Volg je paard, 2018

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Zilfstar

Berichten: 7542
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:10

Even bijgelezen...

Ik heb mijn eerste doel voor deze week gehaald!
Heb 2 maal op Jippe 10 minuten gestapt! *\o/* Had de eerste keer wel flinke spierpijn de volgden dag. Dus hoop dat dit morgen meevalt. Maar het begin is er. En mannnnn wat is het toch lekker na zo'n lange tijd weer op je knol te zitten zeg. En hij doet het zo braaf.

Ook gewerkt aan in zijn stal blijven als ik de deur open doe. En dat gaat al echt heel goed. en houdt ook meer afstand van mij.

Met pony zelf deze week niet veel kunnen doen, ook omdat de longeerbak erg nat was. maar dochter heeft wel paar keer gereden deze week. En is van plan morgen te gaan rijden...

klein begin... maar de start is er...

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl


Confession
Berichten: 1383
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:00

rayoow schreef:
Vanochtend rond 11 uur ongelukje met een paard. Nar spoed gebracht. 6 gebroken ribben een een klaplong. Die kregen ze zo niet gedraind dus via operatie kamer.
Nu zit ik hier een week vast.
Week lang zonder zyan ...

Verveel me nu al terwijl ik verga van de pijn. Kan niet eens zelf recht zitten

Heb verder nog niks bijgelezen. Zal ik morgen de tijd voor nemen


Jeetje, dat klinkt heftig. Hopelijk gaat het inmiddels een beetje met je :(:)


immanuela29 schreef:
Vandaag heb ik mijn paard verhuisd van stal! Waardoor de reistijd voor mij opeens veranderde van 40 minuten naar 10 minuten *\o/*
Het is even wennen, maar volgensmij komt het allemaal weer goed! Morgen zal ze voor het eerst op de (blubber)wei gaan :') Ben benieuwd hoe ze het zal vinden allemaal.

[ [url=m/Ry0hRG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XmUaKA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Lieve foto's <3 En wat fijn dat ze nu dichter bij huis staat *\o/*

Granoek schreef:
granoek schreef:
Doelen 2018:
- Met Dexter en Duke deelnemen aan een evenement waarvoor we gevraagd zijn. Ik ben altijd twijfelachtig met toezeggen omdat ik bijna altijd pech heb met personeel waardoor ik vaak last minute dingen moet afzeggen en dat haat ik, dus ik zeg eigenlijk bijna nooit toe op zo'n dingen :(
- Met Dexter en Duke naar de Shire & Clydesdale Show in Keulen
- Duke aan de hand meenemen tijdens een ritje met Dexter
- Dexter op B niveau krijgen, wat op de galop na probleemloos moet lukken. Maarja, die galop hé.
- Met Duke de beginselen van het grondwerk ontdekken


Ik kan al 1 van mijn 2018 doelen doorstrepen en ben er super blij mee!
Duke moet nu elke dag wat wandelen maar hij maakt zich altijd erg druk dus vandaag wilde ik Dexter meenemen en ben ik er maar gelijk opgekropen, nu ik iemand bij had die me kon helpen :) En het ging super!
Ja, Dexter zijn sokken zijn vies. Nee, ik heb geen zin om ze te wassen :P

[ [url=m/kijrjO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gaaf dat het goed ging! Ziet er super gezellig uit :D

-----

En de rest die vooruitgang heeft geboekt en doelen heeft behaald: super bezig +:)+

-----

Bij mij gaat het helaas zwaaaaar K-U-T. Zo slecht dat ik net een advertentie heb gemaakt om Zara op marktplaats te zetten. Normaal gesproken zie je na verloop van tijd vooruitgang bij jonge paarden, maar bij Zara gaat het als maar slechter en slechter. Ik heb al langer getwijfeld om haar te verkopen, maar na de ellende van afgelopen week wil ik het eigenlijk wel gaan doen. Ze heeft absoluut geen respect, trapt ongeneerd naar mensen die achter haar langs lopen, we zijn tijdens het longeren weer terug bij steigeren, rennen en omdraaien, los in de binnenbak vertikt ze het om normaal een rondje uit te lopen, onder het zadel is ze niet te vertrouwen, the list goes on and on... Zojuist geprobeerd om haar weer eens te longeren, maar ze trekt me de hele bak door, draait om, steigert, ik dacht dat we deze fase voorbij waren.. Ik heb staan schreeuwen en janken op stal, het is gewoon niet leuk meer op deze manier.

Ik wil haar eigenlijk helemaal niet weg doen, omdat ik ondanks dit alles nog hoop heb dat het goed komt en omdat ik toch wel een klein beetje van haar hou. Ik heb nu dus met mijn bijrijdster besloten dat ik mijn handen er zo goed als volledig vanaf ga trekken en dat mijn bijrijdster vanaf nu Zara volledig gaat trainen. Zij is toch net wat handiger en zelfverzekerder en minder gevoelig voor etter gedrag dan ik. Dit is wel de laatste kans die ik Zara en mij geef, als dit ook niet werkt dan is het gewoon niet het paardje voor mij en kan ik beter een ander huisje voor haar zoeken.

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 19:00

Oooh confession dat klinkt niet leuk :(:) mag ik vragen volgens welke stijl of leer of welk etiket je erop wil plakken met haar traint? Heb met twix ook letterlijk en figuurlijk stil gestaan inclusief bijten, bokken, steigeren en de rest van de trucendoos. Verkoop advertentie meerdere malen ( in mijn hoofd) geschreven. Tot mijn juf en ik het echt niet meer wisten en ik in een wanhoopspoging tot een compleet andere aanpak en juf besloten heb. Mag nu iig meeliften en soms zelf rijden van hare majesteit de heks :+ al ging het rijgedeelte vandaag in de les ronduit beroerd.

Heb dus wel weer een februari doel gehaald! Doel was les hebben, niet dat het goed zou gaan. Leermomentje voor maart.

Zilfstar goed bezig *\o/*

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:05

Confession: ach jeetje wat heftig.. is voor jezelf ook een gigantisch dilemma kan ik me zo indenken, heel veel succes met je beslissing!

Zilfstar: heerlijk voelt dat altijd he op een paardenrug :D Ondanks de spierpijn fijn dat je een goed gevoel hebt *\o/*

Natalie36: Yeah doel behaald! Enne volgende keer gewoon beter hoor :)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:16

En dan vanaf mij ook even een updateje ;)

Grace gaat nog steeds ontzettend fijn! Afgelopen zondag zijn we op wedstrijd geweest en ondanks dat we in een snelle volte bijna op de jury inreden (ik vond naar rechts, Grace vond links..) en dus changementjes om de pas lieten zien, heb ik weer heerlijk getraind! Helaas werkte dat wel wat door in de score's, tja is ook gewoon niet handig :+ Uiteindelijk een 65,5 dus nieteens zo slecht maar ik ben eigenlijk zelf gewoon happy met hoe t ging :Y) Ik kon de rust tussen mn spins brengen en deze ook weer op de rundowns terugkrijgen waardoor het opbouwen daarin erg fijn ging!

Een stukje rustige volte:


En een spin tijdens het loswerken:


Vanmorgen vroeg Grace zonder hoofdstel gereden, even een lekker gevoel van vrijheid en wat anders als aan het werk in de bak. Mn stalgenootjes hadden dat alleen nog niet eerder meegemaakt dus ik had opeens bekijks :')

Afbeelding

Heel wild paard :Y) Ik kan werkelijk alles gewoon met dr zonder hoofdstel, dat geeft zo'n geweldig gevoel :D

Daarna ben ik even vreemd gegaan *D *D Puur om zelf ook meer te leren even naar mn instructeur gereden, hij geeft sinds kort ook les aan mensen zonder eigen paard, ook aan mensen die geen western-ervaring hebben, op 1 van zijn paarden. En omdat het toch dichtbij is (15 min met de auto) dacht ik, dat doe ik even :D



Leuk om eens een andere reiner onder je kont te hebben, heb er flink wat van geleerd, ook omdat de knopjes toch net even anders zitten.

Toen ik daarna weer terug op stal kwam vond Grace me heeeel erg lief, weet niet of ze iets rook ofzo, maar ze kwam helemaal knuffelen en hinnikte een paar keer en keek zelfs met dr hoofd uit dr buitenluik toen ik in de auto weg reed :Y) Gek paard :+ Morgen mag ze ook weer serieus aan de bak :D

Volgende week zaterdag mag Grace ook weer mee op les, die week daarna gaan we op show in Grathem *\o/* *\o/*

Kashmino
BFB 2023 winnaar

Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:50

Hier ook weer eens een kleine update. Er is niet veel te melden, maar ik moet even zien of ons doel (om in het voorjaar weer te gaan rijden) haalbaar is. Lord is een vreselijke stuiterbal op het moment, no way dat ik dan op hem ga zitten :') Prince is echter wel braaf, al is die ook wel aardig druk. Één voordeel van zijn grootte en massa, erg snel bewegen doet hij niet. Terwijl Lord een lenig beestje is, die nog razendsnel is ook.

Toch nog even een foto van vandaag. Ik ben wel tevreden met hoe hij eruit ziet. Vorig jaar was hij wat ingevallen en kon je zowat zijn ribben zien op een gegeven moment, en nu valt het gelukkig mee.
Afbeelding

Fine Art, portret of actie? Alles is mogelijk!
http://www.marliesmfotografie.nl/

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 10:32

nanoukkie schreef:
DOELEN VOOR FEBRUARI:
- min. 1 dressuurles
- min. 1 springles
- min. 2 keer buitenrijden
- min 1 keer een training met balkjes
- meedoen aan een wedstrijd/oefenjumping
- oefenen op het stilstaan tijdens het opstappen


Ik ben een ker gaan buitenrijden en heb een keer geoefend met balkjes, nog allebei een keertje herhalen :) Eindelijk een zonnige dag hier, ik ga straks rijden. Wat doen jullie?

JoycexEnya

Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-18 11:06

Bij Enya heb ik een nieuw doel
Serieuzer gaan trainen om eind maart de eerste endurance wedstrijd te starten :D

Ik helaas niet rijde , hebben alles schoon gemaakt op stal. Gekukkig blijft het de hele week mooi weer :D

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver


Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:16

Granoek schreef:
Werken >;)

:(:) Arme jij.

Hier ook prachtig weer, dus ik ga straks even naar stal. Geen idee wat ik ga doen, misschien even springen als dat kan. Morgenmiddag komt er een meisje kennismaken om Zara eventueel te leasen, dus dan ga ik sowieso rijden. Dat is dus eigenlijk ook een doel voor februari: een geschikte leaser vinden :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:18

Ach is de laatste dag :D Morgen voor 3 daagjes naar Manchester, fokker van mijn paarden bezoeken en beetje citytrippen :D Dus het zijn de laatste loodjes voor mij

Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 13:55

Granoek schreef:
Werken >;)

Ik doe met je mee hoor :(:) haha

Wat leuk dat je de fokker gaat bezoeken ;) en sowieso leuk om paar daagjes weg te gaan.

@Confession wat ontzettend balen dat het zo slecht gaat :( klinkt ook echt niet leuk... Hopelijk gaat het goed komen nu je er een tijdje even niks mee gaat doen en je bijrijdster er alleen nog mee bezig gaat.
@Nanoukkie veel rijplezier! Geniet van het zonnetje :D

Verder fijn dat het bij een aantal zo lekker gaat :D

Ben net even de stallen wezen doen, was mijn beurt. Straks werken van 15:00 tot 20:00, is wel te doen dus. Verder is deze week mijn tentamenweek en ben ik morgen ook nog jarig dus lekker druk druk druk, gelukkig hier en daar wel tijd voor Elaya. Vandaag even niks, maar kan morgen, woensdag en donderdag in ieder geval even rijden, daarna Zaterdag weer :D
Verder eigenlijk vrij weinig te melden, alles gaat wel prima. Ben alleen niet tevreden over haar mokbeentje, de pillen lijken nog niet echt te werken :?

Elaya

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:13

Eros was superbraaf vandaag, baasje helemaal blij :o

Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:08

Fijn dat het zo goed ging!

Elaya

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:50

Ik ben lekker druk met tentamens, werken etc. dus helemaal vergeten om even bij te lezen, zal dat later even doen! Maar goed dat iedereen zo lekker gaat :)

Momenteel ga ik nauwelijks naar miss, zo ontzettend druk :( Maar van het weekend heb ik weer tijd!

Mijn doelen voor februari:
- wijken verder uitbreiden en perfectioneren
- buitenrijden
- balkjes weer eens meepakken
- ander hoofdstel regelen. Haar huidige heeft een veel te korte neusriem (afgeknipt) waardoor ik haar letterlijk moet dichtsnoeren/trekken om de neuriem dicht te krijgen. Dat gaat tegen mijn principes in, dus maar even een nieuw hoofdstel kopen :o

...
Ik ben gerpiegorp

rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:39

Even tussendoor!
Eindelijk gaat de drain uit mijn longen en mag ik morgen naar huis.
Kan ik zyan weer eens een knuffel geven!
Anderhalf week weg zijn is te lang :')
Zyan krijgt nu 1x per dag wat slobber bij van mijn mama voor extra vetjes :)

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:47

@Rayoow: veel beterschap!!

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:24

Veel beterschap Rayoow!
Succes voor iedereen die tentamens heeft (of had)!

nessinator schreef:
Februari:
Sandy:
- Veel overgangen zodat ze haar rug beter gaat gebruiken
- Werken aan constante verbinding
- Schouderbinnenwaarts uitbouwen (eigenlijk: binnen'been'hulp bevestigen)

Valentino:
- Springlesje meepakken
- Meer het bos in
- Ontspanning in de bak onder het zadel
- Sterker worden in zijn lijf: meer achterbeen gebruiken

Oeps nog geen doelen om af te strepen (nou ja, we zijn alleen deze maand al 4 uur geweest en de maand is nog geen week oud), maar wel:
-BE gehaald *\o/* *\o/* *\o/*
- Val met westernzadel rijden
Afbeelding

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:26

Gefeliciteerd met je BE, nessinator!!

Rayoow, fijn dat je morgen naar huis mag! Nog een lange revalidatieperiode te gaan, of valt dat mee?

rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:32

Nissima schreef:
Gefeliciteerd met je BE, nessinator!!

Rayoow, fijn dat je morgen naar huis mag! Nog een lange revalidatieperiode te gaan, of valt dat mee?



Heb beetje gezeurd k ga vanavond al naar huis :)
De ribben zowies nog 5 a 6 week. En nog terug op controké of mijn long het goed volhoudt.
Werken zou miss over 8 week weer kunnen gezien dat zwaar lichamelijke werk is op een stal in mn uppie.

Zilfstar

Berichten: 7542
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:26

Rayoow: Ow fijn dat je weer naar huis mag! Wel rustig aan hoor!

Nessinator: Ah top doelen gehaald!!!

Ik heb gisteren weer op Jippe gereden. Nou ja.. stappen dan. 20 minuten. Misschien wat te veel als ik de spierpijn in mijn rug nu voel, maar jongens wat was het lekker. Kon er gewoon niet vanaf haha. Ondergaande zon, vrieskou, buitenbak voor mezelf. Toppie gewoon. Paard was lekker actief en na een 10 minuten kon ik dan wat stelling oefeningen enzo doen, omdat hij met zijn kop wat meer bij "werken" was.

Heb er wel een doel bij gekregen voor als ik weer echt mag rijden... Op stal heeft iemand een gangenpaard, een Tennessee Walker. En daar mag ik een keertje een paar rondjes op om het eens te voelen. Gisteren heeft dochterlief al mogen rijden. Ging echt super. Ze was echt een natuurtalentje mbt de "zit" en kreeg hem goed in de walk. Ze vond het echt super. Dus een "doel" dat zij eens op een ander paard rijdt dan haar eigen pown of mijn slagschip is ook gehaald.

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:02

Gefeliciteerd met je BE, nessisator! Staat hem goed dat westernzadel :)
Rayoow: Rustig aan doen hoor, revalidatie is iets wat je niet moet overhaasten! Maar wel fijn dat je weer thuis bent
Zilfstar: Lijkt me inderdaad erg gaaf om op een gangenpaard te mogen rijden, wat een geluk heeft je dochter dan :D

...
Ik ben gerpiegorp

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:09

Wat een leuk topic, en wat kom ik dit laat tegen zeg! Ik praat graag ook af en toe wat mee :D

Ik zal mij eerst even voorstellen. Cindy, 24 jaar en sinds december 2015 in het bezit van mijn topper Festival. Festival is een zwarte (zomers donkerbruine) bijna 8 jarige ruin van rond de 1.70. Zijn afstamming is Vivaldi x Gribaldi, lekker dressuurgefokt dus. In 2017 Hebben wij onze laatste 5 wp in het M1 behaald en in maart 2017 voor het eerst M2 gestart. In september haalden wij onze laatste wp in het M2 en zijn we in oktober voor het eerst Z1 gestart. Inmiddels hebben we 3 keer Z1 gestart, helaas tot nu toe nog zonder winst. Daarnaast rijden we regelmatig mee met de springles bij mij op stal en hebben we in mei 2015 voor het eerst een crossles gereden.

Afbeelding

Doelen voor 2018:
- Proberen om toch af en toe een wp te behalen in het Z1 en uiteindelijk het jaar afsluiten met Z1 + 5.
- Voor de eerste keer naar het strand
- Op instructieweek
- Een keer springen op ander terrein / oefenparcours
- Vaker op buitenrit
- Minstens 1 crosstraining rijden
- BE rijbewijs halen Heb ik in januari behaald!
- Sterker worden in de achterhand

Doelen voor februari:
- 18 februari hopelijk onze eerste winstpunt rijden in het Z1
- Een springzadel aanschaffen

Onze training heeft alleen even een week stil gelegen.. De boom van mijn dressuurzadel was gebroken :( De zadelmaker kan dit gelukkig maken en morgen hebben we ons zadel weer terug en kunnen we de draad weer oppakken!

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:20

Welkom Cindy :D <3 Leuk om jou en Fes hier ook te kunnen volgen!

Lindeeee
Berichten: 776
Geregistreerd: 26-06-13
Woonplaats: NB, bij Breda

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:09

Welkom Cindy!

Ik heb vandaag lekker een stuk gefietst, ze was heel fris dus iets langer dan de geplande 10 minuutjes, een kwartiertje nu. Dit wil ik een beetje gaan uitbouwen!

Sjors & Sjimmy


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avelienvd, foxytoffee, ikkedus, lauralarissa, SemrushBot en 57 bezoekers