Volg je paard, 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:32

@SV
Wat fijn dat je paard zo rustig bleef! Alsof ie het wist! :D
Hoe is IR te testen? Via bloed?

@nine
Jeetje, wat een mooie paarden zeg! <3

Gimme_Spurs schreef:
puppy1128 schreef:
Wat leuk dat ik enkele 'bekende' van bepaalde topics zie! :D

@gimme
Dankje! Mag ik vragen waarom je denkt veel te kunnen leren van mij? Ben wel erg benieuwd. (Mag ook via pb, weet niet of het de bedoeling is om dat hier te bespreken?)
En jouw paard had kwa koliek na de operatie toch nog een risico op iets? Weet even niet meer hoe je dat noemt. Maar is dat risico 'weg' of dat niet?


Nou jij wandelt al zo lekker met je paard! Ik vind dat een beetje eng nog... hoe heb je dat aangepakt? Daar kan ik veel van leren :D

Joy had meer kans op verklevingen. De darmen zijn bloot komen te liggen tijdens de operatie, waardoor ze aan elkaar kunnen kleven. Zelfs ver na de operatie (tot een jaar erna) kan dat een risico zijn. Vooral bij jonge paarden is het een risico. Maar tor nu toe gaat het (klop klop) supergoed!

Wat fijn s_v! Hoe lang heeft hij op kliniek gestaan?


Ohja, dat was het verklevingen. Nou dan is het hopen dat het allemaal goed blijft gaan!

Hij is verkeersmak geboren. Eerste keer wandelen schrok hij van een scooter, deed een draf pasje en had zoiets van: Oh, ik leef nog. Alles valt mee. Over het algemeen zijn bestuurders meer in paniek dan Elano. Kom regelmatig vuilnis/vrachtwagens tegen waarbij de gezichten erg lachwekkend zijn. En ik loop daar dan gewoon rustig verder, met in 1 hand een paard en de andere hand een ijsje. Normaalste zaak van de wereld voor ons. Bussen die letterlijk langs ons rijden zijn ook geen enkel probleem.
En hij hangt heel erg aan mij. Laatst liep hij bijna de keuken in omdat ik even een handdoek wilde pakken en hij het even spannend vond. Hij sleurde zo mijn moeder mee. Maar hij moest en zou bij mij blijven.
Ik doe ook heel veel onder het mom: Eens moet de eerste keer zijn, zie wel wat er gebeurd. Werkt prima voor ons. :))
Hij was als hengst al enorm braaf, nu als ruin nog braver. En vooral: Hij vind het enorm leuk om het allemaal te doen en te leren. Hij doet zijn best en wilt alles goed doen. Wanneer hij iets niet snapt, dan kijkt hij mij aan van: Meisje, ik snap het niet. Hij gaat dan niet lopen klooien of iets. Ook erg fijn aan hem. En als hij iets nieuws goed doet en ik beloon hem met stem, nah, dan is hij het blijste paard van de wereld joh! :D <3


Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:38

s_v schreef:
Gimme_Spurs schreef:
Wat fijn s_v! Hoe lang heeft hij op kliniek gestaan?


Jules heeft een weekje op de kliniek gestaan en staat nu ondertussen al 1,5 week thuis. Bij hem zat de verstopping in zijn dikke darm, die hebben ze open moeten maken om het zand eruit te halen. Operatie is wel heel vlot verlopen bij hem, geen knellingen of darmen die verkeerd lagen, dus dat is bevorderlijk voor het herstel!

Hopelijk herstelt jouw paardje ook vlot van de kliniek, bij jullie is het denk ik al iets langer geleden toch? Blijft spannend nu he, hoe het herstel gaat verlopen. Bij ons loopt het nu ook goed, maar ik blijf het spannend vinden naar de toekomst toe..


Hier was het een verstopping in de dunne darm. Vrij ongunstig was dat. Gelukkig waren alle waardes wel gunstig (zoals heldere gele vloeistof bij de buikpunctie). En het feit dat ze nog jong is. Dat helpt toch bij het herstel. Joy heeft 10 dagen op kliniek gestaan. Tor het rantsoen weer volledig was.

Vandaag 2 maanden geleden kreeg ze koliek. Inmiddels is ze dus alweer volledig herstelt!



Ja ik heb het wel gehad voor de komende 20 jaar Nine1987. En dan te bedenken dat mijn bijrijdpaard is overleden aan kliniek anderhalf jaar geleden :(

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:44

puppy1128 schreef:
@SV
Wat fijn dat je paard zo rustig bleef! Alsof ie het wist! :D
Hoe is IR te testen? Via bloed?


IR is inderdaad te testen via het bloed, dan moet er verschillende keren per dag bloed getrokken worden en dan kijken ze hoe de insuline waardes in het bloed het doorheen de dag en welke invloed het eten erop heeft enz. Dat vond mijn DA nu nog niet nodig, het bloed van Jules wordt dus 'gewoon' op cushing getest, mocht daar iets uitkomen, gaan we alsnog op IR testen...


Gimme_Spurs schreef:
Hier was het een verstopping in de dunne darm. Vrij ongunstig was dat. Gelukkig waren alle waardes wel gunstig (zoals heldere gele vloeistof bij de buikpunctie). En het feit dat ze nog jong is. Dat helpt toch bij het herstel. Joy heeft 10 dagen op kliniek gestaan. Tor het rantsoen weer volledig was.

Vandaag 2 maanden geleden kreeg ze koliek. Inmiddels is ze dus alweer volledig herstelt!


Oh, moest Joy geen boxrust na de operatie? Jules moet eigenlijk 6 weken boxrust en mag dan terug op een kleine paddock, maar zijn stal is eigenlijk al een kleine paddock (5x10m) waar hij vrolijk door draaft als ik met eten aankom :Y)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:49

Jazeker dat ze op boxrust moest. Na de kliniek (20 nov ging ze naar huis) tot 10 dec op de box en twee keer per dag 10 min stappen.

Vanaf 10 december tot begin januari op een kleine paddock.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:56

Hallo,

Wat een leuk topic.

Ik ben Annemiek, 34 jaar.


Afbeelding

Dit is Tommie. Hij is 21 jaar. Ik heb hem alweer bijna 17 jaar.
Voorheen leuk dressuur gereden:

Afbeelding

Nu doen we het rustiger aan. We longeren veel, maken graag wandelingen en rijden af en toe.

Doelen:
Veel wandelingen maken. Minimaal 1 keer per week in de winter.
Genieten.


Afbeelding

Dit is Abby. Zij is 8 jaar.


Afbeelding

Doelen:
Regelmatig lessen
Wie weet dit jaar beginnen met starten
Elkaar wat beter leren kennen.

Abby is het paard van mijn vader.

Voor altijd in m'n hart, Tommie

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:46

Wat een leuk topic, en wat een leuke paarden en doelen komen er voorbij!

Ik doe ook graag mee, niet per se als stok achter de deur, maar wel om te kijken hoe mijn doelen door het jaar heen veranderen ed.
Voor mijn beide pony's heb ik doelen dit jaar.

De eerste is Sandy, een arabier van 1m369 en 23 jaar oud aanstaande mei!
Omdat ze dus al wat ouder is en niet de grootste staat het rijden op een laag pitje, maar we hebben het werken aan de hand ontdekt! Ons doel dit jaar is dus om rustig richting een M-proef aan de hand te werken! Januari zal vooral in het teken staan van verfijnen van de communicatie en werken aan lengtebuiging.

Mijn andere ponypaard, Valentino, is een [onbekend] van rond de 1.50 en 4,5 jaar oud. Hij is nu bijna een jaar onder het zadel, en we hebben nog veel dat we kunnen bereiken!
Aan het eind van 2018 wil ik...
- B-klaar zijn
- Valentino in de trailer kunnen krijgen binnen 30 minuten :+
- Een kennismakingsritje Endurance gedaan hebben
- Begonnen zijn met springen
- Western uitproberen met hem?

Veel dingen dus, maar eerst, in janauari...
- Ga ik erachter komen wat voor een kruising (?) Valentino nou eigenlijk is
- Doen we een Working Equitation clinic op stal
- Gaan we lekker veel het bos in
- Gaan we veel vanaf de grond verder werken aan balans
Verder heb ik voorlopig nog elke week les, zodat we goed naar een correcte basis toe kunnen werken.

Ik ben heel benieuwd naar jullie vorderingen!

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 00:19

Als er hier trouwens iemand sweekends graag buitenrijdt (bij voorkeur zondag..) Wij hebben vervoer, en ik ben altijd in voor een gezellige buitenrit.. :)

<3 Sneakers <3

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-18 08:14

Ik ga vanaf nu dat er gepost word reageren :o
Leuk dat er zoveel meedoen, hopelijk behalen jullie de doelen.

En word voor sommige hopelijk een beter jaar. Ik heb het gevoel dat dit voor mij een top jaar word. En het is eigenlijk al goed begonnen. We hebben zondag weer gecrosst. Ze deed het super :D

Ook hebben we gisteren te horen gekregen dat wij op deze stalling kunnen blijven staan. *\o/*
We zouden eerst tot feb blijven, omdat er net iemand voor ons is wezen kijken, maar die heeft nooit meer wat laten weten. Dus besloten ze dat wij mogen blijven. We stonden eerst 24/7 buiten, het land word in de winter zo nat. En nu hebben we een weiland, een super goede bak en stallen. Dus ze staan niet meer 24/7 in de blub

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:25

Wat een gave doelen allemaal! Die cross ziet er heel leuk uit Joyce!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:32

nine1987 schreef:
Als er hier trouwens iemand sweekends graag buitenrijdt (bij voorkeur zondag..) Wij hebben vervoer, en ik ben altijd in voor een gezellige buitenrit.. :)

Ahh heel gaaf! Kom je me dan halen? :+

Vanmiddag komt de tandarts, een van mijn januari-doelen. Ben zo benieuwd, ik heb mijn merrie nog nooit bij de tandarts meegemaakt of überhaupt een paardentandarts meegemaakt!

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:02

Leuke foto's Joyce! Fijn dat je daar kan blijven staan.
Had je anders weg moeten gaan en later weer terug mogen komen?

Voor altijd in m'n hart, Tommie

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-18 19:40

AnnemiekvM schreef:
Leuke foto's Joyce! Fijn dat je daar kan blijven staan.
Had je anders weg moeten gaan en later weer terug mogen komen?


We konden dan als er niet bleven niet terug komen.

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:35

Nissima schreef:
nine1987 schreef:
Als er hier trouwens iemand sweekends graag buitenrijdt (bij voorkeur zondag..) Wij hebben vervoer, en ik ben altijd in voor een gezellige buitenrit.. :)

Ahh heel gaaf! Kom je me dan halen? :+

Vanmiddag komt de tandarts, een van mijn januari-doelen. Ben zo benieuwd, ik heb mijn merrie nog nooit bij de tandarts meegemaakt of überhaupt een paardentandarts meegemaakt!


Als je zelf een trailer hebt, kom ik je halen.. Heb maar een 1.5 paards.. Sorry.. Heb mezelf weer eens ongelukkig geuit.. :+

<3 Sneakers <3

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:55

Vorig jaar stil meegelezen, dit jaar doe ik mee!
Wilde al een paar dagen geleden posten maar ach.

Even voorstellen..
Ik ben Nynke, volgende maand 21 jaar. Ik studeer verpleegkunde. Ik rij recreatief met een licht serieuze ondertoon.
Gigi en ik zijn nu iets langer dan een jaar samen en dit jaar wil ik haar serieus op gaan pakken.


paspoortje
Naam: Golden Girl
Roepnaam: Gigi
Leeftijd: 8 jaar
Stokmaat: 1.57
Ras onbekend

Gigi is een eigenwijsje waar de basis nog echt wel van ontbreekt. Op zn tijd is ze extreem sensibel maar de volgende dag kan ze bomproef zijn.


Afbeelding


doelen voor 2018
- me op mijn gemak voelen op buitenrit
- alleen op buitenrit gaan ( incl draf en galop )
- stabiele(re) nageeflijkheid ontwikkelen met een vriendelijke verbinding
- met de trailer ergens naar toe
- 4 fnrs wedstrijden rijden

doelen voor januari
- hoefsmid laten komen
- een keer balkjes draven
- een springlesje rijden
- elke week oefenen met wijken


Afbeelding


Gister toevallig in een groepsles gereden waar we een sprongetje gingen rijden en hierbij lag heel de lange zijde van de bak vol met balken. Dus dat is al een punt wat we gedaan hebben! Ook wat met de afstanden van de balken gespeeld. Was erg leuk en aan het einde van de les was Gigi super fijn en zette ze goed haar achterhand er onder.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:15

nine1987 schreef:
Als je zelf een trailer hebt, kom ik je halen.. Heb maar een 1.5 paards.. Sorry.. Heb mezelf weer eens ongelukkig geuit.. :+

Helaas, ik heb (nog) geen trailer. Maar het is wel ver rijden hoor :+ :))

Leuk dat er zoveel mensen mee doen in dit topic! Ik ben heel benieuwd hoe we er allemaal over een jaar voor staan.

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:26

Mijn doelen zijn wat bijgesteld.
Voor mezelf.
Bijkomen van hersenschudding door dom ongelukje
en gekneusde kaak (we hopen dat t kneuzing is tenminste )door zyan

En de Friezen die ik bijrij zijn in mei uitgerekend met de bedoeling dat 1 veulen naar hier komt.

Voor zyan. Deze maand rust tot vrouwtje beter is.
Da komt volgende maand voor zijn beentjes.
Een plekje zoeken met een pony vriendje waar meneer wel mee overweg kan!! Is moeilijk hier in de omgeving. Nu staat ie aan huis en leert hij slechte dingen van de geiten, daardoor kneuzing in mijn kaak.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:38

Ik ben echt enorm fan van Zyan, ik vind hem zo poppig <3 Ben heel benieuwd hoe hij opdroogt!
Sterkte met je blessures/verwondingen :(:)

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:47

Frummels schreef:
Ik ben echt enorm fan van Zyan, ik vind hem zo poppig <3 Ben heel benieuwd hoe hij opdroogt!
Sterkte met je blessures/verwondingen :(:)


Hij is een duiveltje hahaha
Ben ook heel benieuwd!! Hij is met mijn neefjes super lief, die zijn net 1 jaar. Hebben dan een cap op en mogen dan helpen 'poetsen' en stukje mee wandelen. Dan is het de braafste die ik ooit heb gezien.
Ga ik er nu mee wandelen dan struikelt meneer perongeluk om even lekker te kunnen rollen ect _O-

Vind het alleen zo jammer dat ik zo moeilijk een maatje voor hem vind. Of dat hij de geiten liever heeft dan een andere pony lijkt het soms. En ik wil hem nog even hengst laten dus hij is niet op elke weide hier welkom

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:02

Leuk is dat he, hoe ze kunnen veranderen met kinderen of oudere mensen. :)

Balen dat je zo moeilijk een maatje kunt vinden. :( Pepper had op zijn vorige stal ook niet zoveel met de anderen uit de kudde. Nu op de nieuwe stal is hij wel helemaal dikke maatjes met de shet die er staat. Daar ben ik wel blij om want ondanks hij met 3 andere pony's stond, vond ik hem wat eenzaam ogen soms. :(:) Ik hoop dat hij snel ergens een vriendje vindt!

Carolinelady
Berichten: 24
Geregistreerd: 16-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:24

Wat een leuk topic! Ik ga dit jaar ook eens mee doen.
Ik ben Caroline en ik ben 18 jaar, ik rij nu ongeveer 4 jaar. Mijn paard staat gestald bij mijn vriend die een pension stal heeft thuis wat een geluk in juni gaan we trouwen
Ik heb afgelopen jaar mijn oudere merrie 23 verkocht omdat ze artrose had en ik niet meer met haar verder kon, sinds augustus heb ik een ander paardje en ik zal haar even voorstellen:
Naam: Ciola
Leeftijd: 10 jaar
Afstamming: lordanosxgran corrado
Ras: kwpn
Schofthoogte: 1.67

Dit paard heeft 5 jaar als fokmerrie op stal gestaan, voor die tijd is ze wel beleerd maar het moet allemaal weer even bevestigd worden.

Mijn doelen voor januari:
- haar sneller terug nemen als ze te snel draaft
- mijn zit verbeteren in de galop
- over de hoefslag kunnen galopperen
- een buitenritje maken
- weer eens een sprongetje wagen

Mijn doelen voor 2018
- B starten met winst
-spring lessen nemen
- parcourtje springen
- buitenritten maken
- zelf met de trailer kunnen rijden
- fotoshoot doen samen
En gewoon genieten :D Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:06

Ik ga ook dit jaar weer een poging doen. Vorig jaar had ik ons ook opgegeven, maar ergens is dat er een beetje erg bij ingeschoten :+

Ik ben Elise, 24 jaar en heb 3 super lieve pony's. Afgelopen jaar heb ik redelijk rustig aan gedaan met ze. We hebben wel bijna iedere maand een keer gelest, zijn een weekend weg geweest en nog 2x naar het bos geweest met de trailer (sinds 2 jaar weer weg geweest met de trailer na een ongevalletje *\o/* ). 2 van mijn pony's staan 24/7 buiten op een doe het zelf stal, de bak is lang niet altijd goed icm veel regen en omdat het doe het zelf stal is kost het mij soms erg veel energie om de verzorging te doen. Soms schiet trainen er dan ook bij in. nuhb 3e pony staat nog in de opfok in Tsjechie.
Ik zal even over iedere pony wat vertellen;

Falco
Falco is mijn eerste pony, hem heb ik gekocht op net 4 jarige leeftijd. Hij kende de ruiter maar was niet doorgereden, dit heb ik zelf gedaan. Nu 3 jaar later is hij een van de fijnste pony's die ik mij kan wensen. Te rijden op lichte hulp, je kan iedereen op hem zetten en is een goedzak eerste klas.
eind 2016 zijn wij gestart met lessen bij Angela Remie (1x per maand als het uitkomt), daar gaan we in 2018 dan ook mee verder. Daarnaast rijden wij veel buiten en is mijn droom om te beginnen met endurance <3
Momenteel is Falco een flink aantal kilo's te dik en gaan we dus de trainingen opschroeven.

Dus:
falco (05-06-2010)
7 jaar
1.52
Haflinger x tinker

Wat willen wij dit jaar bereiken?
- Verder oefeningen van de Academische dressuur leren en een eind zijn voor onze eerste Avalon ster
- Weer alleen mee op pad, zonder trailer maatje
- Endurance wedstrijd rijden eind van het jaar (voorafgaand enkele trainingen)
- Op trektocht samen met zijn vriendje Puck op de veluwe.
- conditie weer opbouwen naar 5x in de week en in een mooi modelletje brengen en houden.


Afbeelding

Puck
Puck is 2 jaar geleden (in maart 2016) bij mij gekomen na een facebook advertentie van zijn Fokker dat zijn vorige eigenaren heb naar de slacht gingen brengen omdat hij vals was en niet te hanteren. Ik heb over mijn hart gestreken en mijn vriend lief aangekeken, als de pony niks zou kosten mocht hij er wel bij. Dus dat hebben we geregeld en dat zelfde weekend stond er een klein zwart monster bij op stal :+
het bleek een heel project te zijn. Bijten, trappen, niet laten vangen, geen druk accepteren, weg rennen tijdens wandelen en ga zo maar door. In 2017 hebben we een flinke sprong voorwaarts gemaakt en zijn we nu op een punt gekomen waarbij we kunnen beginnen met trainen.

Puck
4 jaar (19 april 2014)
0.85
Shetlander

Wat willen wij dit jaar bereiken?
- Verder doorrijden door zijn bijrijdstertje
- Beginnen met Academische dressuur (zonder weg te rennen :') )
- Verder gaan met Dubbele lange lijnen
- Opleiden als Handpony naast Falco
- Op trektocht samen met Falco op de veluwe
- Nog meer bijschaven aan zijn basis opleiding ' gehoorzaam & betrouwbaarheid'

Afbeelding


Nyomi
Nyomi is mijn 'droompony'. Ieder paarden meisje droomt van dat veulentje in de wei wat voor haar kiest. Nou precies zo voelde onze kennis making toen ze 2 maanden oud was en je kan dan ook wel begrijpen dat ik haar MOEST hebben. Ze is gefokt bij een vriendin in Tsjechie, haar beide ouders heb ik gekend, ook verschillende broers/zussen die stuk voor stuk gouden paarden zijn. Nog steeds kan ik het niet volledig geloven dat ze echt van mij is. Ik heb er voor gekozen haar lekker in Tsjechie te laten tot ze oud genoeg is. Nu mag ze lekker spelen, groeien en de kudde regels leren. Tijdens mijn bezoekjes leer ik haar de basis zoals halster/poetsen/vaststaan/wandelen etc dit wordt niet gedaan in de opfok en ze is echt puur natuur. Wel is er in de opfok veel aandacht voor ze en zijn alle veulens mens gericht. Regelmatig gaan wij een weekendje op bezoek. Over haar zal ik dan ook niet iedere maand een update kunnen plaatsen.

Nyomi
2 jaar (31-03-2016)
1.48 (op leeftijd 21 maanden)
25% haflinger x 25% Fries x 25% Shagya Arabier

Wat willen wij dit jaar bereiken?
- 'Makkelijker' mee wandelen aan het halster
- Mee de groep uit om te wandelen
- Kennismaking met de kaptoom
- In vrijheid spelen samen.


Afbeelding





Planning Januari:
Falco: Training Endurance bij Donna Oudshoorn (21e)
Puck: Start opleiding handpaard (6 januari) CHECK!!
Puck: Osteopaat komt langs ter controle.


Doel Februari:
Weekend weg samen met Falco & Puck ter voorbereiding op de trektocht!

Falco ~ Puck ~ Nyomi <3

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:48

Super leuk topic! Ik doe graag mee dit jaar :o

Ik ben Susanne en mijn paard heet Edessa. Het is een 9 jarige KWPN merrie van Sandreo, ze is in mijn bezit sinds juni 2013 en is echt m'n vriendinnetje. Wij zijn samen erg allround bezig, dressuur (M1 startgerechtigd), springen, cross, buitenrijden en ook het grondwerk nemen we wel eens mee.

Afbeelding

Huidige situatie schets
Sinds eind 2017 weer veel op kliniek (in begin 2016 ook al), voedingsopname problemen, te snel verbruik in spieren. Kortom; paard valt snel af en komt moeilijk weer aan. Gister op controle geweest, was zeker verbetering maar niet genoeg. Dierenarts was niet tevreden. Dieet en medicatie weer aangepast, zat gister zelf even in een dipje, maar ga er nu gewoon helemaal voor. Misschien helpt het voor mezelf als ik wat doelen heb om naar toe te werken.

Doelen 2018
- Een gezond paard hebben en haar gewicht en problemen onder controle hebben.
- Onze B springwinstpunt binnen hebben
- Deelnemen aan een officiële B eventing
- Minimaal éénmaal M1 dressuur starten
- Strandrit maken
- Week(end)je weg
- Veel kilometers maken in het bos
- Neckrope en zonder zadel rijden wat serieuzer oppakken; dressuur oefeningen en parcoursen springen hier in mee gaan nemen

Doelen januari 2018
- Haar dieet onder controle hebben (ze wisselt erg snel qua smaak, waardoor ze favoriet voer ineens niet meer wil eten, hierdoor steeds dipjes)
- De training weer oppakken (heeft nu 5 weken rust gehad en mogen het gaan oppakken)

Als laatste nog even de vraag, heeft iemand tips voor het opbouwen van de training na periode rust? Heeft 5 weken alleen overdag op de wei gestaan, gewandeld en wat grondwerk. Mogen het opbouwen tot licht werk (niet zweten, geen lessen/wedstrijden etc.), maar wil echt geen risico’s nemen dus wil het zo voorzichtig mogelijk.

Edessa - KWPN - 2009 - M1+5 | Sjef - Haflinger - 2019
@equisuus

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:29

Wandelen rustig uitbreiden naar meer meters en misschien 1 of 2 keer aan de hand aandraven. Ook in vrijheidsdressuur rustig een paar keer klein stukje draf meepakken. En na een week of 2 rustig het longeren erbij pakken.

Wat bijzonder trouwens dat zoveel mensen in dit topic het bitloos rijden willen oppakken. Ben wel benieuwd naar de reden hiervoor. Om het op mezelf te betrekken, ik ben met kliek een jaar of 4 geleden bitloos gegaan. 1 van zijn voorste kiezen moest getrokken en ik vond het sielugh om er daarna gelijk weer een bit in te hangen. Heb hem toen een paar keer thuis op een halster gereden en meegenomen naar een clubles en dat beviel wel. In het bos nog steeds vaker wel dan geen bit in, in zijn enthousiasme blijkt de rem niet altijd te functioneren 8-) Bij twix bitloos gegaan omdat ik die heks niet nog een reden wilde geven om te flippen. En ze verzet zich toch principieel tegen elke teugelhulp dus waarom zou ik moeilijk doen?

Ben best een beetje trots op twix. Wilde vandaag het gewone 10 km rondje door het bos doen maar ze wilde de andere kant op. Prima paard, ga maar dwalen ik weet de weg. Op een stuk wat ze niet kende gaf ze wel heel veel spanning en verzet dus ik ben afgestapt en heb haar meegenomen tot ze weer relaxed was en heb toen verder gereden. Tegen het einde gaf ze wel weer veel spanning dus in een moment van ontspanning gaan belonen en naar huis gegaan. Alles bij elkaar een kleine 15 km gedaan! Waarvan 10 km gereden. Normaal doen we 10 km waarvan ik er tussen de 6 en de 7 rij. Doel van 20 km is dus nog lang niet gehaald maar we hebben wel letterlijk een stapje gezet *\o/*

Gefeliciteerd aan iedereen die al wel een doel gehaald heeft!

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 01:38

Wat een ontzettend leuk topic. Ik ben gek op volgtopics, maar dit is helemaal leuk, op deze manier een heleboel bokkers om te volgen.

Aangezien ik het ontzettend leuk vind om ook over mijn paardje te praten wil ik mijn paardje en mij ook graag voorstellen :D

Ik ben Felien, bijna 20 jaar wonende in de Achterhoek. Ik werk inmiddels 5 jaar bij de plus (supermarkt), hier sta ik op de versafdeling. Dit baantje is voor mij echt mijn bijbaantje, daarnaast ga ik namelijk ook naar school. Ik zit nu in mijn tweede jaar van de opleiding Human Resource Management.

en dan nu.... MEET ELAYA *\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naast mijn drukke leventje met school en werk, weet ik ook nog tijd te maken voor mijn lieve paardje Elaya. Elaya is een 8 jarige merrie met als papa Tangelo van de Zuuthoeve. Ik ben ontzettend gek op haar en heb haar dan ook inmiddels alweer 4 jaar en ik hoop dat daar nog heel wat jaartjes bij gaan komen. In 2017 ben ik fanatiek begonnen met springwedstrijden, helaas hadden wij in de B altijd nog een balkje of toch een weigering (spanning) waardoor de teller uiteindelijk maar op B+2 stond. Dit betekende dan ook dat ik mijn doel niet behaald heb vorig jaar, dit was namelijk mijn punten bij elkaar hebben voor het L springen. Ook liep de dressuur wat anders dan gepland. Ik had gehoopt op B+5 te staan, helaas staat die nog maar op B+2. Dit is helemaal niet erg want het gaat thuis nou eenmaal wel heel goed en op wedstrijd helaas nog niet... Daarnaast kunnen we beide lekker eigenwijs zijn en heb ik de afgelopen jaren moeten leren om daar mee om te gaan, dit betekende lachen om dingen die mislukten, boos worden op haar was geen optie, dan pakte ze je gewoon terug _-:( Inmiddels zijn we veel meer een team en dit is tijdens onze trainingen te merken. Bovenstaande foto's zijn oudere foto's, bij mijn doelen zal dan ook staan dat ik graag een fotoshoot wil hebben in 2018 samen met Elaya.

Mijn doelen voor dit jaar zijn dan ook:
- Springen B+10 of hoger. Eventueel L starten zou helemaal geweldig zijn maar ik wil niet te hoge eisen stellen.
- Dressuur B+5 (op deze manier ben ik toch al weer een stukje dichter bij de L1, dit is een doel voor het jaar daarop).
- Een fotoshoot hebben met Elaya, zowel onder het zadel als ernaast.
- Een oefencross rijden met Elaya.
- Mijn stijlpunten zou ik met springen graag boven de 65 rijden.
- mijn eigen houding verbeteren!


Doelen januari 2018:

- Alleen (desnoods met fietser) een rondje buiten met Elaya rijden.
- Mok zo goed als laten verdwijnen, dit zal vast weer terugkomen maar ik hoop dat de mokpillen die ze krijgt werken.

Ik ga morgen na werk even alle verhalen van iedereen hier lezen *\o/*

Elaya

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:33

Tweede doel van januari volbracht! Springlesje rijden. Ondanks een paar hertensprongen omdat we vaak niet uitkwamen was ze super braaf, zelf een dubbelsprong gesprongen!!! Was super nerveus maar ze heeft alles gesprongen.
Afbeelding
Slechte kwaliteit want is een screenshot, hier lag de grondbalk iets naar voren omdat ze niet echt uit kwam met deze hoogte en toen ging het super!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 99 bezoekers