Volg je paard, 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:05

Wij hebben vandaag onze aller eerste buitenrit erop zitten. Voor titus was het de allereerste keer dat hij echt helemaal weg van huis was. En het was ontzettend druk langs de weg maar hij liet zich goed opvangen als die schrok. Dus ik ben apetrots op m'n pareltje! Afbeelding

Lekker op stap!


Afbeelding

Apetrots!

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:12

Wat leuk! Ik ben gisteren ook op buitenrit gegaan en we hebben 8 km gereden!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:46

Ziet er leuk uit!

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:01

Oepsie, topic verwaarloosd :o :')

Absolem, leuk een buitenrit!

Hier wordt even alles overhoop gegooid, aangezien ik vanaf 1 mei een fulltime baan heb. Het is mijn allereerste baan dus dat wordt best even wennen denk ik. Mijn laatste doelen waren van maart zo te zien:
Ghostattack schreef:
Doelen voor maart:
- Wekelijks lessen
- Rijden met zadel terug oppakken
- Aanleuning constant houden
- Wijken onder het zadel beter bevestigen
- Draf verruimen oefenen

- Wedstrijd meepakken!

Het enige wat eigenlijk niet gelukt is, is de wedstrijd. De bedoeling was om die in april/mei zeker te gaan doen. Inmiddels gaat het rijden trouwens best wel prima, behalve dat ze toch weer af en toe wegkomt met de rechterbuiging. Ze vindt dat zo moeilijk en daardoor gaat de rechtergalop soms ook echt dramatisch. Helaas, blijven oefenen dus. Maar change of plans, mijn eerstvolgende wedstrijd kan pas in juni gepland worden haha.

Doelen mei
- Paard in goede zorg achterlaten voor ruim 3 weken want ik zit in Amerika voor mijn werk :o

Mijn instructrice en bijrijder gaan het werk van mij overnemen in deze weken, dus ik hoop een fijn paard te hebben als ik eind mei terug kom in Nederland. Tot ik vertrek is mijn doel: Lol met je knol en nog even genieten van het rijden :)

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 15:29

Hoe gaat het bij jullie?
Bij ons goed, gelukkig. Al 4 dagen na elkaar gewerkt, en ik ga zo ook nog even ( buiten ) rijden.
Volgende week maandag staat er een springles op de planning!

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-18 15:42

Ik ben echt slecht in het bijhouden van topics.
Hier doelen van Enya niet gelukt ze stond met een dikke knie door een wondje

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:01

nessinator schreef:
april:
Sandy
-Rug versterken
- Werken aan zijgangen (geen perfectie, gewoon leren hoe ze moeten)
Beter dan verwacht!
Valentino:
- Rustig aan het rijden weer oppakken:
- Ontspannen stappen
- Rustig draven
- Beginnetje aanleuning
(- Overgang galop)
- Longeren:- Lang en Laag
- Balkjes
- Volte verkleinen

Toch nog 2x gesprongen deze maand! En weer het bos in geweest. Alleen rustig draven is nog een dingetje...

Mei
Valentino
- Ontspanning in het rijden
- Overgangen
Sandy: niks specifiek
Persoonlijk
- Werken aan houding en zit en correct gebruik van de hulpen

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:11

Nissima schreef:
April
  • Minstens één keer met barebackpad rijden
  • Op buitenrit
  • Minstens eens per week uitstappen over de galopbaan om die te leren kennen/dapperder te worden
  • Wijken filmen van voren
  • Een keer in de kleine bak rijden
  • Twee keer springen
  • Halt-galop oefenen
  • Stap-galop oefenen


Yesss toch nog een puntje van mijn lijst af!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:13

Heeee jammer dat er minder word gereageerd hier, ik heb zelf niet echt een reden dat ik niet heb gereageerd... gewoon druk met andere dingen.

Wat een heerlijke foto’s hierboven! Dat weer bij jou :D

Nanoukkie zag op je insta al filmpjes van de springles voorbij komen, zag er goed uit zeg! Fijn dat je dat weer kan oppakken

Ik ga vanavond even uitgebreid reageren, moet zo aan het werk tot 17:00

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:52

Nissima schreef:
Nissima schreef:
April
  • Minstens één keer met barebackpad rijden
  • Op buitenrit
  • Minstens eens per week uitstappen over de galopbaan om die te leren kennen/dapperder te worden
  • Wijken filmen van voren
  • Een keer in de kleine bak rijden
  • Twee keer springen
  • Halt-galop oefenen
  • Stap-galop oefenen


Yesss toch nog een puntje van mijn lijst af!

[ [url=m/Q2mRGu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/liiFZk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3Acpvm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super tof!

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 10:10

Hier ook veel te druk met andere dingen. Heb nog geen eens doelen bedacht dus ook maar eens doen.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:46

Felien_Kyra schreef:
Wat een heerlijke foto’s hierboven! Dat weer bij jou :D

Wel behoorlijk verbrandingsgevaar dus ik smeer me 5x per dag in, maar ik klaag niet :D

Ineens is het al mei! Tijd voor nieuwe doelen:

Mei
  • Boomlooszadelpasser laten komen
  • Weer vaker bitloos rijden (2x per week)
  • Wijken blijven oefenen (minstens om de keer dat ik rijd)
  • Stap-galop blijven oefenen (minstens om de keer dat ik rijd)
  • Twee keer grondwerk doen om leiderschap een beetje terug te winnen
  • Op buitenrit met mijn vriendin
  • Samen een keer in de bak rijden met mijn vriendin
  • Betere manier vinden om mezelf te filmen (nu film ik vaak de lucht, de grond, met veel tegenlicht of mijn telefoon valt halverwege om of op de grond :)) )

Gisteren heerlijk relaxed bitloos gereden <3 ik mag alleen wel serieus wat gaan doen aan mijn eigen houding
Afbeelding

Afbeelding

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:06

Leuke foto's. Ik heb het ook druk met vanalles. Deze ochtend is de osteopaat gezien en zijn rug zat aardig vast. Hij adviseerde zelfs mijn zadel niet meer te gebruiken omdat het zodanig slecht ligt. Ik vermoede het al, maar vond het zo 'zuur' aangezien ik het zadel nieuw heb gekocht een jaar geleden en (slecht) heb laten aanmeten. Mijn onwetendheid die de zadelpasser dus vertrouwde... Ik werk al veel maar zal dan toch nog extra moeten gaan werken. Hopelijk vind ik een oplossing want ik kan onmogelijk op een week een nieuw (tweedehands!!) zadel hebben gevonden. :(:)

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:06

Oh wow ik heb ook al even niet meer gereageerd, oeps!

@ Nynkefleur wat mega schrikken zeg! Gelukkig alles oké..

@ Nissima hoe krijgen jullie het ook voor elkaar... Gelukkig gaat het inmiddels met jullie beiden alweer beter :) En super fijn op buitenrit!

@ Absolem super dat de buitenrit zo goed ging! Nu op naar nog meer ritjes!

@ Ghostattack wat spannend je eerste fulltime baan! En ook vandaag je eerste werkdag denk ik? Hoe is/was het?! En jeetje ook gelijk naar Amerika!! Super tof hoor!

Tijd voor onze update...

Afgelopen weekend een weekendje Disney geweest en dus 3 dagen niet bij Fes geweest. Gister weer geweest en zijn been was gewoon mooi dun! Ook heerlijk kunnen rijden met hem. Helaas begon daarna de drama weer... Anderhalve week geleden heeft hij weer zijn hoofd gestoten toen hij zijn stal in moest... Dus op stal zetten is momenteel echt drama... Hij vindt de stang van de schuifdeur boven zijn stal erg eng.. En staat nu dus steeds te steigeren weer voor zijn boks met zijn hoofd boven die stang uit.. Gister een kwartier a 20 min bezig geweest tot ie er uiteindelijk in stond... Weet even niet meer wat ik daar nou mee moet.. Blijft zo'n lastig probleem...
Wel vorige week zondag nog op wedstrijd geweest, Z1. Erg fijn gereden en het gevoel tijdens de proeven was echt top! De punten konden me gestolen worden haha. Daarna nog heerlijk uitgestapt in het parkje bij de manege, en hij was super braaf! De punten vielen niet tegen; 195 en 199. We zijn er nog niet, maar er zit zeker een stijgende lijn in.

Afbeelding

Doelen voor april waren:
- Naar het strand
- Een springzadel vinden
- Weer een keer springen
- De masseur weer laten komen
- Winstpunt rijden in het Z1 (22 april weer wedstrijd)

Helaas dus weer geen wp, geen springzadel en het springen zijn we ook niet aan toe gekomen ;(

Doelen voor mei:
- Springzadel vinden
- Een keer springen
- 2 keer caveletti neerleggen
- Winstpunt rijden in het Z1 (27 mei wedstrijd)
- Vooruitgang in zijn stal probleem...

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:08

@ nanoukkie oliebol wat balen van je zadel zeg! Hopelijk vind je snel een goede oplossing want geen passend zadel is echt heel zuur ;(

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:50

Nannouki balen van je zadel!

Cindyy klinkt lastig. Ik zou zo snel ook geen trucje weten.

Afbeelding

Dit waren mijn doelen voor april.
Met kliek en esra is alles gelukt *\o/*
Twix heeft er weer een zooitje van gemaakt -O-
Lijntje springen hebben we niet gedaan, mevrouw was ineens weer klaar met springen. Oké, wacht wel tot het weer een keer gestormd heeft. Extra we oefeningen ook niet gedaan, sowieso weinig met haar in de bak gereden. Tempo in het bos is wel flink omhoog gegaan! 2x gemeten deze maand en beide keren boven de 6 km per uur. Ze komt van net 5. Dus ik ben toch wel blij.

Goed, wat ga ik in mei doen?

Kliek
- strandrit!
- vanuit de eenvoudige wissels een vliegende proberen te springen
- nog een 20 km rit

Twix
- les! ( vorige maand niet gelukt :o )
- min 2x cavalettis onder het zadel en 2x aan de longe
- buitenrit opbouwen tot 13/15 km

Esra
- verder met grondwerk spelletjes
- als het heeeeeel goed gaat weer eens een drafje

Dit lijkt me wel genoeg.
Verder blijf ik lekker meelezen en leven maar ben vaak te lui om te reageren.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 23:03

nanoukkie schreef:
Doelen voor APRIL:
- 2 dressuurlessen
- 2 springlessen waarvan [s]1x parcours[/s]
- osteopaat langs laten komen
- wekelijks longeren met longeerhulp
- Licentie in orde maken
- oefenen op galoppassen tussen balkjes: dus verruimen en verkleinen
- min. 1 keer naar buiten (voor een lange staprit)

Ik wacht enkel nog op factuur van de VLP om de licentie daadwerkelijk volledig in orde te hebben, en deze maand is mijn voornamste doel een passend zadel vinden!... :(

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 23:32

april,
Stal bodem gesloopt
Weer meer wezen wandelen en veel getut

Helaas zelf niet zo rustig kunnen doen

Voor mei:
Terug oefenen met stilstaan
Wandelen
Tutten

Voor mijzelf:
Rustig in mijn hoofd blijven
alles wat er moet gebeuren op mij gemak doen
En as donderdag weer ziekenhuis controle

Zyan is een draak aan het worden, heeft door dat ik erg slap aan de linker kant en maakt er gebruik van. Dus wordt oefenen met stilstaan en weer normaal mee wandelen. Hij heeft geen kippen meer vermoord, dat heeft de vos voor hel gedaan. Ben dus nu kip loos.
Ook begint meneer door te krijgen dat die hengst is en showt ie maar am te graag

Hier is het erg hectisch, hoop binnen 2 maand te verhuizen maar mams wordt bestraald binnen 2,5 week de eerste x en dan elke dag. Wordt dus erg druk elke dag heen en weer naar het ziekenhuis en proberen te verhuizen en zelf nog te herstellen.
Huis is 85% zeker dus ben al wat bezig zodat het straks niet stressen wordt.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:44

Maandag komt een zadelpasser dus ik hoop echt een tijdelijke/blijvende oplossing te vinden want eind deze maand is er een jumping die ik graag zou willen meerijden. Verder ben ik al 2 dagen aan het longeren en dit gaat goed. Ik ga zoveel mogelijk blijven longeren zodat hij hopelijk niet teveel conditie verliest.
Kennen jullie goede oefeningen hiervoor? Ik kan niets met dubbele lijnen :+

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 09:45

Balkjes neerleggen?

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 10:01

Beetje laat met mijn doelen, ik hoop nu ook dit topic een beetje bij te houden en ook op jullie te reageren.

Zoals je ziet is niet echt veel gelukt, moet echt mijn doelen wat bijstellen, ook als kan ik met Enya er natuurlijk niets aan doen .
Citaat:
Enya:
* Buikje eraf trainen om ons eerste wedstrijd te rijden op 27 mei.
Niet gehaald, Enya stond met een dikke knie, waardoor ik niet kon rijden. En de wedstrijd van 27 mei is afgelast
* Wat grotere (20 km) langzame rondjes, en snelle kleine rondjes. (tot 15 km)
Ook niet gelukt ivm dikke knie
* Ook in ander bos trainen.
Deze dus ook niet door de knie


Betsy:
* Weer gaan lessen, ik merk als we tijd niet lessen het rijden weer achteruit gaat
De lessen zijn weer opgepakt. Het rijden gaat helaas nog niet heel goed, komt meer door mij.
* Conditie nog meer opbouwen.
Haar conditie is al weer wat beter geworden. Het kan nog beter, dus dit doel gaat ook door in mei
* Meer met barebackpad rijden.
Dit het ik helemaal niet gedaan, omdat het rijden niet goed gaat.
* Manier vinden om sneller haar energie af te vloeien.
Om haar te laten ontspannen is loslaten, daardoor gaat ze sneller ontspannen
* zadelpasser laten komen
Die is geweest, het zadel past de pommel is kleiner gedaan en moet een andere pad kopen, met andere inlages
* Ook weer dingen vanaf de grond doen, Vrijheidsdressuur, werken aan de hand.
Dit heb ik gedaan 3x ( 1x aan de hand en 2x vrijheidsdressuur gedaan met foto’s maken )

Eigen doelen
* min 4 video's uploaden,
Helaas last van een video/edit dip. Wil hem overzetten naar mei
* topics beter bijhouden
Het topic van de tinkers, heb ik best goed bijgehouden. Volg je paard niet, dat hoop ik volgende maand beter te doen
* Keer met de trailer naar het bos.
Ook niet gelukt, omdat Enya met een dikke knie stond en met Betsy nog niet alleen ga


Doelen van mei worden

Enya:
* 13 mei onze eerste endurance wedstrijd van dit seizoen goed uitrijden, zouden eerst eind deze maand mee doen, maar die wedstrijd is afgelast, wegens te weinig inschrijvingen, dus nu 2 weken eerste starten.
* Hopelijk nu wel iets laten afvallen.

Niet zo heel veel doelen, maar daar komt misschien nog wel wat bij. Mijn grootste doel is die wedstrijd goed uitrijden.

Betsy:
* Conditie opbouwen, ik wil haar heel graag eind volgende maand meenemen naar de veluwe, maar dan moet de conditie wel wat beter zijn, ze is nu geschoren dus hopelijk werkt dat ook een beetje mee.
* Elke keer als ik rijd de hartslagmeter om doen, ik weet namelijk van mijzelf dat ik dat ga vergeten, als het geen doel is :')
* Keer zonder zadel rijden (stap en draf, ik wil heel graag zonder zadel op haar durven te rijden)

Eigen doelen:
* min 4 video's uploaden (ik zat in een dip en vandaag kreeg ik ineens weer zin om video's en zo te maken)
* Dit topic beter bijhouden en reageren :o
* Zonder angstgedachtes te rijden op Betsy (Betsy durven loslaten!)
*

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:34

Van het weekend weer fijn kunnen rijden met Fes! Het lijkt alsof hij sterker begint te worden en zijn lijf steeds meer op de goede manier begint te gebruiken. Waar ik me echter wel steeds meer aan erger is mijn eigen houding; ik ga steeds krommer zitten! Dus dat wordt weer een puntje voor bij de doelen, die ik trouwens iets ga bijstellen.

Afbeelding

Zijn stal gaat gelukkig wel weer een stuk beter! Wel nog wat twijfel, maar wel gewoon iedere dag in een keer erin. Verder ging ik vrijdag weer eens oefenen met het trailerladen aangezien ik toch met de grote auto was... Helaas zijn we ineens weer helemaal terug bij af. Zonder dat er wat is gebeurd, is hij weer heel gespannen met uitladen. Met als gevolg dat hij als hij halverwege op de klep staat hij het zo eng vindt, hij naar achter springt en daarbij zijn hoofd omhoog gooit, en dus stoot tegen de bovenkant van de trailer.. Gelukkig heeft hij een helm op dus zijn hoofd gaat niet stuk, maar het versterkt zijn angst wel.. En er valt zo weinig tegen te doen.. Geprobeerd om stapje voor stapje achteruit te gaan en te wachten op de ontspanning voor we een stapje verder gaan.. Maar elke keer springt ie naar achter op hetzelfde punt. Gister wilde ik naar het bos gaan, dit heb ik maar afgezegd en zijn maar gaan oefenen. Niet met een trailer dit keer, maar eerst gewoon eens met de stalingang. Vooral van binnen naar buiten achteruit eruit doet hij hetzelfde als met de trailer. Alleen stoot hij zijn hoofd niet doordat de doorgang hoog genoeg is... Dit gaan we nu dus maar proberen iedere dag een paar keer te doen... Zodat we hopelijk 27 mei weer in alle rust met de trailer weg kunnen..

Bijgestelde doelen voor mei:
- Springzadel vinden
- Een keer springen
- 2 keer caveletti neerleggen
- Winstpunt rijden in het Z1 (27 mei wedstrijd)
- Oefenen met achteruit doorgangen door en hopelijk uiteindelijk weer de trailer
- Werken aan mijn eigen houding; minder krom
- Werken aan eenvoudige wissels (Galop - stap)

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:46

@Joycexenya; veel plezier en succes met je komende wedstrijd!
@Cindyy; wat goed dat het al beter gaat in de stal.

Ik ga geen doelen stellen voor April, omdat ik gewoon enorm veel 'aan mijn hoofd heb': deadlines, verhuizen, liefdesverdriet, niet passend zadel, geen vervoer...
Maar... straks komt dus een zadelpasser, ik hoop echt dat deze een passend zadel heeft. Geen idee wat ik anders moet doen
En, donderdagochtend gaan we naar een 1,5 paards trailer kijken. Ik hoop echt dat meneer eerlijk is, en de trailer niet al eerder verkoopt. Willen jullie allemaal duimen op een goede afloop van deze twee dingen? :D

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:48

Wordt een spannend weekje Nanoukkie! Hopelijk heeft de zadelpasser iets passends voor jou en je paard! dat zou voor jou al echt een grote zorg minder zijn. Is die trailer waar je gaat kijken bij een particulier? En wat voor 1 is het? :D

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:23

@Cindy; ja inderdaad. Ik heb niet meer gereden sinds de osteopaat me vertelde dat hij persoonlijk mijn zadel er niet meer op zou leggen. En het is een trailer in de laagst mogelijke prijsklasse. Een nieuw zadel was ik a allesbehalve op voorbereid.. Mijn papa schiet het geld voor en ik betaal het terug. Zolang de trailer 100% veilig is maakt het niet uit hoe hij eruit ziet, maar dit valt goed mee. De trailer is van het merk wesco en is een 1,5 paardstrailer. Hij wordt verkocht met een keuringsbewijs ;) Ik hoop dat het iets wordt, en dat ik dan zelf de trailer een beetje kan optimaliseren.