedraafd, ze gaf zelf goed aan wanneer ze er genoeg van had en dat was voor nu dan ook goed. Ze is echt een topper <3
Afbeelding

Daarna natuurlijk nog even gegraasd en toen mocht ik mijn fret ophalen van zijn vakantieadres! Op de terugweg even gekeken of het verbandje nog zat (dat zat nog) en weer even een foto gemaakt met mijn twee grote liefdes. De fret beet na deze foto in Kathy's neus :+

Afbeelding Afbeelding

Excuses voor het lange verhaal :=

Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:39

jeetje ik zou echt woedend zijn als mijn stalgenoot zo niet om keek naar mijn paard... zou de volgende keer mooi iemand anders vragen als ik jou was en snap je geklaag heel erg goed. Nou Elaya is dus niet de enige met een wat dikker been in ieder geval... is toch ook wat met de paarden he. Wat heeft ze trouwens een ontzettend vriendelijke uitstraling Nissima

Rayoow, wat een narigheid zeg.. hoop voor jou dat er snel weer wat leukere dingen gebeuren, is je in ieder geval gegund!

Elaya

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:21

Ik ben ook echt pislink, maar had eerder al het idee dat ze over dingen loog (het ene moment had ze haar paard van haar vriend gekregen voor haar 25e verjaardag, het andere moment was ze pas 22 jaar :? en meer van dat soort dingetjes die niet kloppen). Dit was ook de laatste keer dat ik haar vraag. Weet je, het gaat niet om mij, het gaat om een dier die in dit geval niet zichzelf kan verzorgen. Ik snap gewoon niet hoe je er dan zo mee om kan gaan.
Desnoods vraag ik volgende keer personeel en betaal ik ervoor, maar dit gaat nooit meer gebeuren.

Tja, het is wat met die dikke benen hè. Malle beesten, hoor, paarden. :D

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:03

@Cindy: dat is heel ambetant.. Kan je hem niet buiten laten staan s'nachts? Die stal lijkt me echt goed om ongelukken in te hebben en hij is wel heel erg klein :(:)
@Puppy: ik heb ook geen doelen deze maand, dan heb ik niet zoveel druk op mezelf :j
@Nissima: oei, dat was even schrikken zeg. Het is maar een oppervlakkige wonde en ik denk dat koelen al een wonder doet. Heeft ze wel ontstekingsremmers gehad?
Verder vind ik het heel erg vervelend dat je stalgenoot er zo 'vluchtig' is over gegaan. Maar heel eerlijk gezegd snap ik het wel een heel klein beetje. Als ze speciaal een uur moest rijden, en je haar verder niet betaald. Maar ik begrijp je frustratie, zeker als ze op stal was en ze het nog niet deed. Ik zou het indd aan iemand vragen waarvan je weet dat ze het écht (tegen betaling) doen. Succes ermee!

Dat trailer is me nog al een dingetje, eerst moet ik papieren krijgen ter inschrijving van het voertuig, dan moet ik nog wachten tot de nummerplaat is aangekomen én dan pas kan ik de trailer gaan halen en de opknap werkjes beginnen. Die licentie voor 2018 is ook voor niks geweest lijkt me zo :+

Verder is de hoefsmid gisteren geweest, een andere! Die heeft de hoeven 'breder' gemaakt en een grotere maat ijzer deronder gezet *D
Gisteren heb ik daardoor niet gereden, en vandaag kan ik niet door dat ik moet werken. Morgen ga ik als het goed is wel rijden. Het opstappen gaat al beter, en tot zover ben ik tevreden met mijn nieuwe zadel!

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:56

@ Felien_kyra: Gelukkig weten we dat hij er erg fijn in staat, anders had ik het ook niet aan gedurfd hoor hahaha. Hij vindt het allemaal wel best. Kan zo lekker veel om zich heen kijken en hij hoeft geen enge doorgang door. Balen dat de dressuur niet goed ging zeg! Wel top van het springen, ziet er goed uit! Wel apart dat haar mok zo heftig blijft met juist inderdaad dit mooie weer.. Blijft lastig altijd hoor, ook als ze zo anders overkomen dan normaal..!

@ Nynkefleur: Fijn dat het zaterdag zo goed ging! Lekker veel blijven doen :)

@ Nissima: Kathy is leuk <3 Maar wat een pech hebben jullie de laatste tijd zeg :(:) En jeetje wat is dat voor piep persoon dan! Ben je mooi klaar mee... Inderdaad eens maar nooit meer :( Ik snap inderdaad niet hoe een mens zo kan zijn... En die foto met Tyrion erbij is echt geweldig! En op wedstrijd gaan momenteel met Fes... Ik weet het nog niet zo goed.. Ik heb 27 mei een wedstrijd gepland staan, 20 mei is de sluitingsdatum dus ik wil eigenlijk voor die tijd nog een keer proberen met de trailer... Maar ik ga er maar vanuit dat dat gewoon niet doorgaat ;( Echt super balen want het rijden gaat juist de laatste tijd met sprongen vooruit en hij begint eindelijk echt flink fors te worden!

@ Nanoukkie: 's nachts buiten laten staan gaat helaas niet :( Vind hij ook totaal niet prettig, hij staat na 5 uur op het land al bij de ingang te drammen dat ie naar binnen wil en in de paddock gaat hij geheid door de draden heen.. Daarbij is er niemand die z'n paard 's nachts naar buiten wil hebben dus dan blijft hij alleen achter.. Dan weet ik zeker dat het niet goed gaat.
Wat een gedoe zeg met die trailer! Hopelijk is dat snel allemaal rond. Ben benieuwd hoe het met de nieuwe nikes gaat! En heel fijn dat je zadel goed bevalt :)

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:15

@Cindy; hahaha, bedoel je ijzers? Ik snapte hem eerst niet, wel grappig :+ En ja, dat aan de poort staan is gewoon zodanig normaal geworden denk ik bij sommige paarden, want op stal staat hun eten natuurlijk te wachten :) Alleen buiten is zeker niet ideaal nee, heb jij wel een braaf paard in die lage box, de mijne was er allang over }:)

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:39

Hahaha ja ik noem de ijzers altijd nikes _O- En braaf.. Ja voor zover je hem braaf kunt noemen... :+ Tis een grote clown met al 2 voerbakken stuk... En hoorde gister dat hij het extra touw om de stal dicht te houden ook alweer los had gekregen snachts 8)7 En het gevaarlijkste; er zitten 2 stopcontacten in/bij de stal.. Hier nooit bij nagedacht; de stal is van een kleine shetlander die niet eens boven de randen uitkomt met zijn hoofd... Maar de klepjes daarvan lagen er dus ook al af |o

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 14:15

cindyy_1993 schreef:
Hahaha ja ik noem de ijzers altijd nikes _O- En braaf.. Ja voor zover je hem braaf kunt noemen... :+ Tis een grote clown met al 2 voerbakken stuk... En hoorde gister dat hij het extra touw om de stal dicht te houden ook alweer los had gekregen snachts 8)7 En het gevaarlijkste; er zitten 2 stopcontacten in/bij de stal.. Hier nooit bij nagedacht; de stal is van een kleine shetlander die niet eens boven de randen uitkomt met zijn hoofd... Maar de klepjes daarvan lagen er dus ook al af |o

Heb je hem nog niet geprobeerd in de grote stal terug te zetten?

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 08:35

nanoukkie schreef:
cindyy_1993 schreef:
Hahaha ja ik noem de ijzers altijd nikes _O- En braaf.. Ja voor zover je hem braaf kunt noemen... :+ Tis een grote clown met al 2 voerbakken stuk... En hoorde gister dat hij het extra touw om de stal dicht te houden ook alweer los had gekregen snachts 8)7 En het gevaarlijkste; er zitten 2 stopcontacten in/bij de stal.. Hier nooit bij nagedacht; de stal is van een kleine shetlander die niet eens boven de randen uitkomt met zijn hoofd... Maar de klepjes daarvan lagen er dus ook al af |o

Heb je hem nog niet geprobeerd in de grote stal terug te zetten?


Nee nog niet.. We willen het even laten rusten en hem even laten ontstressen. Ga het morgen of zaterdag weer proberen.

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:58

Oeps, is weer héél erg stil hier.
Ik heb vorige week niet echt hard gewerkt, enkel wat bosritten gemaakt.
Na 2 daagjes rust (de piste ligt gewoon zo enorm slecht), heb ik gisteren een dik half uur gelongeerd! Hij was echt uitgeput erna Wat door de weides, heeft hij een toch net iets té groot grasbuikje naar mijn zin! :+

Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:51

nanoukkie schreef:
Oeps, is weer héél erg stil hier.
Ik heb vorige week niet echt hard gewerkt, enkel wat bosritten gemaakt.
Na 2 daagjes rust (de piste ligt gewoon zo enorm slecht), heb ik gisteren een dik half uur gelongeerd! Hij was echt uitgeput erna Wat door de weides, heeft hij een toch net iets té groot grasbuikje naar mijn zin! :+



Hij mag wel wat aan die van mij geven. :D

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Maartje_M, nien81, Oza04, wend2009 en 29 bezoekers