Volg je paard, 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:34

Felien_Kyra, mijn pony heeft helaas chronische luchtwegproblemen. We hebben er alles aan gedaan qua stalbeleid, medicatie etc. maar het mocht allemaal niet baten. Ik wil haar niet meer te veel belasten met onderzoek en medicatie ivm haar verleden. Vandaar de keuze om haar vervroegd op pensioen te doen, hooguit nog wat stapritjes.

En inderdaad opzoek naar een 2e pony, heb wel wat op het oog :)

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 00:28

Maandag is de dierenarts hier geweest omdat BennyBoy niet goed liep.
Hij heeft rechtsachter een zwakke knie.
DA heeft hem een spuit gegeven om zijn spieren sterker te maken en moeten nu om de dag wandelen.
Ook moet zijn hoef iets anders bekapt worden om zijn knie er beter onder te krijgen.

De bijwerking van het spuitje is dat hij nog wat meer mans kan worden de aankomende weken.
Gelukkig kunnen we sinds 2 week met hem wandelen en vind hij dat leuk maar merk wel dat hij nog veel moet leren.
Hij is hier ook nog niet zo lang dus dat komt wel goed.

Deze week de hoefsmid bellen voor een afspraak en we blijven lekker door wandelen met de heren.

Normaal gezien moet dit genoeg zijn om zijn knie goed te krijgen, als dit niet zo is kan er een operatie gebeuren als hij volgroeid is
Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 07:59

Ik zal ook weer wat actiever meelezen en reageren, voor Enya en Betsy heb ik niet echt doelen, in de zomer vind ik het lastiger doelen te bedenken ofzo. Dus even wat doelen verzinnen. Sowieso doelen maken is niet echt mijn sterkste punt :')

Echt zo jammer dat ze al op pensioen moet, maar snap het voordelig. Die cremello die je op insta story had staan is wel heel gaaf.

Hopelijk gaat het snel beter en hoeft er geen operatie te gebeuren.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:54

Felien_Kyra schreef:
@Nissima, wat ziet dat boomloze zadel er mooi uit, toen ik die een jaar of 8 geleden had zagen ze er echt verschrikkelijk uit :') Zit inderdaad lekker, toen al haha. Fijn dat het zo goed is gegaan met de doelen toch wel. Onbewust probeer je er vaak toch wel mee bezig te zijn.

Haha, ik kan me voorstellen dat de boomloze zadels van 10 jaar geleden een stuk minder mooi waren ja! Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze in het begin ook heel lelijk vond, maar hoe vaker je naar iets kijkt of luistert, hoe meer je het leert waarderen en nu vind ik hem zelfs mooi :=

Nynkefleur, zo, dat is inderdaad schrikken! Gelukkig lijkt het mee te vallen.

Rayoow, duimen dat de spuit genoeg is geweest!

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:44

@ Ghostattack - Jeetje wat een beslissing zeg! Hopelijk vind je gauw een fijne stal voor haar. En ben benieuwd of je een leuke pony vindt!

@ puppy1128 - Wat gaaf, zwemmen! Super goed bezig.

@ Nissima - jij gaat echt lekker met je doelen, haha. Toch wel erg benieuwd naar zo'n zadel! Die bb-lastic he.. Werkt dat nou echt? Zie het vaak langskomen en vraag me toch af of dat echt wat doet of dat ze na een paar rondjes gewend zijn aan dat ding achter de billen :o

@ Felien_Kyra - Ik denk ook niet dat het volledig is afgeleerd.. Het was vooral een patroon wat hij ontwikkeld had en dat patroon is nu omgebogen. Maar het kan zomaar eens gebeuren dat hij terugvalt in het oude patroon. Hier moeten we constant alert op blijven.
Wat vervelend van je paard zeg! Gelukkig dat het verder niks ernstigs is, maar je bent er toch wel even zoet mee.. Altijd zo lastig met die paardjes.

@ Nynkefleur - Jeetje dat is wel even schrikken zeg! Heeft je paardje er niks aan over gehouden?

@ rayoow - Hopelijk werkt dit en is er geen operatie nodig!

Zo.. En nu voor ons nog wat doelen voor augustus...

- Inparkeren bij het opstapje perfectioneren (volledig zonder zweepje)
- Een zeil uitgevouwen over zijn lijf kunnen leggen
- Verder opbouwen qua conditie zodat we klaar zijn voor de instructieweek
- Nog 2 keer voor 19 augustus een sprongetje doen
- De masseur laten komen

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:57

cindyy_1993 schreef:
@ Nynkefleur - Jeetje dat is wel even schrikken zeg! Heeft je paardje er niks aan over gehouden?


Dag erna was ze iets stijf, maar kon haar er wel fijn doorheen rijden.
Moeders heeft alleen mentale schade, die wil gelijk stoppen met rijden -O-

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:34

Augustus is alweer bijna af.. eens zien hoe ver ik ben gekomen met mijn doelen!

Doelen voor de maand augustus:
  • Zadel bestellen
  • Minstens vier keer per week rijden
  • ..waarvan eens per week met bb-lastic
  • Elke keer tijdens het rijden ongeveer de helft doorzitten
  • Minstens één keer met barebackpad rijden
  • Eén keer proberen te longeren met de bb-lastic

Zadel is besteld en is in de maak! Het vier keer per week rijden is niet helemaal gelukt geloof ik, maar ben wel veel met Kathy bezig geweest.
Omdat ik geen zin meer had in mijn oude zadel heb ik elke keer zonder zadel gereden dus ook niet de mogelijkheid gehad om met de bb-lastic te rijden :+ en longeren gaat niet omdat de hengst steeds in de longeercirkel staat.

Doelen voor de maand september:
  • Galopexamen 4 halen (mits de examens doorgaan)
  • Wijken aan de hand verbeteren
  • Verschil tussen galopknopje en wijken groter/beter maken (verfijnen van de hulpen)
  • Minstens één keer weer een paar sprongetjes doen, opbouwen tot 90cm-1m

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 14:25

Ik meld me ook weer. Na de vakantie weer rustig aan oppakken, vooral voor mezelf ivm rug. Zit nu op 30 minuten rijden per keer.
En meteen een doel gesteld: Zaterdag 15 september B-proefje in de onderlinge dressuurwedstrijd op stal rijden... Ik verwacht, met een dikke lach, laatste te worden maar het gaat om het mee doen en voor mezelf weer lekker erin komen. Aanspringen in de galop gaat nog he-le-maal niet... en we weten nog steeds niet welk proefje er gereden gaat worden. Lekker handig met nog 2,5 week te gaan en mensen die nog nooit op wedstrijd zijn geweest

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:40

Voor zover 2018 nog duurt... Ik meld me weer!

Even voorstellen: Finn, 5 jaar, stokmaat 1.46, verder alles onbekend. Hij is voornamelijk gereden door jonge kinderen en heeft wat achterstallig onderhoud. Maar bovenal, hij is bomproof en dat zocht ik. Ik wil van hem een leuke allrounder maken :)
Afbeelding

Doelen 2018:
- Dressuurlessen nemen
- Spieren opbouwen!
- Achterstallig onderhoud wegwerken en hem 100% goed maken
- Buitenritten meepakken

Doelen september:
- Hoefsmid!!!
- Tandarts
- Zadelmaker (evt. oktober)
- 2-3x per week longeren om spieren op te bouwen
- Grondwerk / opvoedcursus

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:26

15 sept komt steeds dichterbij en die Zwarte wil nog steeds met moeite in de galop. Ik dacht gisteren: ik meld me af! Vandaag met spoortje geprobeerd en ging op rechterhand de 2e en 3e keer beter. Maar dan moet er ook nog een volte gereden worden IN de galop. Linkerhand.. vergeet het maar. Veel te laat en foute galop.

Ik ga me nu vooral op de andere delen toeleggen. Zoals mooie voltes in de galop maken. En af en toe de galop erbij. En als het niet lukt... zet ik hem tijdens de pref ook niet aan. En doe ik ze lekker in een mooie draf. Als paard er nog niet klaar voor is...

(niet zo gek. VOOR de vakantie bijna 3 jaar nauwelijks echt kunnen rijden. Vanwege mijn rugproblemen. Voor de vakantie zat ik net op 20 minuutjes per keer en niet ingewikkeld doen. De vakantie... ruim 5 weken stil gestaan wegen de hitte en mijn weg zijn. En nu zijn we pas een 2 weekjes bezig en zit ik op 30 minuten max rijden. Had ook weer wat last van mijn onderrug vandaag. Dus moet mezelf gewoon niet overvragen. Jippe voelt mij feilloos aan. Daarbij moet ik hem ook niet overvragen!)
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 04-09-18 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:27

Ghostattack schreef:
Voor zover 2018 nog duurt... Ik meld me weer!

Even voorstellen: Finn, 5 jaar, stokmaat 1.46, verder alles onbekend. Hij is voornamelijk gereden door jonge kinderen en heeft wat achterstallig onderhoud. Maar bovenal, hij is bomproof en dat zocht ik. Ik wil van hem een leuke allrounder maken :)
[ [url=m/4EjMsI.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wat een leukerd!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:25

Ik kan nu al een doel afvinken 8-)

Doelen voor de maand september:
  • Minstens één keer weer een paar sprongetjes doen, opbouwen tot 90cm-1m

Afgelopen maandag een aantal sprongetjes neergezet en eentje van een meter (dacht ik). Thuis nagemeten bleek het 1.10m en dus is ons jaardoel van een meter springen ruimschoots gehaald! Bij de eerste poging ging de hele hindernis mee :+ en bij de tweede poging viel de balk, maar dat maakt niet uit. Ik ben hartstikke trots!

Afbeelding

Afbeelding

  • Galopexamen 4 halen (mits de examens doorgaan)
En hierover gesproken, de examens zijn op 22 september :):)

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 21:43

Ghostattack schreef:
Voor zover 2018 nog duurt... Ik meld me weer!

Even voorstellen: Finn, 5 jaar, stokmaat 1.46, verder alles onbekend. Hij is voornamelijk gereden door jonge kinderen en heeft wat achterstallig onderhoud. Maar bovenal, hij is bomproof en dat zocht ik. Ik wil van hem een leuke allrounder maken :)
[ [url=m/4EjMsI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Doelen 2018:
- Dressuurlessen nemen
- Spieren opbouwen!
- Achterstallig onderhoud wegwerken en hem 100% goed maken
- Buitenritten meepakken

Doelen september:
- Hoefsmid!!!
- Tandarts
- Zadelmaker (evt. oktober)
- 2-3x per week longeren om spieren op te bouwen
- Grondwerk / opvoedcursus



In september meer gedaan dan ik dacht! *\o/*

Doelen oktober:
- Beginnen met dressuurlessen
- 1-2 keer per week longeren voor spieropbouw
- Meer vet/spier kweken
- Achterwaarts onder het zadel 'bevestigen'

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:28

Laat ik ook maar weer wat meer meepraten!

@Ghostattack wat een leukerd heb je erbij! En je bent al goed bezig zeg :D

@Zilfstar Hoe is het gegaan 15 sept en hoe gaat het nu? ;)


Zo.. nu weer even update van mijn paardje... We lopen een beetje achter, hebben de maand september volledig overgeslagen qua doelen :=

Doelen augustus:
- Inparkeren bij het opstapje perfectioneren (volledig zonder zweepje)
- Een zeil uitgevouwen over zijn lijf kunnen leggen
- Verder opbouwen qua conditie zodat we klaar zijn voor de instructieweek
- Nog 2 keer voor 19 augustus een sprongetje doen
- De masseur laten komen

Inparkeren gaat top en snapt ie helemaal! Van het zeil is het helaas niet meer gekomen; we hadden geen zeil meer. Opbouwen van zijn conditie ging redelijk.. Maar hij is niet meegeweest op instructieweek; hij ging de trailer niet meer in ;( Dus die kant op gegaan zonder hem en gebruikgemaakt van een paard van daar.. Dus nog een weekje vakantie voor Fes!

Inmiddels zijn we eindelijk op 22 september verhuisd naar ons nieuwe definitieve plekje. De trailer gaat hij helaas nog steeds niet in, dus we zijn lopend die kant op gegaan. Maar wat een fijn plekje! Hij staat nu in een stal zonder bovenkant, dus dit gaat heel fijn. We zijn ook stallen aan het oefenen, en dit gaat ook top! Nog geen enkel signaal van spanning gegeven, dus erg blij mee. (Video: https://www.facebook.com/cindyy1993/vid ... 68/?type=3) Maar we hopen dat we binnenkort als het zo goed blijft gaan naar een uitloopstal kunnen (misschien per 1/11 of 1/12 aangezien er dan een uitloopstal op een hoek vrij komt). Verder ook de training nu echt weer aan het oppakken en inmiddels 2 keer les gehad van de nieuwe instructrice van deze stal. Super fijn! En ook echt het gevoel dat we hiermee verder kunnen gaan komen. We zijn ook een traject van Cranio Sacraal behandelingen in gegaan. Hopelijk zal dit hem helpen sterker en losser in zijn lijf te worden!

De doelen voor oktober...
- Wekelijks lessen
- Tweede behandeling Cranio (17 okt)
- Een uurtje in een lege uitloopstal zetten en kijken wat hij doet
- Blijven oefenen met grondwerk
- Een boog/doorgang knutselen om daarmee te blijven oefenen

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:59

HEY!!!
Oeps was dit topic beetje uit oog verloren.

15 sept is echt heel goed gegaan. ben 5e geworden van de 7. Dus niet verkeerd na 2,5 jaar niet kunnen rijden en 9 maanden langzaam opbouwen.

Heb inmiddels een les centered riding gehad en daar bleek wel dat ik dus mijn paard giga tegen zat te werken ook al DACHT ik mee t bewegen. En dat ik mijn rug op slot zet uit angst voor pijn. Puntjes om aan te werken maar langzaamaan gaat het de goede kant op.

merk wel doordat ik zelf elke dag train op loopband en spieren etc dat ik inmiddels een betere conditie heb... maar paard nog niet. Dus die ben ik nu ook aan t trainen. Ook veel aan de longe. Beter eerst wat conditie opbouwen ZONDER mij op zijn rug. Heb van de week wel gereden en toen ook even 5 minuten met zweep. Hou er niet van, paard heeft genoeg ellende gezien daarmee bij vorige eigenaar en dat merk je ook wel (ineens erg voorwaards en nerveus, arm dier) maar hierdoor wel even hem eraan herinnert dat ik met BEEN ook een REACTIE wil... (niet hard geslagen hoor, kort tikje, aaitje bijna is meer dan genoeg bij hem)

@cindyy_1993 klinkt goed met je nieuwe plek en de training. Inderdaad we komen er vanzelf. Alles heeft tijd nodig. Zie te veel mensen om mee heen die veel te snel willen met hun paard. wel jammer dat hij de trailer niet meer op wil.

Doelen voor oktober...
* nog een keer centered riding les
* conditie verder opbouwen van paard
* ikzelf nog een kilo of 2 afvallen (ben er al 3 kwijt. moet er nog veeel meer kwijt)

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:04

Super fijn dat het goed ging Zilfstar! Zo'n centered riding les lijkt me ook gaaf, ik zit voor mijn gevoel altijd wel redelijk netjes en als ik dan mezelf terug zie dan schaam ik me kapot :') Ik zit zo bizar slecht! Snap echt niet hoe dat is gekomen in de loop van de jaren..

Cindy, fijn een nieuw plekje! Ben benieuwd hoe jullie verder gaan ontwikkelen :)

Wij zijn tot nu toe nog niet veel opgeschoten in oktober helaas. We hadden wat complicaties na de tandarts behandeling, waardoor we nog niet konden beginnen met lessen. Als het goed is kunnen we binnenkort wel beginnen! In de tussentijd heb ik hem een paar keer gereden, wat wel enorm goed ging. Hij doet erg zijn best, dus ik ben benieuwd hoe het gaat in de les. Wordt wel een enorm lang traject, want er zit zoveel werk aan hem.

Afbeelding
Hij begint al iets meer gewicht te krijgen en ook zijn bovenlijn begint meer bij te trekken.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:35

Oh.. het is natuurlijk alweer half oktober :+


Doelen voor de maand september:
  • Galopexamen 4 halen (mits de examens doorgaan)
  • Wijken aan de hand verbeteren
  • Verschil tussen galopknopje en wijken groter/beter maken (verfijnen van de hulpen)
  • Minstens één keer weer een paar sprongetjes doen, opbouwen tot 90cm-1m

Hmm, minder gedaan dan ik wilde. Ik had ook mijn zinnen gezet op het galopexamen maar dat werd 2 dagen van tevoren afgelast -:(-

Dus september snel vergeten en doorrrrr naar oktober!

Doelen voor de maand oktober:
  • Dressuurwedstrijdje (onofficieel) rijden op 21 oktober
  • Barefoot trimmer (hoefsmid) vinden zoeken
  • Overgang stap-galop verbeteren
  • Sprongetje wagen met het Ghost zadel
  • Evt weer een keertje met bit rijden

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:13

Ghostattack schreef:
Doelen oktober:
- Beginnen met dressuurlessen
- 1-2 keer per week longeren voor spieropbouw
- Meer vet/spier kweken

- Achterwaarts onder het zadel 'bevestigen'


Oktober is nog niet helemaal voorbij, maar toch even updaten :P We zijn weer back on track en hebben onze eerste les gereden. Het achterwaarts zijn we nog niet aan toe gekomen, omdat we nu eerst de basis (voorwaarts) goed bevestigd willen hebben. Maar toch fijn om al veel vooruitgang te merken in een relatief korte tijd! Dus alvast wat doelen die vanaf nu al gelden:

November doelen:
- Basis bevestigd krijgen: Voorwaarts rijden, scherper op de hulpen krijgen
- Aanleuning iets constanter proberen
- 2-3 keer per maand lessen
- Overgang stap-draf zonder hapering
- Overgang halthouden zoveel mogelijk op zit zonder storing
- Scheren! Gaat aankomende maandag gebeuren :))

Afbeelding

Afbeelding

Balen dat her werd afgelast Nissima! Hoe gaat het inmiddels deze maand? :)

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 10:39

Hey ik heb al een hele tijd niet meer gereageerd en zie dat er ook niet veel meer wordt gereageerd maar ik wil even laten weten dat ik al een tijd niet meer kan rijden, Elaya staat stil door een schouderblessure, er is een cyste gevonden in het gewricht.

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 16:38

Wat vervelend! Kan er iets aan gedaan worden?

Ik heb dit topic ook een paar maanden laten gaan :o
Kliek heeft koliek gehad waarmee hij een week op de kliniek heeft gestaan. Zowel fysiek als mentaal heeft hij een enorme klap gehad. Mentaal lijkt hij aardig bijgekomen maar hij komt nog zeker 50 kilo tekort. Enige doel wat ik de komende maanden met hem heb is er zoveel mogenlijk vet, suiker, koolhydraten en zetmeel in krijgen en hopen dat er geen akelige virussen voorbij komen.

Twix doet het daarentegen super goed! Ze heeft de lessen van kliek overgenomen en we zijn een weekendje weg geweest met een paar andere bokkers wat erg gezellig was en waarbij ze het heel goed gedaan heeft!
Voorlopig focus ik me dus op haar.

Doelen voor november
-4x naar de clubles, belangrijkste doel is ontspanning en lengtebuiging
-1x balkjesles (staat al gepland)
- zadel laten controleren (staat al gepland)
- minimaal 1 x extra op de club oefenen met balkjes en pionnen
- lekker buiten blijven rijden! Tempo mag nog iets omhoog maar in draf en galop wel controle blijven houden!

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 16:24

En weer erg stil gevallen in dit topic ;( Dus maar weer even een schopje van mijn kant!

@ Ghostattack Hoe gaat het nu met je knapperds?

@ Felien_Kyra Wat vervelend zeg! Idd wat Foreverkliek vraagt, kan er iets aan worden gedaan?

@ Foreverkliek ooh balen zeg van de koliek! Is hij inmiddels weer wat bijgekomen?
Fijn dat Twix het zo goed doet!

Even een heel grote update over mijn black beauty :)
We staan nu inmiddels iets meer dan 3 maanden op ons nieuwe plekje en ik kan niet anders zeggen dan dat dit de beste keus ooit is geweest. Hij staat er echt super fijn en relaxt! Eind oktober zijn we zelfs verplaatst naar een "gewone" stal met bovenkant, en hij toont gewoon géén spanning! Een uitloop ging hem helaas (nog) niet worden, hij heeft echt nog steun/leiding nodig van iemand die hem mee naar binnen/buiten neemt. Maar alsnog komt hij nu ook gewoon lekker veel buiten :D

Afbeelding

Verder zijn we weer heeeeeerlijk aan het trainen en wordt hij echt met de dag weer sterker. We hebben weer wekelijks les en zijn 4 november en afgelopen zondag zelfs weer op wedstrijd geweest (locatie op loopafstand door het weiland heen :)) Ze hebben daar alleen een 20 x 40 binnenbaan, dus kunnen geen Z1 starten. Niet erg, want we zijn pas net weer de training aan het oppakken. Dus even een stapje terug naar het M2! 4 november was hij erg fris, met losrijden in de buitenbaan bijna alleen maar aan t bokken en rennen geweest _O- Eenmaal in de eerst proef begonnen we heel fijn, tot we moesten aanspringen in galop.. Weer bokken 8)7 Helaas daardoor dus een aantal lage cijfers voor het galopdeel, maar alsnog 172,5. De tweede proef was hij er gelukkig een stuk beter aan; 183! :)
Afgelopen zondag weer op wedstrijd. Met losrijden hetzelfde probleem; bokken en rennen _-:( Maar de proeven... Wauw! Ik had zó fijn gereden! En dat werd dan ook beloond met 193,5 en 190,5 en twee keer eerste <3

Afbeelding

Ik durf dus wel te zeggen dat we weer op de goede weg zijn met de training! En dat in combinatie met de cranio sacraal behandelingen hij echt veel sterker wordt :) Ik ben weer helemaal happy met mijn paardje, en ik denk dat paardje zelf ook happy is!

De doelen voor oktober waren:
- Wekelijks lessen
- Tweede behandeling Cranio (17 okt)
- Een uurtje in een lege uitloopstal zetten en kijken wat hij doet
- Blijven oefenen met grondwerk > niet zoveel gedaan.. En hij wordt weer lekker dominant
- Een boog/doorgang knutselen om daarmee te blijven oefenen

Doelen voor december:
- Blijven oefenen met grondwerk/een grondwerk les afspreken
- Een boog/doorgang knutselen om daarmee te blijven oefenen
- 4e cranio behandeling (21 december)
- Zadel weer laten nakijken (15 december)
- Zoveel mogelijk blijven lessen

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 19:10

Wil volgend jaar echt een poging wagen met de doelen. Maar gaan we een volg je paard in 2019 topic aanmaken?

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:12

Ja! Voogend jaar veel op de planning en een 3de veulen bij

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 19:20

rayoow schreef:
Ja! Voogend jaar veel op de planning en een 3de veulen bij


Ik dus ook haha
Alleen veel leuke dingen op de planning

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:50

JoycexEnya schreef:
Wil volgend jaar echt een poging wagen met de doelen. Maar gaan we een volg je paard in 2019 topic aanmaken?

Ik heb het even heel druk momenteel en zag ivm blessure weinig reden voor doelen maar zou in 2019 graag weer doelen maken voor mezelf en Elaya en hier gezellig met elkaar het erover hebben. Ik heb even weinig tijd maar wil laten weten dat ik vandaag de dierenarts op bezoek heb gehad en dat we vanaf vandaag het trainen weer heeeeel rustig op mogen pakken. Goed nieuws dus!