Volg je paard, 2018

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:23

Citaat:
Doelen voor dit jaar:
-Beginsel van longeren erop zetten. (Stap en ho, op de circel blijven)
-Buiten kilometers maken door erachter te lopen i.p.v ernaast met een touwtje.
-Veel kilometers maken met de fiets.
-Hulpen blijven bevestigen en verbeteren.
-In de zomer weer zwemmen in de zee.
-Oefenen met de barebackpad. Gewoon op zijn rug leggen, aangsingelen en wandelen.
-Als het lukt eind van het jaar een keer erop zitten, maar dit is geen doel die ik echt persé dit jaar wil doen.


Citaat:
Januari (wat er van over is) en Februari:
-Om de dag wandelen, beginnen met +/- 10 minuten. Gewoon buiten, dat vind hij leuk.
-Na 1 week kijken of ik een straat extra kan pakken en op die manier verder opbouwen.
-Wanneer ik op 20 minuten zit, kijken hoe en wat. Daarna eventueel doelen weer bijstellen.
-Voor mijzelf even alles goed opschrijven. Hoelang gelopen, hoe was hij ervoor, tijdens en na.
-Misschien dat ik de BBP keer op zijn rug kan leggen, maar dat moet ik ook even kijken hoe hij zich voelt.


Nou die BBP geeft hij dus niks om. Hij probeerde zelfs zichzelf aan te singelen. :+

En verder: *\o/*
[VVDD] Een mooi 'cadeau' van mijn paard!

Zondag even kijken of ik mijn doelen dus kan aanpassen!
Oh, en dat het bijhouden van dat lopen enzo lukt nog aardig goed. Hou het voor mijzelf erg simpel, niet zo zeer specifieke details ofzo.


Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 17:25

Even een update!

Van het weekend lekker geoefend met vrijheidsdressuur, voet kende ze al dus dit nu aan het uitbreiden naar een spaanse pas. Tot nu toe kan ze 4 passen achter elkaar! Ziet er nog meutig uit maar ze pakt het snel op

Zilfstar

Berichten: 7542
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:29

Korte update!
Ik heb gisteren weer eens wat op mijn trouwe ros gehobbeld. En hem met christzadel, beugelloos toch ook wel beetje aan het werk gezet. Beetje stom de bak rond is ook zo wat. Dus stellinkje hier en daar, kleine voltes, slangenvoltes... en tsja.. toen kriebelde het na 10 minuten toch wel erg. En ik had de bak voor mezelf... dus stiekem (sorry fysio!!!) 3 maal de bak rondgedraafd }> :D *\o/* Lekker doorzitten, meneer wilde niet. Die had schijnbaar een belletje gehad van de fysio dat ik niet draven mocht ;) want hij moest echt even overgehaald worden (hij is altijd erg voorzichtig als ik met de christ en beugelloos rijd LOL) Maar toen ook echt even goed aan de sjouw... Heb hem geleerd op commando rustig te draven en te verzamelen zodat hij mij meer draagt en dat deed hij prima...

En nu.. vandaag: ik heb eigenlijk geen pijn in mijn rug! Net lopend boodschappen gedaan. WAUW echt wauw... pijnloos lopen!!! Bukken en opzij bewegen dan voel ik het nog.. maar gewoon een stuk rechtuit lopen zonder pijn en nu ook pijnvrij op een stoel zitten! Wat is DAT lang geleden zeg! ben echt zo happy *\o/*

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:57

Wat fijn Zilfstar!! Dat stiekem draven snap ik wel, hoor. Goed naar je lijf blijven luisteren :D

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:15

Even een tegenslag hier.
Gigi dr rug zit onder de open schuurplekken, voorlopig tot het dicht is dus even niet met zadel rijden en ik heb er een andere deken op moeten leggen. Zadelmaker is al ingelicht maar moet dus nog een afspraak krijgen. Heb een speciaal dekje besteld met lamswol ofzo aan de binnenkant waar ik mee kan rijden, maar dan moet het dus wel eerst dicht zijn. Ben gewoon boos op mezelf dat ik het niet zag aankomen, omdat ze vorig jaar winter met een goed passend zadel ook lichte schuurplekken had. Vanavond lekker tutten en ik denk dat mijn doelen doorgeschoven zullen worden naar maart

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:18

Erg fijn Zilfstar!

Ik ging vandaag lekker op verkenning in het nieuwe bos, (aangezien ik twee weken geleden verhuisd ben) En wat ik nou weer heb gevonden <3
EEN STRAND WAAR JE MET PAARD OP MAG RIJDEN!
Ik heb de fotograaf al geregeld. :o
Afbeelding

[o]

rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:57

Zolang ik nog niks kan een kleine doel met zyan,
Zorgen dat ie zn slobber gaat eten zonder gevoerd te worden door "oma"
Hij moet het appart krijgen omdat de geiten het willen afpakken .
Maar meneer lust het niet als gij niet gevoerd word met een lepel :')
En oma trapt erin ook nog
Morgen mengen met een paar brokjes en appel? Kijken of hij het dan wel zelf wil eten hahaha
Afbeelding

Verder breng ik hem elke dag een knuffel en doe ik zijn halster om en neem hem mee net voor het poortje voor de slobber. Dat lukt al redelijk met mijn ribben :)

Zilfstar

Berichten: 7542
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:43

Nynkevanfleur: jeetje dat klinkt niet goed zeg. Hopelijk knapt het snel op

Immanuela: oh lekker! mooie foto ook!

Rayoow: haha wat een lekkere dondersteen is dat zeg... gevoerd worden... Rustig aan met je ribbetjes hoor!

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 10:48

Ik was mijn doelen alweer vergeten := Tijd voor een tussentijdse evaluatie!

Nissima schreef:
Doelen voor februari:
  • Doorzitten vaker oefenen
  • Doorzitten oefenen tijdens draf verruimen
  • Twee keer zonder beugels rijden
  • Drie keer (zaterdags of zondags) een sprongetje neerzetten
  • Minstens een keer per week weer bitloos rijden
  • Stap-galop oefenen
  • Eén keer balkjes neerleggen
  • Galopexamens halen!


Doorzitten moet ik nu elke les doen (2x per week) en gaat me steeds een beetje beter af. Doorzitten tijdens verruimen heb ik 2x geprobeerd dus die laat ik nog even open staan. Ook stap-galop nemen we vrijwel elke les mee.

Zonder beugels rijden zou ik eigenlijk eens tijdens een les moeten doen. Misschien vanavond wel. Ik kan op zijn minst een halve les zonder beugels rijden.
Het sprongetje neerzetten gaat hem niet meer worden, niet drie keer althans :D De balkjes evenzo.

Inmiddels rijden we weer standaard bitloos en dat gaat met name tijdens de les erg goed. Gisterenavond voor het eerst met mijn nieuwe hoofdstel gereden, de FRA Rebecca <3

Afbeelding

Over de galopexamens weet ik nog steeds niets, ik ben halverwege galopexamen 3 gestopt met studeren := Ik zal eens navragen of we al een datum hebben. De staleigenaar had "eind februari" gezegd, maar ik weet hoe dat gaat hier. Eind februari kan net zo goed eind april zijn. :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 10:52

Mooi hoofdstel!

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 10:58

Zadelmaker komt straks al!
Haar schuurplekken zijn roze plekken. Zijn sinds dinsdag, met heeel veel honingzalf al bijna 1/3 minder. Plekken worden nu iets dikker wat op korstvorming wijst. Thank god. Ben heel blij dag de zadelmaker straks al komt!

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 11:17

@ Zilfstar: super zeg!

@ Nynkefleur: Balen van de schuurplekken zeg! Super dat de zadelmaker zo snel kan komen. Hopen dat het snel helemaal wegtrekt.

@ immanuela29: Wat gaaaaaf! Ik wil ook een strand!!!

@ Rayoow: Wat een boefie hahaha. Onwijs schattig voerbakje/kruiwagentje ook! hihi. En sterkte met je ribben!

@ Nissima: LINDAAAAA <3 Je hoofdstel is echt super gaaf!

Wij hebben aankomende zondag eindelijk weer wedstrijd! Voorheen startten we meestal 2 keer per maand, maar omdat we nu in het Z1 rijden en dat toch nog wel erg lastig is, gaan we dit jaar 1 keer per maand starten zodat we tussendoor meer tijd hebben om te trainen :) Maar moet zeggen dat het wel lang duurt nu voor we weer een keer op pad kunnen!
Sinds vorige week vrijdag heb ik mijn zadel weer terug, en zaterdag weer voor het eerst na een week gereden. En wauw wat liep hij lekker! Alsof er in het zadel al een tijdje iets niet helemaal lekker zat waar hij al last van had.. Of het ligt aan m'n bitten; Rijden sinds kort met S&T en voorheen had ik bitten van mijn oude instructrice geleend. Sinds zaterdag mijn eigen bitten en vooral de onderlegtrens heeft een net iets andere vorm. Daar doet ie het ook erg fijn op!
Springzadel gaat deze maand vrees ik niet meer lukken :( Hebben vorige week donderdag een zadel geprobeerd via Marktplaats, helaas was die echt te krap bij zijn extreem hoge schoft.. Nu toch kijken of er een zadelmaker is met een fijn 2e hands springzadel.. De zadelmaker die volgende week voor een stalgenootje komt heeft helaas niks binnen mijn budget :(

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:32

Zadelmaker is geweest, heeft helaas niks kunnen doen dus 16 maart komt hij terug. Heeft wel naar mn zadel gekeken, lag nog redelijk maar word 16 maart opgevuld. Maar hij durfde het aanmeten en rijden niet aan. De boosdoener is mijn qhp pad geweest. Wond geneest erg snel, het lijkt erg op een brandwond en er is nu gelukkig al korstvorming! Tip gehad om 1.5/2 weken niet te rijden en mn dekje op mp te zetten :')
Dus heb lekker gelongeerd en dat ging heel goed.
Is misschien niet wat ik gehoopt had vandaag maar er zit genezing in!

Foto van wond in spoiler.

Spoiler:
Afbeelding

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:48

Oei, wat een nare plek :oo Gelukkig geneest het snel! Wat is er met dat dekje dat de huid van je paard er zo op heeft gereageerd? Of is haar huid zo gevoelig en moet je vanaf nu met schapenvelletjes aan de slag?

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:54

Het dekje schoof een veetje en is het enige dekje waar haar huid zo op reageerde. Ik denk dat ik tot het voorjaar aan schapenvelletjes vast zit en volgend jaar niet ga scheren of een jachtpatroon. Ben in ieder geval blij dat er een plan van aanpak is.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:57

Succes vandaag :D

Vandaag een 68,5 gereden en daarmee een derde plek gehaald bij de showtime charity reining show in Grahem :D Was voor mij niet het belangrijkste, ik heb heerlijk kunnen rijden en heb ook daadwerkelijk echt aan dingen kunnen denken behalve m'n proef, en Grace was heerlijk, heb dr niet hoeven corrigeren! :) Dus ik was eigenlijk al blij voordat ik mn punten hoorde, maar dit is natuurlijk wel extra leuk :D

Afbeelding

Moeders heeft nog wat beeldjes gemaakt met dr telefoon :)
Foto's van de fotograaf zullen nog wel komen :D

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:59

Nynkefleur schreef:
Het dekje schoof een veetje en is het enige dekje waar haar huid zo op reageerde. Ik denk dat ik tot het voorjaar aan schapenvelletjes vast zit en volgend jaar niet ga scheren of een jachtpatroon. Ben in ieder geval blij dat er een plan van aanpak is.

Zeer gevoelig huidje dus. Gelukkig is er wel een oplossing voor!

Gefeliciteerd Wieneke!

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:02

Ik ben er een weekje tussenuit geweest (ski vakantie) en ik ben geschrokken van mijn paard. Ik ben zeer teleurgesteld in de verzorging, en moet een oplossing vinden. Hij had een hoofdwonde waarvan mij niks gezegd is geweest. Deze had genaaid moeten worden (dit is nu te laat) en ontsmet. Geen van beide is gebeurd wat hoogstwaarschijnlijk zal leiden tot een zeer lelijke litteken... Ook was hij een ijzer kwijt, wat mij wederom niet gezegd is. Dit kan onmogelijk onopgemerkt zijn gebleven. Ik voel me ook schuldig tegenover mijn paard... Ik heb de wonde ontsmet en een goede poetsbeurt gegeven, ook extra hooi want hij had blijkbaar honger :(

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:10

Ohh daar zou ik ook echt boooos van worden, zeker omdat ze weten hoe ik ben met mijn paarden (en met mij vele anderen waarschijnlijk).

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:12

Ja, ik heb echt geweend van woede en wanhoop. Ik heb vaal gezegd het halster uit te doen, minstens 5 keer en ook dit gebeurd niet. Alle afspraken worden gewoon genegeerd

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:14

Jeetje denk je je paard fijn achter te kunnen laten... vreselijk terugkomen lijkt me dat! Ik snap helemaal dat je woest bent, ik zou ook in alle staten zijn.


Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 18:37

Jeetje nanoukkie dan kom je echt rot terug! Arm paard, hij was vast wel heel blij je weer te zien.

Twix maakt een zootje van mijn doelen voor februari. Draven en galop is ze in het bos amper toe te verleiden, in de bak vraag ik het maar niet eens -O- . Maar we maken tegenwoordig wel elke bosrit een sprongetje *\o/* . Vanuit stap en dus zeker niet op mijn initiatief. Ook wilde ik liever eerst tempo maken en daarna pas de extra kms oppakken maar daar heeft mevrouw ook een eigen idee over. We zijn vandaag dus de hele andere kant op gegaan, allemaal nieuwe paden verkend ( zij tenminste) en 4x een 80 km weg overgestoken. Dat had ik dus pas ergens van de zomer op de planning staan.
Maar wel een hoop lol gehad vandaag en samen van het mooie weer genoten.
Morgen maar weer eens naar de club en wat we oefeningen neerzetten. Kijken of ik nog iets van mijn doelen kan redden voordat we compleet gaan freestylen :D

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 00:01

Jeetje Nanoukkie, daar ben je lekker mee. Sta je verder wel nog prettig op die stal?

Haha Natalie, met paarden werken valt ook echt nooit te plannen he :+ :D

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 08:29

@Nissima: Ze komen er de hele dag buiten (wat ik wel een grooot voordeel vindt) maar verder is de stal ook niet altijd proper (ze strooien wel meer op sinds dat ik er iets van heb gezegd), en heb ik ze al meermaals zonder water aangetroffen. Dit heb ik ook uiteraard gezegd, dus ben benieuwd of dit nog gaat gebeurden (kan echt niet door de beugel voor mij). Het hooi is normaal vaan zeer goede kwaliteit, maar de laatst geleverde baal vind ik allesbehalve goed. Dus ga ik in de AVEVE maar zo een JOJOpack ? halen zodat die toch ook zolang deze baal er ligt beterhooi krijgt. Er is een piste met springmateriaal. De piste zelf is niet goed maar wel goed genoeg om in te losrijden, longeren, af en toe een sprong. Een groot pluspunt is het bos op 100 meteren, kilometers aan bossen! En de stalling ligt op een zeer rustige plaats. Met een paar kleine veranderingen/ meer inspanningen zou het er beter kunnen zijn, maar ze lijken het niet te willen veranderen..

JoycexEnya

Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-18 09:17

Lekker bezig iedereen!
Ik ga de doelen wat aanpassen. Ik wil heel graag bezig met vrijheidsdressuur, maar dan komt er teveel tussen dus laat het vrijheidsdressuur gewoon als ik het echt wil, anders werkt het voor mijn paarden ook niet, die denken dan ook doeii

Jeetje balen nanoukkie, dan ga je ook niet meer fijn op vakantie.
En Nynke jeetje apart van de qhp pad ik gebruik hem ook, maar heb nog een pad eronder ivm boomlooszadel.

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fierefluiter, Googlebot, m0niekkkie, Mark0919, Monique1963, nardxash, onpaard en 40 bezoekers