Volg je paard, 2018

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:23

Goh dat weet ik ook niet hoor. Aanleren dat hij niet met kippen mag spelen?


Vandaag weer eventjes gereden op titus. De eigenaar stond er bij. Die vond 'm toch wel heel erg braaf bij mij als ik er op zat.

Titus had een paar schrik momenten. Maar hij herstelde nu wel snel! Dat is al een heel verschil met februari waarbij hij maar door bleef rennen en ik bijna in het weiland belandde.

Uiteindelijk fijne ontspanning bereikt. En mooie reactie op m'n linkerbeen zonder een spoortje (spoortje gebruik ik eigenlijk alleen als ik een hulp wil bevestigen of een mooiere reactie wil op een bepaalde hulp) dus dat was heel fijn! Mooie verruimingen in de volte. Pasje schouderbinnenwaarts er bij gepakt in stap. Dat was wel heeeel erg moeilijk. En een volte galop maar niet langer want dat is ook nog wel heel moeilijk onder het zadel. Hij blijft wel steeds beter van de bak rand vandaan als ik op de hoefslag rijd dat is wel fijn. Durf ik misschien binnenkort toch nog nieuwe chaps te kopen! Trots!!

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!


Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:35

Gigi bleek achteraf op het zachte toch wat stijf te lopen, dus gister lekker met haar gestapt.
Vandaag even zonder zadel gestapt en een klein beetje gedraafd.
Onze binnenbak heeft achterin grote schuifdeuren die eigenlijk altijd dicht zijn ( ingang is aan de andere kant via een gang )
En vandaag vanwege het stof stonden ze dus open. Vorig jaar maakte gigi hier enorme ophef over. Dus ik raakte lichtelijk in paniek.
Gewoon zonder zadel de bak in, teugels ontspannen en achter iemand anders aan langs die deuren en een paar keer alleen, beetje kijken maar verder deed ze het super!!
Ze liep vandaag eigenlijk helemaal niet stijf, dus heel blij. Ga vanavond even over de doelen na denken voor april!

Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:31

rayoow schreef:
Zyn heeft eergisteren een van de kippen vermoord :\
Gister deed ie een poging bij de andere.
Wim die ermee spelen pakt ie ze bij hun hoofd.
Wat moet ik hier nou weer mee??


Kan je de pony niet weghalen bij de kippen? Dat ze ieders hun eigen deel hebben.
_____
@Nissima, hopen dan dat je stalgenootjes ook leuk zijn en dan is het toch helemaal super *\o/* Fijn dat het zo goed bevalt op de nieuwe plek!

Fijn @Gwen1992 dat het zo goed ging en dat er al zo'n groot verschil is in vergelijking met februari

@Nynkefleur, balen zeg dat ie dan toch nog stijf was.. maar goed, je weet gelukkig waar het vandaan komt. Gelukkig ben ik niet de enige die echt moet nadenken over de doelen voor april :')

Mijn doelen:
- Minimaal 3 van de 4 weken naar springles op de club
- 1 a 2 wedstrijden rijden
- privé springlesje hebben
- minimaal 3 keer longeren deze maand
- zadel + hoofdstel invetten

Elaya

rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:57

Kippen lopen onder t draad door en gaan er zelf altijd heen, ze slapen zelfs liever in de stal dan de kippenhok. Snachts doet ie ook niks naar ze, is overdag de ene moment eten de kippen mee t andere moment zit ie achter ze aan..
zal hem eens goed in de gaten houden aankomende dagen.

Kippen elders in de tuin zetten of iets dergelijks gaat niet. 2 van de honden vreten ze op. Daarom dat ze stuk hadden achter de eerste hel en stroomdraad.
Jammer dat ze zo dom zijn om niet achter t andere draad te gaan als Zyan aan het jagen is, daar kan hij niet komen

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:28

@Nissima wat super fijn dat het in de bak nu beter gaat! Lijken allemaal pluspunten daar! Benieuwd hoe de mensen op stal zijn :)

@Felien_Kyra dat is wel schrikken zeg! Gelukkig gaat het weer wat beter.

@rayoow is t niet mogelijk om iets van gaas onder het draad te maken dat ze er niet meer onderdoor kunnen? Wel een lastig iets hoor, zo'n kippenmoordenaar!

Wij zijn gisteren eindelijk naar het strand geweest <3 Het was zoooo gaaf! Hij was onwijs onder de indruk maar hij heeft zich echt stoer gedragen. Voorop in galop en door een watertje! (De zee zelf was nog wel te spannend om dichtbij te komen)

Afbeelding

Afbeelding


Mijn doelen voor april:
-Naar het strand Gisteren geweest!
- Een springzadel vinden
- Weer een keer springen
- De masseur weer laten komen
- Winstpunt rijden in het Z1 (22 april weer wedstrijd)

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:06

wat stoer cindyy_1993 !!


nou hier komen ze dan, de doelen voor april

Citaat:
Doelen april
- Op buitenrit gaan
- Een keer springen
- Schouderbinnenwaarts oefenen
- Fotos laten maken

JoycexEnya

Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-18 10:14

Wat gaaf Cindy, wil ik ook nog heeeeel graag

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:28

Oh het strand, ik wil zo graag een weekendje/ weekje naar zee. Maar om mijn paard 2 a 3 uur alleen op de trailer te zetten zie ik niet zitten. Iemand uit Limburg (België) interesse? :D :+


nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:18

Bestaat er een auto die zoveel mag trekken :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:22

Volkswagen touareg maar die heb ik nog nergens kunnen stelen :')

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:24

Of een Volkswagen Amarok :j leuk bakkie om te hebben ook!

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:45

Maar dat is niet zo mijn ding, die zit wat in het rijtje Dodge ram, ford ranger etc...
de touareg vind ik de enige mooie auto die 3,5t mag trekken haha. Verder heb ik echt geen dure smaak ofzo :P
Vriendlief is dan weer wel gek van dat type auto dus ik laat hem zijn gangetje gaan en hou zelf mijn knalrode mini coopertje :o

En trouwens nanoukkie, hoeveel weegt Eros? Want de x5 van mijn ouders mag ook tot 2700

Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:03

nanoukkie schreef:
Oh het strand, ik wil zo graag een weekendje/ weekje naar zee. Maar om mijn paard 2 a 3 uur alleen op de trailer te zetten zie ik niet zitten. Iemand uit Limburg (België) interesse? :D :+

Haha helaas woon ik wel erg ver weg. Lijkt mij ook zo gaaf. Ook ik woon echt aan de andere kant van het land wat betreft zee...

Vandaag opgegeven voor springwedstrijden, 15 april en 22 april. Echt ontzettend veel zin weer erin!

Elaya

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 07:41

Granoek schreef:
Maar dat is niet zo mijn ding, die zit wat in het rijtje Dodge ram, ford ranger etc...
de touareg vind ik de enige mooie auto die 3,5t mag trekken haha. Verder heb ik echt geen dure smaak ofzo :P
Vriendlief is dan weer wel gek van dat type auto dus ik laat hem zijn gangetje gaan en hou zelf mijn knalrode mini coopertje :o

En trouwens nanoukkie, hoeveel weegt Eros? Want de x5 van mijn ouders mag ook tot 2700

Geen idee, maar hij is wel heel erg breed gebouwd en 170. Dus gok rond de 700 kg?

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 08:20

Om je een idee te geven, deze dame weegt hier 728kg :')

Afbeelding

Dexter 850.

Als jouw 700 klopt moet een van de twee 50kg afvallen :P

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 08:52

Misschien toch wat ruim geschat, ik heb werkelijk geen idee! Haha...

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:21

Nanoukkie, mijn merrie is 1.68m en door het transportbedrijf op 550 kg geschat, dus 700 voor jouw paard zou dan best nog wel eens overschat kunnen zijn :D
Zij is ook niet iel, maar ook niet per se heel stevig:
Afbeelding
Afbeelding

Ik dacht dat ik ook wat in mijn doelen had staan over bitloos rijden en wilde die al afstrepen, maar zie dat dat er niet tussen staat. Dan niet. :+ Gisteren in ieder geval bitloos gereden en ondanks dat ze lekker uit elkaar viel was ze wel heel braaf en is ze niet door me heen gerend. *\o/*

Zaterdagmiddag gaan we een lesje springen proberen, bij een paar meiden die tussen de 80-100 cm springen dus dat is perfect! En zondag komt de chiropractor om haar rug en zadel na te kijken. :)

Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:15

Wat zijn de rode vlekken Nissima? Ik dacht eerst dat het bloed was toen ik heel snel keek...

Fijn dat dat zo goed gaat! Ik heb wel eens geprobeerd met een halster en dan erop Elaya naar de wei te brengen, niet te vergelijken met een hoofdstel natuurlijk maar daar liep ze echt compleet doorheen :') kon ik eerder met mijn pony's ook altijd, bitloos rijden. Heb er nu eigenlijk nooit zo'n behoefte aan ofzo...

Elaya

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:15

Felien_Kyra schreef:
Wat zijn de rode vlekken Nissima? Ik dacht eerst dat het bloed was toen ik heel snel keek...


Afbeelding
:')

Op haar vorige stal had ze een uitloop met een roodgeschilderd hek waar ze graag tegen aan stond te schuren :D

Dat je niet zo'n behoefte meer hebt aan bitloos snap ik wel.. Ik vind het zelf voor mijn eigen idee fijner maar ze loopt met bit echt beter. Dus voorlopig staat het hier ook op een laag pitje.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:42

haha ieuw hierboven!

Vandaag losgereden, ging wel goed. Viel linksom bij de overgangen een beetje naar binnen, maar dit ging beter op het einde. Zijn vliegende wissels waren heel goed. Morgenvroeg springles!

Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:18

Nissima schreef:
Felien_Kyra schreef:
Wat zijn de rode vlekken Nissima? Ik dacht eerst dat het bloed was toen ik heel snel keek...


[ [url=m/a9k6XA.jpg]Afbeelding[/url] ]
:')

Op haar vorige stal had ze een uitloop met een roodgeschilderd hek waar ze graag tegen aan stond te schuren :D

Dat je niet zo'n behoefte meer hebt aan bitloos snap ik wel.. Ik vind het zelf voor mijn eigen idee fijner maar ze loopt met bit echt beter. Dus voorlopig staat het hier ook op een laag pitje.

_O- _O- _O- _O- _O-
mama vraagt waarom ik lach, ik laat het maar niet zien :')
Maar oke, vandaar!

@Nanoukkie, fijn dat het goed ging!


Jeej 15 en 22 april, springwedstrijd *\o/* alweer helemaal zin in.

Heb gister en vandaag met een nieuw bitje gereden, lijkt echt heel lekker te gaan. Hopelijk blijft dat zo :D

Elaya

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:25

Citaat:
doelen april
- Op buitenrit gaan
- Een keer springen
- Schouderbinnenwaarts oefenen
- Fotos laten maken


Net op buitenrit geweest ( met groep )! Heel kort, maar een half uurtje. Heenweg naar het bos volledig in de staak, wilde echt niet meer lopen.
Liep iemand mee dus die heeft er even naast gelopen. Eenmaal in het bos super braaf, ander paard ging een paar keer aan de kletter en ze deed niets. Klein drafje, klein galopje gedaan en ze was super braaf! Was echt mijn eigen onzekerheid. Zondag weer!

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:32

Doelen voor APRIL:
- 2 dressuurlessen
- 2 springlessen waarvan 1x parcours
- osteopaat langs laten komen
- wekelijks longeren met longeerhulp
- Licentie in orde maken
- oefenen op galoppassen tussen balkjes: dus verruimen en verkleinen
- min. 1 keer naar buiten (voor een lange staprit)

Vandaag springles gehad en we hebben een parcours gesprongen, laag maar ik voelde me zeker na het een paar keer te doen, en paadje kwam goed terug op de achterhand na een sprong!

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:56

Nanoukkie, Felien_Kyra, Nissima en Nynkefleur wat zijn jullie actief bezig met jullie doelen! Heel knap, ook al lukken niet alle doelen toch doorzetten.

Ik liep afgelopen weken een beetje vast, ik was het plezier kwijt en Sterre ook. Nagedacht waar we dat terug zouden kunnen vinden, en ik heb bedacht dat we het over een andere boeg gaan gooien :D Ik ga kijken of we bezig kunnen gaan met Horse Agility en Working Equitation. Horse Agility voor het doelgericht werken met grondwerk en haar vooral mentaal prikkelen om de oplossing te zoeken, Working Equitation voor het spelenderwijs oefenen met dressuur, wendbaarheid, etc. Ik hoop dat het wat gaat worden en dat we het plezier gaan terug vinden!
Deze maand hoop ik er aan te beginnen, maar echte doelen ga ik niet stellen aangezien ik halverwege april op excursie ga met school, vervolgens een paar dagen terug ben en daarna op vakantie ga met mijn ouders. Wel komt de masseur als het goed is in de paar dagen dat ik terug ben, en dan hoop ik dat we met goede moed in mei kunnen beginnen aan ons nieuwe avontuur.

Citaat:
Doelen voor april
- Beginnen met Horse Agility.
- Beginnen met Working Equitation.
- Sterre laten masseren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 32 bezoekers