Volg je paard, 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:52

Ik denk dat we nu wel ongeveer terug wat kunnen gaan afspreken voor echo te maken, normaal ging dat zondag gebeuren maar toen was het been nog te dik. Wou het straks even met de stalbaas overleggen maar ben nog aan het werken tot 21u30 ongeveer.
Alleen heeft de DA die dat zou doen niks meer laten horen. :( Dus ik ga deze keer een andere vragen.

Hoop dat die van jou ook snel weer buiten kan!

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:54

Granoek het ziet er al wel beter uit dan het eerste filmpje.. pff jij moet je doodgeschrokken zijn toen je hem zo zag

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:59

Ja die kleinste heeft me al wat levensjaren gekost ondertussen. Vorig jaar precies rond deze tijd was het een hoopje haar op 4 stokjes, was hij ook al heel erg ziek en zo heel mager geworden en heeft lang geduurd eer hij een beetje mooi op gewicht terug was.
Dus ben heel blij dat hij nu wel gewoon goed is blijven eten :)

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:23

Doelen februari voor Falco & Puck:
- Falco; conditie verder opbouwen:
- 1x per week minimaal 60minuten stap training buiten.
- Grondwerk oppakken. (1x per week)
- Voor dressuur training starten met 10minuten werk aan de kaptoom
- Puck; regelmatiger trainen.
- longeren minimaal 1x per week
- lange lijnen 1x per week
- starten met grondwerk
- voor 14 feb 3x als handpony met falco mee geweest.

Niet echt een doel;
- Op vakantie gaan naar de Veluwe met beide pony's!

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:33

Zo vandaag was even heeel anders dan gister. Heel veel fijne tips gekregen met mn les, letterlijk leren loslaten!
Op het einde liep ze super fijn, volgde mn hand en ik ben heel erg trots. We zijn er nog lang niet maar voor een giraffe vind ik dat we al goed op weg zijn!
( screenshot uit filmpje dus niet het beste beeld/kwaliteit )
Afbeelding

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:19

Hey ben ik ook weer, heb wel alles gelezen de afgelopen dagen maar verder niet gereageerd, had weinig tijd.
Leuk dat er weer een aantal zich hebben gemeld :D
Ik heb helaas geen buitenrit gemaakt afgelopen zondag en zal dus moeten opschieten wil ik dit doel nog behalen voor het februari is... mijn doelen gaan dus nog niet zo goed.

Ik lig momenteel op bed met veel pijn. Wij moeten onze mest even met mestvork omhoog scheppen op de mesthoop omdat dit niet elke week gedaan word met een trekker/tractor/shovel (heb geen idee welk voertuig dit doet :') :') en ja ik voel me nu even heel dom), bij de meeste stallen is dit natuurlijk wel zo. Maargoed het is me tijdens het scheppen in de rug geschoten, kan inmiddels ook mijn nek amper bewegen en morgen maar even naar de dokter. Helaas ook niet naar springles morgenavond.. :( Was er vandaag de hele dag misselijk en naar door.....

@Rayoow al een hele verbetering in ieder geval!
@s_v prima doelen voor januari, lijken me goed haalbaar :D
@dany94 wat een leuk paardje heb je! en knap dat je gaat afstuderen voor hbo-rechten, ik heb een klein stukje recht in mijn opleiding en vind dat al zo moeilijk, waardoor ik echt moeite heb om alleen al dat kleine stukje recht te onthouden :')
@Granoek wat een pech heb je dan... hoop echt dat t snel allemaal over is.. Gelukkig inderdaad dat ie dit keer dan wel gewoon op gewicht is gebleven.
@Nynkefleur, zo herkenbaar wat je eerder schreef, ik kon me eerder ook af en toe echt even niet inhouden. Ik raakte zo gefrustreerd op Elaya, tot ik merkte dat ze mij 10 keer zo hard terugpakte en het alleen maar slechter ging daardoor. Inmiddels ben ik al zo ver dat ik er af en toe zelfs om kan lachen. Duurde wel 4 jaar :'). Had daarvoor wel geleerd om niet gefrustreerd te raken, maar dat er zelfs een lachje vanaf kan af en toe als het helemaal mis gaat is wel een stuk fijner. Fijn dat het vandaag weer helemaal goed ging.

Ik ga nog even nadenken over mijn doelen voor februari.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:24

Ik ga morgen wat uitgebreider reageren, zit nu op mn telefoon :)

Ik schrok wel van het eerste filmpje van Duke Granoek ;( wat een zorgen zal je hebben! Maar wel fijn dat er verbetering in zit! Hopelijk snel die echo met een positieve uitslag!

Ach jee Felien_Kyra, dat klinkt niet best... Ik denk dat de HA je gaat verwijzen naar een fysio als ik het zo lees...

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:13

Wat leuk om al jullie vorderingen te lezen, en inderdaad, wat gaat het snel hier!
Felien_Kyra: Beterschap! Ik ken het gevoel, het is bij mij op het moment even in de zij geschoten (tijdens het in bed liggen :+) en ik heb wat moeite met ademen...

Mijn doelen tot nu toe:
nessinator schreef:
Sandy Ons doel dit jaar is dus om rustig richting een M-proef aan de hand te werken!
Januari zal vooral in het teken staan van verfijnen van de communicatie en werken aan lengtebuiging.

Valentino
Aan het eind van 2018 wil ik...
- B-klaar zijn
- Valentino in de trailer kunnen krijgen binnen 30 minuten :+
- Een kennismakingsritje Endurance gedaan hebben
- Begonnen zijn met springen
- Western uitproberen met hem?

Veel dingen dus, maar eerst, in janauari...
- Ga ik erachter komen wat voor een kruising (?) Valentino nou eigenlijk is
- Doen we een Working Equitation clinic op stal
- Gaan we lekker veel het bos in
- Gaan we veel vanaf de grond verder werken aan balans


Februari:
Sandy:
- Veel overgangen zodat ze haar rug beter gaat gebruiken
- Werken aan constante verbinding
- Schouderbinnenwaarts uitbouwen (eigenlijk: binnen'been'hulp bevestigen)

Valentino:
- Springlesje meepakken
- Meer het bos in
- Ontspanning in de bak onder het zadel
- Sterker worden in zijn lijf: meer achterbeen gebruiken

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:34

Citaat:
doelen voor januari
- hoefsmid laten komen
- een keer balkjes draven
- een springlesje rijden
- elke week oefenen met wijken



Hoefsmid komt morgen dus dan ben ik klaar voor januari

Dus vast even kijken naar doelen voor februari! Zal iets lager op het pitje staan ivm vakantie.

doelen februari
- met lang en laag oefenen
- verder oefenen met het wijken
- linker stelling oefenen
- fotoshoot / nieuwe fotos

Dany94
Berichten: 872
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: gelderland

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:50

Wat een leuke reacties zeg.
Vandaag controle DA, hoop dat ik mijn doel van januari dan kan afstrepen: een GO van de DA. Spannend..

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:00

Dany94 schreef:
Wat een leuke reacties zeg.
Vandaag controle DA, hoop dat ik mijn doel van januari dan kan afstrepen: een GO van de DA. Spannend..


Hopen op goed nieuws! Ik zal meeduimen :j

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:01

Succes bij de DA Dany94! Maagzweren zijn heel ruk, ik heb zelf twee keer op de kliniek gestaan met mijn pony :(:) Gelukkig na de laatste kuur medicatie en stalverhuizing nergens meer last van gehad!

Dany94
Berichten: 872
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: gelderland

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:10

Freetorun en Chostattack bedankt!

Inderdaad dat laatste..stalverhuizing, dag en nacht verschil en eindelijk voldoende ruwvoer. Ze is groot en verbrand gewoon veel, nu staat ze op ongeveer 18 kilo hooi per dag en houd nu sinds een maand wat over. Eerder alles tot laatste plukje op.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:51

Ik antwoord straks even wat meer uitgebreidt. Ik wil graag een instagramaccount maken van eros en mij. heeft iemand leuke suggesties voor een naam?
Paard noemt Erod DV Plech en Nanouk. Mag ook iets in het engels zijn!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:19

Leuk Nanouk, ik volg je bij voorbaat :D Bestaat Eros.DV.Plech al? Of vind je dat te saai? Heb je misschien een bij- of koosnaam voor hem die je kunt gebruiken?

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:34

Oh dan ga ik ook volgen haha :) Die van mij was zo vanzelfsprekend dus was niet lang zoeken, ben benieuwd welke naam je gaat kiezen :D

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:36

Ooh leuk Nanouk, ik ga je ook volgen dan! Naam kiezen is wel best lastig inderdaad...
Heb jij ook een IG voor je paard granouk, dan volg ik ook graag! :)

Nu twijfel ik of ik ook een IG pagina aan wil maken voor mijn knollies :)

Succes vandaag Dany, weet je al iets meer?

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:39

Ja die van mij heten @belgianclydesdales op instgram :) Op facebook ook overigens O:)
Ik heb het gedaan omdat op mijn eigen instagram gewoon meer mensen zaten die helemaal niks met paarden hebben en ik deze niet vol paardenfoto's wilde. Dus nu kan ik hun eigen account helemaal volspammen :D

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:46

Ik volg jullie ondertussen op FB :) Dat is ook de reden dat ik IG aan zou maken voor de paardjes, mijn vriendjes hebben niet zo veel met paarden en mijn IG bestaat nu voor 80% uit horsespam :o

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:46

Leuk die instagram accounts. Ik ga volgen :)

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:59

Oh super dat jullie ook actief zijn op andere social media! Ik heb uiteindelijk gekozen voor royaldutch_eros. Het is namelijk een kwpn dus toepasselijk is het en ik vond het best orgineel haha. Ik ga jullie terug volgen!
@Granoek: wow wat heb jij veel volgers!

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:05

Leuk nog meer Instagrammers! Ik ben ook heel actief op insta, gewoon @ghostattack trouwens. Post daar meer over mijn paard dan op bokt eigenlijk :P

Kashmino
BFB 2023 winnaar

Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:10

Ah, ik ken wel wat instagrammers van hier :D Zelf ben ik actief (alhoewel, nu wat minder) onder de naam @draft_n_friesian voor de paarden, omdat mijn persoonlijke account anders ook volgespamd wordt. Al moet ik mijn naam wel veranderen als er binnenkort nog een 3e/4e paard bij komt, want het paard dat ik op het oog heb is geen trekpaard en ook geen Fries :') Dus dat wordt nog wat.

Verder zijn hier weinig ontwikkelingen, alleen dus de zoektocht naar een nieuw paard! Ook één van de doelen voor 2018.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:40

Leuk. ik zit ook op IG als Zilfstar... post vooral veel foto's van kunstwerken van mezelf. ook foto's van mezelf en de paarden etc en de natuur. en gebruik het voor contact met een paar leuke mensen... 1 in DM wat wel bijzonder is. Groot kunstenaar in USA en we geven feedback op elkaars artwork achter de schermen.

Volg jullie alledrie nu!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:51

nanoukkie schreef:
Oh super dat jullie ook actief zijn op andere social media! Ik heb uiteindelijk gekozen voor royaldutch_eros. Het is namelijk een kwpn dus toepasselijk is het en ik vond het best orgineel haha. Ik ga jullie terug volgen!
@Granoek: wow wat heb jij veel volgers!

Moet eerlijk zeggen, heb ooit de lelijkste foto van mijn paard ooit gepost, echt zo ontzettend onflatterend en toen kwamen ze met de bakken er bij :+

Er zijn er hier inderdaad best veel die ik al volg :D

edit: heb je pagina gevonden, wat je bijvoorbeeld kunt doen is meer hashtags gebruiken, zo kunnen mensen je gemakkelijker vinden :)

Maar dit is misschien niet de betekenis van 'volg je paard' waar dit topic voor bedoeld was :Y)