Volg je paard, 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:00

Paardje staat sinds vandaag terug op de grote weide, hij is pas eergisteren bemest (met koeienmest), maar de stalbaas zei dat dit geen kwaad kon, en daar het gras nog niet enorm lang is krijgt hij ook niet meteen enorm veel eiwitten binnen en wandelt hij wat meer naar de al wat meer gegroeide grasjes! :D
Na een geslaage springles gister, heb ik vandaag even gelongeerd. Was erg los en morgen ga ik hem een dagje vrij geven. :j

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:41

rayoow schreef:
Citaat:
Voor maart zijn de doelen
< Veel knuffelen
< 1x wandelen
< lekker tutten/poetsen/vlechten

Voor mezelf zijn de doelen
< nog rustig aan doen en genezen
< suprise party optijd geregeld krijgen
< plat kunnen slapen zonder wakker worden van de pijn(slaap nu half zittend)
Heb de 21e weer controle in ziekenhuis. Ribben waren niet netjes gebroken maar stonden heel stuk scheef en uitelkaar dus genezing duurt paar week langer. Long zag er op laatste controle wel goed uit, alleen klein beetje littekenweefsel


Knuffelen en poetsen en tutten al veel gedaan. Mijn zusje heeft rondje met hem gewandeld en ben stukje meegelopen.

Slaap weer plat maar doet veel pijn, party is geregeld.
Controle ziekenhuis was minder, breuken willen nog niks helen. Er begint nu pas iets kalk te vormen dus zot er nog paar maand mee voor de ribben weer bijeen zitten.

Rusten is wel erg moeilijk, ben normaal erg druk altijd

Doelen zullen de aankomende tijd dus het zelfde blijven! Alleen Zyan zijn beenwarmers worden eerdaags nog afgeschoren :')


Jaaa *\o/* we hebben een kort stukje gewandeld

Afbeelding
Met zijn sexy nieuwe leren halster roze onderlegt voor een echte hengst
Ging goed, voel het wel wat aan de ribben.
Hij heeft nog wel een kip verzopen van de Week....

Ook lekker getut en dinsdag wordt hij verder geschoren.
Gaan vanaf vandaag ook proberen 24/7 buiten en snachts dan nog dekentje.
Meneer heeft wat weke hoeven dus morgen hulp om stal bodem eruit te slopen en even kijken hoe dat komt want viezig heid wordt er elke dag uitgehaald.
Bodem is rubber maar vermoed dat er misschien hout onderligt? Stal stond er namelijk al. Dus alles eruit en dan eens kijken.

Feest voor Mn mams was geslaagd.
Ik slaap nog slecht en nog niet liggend maar komt wel weer goed.
Ben al blij dat ik stukje heb kunnen wandelen 1x met Zyan en 1x met de nieuwste pup :)

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 21:01

Citaat:
Doelen voor dit jaar:
-Beginsel van longeren erop zetten. (Stap en ho, op de circel blijven)
-Buiten kilometers maken door erachter te lopen i.p.v ernaast met een touwtje.
-Veel kilometers maken met de fiets.
-Hulpen blijven bevestigen en verbeteren.
-In de zomer weer zwemmen in de zee.
-Oefenen met de barebackpad. Gewoon op zijn rug leggen, aangsingelen en wandelen.
-Als het lukt eind van het jaar een keer erop zitten, maar dit is geen doel die ik echt persé dit jaar wil doen.



Citaat:
Voor maart:
-Hoefjes laten doen en tandjes na laten kijken (eventueel behandelen).
-Doorgaan met het wandelen, langzamerhand ook weer andere routes pakken.
-Als het weer meezit een keertje fietsen.
-Paar keer 'longeren' (paar rondjes linksom, paar rondjes rechtsom stappen).


Wilde nog een keer longeren, maar ging even niet door, maar heb wel 'gelongeerd'.


Voor April
-Rondje fietsen.
-Kijken of ik weer rondje strand kan doen, afhankelijk hoe hij zich gaat voelen en het weer.
-Met zus en een vriend oefenen met wandelen en hoeven krabben. Wegens vakantie en Elano moet extra beweging krijgen. Maar is wel handig dat ze de commando's weten en wat te doen als hij bv schrikt. En niet de kerstman gaan spelen 'ho ho ho'. _O-

Voor de rest wil ik het vrij 'rustig' houden op wandelen na. Moet even kijken waar ik zin in heb iedere keer en hoe Elano zich voelt.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:25

Hey Dames! Sorry lange tijd meegelezen... en 10 dagen zonder internet gezeten }:0 ...

Effe updateje... Vanmorgen van Fysio gehoord dat dit wrs als laatste keer mocht gaan gelden. Want hij kan eigenlijk verder niks meer doen. moet zelf goed mijn dagelijkse oefeningen blijven doen en de rugspieren opbouwen qua sterkte. Moet zelf voelen hoever ik kan gaan met dagelijkse dingen EN met paardrijden. Was wel effe beetje paniek-dingetje... want ik had dit niet verwacht. Ik ben dan wel van de pijn af maar sta elke morgen nog stijf op. En voel het goed s avonds of de volgende dag als ik te veel van mijn rug gevraagd heb. Ik moet me er misschien bij gaan neerleggen dat dat de rest van mijn leven zo blijft (iets met leeftijd enzo :+ ) Maar goed, nu beetje laten bezinken. En gewoon doorgaan dus. Als t niet gaat mag ik altijd bellen.

Ik heb de afgelopen weken met de kou weinig gedaan. Gewoon te koud voor mijn spieren. Maar heb nu de laatste week weer een paar keer zonder zadel etc op mijn paard gezeten. Wel beetje met stelling, bochtjes etc aan de slag gegaan. omdat dat soort bewegingen toch ook voor mijn rug goede oefening is en voor paardlief minder saai (hoewel hij het liefst in de bak stil staat)

doelen voor april:

* beide paarden aan t gras wennen dus grazen.. beginnen met 10 minuten per dag en opbouwen
* weer eens MET zadel rijden, al is het maar in stap
* pony weer doorgaan met aan de longe stelling naar binnen te vragen

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:45

Gister weer naar het bos geweest, 20 meter het terrein af volledig de staak in. Zelf doorgezet, was gelukkig niemand op de weg.. na een paar minuten liep ze weer en was er heel de rit niks meer aan de hand...

Toch wel trots!

Afbeelding

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:08

Goed zo nynkefleur!

Fijn dat het beter gaat zilfstar.

Doelen voor april worden voor Twix aangepast. Zaterdag is de fysio geweest voor de jaarlijkse controle en ze moet meer galopperen en daarmee haar ruggengraat beter leren gebruiken. Zondag in het bos 4x galop gevraagd ~~}> en gekregen <3

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:19

Titus van de week gewassen en vandaag zo uit de paddock getrokken Afbeelding

Dus de schade viel mee!

Daarna echt gewoon onwijs fijn gereden! Paard had plezier ik had plezier. Echt heel fijn!
Afbeelding

De magnesium helpt dus echt enorm voor mijn gevoel. Zo ongelooflijk prettig rijden nu. Kan weer dingen aan hem vragen ipv dat ik alleen maar bezig ben met hem bij me te houden. Zo fijn!

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:24

Gwen1992 schreef:
De magnesium helpt dus echt enorm voor mijn gevoel. Zo ongelooflijk prettig rijden nu. Kan weer dingen aan hem vragen ipv dat ik alleen maar bezig ben met hem bij me te houden. Zo fijn!



Kun je mij eens uitleggen waarom je magnesium geeft? Pony v dochter is nml een heethoofdje soms... (halve arab, halve Welsh, merrie..) en dan heeft dochter moeite haar bij zich te houden. Dus dit triggerde mij even...

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:27

Zilfstar schreef:
Gwen1992 schreef:
De magnesium helpt dus echt enorm voor mijn gevoel. Zo ongelooflijk prettig rijden nu. Kan weer dingen aan hem vragen ipv dat ik alleen maar bezig ben met hem bij me te houden. Zo fijn!



Kun je mij eens uitleggen waarom je magnesium geeft? Pony v dochter is nml een heethoofdje soms... (halve arab, halve Welsh, merrie..) en dan heeft dochter moeite haar bij zich te houden. Dus dit triggerde mij even...



Titus was te mager geworden en kon het niet mee bijbenen, vrat zijn eigen spieren op. Kon moeilijk onder het zadel ontspannen. Op een gegeven moment kwam hij weer aan door heel veel en gevarieerd voer en onbeperkt hooi maar hij kon nog steeds niet goed ontspannen.
Spieren hebben een stof nodig om aan te spannen maar ze hebben ook een stof nodig om te ontspannen en dat is de magnesium. Zonder die stof kunnen de spieren simpel weg niet loslaten. Dat veroorzaakt ongemak en soms pijn bij het paard tijdens het rijden. Immers met het rijden gebruikt een paard nog meer spieren dan normaal omdat hij ook nog iemand op zijn rug heeft zitten. Dus dan verbruikt ie extra veel.

Kan dus zomaar zijn dat paard genoeg stofjes heeft om de spieren aan te spannen. Maar niet genoeg om de spieren snel te kunnen ontspannen. Dat creërt ongemak. Paard wilt geen pijn voelen dus gaat dingen verzinnen om het niet te hoeven voelen, resultaat is een in onze ogen moeilijk of vervelend paard.

Een paard kan zelf geen magnesium aanmaken. Dat moet ie opnemen uit het voer. Nou weet ik dat het hooi wat wij voeren vreselijk mager hooi is. En als een paard dan al zo een tekort heeft kan hij dat nooit zomaar even 123 aanvullen. Dus vandaar het besluit om magnesium citraatdoor door zijn eten te doen. Een schepje per keer. Ik ben er nu zo een twee weken mee bezig en ik begin nu wel verschil te merken.

Hele lap verhaal maar ik hoop dat je het een beetje begrijpt.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:09

Thanks! Superduidelijk. Fijn dat het helpt. Bij onze pony is het echt iets heel anders. karaktertje...

Gwen1992 schreef:
Titus was te mager geworden en kon het niet mee bijbenen, vrat zijn eigen spieren op. Kon moeilijk onder het zadel ontspannen. Op een gegeven moment kwam hij weer aan door heel veel en gevarieerd voer en onbeperkt hooi maar hij kon nog steeds niet goed ontspannen.
Spieren hebben een stof nodig om aan te spannen maar ze hebben ook een stof nodig om te ontspannen en dat is de magnesium. Zonder die stof kunnen de spieren simpel weg niet loslaten. Dat veroorzaakt ongemak en soms pijn bij het paard tijdens het rijden. Immers met het rijden gebruikt een paard nog meer spieren dan normaal omdat hij ook nog iemand op zijn rug heeft zitten. Dus dan verbruikt ie extra veel.

Kan dus zomaar zijn dat paard genoeg stofjes heeft om de spieren aan te spannen. Maar niet genoeg om de spieren snel te kunnen ontspannen. Dat creërt ongemak. Paard wilt geen pijn voelen dus gaat dingen verzinnen om het niet te hoeven voelen, resultaat is een in onze ogen moeilijk of vervelend paard.

Een paard kan zelf geen magnesium aanmaken. Dat moet ie opnemen uit het voer. Nou weet ik dat het hooi wat wij voeren vreselijk mager hooi is. En als een paard dan al zo een tekort heeft kan hij dat nooit zomaar even 123 aanvullen. Dus vandaar het besluit om magnesium citraatdoor door zijn eten te doen. Een schepje per keer. Ik ben er nu zo een twee weken mee bezig en ik begin nu wel verschil te merken.

Hele lap verhaal maar ik hoop dat je het een beetje begrijpt.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:35

@Gwen; heb je eventueel een linkje voor mij met waar je die magnesium koopt? Lijkt me nooit 'slecht' om dit door het voer te doen!

Eergisteren losgereden en gisteren even in het bos geweest. Wat kan hij zich toch aanstellen voor dingen die hij al 10 keer heeft gezien :+
Voor de rest is de smid gisteren geweest, en heb ik de hele stal leeggehaald, dit was echt hoognodig!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:18

nanoukkie schreef:
@Gwen; heb je eventueel een linkje voor mij met waar je die magnesium koopt? Lijkt me nooit 'slecht' om dit door het voer te doen!

Eergisteren losgereden en gisteren even in het bos geweest. Wat kan hij zich toch aanstellen voor dingen die hij al 10 keer heeft gezien :+
Voor de rest is de smid gisteren geweest, en heb ik de hele stal leeggehaald, dit was echt hoognodig!


Eigenaar had het gehaald. Ik ben wel de enige die erop rijd. maar de eigenaar die haalt wel alle spullen voor me zeg maar haha.die vind het prachtig zoals hij groeit nu.

Maar je kan het op verschillende punten kopen. Welkoop heeft het. Divoza ook. Ik denk dat je gewoon even moet kijken welke het goedkoopste is. Ik gebruik momenteel een potje van een halve kilo. En die is nog lang niet leeg.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 09:04

minder leuke update |(
Gisteren haalde ik Eros stokkreupel uit de weide. Stappen in de weide op een recht stuk was wel oke, maar vanaf het moment dat je draaide, draafde of gallopeerde, ontlaste hij zijn rechterachterbeen en 'sleepte' dit een beetje mee. Dierenarts gebeld, kon pas over 2 uur komen, oke wachten... 10 minuutjes koelen en verder niets doen.
Pulsatie door een ontsteking in de hoef en bij gevolg een flinke vochtophoping. Hij is dinsdagochtend bekapt geweest, ik rijd altijd meteen na de smid, want dan horen ze juist beter te lopen. Ik voelde al meteen dat hij gevoelig liep, maar ik stelde me er verder geen vragen bij en eens ik aan het draven en galloperen was in het bos, merkte ik niets meer (dom achteraf gezien...). Hij heeft een pijnstiller ingespoten gekregen, en ik moet 5 dagen ontstekingsremmers geven. Zeker 1 week niks doen, nu afwachten. Hopelijk ontstaat er geen absces...

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:10

nanoukkie schreef:
minder leuke update |(
Gisteren haalde ik Eros stokkreupel uit de weide. Stappen in de weide op een recht stuk was wel oke, maar vanaf het moment dat je draaide, draafde of gallopeerde, ontlaste hij zijn rechterachterbeen en 'sleepte' dit een beetje mee. Dierenarts gebeld, kon pas over 2 uur komen, oke wachten... 10 minuutjes koelen en verder niets doen.
Pulsatie door een ontsteking in de hoef en bij gevolg een flinke vochtophoping. Hij is dinsdagochtend bekapt geweest, ik rijd altijd meteen na de smid, want dan horen ze juist beter te lopen. Ik voelde al meteen dat hij gevoelig liep, maar ik stelde me er verder geen vragen bij en eens ik aan het draven en galloperen was in het bos, merkte ik niets meer (dom achteraf gezien...). Hij heeft een pijnstiller ingespoten gekregen, en ik moet 5 dagen ontstekingsremmers geven. Zeker 1 week niks doen, nu afwachten. Hopelijk ontstaat er geen absces...



och jee, sterkte zeg!! dat is echt kl*te....

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:24

@Zilferstar,; ja echt heel erg stom! Ik ga straks even kijken of de pulsatie weg is en een beetje borstelen, meer kan ik niet doen vrees ik..

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:27

Oh bah, veel beterschap voor Eros!

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:41

Dankje! Ben net terug van stal, en ik kon de pulsatie niet meer voelen, maar ik ben dan ook geen dierenarts natuurlijk... Ik heb tien minuutjes aan de hand gestapt (dit mocht van de DA), liep normaal. Ik heb hem natuurlijk niet laten draven of galloperen, dus ik weet niet als hij nog mankt. Op de poetsplaats, steunde hij wel op zijn rechterachteroef, en niet enkel links. Heb het been even gekoeld, en het vocht was al iets minder.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 10:56

nanoukkie schreef:
Dankje! Ben net terug van stal, en ik kon de pulsatie niet meer voelen, maar ik ben dan ook geen dierenarts natuurlijk... Ik heb tien minuutjes aan de hand gestapt (dit mocht van de DA), liep normaal. Ik heb hem natuurlijk niet laten draven of galloperen, dus ik weet niet als hij nog mankt. Op de poetsplaats, steunde hij wel op zijn rechterachteroef, en niet enkel links. Heb het been even gekoeld, en het vocht was al iets minder.



Dat klinkt beter. hoe is het nu?

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:41

Ik ben deze ochtend naar stal geweest en ik heb hem aan de longe gehangen omdat ik toch benieuwd was. Ik zelf kon niet meer zien kwa mankheid. Natuurlijk was hij niet 'los' in zijn lichaam maar hij mankte nietmeer. Ik ga sowieso nog een tijdje wachten met rijden, maar ik ga wel weer om de dag even longeren denk ik! Over het terug moeten 'werken' had Eros duidelijk gemengde gevoelens :+
Afbeelding
Afbeelding

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:06

Even stil geweest van mijn kant, weer tijd voor even een update :)

Wat naar nanoukkie :n Gelukkig niet meer mank! Hopelijk blijft dat zo.

Het trainen met Fes gaat heel fijn, hoewel ik me wel een beetje zorgen maak momenteel.
Hij heeft al een paar weken steeds een iets gevulde kogel linksachter. Na beweging is dit weer weg.
Nu is het sinds afgelopen donderdag ook behoorlijk warm... Ook na beweging is het warm. Maar het rare; z'n andere achterbeen is op dezelfde plek ook warmer. Hij heeft nog geen stap kreupel gelopen, maar blijf het toch wat raar vinden dat het steeds wat dikker en warmer is.. De masseur is vorige week maandag geweest en hij is weer lekker los gemaakt. Zij raadde aan om even een weekje coolinggel te smeren en dan weer te kijken hoe en wat... Toch maar even de da laten komen denk ik..

Mijn doelen voor april:
-Naar het strand
- Een springzadel vinden
- Weer een keer springen
- De masseur weer laten komen
- Winstpunt rijden in het Z1 (22 april weer wedstrijd)

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 19:12

Nou.. het ging super lekker met rijden met gigi de afgelopen tijd en ze was super braaf op buitenrit. Tot vandaag.
Mn bijrijder zat op dr in t bos en maakte een galopje, gigi schiet een ander pad in en kon de bocht niet meer maken door haar tempo en ze springt zo voor mn ogen de sloot in.
Het was echt doodeng, ze gaf ook echt op. Net toen we 112 belde begon ze weer te bewegen en toen hebben we haar er uit getrokken.
Ze liep goed gelukkig, zal morgen wel wat stijf zijn.. maar ik ben zooo blij dat ze oke is!! Mn bijrijder had ook niks gelukkig.

Afbeelding
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 19:39

Oh bah wat akelig! Zou ook enorm schrikken denk ik, gelukkig alles oké

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:16

Ja ik raakte helemaal in paniek. Bijrijder was op dat moment heel kalm en een omstander heeft ook geholpen, ik was alleen maar aan het huilen.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:59

Zag het al langs komen op instagram, ik snap dat je er erg van geschrokken bent, Nynkefleur! Gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen :(:)

Nissima schreef:
April
  • Minstens één keer met barebackpad rijden
  • Op buitenrit
  • Minstens eens per week uitstappen over de galopbaan om die te leren kennen/dapperder te worden
  • Wijken filmen van voren
  • Een keer in de kleine bak rijden
  • Twee keer springen
  • Halt-galop oefenen
  • Stap-galop oefenen


Tot zo ver ging onze maand eigenlijk best wel goed. De twee grote rijbakken gaan goed, we hebben 2x gesprongen waaronder een les die heel goed ging, ik heb een keer met de barebackpad gereden en een buitenrit staat nog op de planning voor hopelijk heel gauw, maar ehm.. we zijn allebei eventjes uitgeschakeld :+

Afbeelding

Ze ging vorige week donderdag op mijn voet staan, maar goed hard op het midden van mijn voet en de pijn zakte maar niet af. Heb wel nog gereden maar alles doorgezeten want lichtrijden ging niet :+ en vervolgens toch maar even naar het ziekenhuis. Niet gebroken gelukkig, wel behoorlijk gekneusd. Ik ben er helaas voorlopig nog niet vanaf, loop nog steeds met krukken.

Vervolgens heeft Kathy zelf haar been verzwikt. Het was glad op sommige stukken in haar paddock. De eerste twee dagen wilde ze er niet op staan en net toen ik de dierenarts er bij wilde hebben begon ze weer gewicht op het been te zetten. Inmiddels loopt ze alweer bijna helemaal rad! Een geluk bij een ongeluk is dat ik zelf nu niks kan, dus ze krijgt ruim de tijd om te herstellen :D :D

Zelf is ze wel content met haar vakantie :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:01

Ja ik vind het nog steeds zo bijzonder dat jullie allebij tegelijkertijd kreupel zijn! Echte soulmates jullie.