Volg je paard, 2018

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 11:01

Ja ik ken veel mensen die zo’n pad hebben maar waar hij netjes onder het zadel ligt. Helaas bij mij niet.
Straks naar stal, ben benieuwd hoe dr wond er uit ziet, vandaag dus mooi de mogelijkheid om te oefenen met de spaanse pas.


Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 11:11

Ghostattack schreef:
Alvast de doelen voor februari:
- Het hoesten onder controle krijgen
- Een zitles bij mijn instructrice doen
- 24 februari naar Country Mill voor zadelcheck + evt nieuw springzadel
- Werken aan een stillere hand/constante aanleuning
- Stap-galop overgang oefenen

Halverwege februari en we kunnen al enkele doelen afstrepen! We zijn nu echt gericht bezig met een constante aanleuning, met een nette stille hand en meer naar de oprichting. Wat voor mij enorm moeilijk is omdat ik nog met barebackpad rijd en geneigd ben om mijn hand te laag te houden. De stap-galop overgang hebben we een paar keer geoefend maar niet enorm vaak, die heeft echt nog veel meer oefeningen nodig. Daarentegen gaat de galop wel enorm goed, heel fijn, goede aanleuning en we kunnen zelfs een pasje opzij in galop.

Aankomende zaterdag naar Country Mill en dan hopelijk eindelijk weer de training MET zadel oppakken! Waarschijnlijk zullen we dan toch even een stapje terug moeten doen qua training, want het is een mieperd en rijden met zadel betekent spontaan dat ze de helft niet meer kan of kent :roll:

Nynkefleur, bizar dat een QHP pad zoiets kan veroorzaken! Ik gebruik ze zelf niet, maar vind het wel mooie pads.

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:54

Citaat:
doelen februari
- met lang en laag oefenen
- verder oefenen met het wijken
- linker stelling oefenen
- fotoshoot / nieuwe fotos
-Vrijheidsdressuur weer oppakken


Nou vandaag even een half uurtje zonder zadel gestapt omdat elke dag longeren niet ideaal is.
Toch aan mn doelen gekomen, lang laag geoefend, linkerstelling en er zat zelfs een pasje wijken in. En de afgelopen dagen goed de vrijheidsdressuur opgepakt.
Ondanks de tegenslag toch erg tevreden! Moet alleen nog een fotoshoot maar ivm haar lelijke rugwond ga ik die uitstellen tot maart

Wond zag er prima uit vandaag! Heelt heeeel snel

Zilfstar

Berichten: 7542
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 16:36

Jemig Nannoukie.. dat is altijd mijn angst als ik op vakantie ga. Mijn paarden met zoiets aan te treffen. Zeker niet leuk... bah.

Nou mijn doelen zijn vandaag door paardlief even uit zijn verband gerukt. Fris weer met zon, daar wordt mijn Fries dus werklustig van :Y) . Lekker in de buitenbak, helemaal alleen. Ah toooooeeee baas gaan we galoperen??? Echt vanaf de eerste pas in de bak wilde hij zooooo graag.

Eerst maar even goed los gestapt. En toen draven. Jaja met mijn schapenvacht zonder beugels en meneer wilde meer.... nee Jippe DRAVEN! Oh ok baas... maar zullen we toch????

Na een paar rondes dan toch maar de teugels wat strakker genomen :+ en met 1 hand de christ vastgehouden. OK jongen toe maar dan, kort stukje. En dat hebben we een paar keer gedaan. Achterin de bak wilde hij steeds net doen alsof hij die hoek heeeeel eng vond, maar met een krachtig NEE! bleef hij keurig bij me en zwakte dan af naar draf.

Anderen op stal vonden het blijkbaar heftig en "gaat dat wel goed"... maar ik vertrouw hem, anders had ik dit niet gedaan. En had dan ook geen moment spanning of angst ofzo. Was wel lekker beetje rommelen zo. Dus totaal 20 minuutjes gereden en meneer was daarna bek-af... of beter gezegd voldaan haha. Nu afwachten wat morgen mijn rug en de fysio zeggen... :D

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:55

Hoihoi allemaal, ben terug van weggeweest. Had even zulke drukke weken met school, stage, bijbaantje, Elaya uiteraard. Even helemaal geen tijd gehad voor bokt.

@Nanoukkie jeetje dat is inderdaad het aller vervelendste wat had kunnen gebeuren.. :( Ik snap heel goed dat je kwaad bent en je schuldig voelt tegenover je paardje... Er al over gepraat met degene die zou zorgen voor je paardje? Denk de staleigenaar ofzo?

@Zilfstar Aah fijn dat je lekker even 20 minuutjes hebt kunnen rijden :)

@nynkefleur wat een nare plek.. snap dat je daar van baalt, snel weg met dat dekje in ieder geval!


Citaat:
Dus voor februari zijn mijn doelen:
- Alleen (desnoods met fietser) een rondje buiten met Elaya rijden.
- Mok zo goed als laten verdwijnen.
- Zadelkast opruimen
- Elke week minimaal 1 keer longeren
- Laarzen invetten
- Minimaal 2 buitenritten maken
- Minimaal 3 van de 4 weken naar springles op de club


Goed nieuws, een aantal doelen zijn al behaald :D helaas ga ik het minimaal 1 keer longeren elke week al niet meer halen... vorige week namelijk niet gedaan, vind dat ie dan tot nu toe is bereikt als ik het aankomende week en die week daarop toch alsnog doe

Elaya

Dany94
Berichten: 872
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:22

Wat gaat iedereen goed ! Goed om te lezen. Sterkte voor degene met tegenslag. Jullie gaan trouwens hard in dit topic.. ik houd niet vol haha !
Dany94 schreef:
iedereen actief op ista en facebook. Ik heb het wel, maar ben niet echt actief. Terwijl wel altijd gave foto's heb. Te druk met andere zaken haha.

Goed nieuws. Ze is goed herstellende! Mogen dosering voor maagzweren gaan halveren. Nu dr lichaam losgemaakt, vooral dr borstpartij en net achter het zadel zijn de belangrijkste punten om aan te werken.

Doel januari gehaald !!

Doel februari:
-rijden rustig oppakken.
-recht richten: schouder voor en daarvandaan beide kanten wijken, beide kanten gelijk krijgen in stap.
-één keer in de week een mini hindernisje rijden met Hadice, puur om haar happy te houden in het werk!

Wat foto's van mij en hadice, ze gaat goed vooruit !


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:38

Nog zo blij met mn gereden wedstrijd, en gave foto's binnen, dus een overzichtje gemaakt :D :
[WN-ITP] Showtime charity reining - een derde plek voor ons!

Doelen voor februari zijn er niet echt, langzaam naar maart toewerken want in maart:
- 11 maart - XL Show Woubrugge - in hand trail (subtop en topklasse), horsemanship (subtop) en reining (subtop en topklasse) als voorbereiding op de kwalificatiewedstrijden voor het EK;
- 17 maart - Showtime charity reining Grathem - Reining (hopend op een zelfde proef als afgelopen weekend :D)

Dus voornamelijk veel manoeuvres oefenen uit de reiningproeven en wat oefenen met balkjes :D

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:45

Oh wauw Dany94! Wat een mooierd heb je! <3

Vandaag ben ik afgereisd naar Weesp voor een rijexamen met mijn paard. En gisteren had ik ook al eens een wedstrijd. (Met twee winstpunten naar huis kunnen gaan, een van mijn doelen dus gehaald! *\o/* )

Afbeelding

Afbeelding

Gaat allemaal dus heel goed bij mijn paardje!

[o]


claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:54

claudiadvx schreef:
- het happen afleren (ze mist een stuk opvoeding)
- kilootjes kwijt
- sparen voor een sulky en dan weer lekker op pad kunnen (tuig komt maandag binnen)
- de balans bij het longeren ( En dan met name rechtsom )
- lange lijnen/teugelen oppakken


Longeren gaat al een stuk beter! Maar we zijn er nog lang niet. Vanavond deed ze weer super haar best zelfs nog een klein stukje op een kleinere volte kunnen doen
Afbeelding

- Bread may feed my body, but my horse feeds my soul ♥

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:51

@Felien_Kyra; ja uiteraard. De wonde was 'iets van niets' volgens hun. Het minste wat ze hadden kunnen doen was het ontsmetten, want nu is het dus helemaal ontstoken. Ik ben gisteren met hoge koorts en griep dus naar mijn paardje gegaan (20 min enkele rit) om extra stro te geven (was nodig) en wat voordroog wat ik zelf heb aangekocht omdat deze baal hooi gewoon bruin is in plaats van groen! Het enige waarover ik 'blij' ben is dat ik weet dat hij wel 8uur/ dag buitenkomt, maar op een kale weide, regelmatig zonder hooi/ drinken is natuurlijk ook allesbehalve goed. Het ijze zou een ander meisje van stal tegen mij zeggen maar is zij vergeten. Ik heb dan ook gezegd dat dit aan hun is, en ik in het vervolg dit graag zo snel mogelijk hoor!

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:53

@ nanoukkie: wat vreselijk om zo terug te komen van vakantie zeg! Dat is ook waar ik altijd bang voor ben...

@ Zilfstar: super fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden!

Wij hebben even een dipje :( Afgelopen zondag nog wedstrijd gereden; hij liep super fijn maar helaas geen winst. Doel van februari dus niet gehaald :(
Maar de dip; gisteren paard stokkreupel, niet duidelijk welk been, leek wel alle benen... Er is niks dik of warm, maar hij is wel gister ook naar de smid geweest... We denken dat ie toch wat gevoelig daarvan is.. of misschien wel vernageld.. Was vanmorgen wel iets minder heftig, maar nog steeds niet goed :( Het is nog even een raadsel, maar wel flink balen aangezien ik donderdag een week op vakantie ga..

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:56

Oh dat zal waarschijnlijk wel van de smid zijn, iets te kort bekapt... Ik heb een erg goede smid en heb hier gelukkig nog nooit ervaring mee gehad :j
Ik zou hem wat rust geven... Denk dat het niet slecht is dat je op vakantie gaat!

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:58

In de 2 jaar dat ik deze smid heb, heeft ie nog nooit last hiervan gehad.. :( Ben daardoor dus erg verbaasd dat het nu dus wel zo heftig is.. Maar we gaan het vanavond weer bekijken :)

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

Dany94
Berichten: 872
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: gelderland

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:27

wat naar zeg cindy, hoop dat het mee is gevallen vanavond !
nanoukkie - hoe gaat het nu met jezelf, al wat beter? Hoe is het met je paardje?

Mijn doelen voor februari alvast:

- Controle 7 maart DA / OSTEO - weer vooruitgang, dat mag blijven trainen zoals nu doe !
- Definitieve go mbt. cross wedstrijdje 14 april.
- Door met dressuur trainen.
- Rechtuit 60 meter in draf onder controle.
- Galop minder achter de teugel.
- Meer schakelen in Galop.
- 1x in de week 'springen'.
- 1x cross lesje.

Benieuwd hoe alles blijft ontwikkelen.

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:34

Bah Cindy, nare tegenvaller. Hoe is het vanavond?

Net een grondwerkles gehad van mijn vaste dressuurinstructrice ivm gigi’s schuurplek.
Was erg leuk en leerzaam! Half uur vloog voorbij.
Komende dagen weet ik niet wat ik aan mijn doelen ga doen omdat ik nu zit te waken bij mijn oma.. bijrijdster en vriendin staan op standby mocht het nodig zijn.
Schuurplek was iets geirriteerder dus even dr deken schoongemaakt. Toen ik er honingzalf op deed trok het al iets bij.

Confession
Berichten: 1383
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:23

Natalie36 schreef:
Oooh confession dat klinkt niet leuk :(:) mag ik vragen volgens welke stijl of leer of welk etiket je erop wil plakken met haar traint? Heb met twix ook letterlijk en figuurlijk stil gestaan inclusief bijten, bokken, steigeren en de rest van de trucendoos. Verkoop advertentie meerdere malen ( in mijn hoofd) geschreven. Tot mijn juf en ik het echt niet meer wisten en ik in een wanhoopspoging tot een compleet andere aanpak en juf besloten heb. Mag nu iig meeliften en soms zelf rijden van hare majesteit de heks :+ al ging het rijgedeelte vandaag in de les ronduit beroerd.

Heb dus wel weer een februari doel gehaald! Doel was les hebben, niet dat het goed zou gaan. Leermomentje voor maart.

Zilfstar goed bezig *\o/*


Oeps, een tijdje niet meer in het topic geweest dus je vraag niet meer gelezen. :o Ik heb niet echt een trainings leer die ik gebruik, echter krijg ik nu elke week grondwerkles van een vrouw die 4 jaar lang een opleiding heeft gehad bij Annemarie van der Toorn. Ik moet zeggen, nu ik ben overgestapt naar deze manier van trainen (dus vooral heel erg "natural horsemanshipperig" werken aan de communicatie tussen paard en mens) merk ik wel veel verschil in de relatie tussen Zara en mij.

cindyy_1993 schreef:
Wat een leuk topic, en wat kom ik dit laat tegen zeg! Ik praat graag ook af en toe wat mee :D

Ik zal mij eerst even voorstellen. Cindy, 24 jaar en sinds december 2015 in het bezit van mijn topper Festival. Festival is een zwarte (zomers donkerbruine) bijna 8 jarige ruin van rond de 1.70. Zijn afstamming is Vivaldi x Gribaldi, lekker dressuurgefokt dus. In 2017 Hebben wij onze laatste 5 wp in het M1 behaald en in maart 2017 voor het eerst M2 gestart. In september haalden wij onze laatste wp in het M2 en zijn we in oktober voor het eerst Z1 gestart. Inmiddels hebben we 3 keer Z1 gestart, helaas tot nu toe nog zonder winst. Daarnaast rijden we regelmatig mee met de springles bij mij op stal en hebben we in mei 2015 voor het eerst een crossles gereden.

[ [url=m/S06ft4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Doelen voor 2018:
- Proberen om toch af en toe een wp te behalen in het Z1 en uiteindelijk het jaar afsluiten met Z1 + 5.
- Voor de eerste keer naar het strand
- Op instructieweek
- Een keer springen op ander terrein / oefenparcours
- Vaker op buitenrit
- Minstens 1 crosstraining rijden
- BE rijbewijs halen Heb ik in januari behaald!
- Sterker worden in de achterhand

Doelen voor februari:
- 18 februari hopelijk onze eerste winstpunt rijden in het Z1
- Een springzadel aanschaffen

Onze training heeft alleen even een week stil gelegen.. De boom van mijn dressuurzadel was gebroken :( De zadelmaker kan dit gelukkig maken en morgen hebben we ons zadel weer terug en kunnen we de draad weer oppakken!


Welkom! :D

immanuela29 schreef:
Erg fijn Zilfstar!

Ik ging vandaag lekker op verkenning in het nieuwe bos, (aangezien ik twee weken geleden verhuisd ben) En wat ik nou weer heb gevonden <3
EEN STRAND WAAR JE MET PAARD OP MAG RIJDEN!
Ik heb de fotograaf al geregeld. :o
[ [url=m/c5vuVp.png]Afbeelding[/url] ]


TOF! Ik ben niet jaloers hoor :')

nanoukkie schreef:
Ik ben er een weekje tussenuit geweest (ski vakantie) en ik ben geschrokken van mijn paard. Ik ben zeer teleurgesteld in de verzorging, en moet een oplossing vinden. Hij had een hoofdwonde waarvan mij niks gezegd is geweest. Deze had genaaid moeten worden (dit is nu te laat) en ontsmet. Geen van beide is gebeurd wat hoogstwaarschijnlijk zal leiden tot een zeer lelijke litteken... Ook was hij een ijzer kwijt, wat mij wederom niet gezegd is. Dit kan onmogelijk onopgemerkt zijn gebleven. Ik voel me ook schuldig tegenover mijn paard... Ik heb de wonde ontsmet en een goede poetsbeurt gegeven, ook extra hooi want hij had blijkbaar honger :(


Zo onwijs frustrerend als je niet van anderen op aan kunt. :n

Dany94 schreef:
Wat gaat iedereen goed ! Goed om te lezen. Sterkte voor degene met tegenslag. Jullie gaan trouwens hard in dit topic.. ik houd niet vol haha !
Dany94 schreef:
iedereen actief op ista en facebook. Ik heb het wel, maar ben niet echt actief. Terwijl wel altijd gave foto's heb. Te druk met andere zaken haha.

Goed nieuws. Ze is goed herstellende! Mogen dosering voor maagzweren gaan halveren. Nu dr lichaam losgemaakt, vooral dr borstpartij en net achter het zadel zijn de belangrijkste punten om aan te werken.

Doel januari gehaald !!

Doel februari:
-rijden rustig oppakken.
-recht richten: schouder voor en daarvandaan beide kanten wijken, beide kanten gelijk krijgen in stap.
-één keer in de week een mini hindernisje rijden met Hadice, puur om haar happy te houden in het werk!

Wat foto's van mij en hadice, ze gaat goed vooruit !


[ [url=m/wGNXz9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NnKKqE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KtlHOv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4X3gpO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CmHIwJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Toffe foto's, mooi paard!

--------

Mijn laatste berichtje hier was niet echt positief, ik wilde Zara verkopen, maar eigenlijk toch ook helemaal weer niet. Ik heb een paar weken terug voor mezelf besloten dat ik Zaar absoluut niet kwijt wil en dat ik er nu alles aan moet gaan doen om het tussen haar en mij zo prettig mogelijk te maken. Ik heb twee weken lang niet gereden en gelongeerd, want ik wilde de confrontatie niet meer met haar aangaan. Mijn bijrijdster heeft daarom Zara de afgelopen weken ipv 2x, 4x per week gereden, waarvan twee keer per week een buitenrit. Vooral die buitenritjes zijn voor Zara's humeur erg bevorderend geweest. Ze vindt de buitenritjes zo leuk en doet dit zo braaf dat ik mij door mijn bijrijdster heb laten overhalen en afgelopen zaterdag ondanks mijn angst mijn eerste buitenritje met Zara heb gemaakt. Wat een ontzettend grote en belangrijke mijlpaal was dit voor mij en Zaar en we hebben het gewoon gedaan! *\o/* Ik heb nog steeds vlinders in mijn buik van zaterdag, wat heeft Zara zich onwijs bewezen.

Ik neem nu ook elke week grondwerkles en ik moet zeggen dat deze lessen voor mij tot nu behoorlijke eyeopeners zijn geweest en dat ik onterecht veel te weinig vertrouwen in Zara heb, wat ik dus ook al tijdens de buitenrit merkte. Mijn pony kan zoveel meer dan dat ik denk, de fouten van afgelopen maanden liggen dus gewoon echt bij mij.

Vandaag heb ik voor het eerst ook weer in de bak gereden, ze begon behoorlijk paniekerig (want ik was stiekem nog kei nerveus :o ), maar toen ik eenmaal relaxt ging zitten voelde ik haar spanning ook langzaam wegvloeien. Ik durfde dit keer zelfs een drafje aan in de bak. Op buitenrit draafde ze heel relaxt, maar in de bak wil ze soms nog wel eens exploderen, vandaag leek het alsof ze mij en mijn "orders" volledig afwachtte en ze dus net zo lang inhield totdat ik het teken gaf dat ze harder mocht. Ik was weer zo onwijs trots en tevreden, ik ben echt on top of the world op het moment. We lijken elkaar even zo goed aan te voelen.

Ik hoop dat we deze flow vast kunnen houden, maar ik houd ook zeker rekening met een terugval, wat normaal is met jonge paarden. Ik geniet er op het moment dus met volle teugen van. :D Wat wel iets minder is, is dat ze mok en mijt heeft, maar we gaan dit behandelen en ik hoop dat het snel verholpen is. Ook zijn we weer op een missie om een goed passend zadel te vinden, want de zadels (ja, meerdere) die we nu hebben zitten gewoon nog steeds niet hoe het zou moeten.

Tot slot nog even deze mooie foto van mijn knappie. <3

Afbeelding

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 10:41

Ik heb al sinds zondag griep, deze nacht nog erg ziek geweest... Ik hoop dat ik zondag alsnog naar de springles kan gaan, is al weer effe geleden :j

@Confession; leuk dat je er weer een fijn gevoel bij hebt! Doorzetten zal worden beloond naar mijn mening :)

rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:32

Zyan laten scheren vandaag
Van dit:
Afbeelding

Naar dit

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heeft direct minder jeuk :)
Lekkere dikke dekens op en voelt zich prima

Hij was heel braaf voor de eerste keer ben trots op hem

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:44

Heel stiekem even gereden vandaag, schuurplek was al dagen “huid” en er is al wat haargroei, paar korstjes en thats it.
20 minuutjes, voor het eerst met een synthetisch lamsvel onderlegd dekje. Bleef super liggen, niks geschoven. Plek op dr rug leek niet geïrriteerder dan er voor. Was alleen een korstje los gegaan maar daar onder zat al dichte huid. Komende dagen geen zadel er meer op hoor! Maar wilde het even testen.

Zat er alleen met zoo veel spanning op, ik had al anderhalve week niet gereden en er in eerste instantie niemand op stal. Dus slofje er om als extra zekerheid. Ze was heel braaf en heeft geen stap verkeerd gezet, dus na 10 minuutjes slof er af en redelijk relaxed kunnen rijden. We waren allebei na 20 minuten helemaal kapot. Dag conditie! :')

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 18:19

@rayooow: schattig!
@Nynkefleur: leuk dat het goed ging!

Ik ben vandaag na 3 dagen binnen opgesloten te hebben gezeten (bronchitis), even wezen kijken bij paardje. Het waaide enorm hard (super dag dus, nog ziek zijnde :D ) maar gelukkig scheen het zonnetje wel. Ik heb hem alleen wat extra hooi gegeven, de wond verzorgd (wordt kleiner maar is nu wel wat dikker/ een blaasje? Is dit normaal?) met een dikke klodder groene leem. Ik heb al meer dan 2 weken niet gereden door vakantie en ziek zijn... Hopelijk kan ik morgen rijden want anders wordt het wel heel erg lang en heb ik schrik dat hij echt veel spieren/manieren kwijt is... :')

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 18:36

Aangezien het komende periode gaat vriezen en we daardoor niks kunnen doen, rond ik februari vast af :+

Ghostattack schreef:
Alvast de doelen voor februari:
- Het hoesten onder controle krijgen
- Een zitles bij mijn instructrice doen
- 24 februari naar Country Mill voor zadelcheck + evt nieuw springzadel
- Werken aan een stillere hand/constante aanleuning
- Stap-galop overgang oefenen


Vandaag zijn we weer naar Country Mill geweest.. En dat was echt nodig! Mijn dressuurzadel paste echt helemaal niet meer, dus die is helemaal aangepast en breder gemaakt. Ze zit inmiddels op een boommaat wijd :') Bedankt paard. We hebben ervoor gekozen om nog even geen springzadel te kopen, buiten het feit dat ze op dit moment ook niks geschikts hadden voor mij in een lagere prijsklasse. Ik ga doorsparen en dan ga ik de volgende keer met een groter budget voor een springzadel op pad.

Na 1.5 maand zonder zadel rijden vond ze het enorm spannend om weer met zadel te lopen. Daarbij maakte ze zich weer helemaal bol met het stappen en aandraven, puur vanwege de spanning en oud trauma ('Oei dit gaat vast pijn doen'). Het duurde even voordat ze diep zuchtte en de spanning losliet, maar daarna enorm fijn kunnen rijden. Stap, draf en zelfs een super fijne galop meegepakt. Aanspringen is altijd een puntje geweest, maar ze sprong nu heel goed aan zonder boe of bah :))

Daarna mezelf getrakteerd op een nieuwe Uvex cap omdat mijn Charles Owen te groot werd door een geplette vulling en ik vond hem veel te warm. Mijn handschoenen vielen de gaten in, dus gelijk maar dure Roeckl handschoentjes gekocht :o Al met al, geen springzadel maar wel een nieuwe cap, handschoenen, supplement en een goed passend dressuurzadel! Jammer dat het gaat vriezen, kunnen we alsnog niet rijden met zadel helaas haha.

Afbeelding

Doelen voor maart:
- Wekelijks lessen
- Rijden met zadel terug oppakken
- Aanleuning constant houden
- Wijken onder het zadel beter bevestigen
- Draf verruimen oefenen
- Wedstrijd meepakken!

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 15:53

Heeel goed nieuws hier.. schuurplek is bijna helemaal genezen!
Afbeelding

Dinsdag kijken of ik kan rijden, wil het nog even een paar dagen geven.
Vandaag grondwerk gedaan en gespeeld in de longeerbak. 2 weken niet rijden heeft onze band heel erg goed gedaan. Ga nu even doelen verzinnen voor maart maar daar kom ik nog op terug :o

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 16:00

Wat fijn zeg Nynke! :D En geluk bij een ongeluk dat jullie band ook nog eens sterker is geworden.



Hier gaat het nu op zich wel z'n gangetje, Grace heeft afgelopen woensdag gek gedaan in het land, ze liep verder top maar beetje rare dikke warme bult op d'r achterbeen.

Dus veearts erbij, gaf aan dat het een verrekking van de strekpees was. Nu 4 dagen later, geen verdikking/warmte meer, ik heb vandaag voor het eerst weer een rustig drafje meegenomen en verder nog even 2x per dag stappen.

Blij dat het vooralsnog met een sisser af lijkt te lopen, voortaan dan maar aan de hand grazen in de winter. Normaal zet ze geen stap in t land maarja als er 5 paarden gaan keten in de omliggende landen gaat ze natuurlijk even mee doen... ;)

Ik kreeg vanmorgen deze foto nog toegestuurd van een shoot van een paar maanden terug :D Knap knol :D

Afbeelding

Doelen voor maart komen er zo nog even aan, moet nog even wat gaan bedenken haha :P

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:50

Was er bij jullie ook zo een koude wind vandaag? Ooh mij vingers zijn er echt afgevroren!
MAAR.... Ik heb sinds 2 weken weer eindelijk gereden! Opstappen heeft enkele minuten geduurd, maar ik ben blij dat het uiteindelijk mij alleen gelukt is! Hij was heel braaf, een paar bokjes maar hij was ook blij om terug te werken veronderstel ik, haha! Stalletje in orde gemaakt, dan heb ik toch altijd een 'voldaan' gevoel omdat ik weet dat hij lekker warm kan slapen!
Vanaf nu weer meer trainer!!

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:04

Mijn hele handen zijn rood en overal zitten sneetjes van de kou brrrr
Hier vandaag onze eerste fotomeeting gehad :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Adrija, Azhari, Cantheon, Jihama, juniper, Meert, mmajar, Ted_Zale, Vagabondo en 47 bezoekers