Volg je paard, 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:29

Absolem schreef:
nanoukkie schreef:
Oeps, is weer héél erg stil hier.
Ik heb vorige week niet echt hard gewerkt, enkel wat bosritten gemaakt.
Na 2 daagjes rust (de piste ligt gewoon zo enorm slecht), heb ik gisteren een dik half uur gelongeerd! Hij was echt uitgeput erna Wat door de weides, heeft hij een toch net iets té groot grasbuikje naar mijn zin! :+



Hij mag wel wat aan die van mij geven. :D

Krijg je hem niet dik? Met een goed voerbeleid zou dat toch zeker goed moeten komen?
Wat voer je?

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:18

Oeps ja weer zo stil haha.

@ nanoukkie het was ook wel heerlijk weer om lekker bosritten te maken! Oh jeej, grasbuikje.. dat wordt inderdaad hard aan het werk! haha.

Hier niet zo heel veel te melden... Heb vorige week donderdag weer geprobeerd de zwarte draak in zijn eigen stal te zetten. Helaas is ie in zo'n dieptepunt dat er gewoon echt geen centimeter beweging in zit... Hij gaat er écht niet meer in.. Helaas nu dus nog steeds in de kleine stal.. Morgen ga ik kijken bij een stal in de buurt die werkt met paarden met gedragsproblemen/trauma's en andere problemen. Als het gevoel hierbij goed is, wil ik kijken of ik hem komend weekend daarheen kan brengen.. Het gaat me onwijs veel geld kosten, maar het is even de beste optie denk ik.. Even weg uit de thuis situatie en hopelijk terugkomen met een paard dat overal in durft. Ik heb haar vorige week telefonisch gesproken en het klonk allemaal goed. Alles in inclusief. Dus hij komt buiten, wordt uitgemest, gevoerd en iedere dag even mee gewerkt en daarnaast word ik minstens 1 keer per week ook "getraind" hoe met zijn situatie om te gaan. Daarbij mag ik komen wanneer ik wil en gewoon dressuurmatig doortrainen. Ze had het aan de telefoon over 2 a 3 weken, maar dat moeten we nog maar zien. En het fijne; ze hebben 2 soorten stallen. Stallen met zo'n stang aan de bovenkant en stallen met klapdeur zonder stang aan de bovenkant. Dus ik hoef me geen zorgen te maken dat hij de stal niet in gaat daar :') Ohja en m'n wedstrijd van komende zondag heb ik afgemeld.. :(

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:30

cindyy_1993 schreef:
Oeps ja weer zo stil haha.

@ nanoukkie het was ook wel heerlijk weer om lekker bosritten te maken! Oh jeej, grasbuikje.. dat wordt inderdaad hard aan het werk! haha.

Hier niet zo heel veel te melden... Heb vorige week donderdag weer geprobeerd de zwarte draak in zijn eigen stal te zetten. Helaas is ie in zo'n dieptepunt dat er gewoon echt geen centimeter beweging in zit... Hij gaat er écht niet meer in.. Helaas nu dus nog steeds in de kleine stal.. Morgen ga ik kijken bij een stal in de buurt die werkt met paarden met gedragsproblemen/trauma's en andere problemen. Als het gevoel hierbij goed is, wil ik kijken of ik hem komend weekend daarheen kan brengen.. Het gaat me onwijs veel geld kosten, maar het is even de beste optie denk ik.. Even weg uit de thuis situatie en hopelijk terugkomen met een paard dat overal in durft. Ik heb haar vorige week telefonisch gesproken en het klonk allemaal goed. Alles in inclusief. Dus hij komt buiten, wordt uitgemest, gevoerd en iedere dag even mee gewerkt en daarnaast word ik minstens 1 keer per week ook "getraind" hoe met zijn situatie om te gaan. Daarbij mag ik komen wanneer ik wil en gewoon dressuurmatig doortrainen. Ze had het aan de telefoon over 2 a 3 weken, maar dat moeten we nog maar zien. En het fijne; ze hebben 2 soorten stallen. Stallen met zo'n stang aan de bovenkant en stallen met klapdeur zonder stang aan de bovenkant. Dus ik hoef me geen zorgen te maken dat hij de stal niet in gaat daar :') Ohja en m'n wedstrijd van komende zondag heb ik afgemeld.. :(

Wat jammer van je wedstrijd, maar dat is misschien even wel de beste oplossing! Ik vrees dat hij ook niet veel rust krijgt in zijn huidige stal, het zou me toch verbazen moest hij zich erin kunnen neerleggen.
Hopelijk helpt het wegrbrengen even!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:12

nanoukkie schreef:
Absolem schreef:


Hij mag wel wat aan die van mij geven. :D

Krijg je hem niet dik? Met een goed voerbeleid zou dat toch zeker goed moeten komen?
Wat voer je?


Hahah nou....

Zo veel mogelijk onbeperkt hooi. Vier uur per dag vers gras op het land. Sochtends en savonds krijgt hij Twee kilo muesli halve kilo draversbrok..
Dit krijgt hij ook na het rijden met een vette scheut olie er overheen. Plus een halve schep gebroken haver en een schepje magnesium citraat na het rijden (magnesium krijgt hij ook standaard savonds er bij).
Met twee banaantjes er bij.

Hij is al een stuk opgeknapt hoor. Want hij was echt om te schrikken zo mager in januari. Maar hij mag gerust nog wel 100 kilo aankomen.

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:52

Gisteravond bij de trainingsstal wezen kijken. En ik moet zeggen; het gevoel is positief! Het klonk heel fijn maar ze was ook heel eerlijk gelukkig. Helemaal oplossen gaat waarschijnlijk niet gebeuren; daarvoor duurt dit al te lang. Maar het kan wel een heel stuk gaan verbeteren. Als ik antwoord heb op mijn laatste vragen hak ik de knoop door... En dan breng ik hem waarschijnlijk morgen al daarheen zodat ie even kan wennen en dan kunnen ze maandag met de training beginnen.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:32

Haha Nanoukkie, heerlijk dat het weideseizoen weer is begonnen maar jammer dat de paarden er soms zo dik van worden :)) Hard aan het werk, dus!

Fijn dat het goed voelde, Cindy! Spannende tijden, hopen dat Fes het allemaal goed oppakt en hij er veel gaat leren.

Nissima schreef:
Mei
  • Weer vaker bitloos rijden (2x per week)
  • Wijken blijven oefenen (minstens om de keer dat ik rijd)
  • Stap-galop blijven oefenen (minstens om de keer dat ik rijd)
  • Twee keer grondwerk doen om leiderschap een beetje terug te winnen
  • Op buitenrit met mijn vriendin
  • Samen een keer in de bak rijden met mijn vriendin
  • Betere manier vinden om mezelf te filmen (nu film ik vaak de lucht, de grond, met veel tegenlicht of mijn telefoon valt halverwege om of op de grond :)) )


Op het rijden-gedeelte na gaat het best goed! Met Kathy's been gaat het nog steeds een beetje gek, dus de dierenarts komt vandaag even kijken en als er meer moet gebeuren dan doet hij dat maandag. Op zich ziet de wond er nu prima uit. Echt de slechtste foto die ik er ooit van heb gemaakt maar dit was door het hek heen terwijl de stalhulp tegen me praatte dus excuses :))
In principe niet bloederig maar toch even in een spoiler voor degenen die het niet willen zien:
Spoiler:
Afbeelding


Toch loopt ze nog niet helemaal lekker. Vorige week liep ze woensdag goed, dat eindigde in licht kreupel lopen. Donderdag liep ze flink kreupel, vrijdag liep ze licht kreupel, zaterdag t/m woensdag liep ze goed, donderdag (gisteren) liep ze weer licht kreupel in draf. Ik heb die week alleen de woensdag gereden dat ze aan het eind kreupel was en dinsdag heb ik voorzichtig met barebackpad gestapt, dat ging goed. Er zit dus ergens iets niet lekker dus het is fijn dat de dierenarts er even naar komt kijken.

Mijn vriendin is weer naar huis maar we hebben samen een springles gedaan, een buitenrit én we hebben nog even samen vrij gereden. De les en de buitenrit deed ik met een manegepaard en het vrijrijden was het stappen met bbp.

Afbeelding

Kathy voelt zich verder prima en is een happy camper <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:04

Hey dames! kom effe snel binnen waaien. Heb vandaag mega mijlpaal bereikt. heb voor het eerst sinds mijn rugblessure weer met het normale (Trekker) zadel gereden ipv de christ schapenvacht. En wat had mijn paard een zin. Had door omstandigheden ook 3 weken ofzo niet gereden. Maar paard was superbraaf en werkwillig. Lekker galopje eruit gekregen en ging echt super. Ben blij dat ik het weer aangedurft heb want "het echte zadel erop leggen en ermee rijden" was voor mij toch wel effe een uitdaging. Paard voelt dan dat ik steviger zit en durft dan ook wat meer te vragen qua werk en van mij zeg maar. Dus supertrots op hem en mezelf. Nu afwachten hoe morgen mijn rug aanvoelt.

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:00

@ Linda hoe was het met de dierenarts bij Kathy? Wel apart dat ze zo wisselend goed/niet goed loopt!
Verder lijkt Kathy inderdaad de rust zelve <3 Wat is die opgeknapt zeg! Ze is zo goed terecht gekomen bij jou!

@ Zilfstar Wauw wat super zeg! Super dat je de stap hebt durven nemen en dat het ook zo fijn ging! Hoe gaat het nu met je rug?


Wij hebben afgelopen zaterdag Fes weggebracht naar de trainingsstal. Best spannend was het wel, want gaat hij de trailer wel in? Maar, zoals ik de hele week al riep, kreeg ik hem inderdaad vrij makkelijk de trailer al in. Bij poging 2 stond ie al! Daar eruit was wel weer spannender; hij maakte inderdaad weer de sprong naar achter. Gelukkig wel zonder zijn hoofd te stoten. Zaterdag lekker nog even op het land gestaan en toen de uitdaging; de stal in. Hier liep hij eigenlijk zo in. En er is natuurlijk geen lage doorgang, dus weer bevestiging dat het daadwerkelijk aan de lage doorgang ligt en niet zo nodig een stal zelf. Gisteren al een halfuurtje rustig gereden want hij was redelijk rustig, op wat hinniken na. Vandaag zouden ze voor het eerst met hem aan het werk gaan. Ben benieuwd hoe dat gaat, dat hoor ik hopelijk vanavond als ik op stal kom! Moet zeggen dat ik het wel moeilijk vind hoor... Als ik bedenk dat ze met hem aan het werk gaan zonder dat ik daarbij ben..

Afbeelding

Afbeelding

henst

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: Tielt Belgie

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:32

Ik lees en volg leuk .

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 20:25

@Zilfstar wat fijn dat het dan ineens zo goed ging! :D leuk om te lezen. Hoe gaat het me je rug inmiddels nu het een paar dagen later is?

@Nissima en wat zei de dierenarts? Vervelend zeg dat ze toch niet helemaal lekker loopt telkens...

@cindyy_1993 Ik zou precies hetzelfde hebben hoor, dat ze met mijn paard aan de slag gaan zonder mij erbij, zou ik ook niet helemaal fijn vinden. Maar je kan er alle dagen naartoe, dus je kan haar wel in de gaten houden :) En fijn dat je ook gewoon zelf dressuurmatig aan de slag mag. Bovendien weet je waarom ze daar staat en hopen dat ze daarin gaat verbeteren. Ben wel benieuwd, hoe ze dan over een paar weken is.

Ik had een tijdje geleden al geschreven dat ik het idee had dat er iets niet helemaal lekker zat bij Elaya en ook haar been was dik door vocht, inmiddels heb ik er een natuurgeneeskundige bijgehad en wat ben ik daar blij mee, was een heleboel mis wat zich in de afgelopen jaren had opgestapeld. Niks wat niet te verhelpen is gelukkig :D En we mogen gewoon rijden. Het rijden zal ook beter gaan waarschijnlijk als de middelen die ze krijgt goed werken. Mocht iemand zich afvragen wat er precies is dan wil ik dit best even uitleggen hoor, komt er op neer dat er heel wat organen van slag waren..

Citaat:
Mijn doelen voor mei:
- Bij de dressuurwedstrijden die gereden gaan worden in totaal 2 winstpunten halen
- 2 of meer springwedstrijden rijden
- deelnemen aan de SGW
- minimaal 2 buitenritten
- minimaal 2 keer longeren


Het longeren blijft denk ik bij 1 keer, alleen morgen en de winstpunten in de dressuur gaan er ook niet meer aankomen deze maand. Volgende maand zullen er helemaal geen doelen omtrent wedstrijden zijn gok ik. Doen even een periode rustig aan want heb toch de komende 1 of 2 maanden geen wedstrijden, ouders op vakantie en ik daarna :)

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 21:55

Dank jullie wel! Zondag nogmaals gereden. Echt beetje dressuur opgepakt. En vandaag gezwommen. Rug voelt wat stijf maar de pijn is weggebleven. Dus echt super blij en nu echt gemotiveerd het rijden weer goed op te pakken.

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:13

Citaat:
Citaat:
Doelen voor dit jaar:
-Beginsel van longeren erop zetten. (Stap en ho, op de circel blijven)
-Buiten kilometers maken door erachter te lopen i.p.v ernaast met een touwtje.
-Veel kilometers maken met de fiets.
-Hulpen blijven bevestigen en verbeteren.
-In de zomer weer zwemmen in de zee.
-Oefenen met de barebackpad. Gewoon op zijn rug leggen, aangsingelen en wandelen.
-Als het lukt eind van het jaar een keer erop zitten, maar dit is geen doel die ik echt persé dit jaar wil doen.



Citaat:
Voor April
-Rondje fietsen.
-Kijken of ik weer rondje strand kan doen, afhankelijk hoe hij zich gaat voelen en het weer.
-Met zus en een vriend oefenen met wandelen en hoeven krabben. Wegens vakantie en Elano moet extra beweging krijgen. Maar is wel handig dat ze de commando's weten en wat te doen als hij bv schrikt. En niet de kerstman gaan spelen 'ho ho ho'. _O-



Even wat later, nu even tijd en zin. Was 2 weken op paarden vakantie, dus geen tijd ook om te reageren hier. :D

In april geen strand en fiets gehad. Maar morgen gaan we weer met de fiets op pad. Hopelijk heeft hij er niet te veel zin in.. Hij heeft ontdekt dat hij kan galoperen. :+
Dus we gaan voor de zekerheid een weg pakken dat rechttoe rechtaan is paar km lang en geen oversteek punten.

Doelen mei:
-Geen. Even een maand zonder doelen. Drukke maand voor mij, dus geen idee wat ik wel en niet ga redden. Maar ik wandel wel lekker door met hem. En mocht ik meer tijd hebben, pak ik mijn jaar doelen erbij.


Nou dat 'morgen fietsen' dacht het weer toen ineens anders over. Want er kwam windkracht 4-5, dus dat werd hem niet meer. Maar, we hebben gister gefietst. Alleen geen rondje, Elano mocht namelijk verhuizen. En leuk dat hij het vond. Hij werd zo enthousiast, dat hij ging galopperen op de drukke weg i.p.v dat hij ging draven, oeps. Maar gelukkig had hij een goede dag. Dus het viel allemaal mee. Kop erop, oren naar voor en gaan met die banaan! Tinkers lui? Vertel dat maar aan die van mij. :+ :=
Maar hij is zó braaf (en dat met 3 jaar). Hij luisterde heel goed toen ik na een paar passen weer zei dat hij moest draven.
En hij is al aardig op zijn gemakkie op zijn nieuwe plek!
Citaat:
Maar geeft wel weer leuke doelen voor Juni:
-Nieuwe mensen leren kennen
-Nieuwe omgeving verkennen, het strand schijnt 15 min stappen te zijn. Nóg dichterbij! <3
-Kijken of we wat in de bak wat kunnen verzinnen om wat te doen. Dit keer een bak waar geen hoog gras staat waar meneer graag zijn mond voor open trekt. :9 _O-

rayoow

Berichten: 3454
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:10

Hier nog geen doelen op verhuizen aankomende maand na.

Zyan heeft een nieuwe vriend Bennyboy. Hengstje van 1.
Dus die 2 mogen eerst lekker aan elkaar wennen
Hoewel 1 grote doel met BennyBoy.
Hij is nog nooit in de hand geweest. Behalve geaaid op de wei. Dus elke dag 10 minuutjes proberen te aaieb en met borstel. Stukje mee wandele aan t halster.
DA komt morgen chippen
Afbeelding

Afbeelding

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 20:28

Ik ben zelf voor het eerst weer het bos in geweest sinds het sloot-ongeluk *\o/*

Oke ik heb het laantje naar het bos afgereden, bocht door het bos heen, er weer uit en terug naar stal toe..
maar toch. Was super blij dat ik het weer aandurfde!
Verder gaat het rijden hier ook steeds beter. Nageeflijkheid begint nu meer een basis te worden. Stalgenootje vroeg of ik van de zomer mee ging op buitenrit met de trailer dus dat is ook super gaaf ( en iets van mn jaardoelen.. )
Nu even nadenken over mn doelen van juni

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:02

Zo, speciaal de wekker om 7 uur gezet omdat ik een drukke dag heb en anders niet meer naar Eros kon gaan. Maar het regent hier zo enorm hard. Paardje staat in de regen en er is geen binnenpiste of overdak of eender wat, dan maar een extra daje rust. Denk niet dat dat halfuurtje longeren zoveel verschil had gemaakt. Wel jammer dat ik niet kan gaan maar zo is het niet leuk voor beide...
@Nynkefleur: is een goed begin!

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 19:51

Afbeelding

Dit waren mijn doelen voor mei.
Strandrit met kliek is vanwege het weer helaas niet doorgegaan -O- dat gaan we later in het jaar nog maar eens proberen.
Vliegende wissel zit er wel weer op *\o/* van rechts naar links iig. De andere kant hebben we bewaard voor deze maand 8-)

Les met Twix was leuk en leerzaam. Het rijden in de bak heb ik nauwelijks gedaan. Ik was het gezeur en gedoe gewoon even zat. Cavalletti aan de longe doet ze wel goed en in het bos is het een toppertje aan het worden!! Tempo is flink omhoog gegaan (van net boven de 5km per uur naar nu gemiddeld net onder de 7) en we zitten nu tegen de 15 km onder het zadel. En ik heb tegenwoordig zelfs wat te vertellen qua richting en tempo.

Esra heb ik niet heel veel mee gedaan. Veel te warm en zij vind dat wel best.

Oké; de plannen voor juni....

Kliek
- cavalletiles
- vliegende wissel van links naar rechts
- verder even iets rustiger aan doen ivm zijn fysieke toestand. Kijken of supplementen icm vitamines iets gaan doen anders direct overleg met da, afspraak staat sowieso al voor 5 juli

Twix
- les!!!!
- lekker verder rijden in het bos. Km’s verder opbouwen en minimaal 1x langs de weg naar huis rijden.
- buiging en stelling in het bos op gaan pakken
- toch weer 1x naar de binnenbak
- 1x thuis ‘rijden’

Esra
- bij normaal weer rustig grondwerk om benen sterk en soepel te houden

Dit lijkt me wel genoeg.
Wat zijn jullie plannen?

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:10

Op dit moment doe ik eventjes iets rustiger omdat Titus en ik niet zo heel best tegen de hitte kunnen.

Ik ben vooral bezig om hem lang en laag te laten lopen nu. In draf onder het zadel echt helemaal de hals laten uitschuiven en dan ook daar blijven lopen. In januari had ik dat dus echt niet durven dromen dat ik dat nu zou kunnen met 'm. Maar hij vind het wel vreselijk moeilijk.

Ook ben ik nog steeds bezig met het aanspringen in de galop er vloeiend op te krijgen. Ik vind dat echt ontzettend belangrijk want zolang hij dat niet vloeiend kan getuigd dat in mijn opinie dat hij echt nog veel te weinig spieren heeft in zn achterhand om straks vol aan de bak te gaan.

Dus veel werk te verzetten nog.

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:46

Even een ego postje... Even een mega dip hier... Gisteren is de dierenarts met spoed langsgekomen omdat Fes zowat op 3 benen stond. Hij wilde geen stap verzetten en hij had duidelijk erg veel pijn |( Uiteindelijke conclusie was hoefbevangen |( Nu op de pijnstilling en van het gras af en hopen dat het heel snel beter gaat worden... De oorzaak is waarschijnlijk de grote verandering geweest.. Naar andere stal waar zijn volledige rantsoen is aangepast.. Ander hooi, ander krachtvoer, ander gras en iets langer op t gras..

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:10

@Natalie; zalig zo een strandrit, woon je dichtbij?
@Absolem: Ik had laatst les om 18u s'avonds en dacht dat het al afgekoeld zou zijn niet dus haha. Was niet zo aangenaam.
@Cindy: oh dat is ontzettend balen! Had hij de aanleg ervoor of is hij plots op een volle weide gezet?

Gisteren eventjes gelongeerd en vandaag gaan we losrijden! :D

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:15

@nanoukkie hij is nog nooit bevangen geweest dus aanleg denk ik niet.. Wel langer op het land maar wel met gras waar paarden minder gevoelig voor schijnen te zijn. Maar we hebben toch onze twijfels bij de diagnose van de dierenarts.. Vanmiddag toonde hij namelijk stokkreupel op 1 been en leek hij slechter dan gisteren, ondanks de berg pijnstilling. Hij heeft de hele dag in de paddock dat ene been ontlast. En verder lijkt het beeld niet helemaal te passen bij hoefbevangenheid.. We denken mss toch een hoefzweer die dieper zit en dus niet met de tang te voelen is.. of wellicht een andere blessure in het been.. als het morgenochtend na de pijnstilling nog steeds zo erg is laten we een andere dierenarts komen voor een second opinion.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 23:25

Ik hoop voor jou dat het een hoefzweer is! Eens ze bevangen zijn zijn ze er altijd gevoelig voor, en een blessure is nooit leuk!

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:08

@ nannoukki, helaas niet. Zeker 1,5 uur met de trailer die ik zelf niet heb. Maar goed, we proberen het later in het jaar gewoon nog een keer.

@cindy, sterkte met je paard :(:)

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:59

Hier even een heel groot dansje..
De smid is net geweest voor extra check en jullie raden het nooit.. hij had toch een flinke hoefzweer zitten! Nu uitgesneden en met een dag of 3 moet het weer beter gaan *\o/*

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:34

Topnieuws!!

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:14

Super! Ik kan vandaag helaas niet gaan maar we hebben gisteren fijn buiten gereden!