Paarden kliniek rekening.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:20

Ik zou er wel van te voren naar informeren, net als naar het bedrag als je twijfelt of je dat kunt betalen.
Toen mijn merrie met spoed op een zondag in Utrecht geopereerd moest worden gaven ze voor de operatie een richtbedrag en herstelkans en was aan ons de keuze of we dit wel of niet konden/wilden doen.


Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:26

Lizzyy schreef:
Jessix schreef:
Het verbaast mij best wel een beetje dat iedereen het de normaalste gang van zaken vind, gespreid betalen. Natuurlijk heel fijn dat het er is, maar waar leg je dan de grens? Vanaf welk bedrag moet dat mogelijk zijn?


Dat het jou verbaast, verbaast mij dan weer. Wat maakt het uit of het in termijnen betaald word? Zolang het toch maar betaald wordt? Voor de 1 is dat nu eenmaal prettiger; dat kan toch. Blijkbaar hoef jij dat niet, hartstikke fijn!! Maar niet iedereen kan dat en zo kunnen paarden toch naar de kliniek, prima toch. Of heb je liever dat wegens geldgebrek er paarden ingeslapen worden?


Beetje minder mag ook wel. :') En even goed lezen misschien...

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:28

Nouvel schreef:
Ik zou er wel van te voren naar informeren, net als naar het bedrag als je twijfelt of je dat kunt betalen.
Toen mijn merrie met spoed op een zondag in Utrecht geopereerd moest worden gaven ze voor de operatie een richtbedrag en herstelkans en was aan ons de keuze of we dit wel of niet konden/wilden doen.

Bij mij werd dat ook voor de operatie besproken, heel fijn.

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:29

Ik denk dat het net is hoe je het interpreteerd want ik zeg het gewoon :j

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:31

Ik vind een minimum bedrag geen verkeerd idee voor in termijnen betalen inderdaad.
En ik zou er toch van te voren naar informeren als je weet dat je een groot bedrag niet in 1x kunt betalen, dan weet iedereen waar ‘ie aan toe is en voorkom je gedoe in toch al een stressvolle situatie.

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:35

Lizzyy schreef:
Ik denk dat het net is hoe je het interpreteerd want ik zeg het gewoon :j

Nou je zegt daarbij ook meteen wat ik vind en hoe ik het heb. Volgens mij kennen wij elkaar niet? :)
En er staat dat ik het fijn vind dat die mogelijkheid er is.

Tancreda4

Berichten: 24012
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:35

Waar de grens? Ik heb pas geleden de grens bereikt helaas. En mocht ik gelukkig verspreid betalen. De volgende rekening (jaja, er komen er meer) hoop ik wel in 1x te kunnen betalen.

Soms heb je het niet voor het zeggen en gewoon veel pech. Afgelopen maanden hebben rekeningen elkaar te snel opgevolgd waardoor het even lastiger was rond te komen, met rekeningen die ook naast de paarden liepen. Ben ik neit trots op, wil ik ook niet. Voelt een beetje als falen, maar als ik realistisch ben was het gewoon ook echt stomme pech en teveel te kort op elkaar. Ik heb een spaarpot voor de paarden, maar die vloog te snel leeg, en verspreid betalen gaf mij even wat meer adem zonder alles direct op 0 te moeten zetten. Ik heb dat in overleg gedaan, en als ze nee hadden gezegd even goede vrienden (dan had ik het wss wel ergens anders geleend :o ). Niet trots op maar zo fijn dat het er was.

Waar de grens ligt? Dat verschilt. Vorig jaar heeft ze in de kliniek gestaan en heb ik het bedrag in 1x betaald bij ophalen. Ik heb toen wel geïnformeerd naar verspreid betalen, maar doordat het op een goed moment viel (betaling vakantiegeld, teruggave energie) heb ik het in 1x afbetaald, omdat ik ook niet 'schuld' hebben lopen bij iemand. Dat voelt niet fijn.

Afgelopen maanden kwam het allemaal teveel achter elkaar, te hoge rekeningen en andere dompers buiten de paarden. Dat was gewoon even too much helaas.

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:39

Jessix schreef:
Lizzyy schreef:
Ik denk dat het net is hoe je het interpreteerd want ik zeg het gewoon :j

Nou je zegt daarbij ook meteen wat ik vind en hoe ik het heb. Volgens mij kennen wij elkaar niet? :)
En er staat dat ik het fijn vind dat die mogelijkheid er is.


Jeeje mina het is maar net waar je een probleem van maakt :') op internet komen dingen vaak anders over dan hoe iemand anders het bedoeld, misschien even in je achterhoofd houden. Maar inderdaad kennen we elkaar niet en laten we dat maar ook zo houden :j

Ik ontvolg, jammer dat je op een discussieforum blijkbaar geen discussie aan mag gaan zonder een discussie te willen aangaan en een normaal antwoord te krijgen. Bokt blijft Bokt!

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:40

Nouvel schreef:
Ik vind een minimum bedrag geen verkeerd idee voor in termijnen betalen inderdaad.
En ik zou er toch van te voren naar informeren als je weet dat je een groot bedrag niet in 1x kunt betalen, dan weet iedereen waar ‘ie aan toe is en voorkom je gedoe in toch al een stressvolle situatie.


Maar voor sommige mensen is € 100,- al een bedrag wat niet gemist kan worden. Mag dat dan ook in termijnen?

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:41

Prima Lizzyy :evaw:

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:41

Dan zal ik bokt wel over me heen krijgen, maar als €100,- teveel is moet je geen paarden houden...

Onze paarden hebben allebei hun eigen dierenartskosten spaarrekening ipv dat ze verzekerd zijn, zo heb je altijd een buffertje voor noodgevallen

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:44

Tancreda4 schreef:
Waar de grens? Ik heb pas geleden de grens bereikt helaas. En mocht ik gelukkig verspreid betalen. De volgende rekening (jaja, er komen er meer) hoop ik wel in 1x te kunnen betalen.

Soms heb je het niet voor het zeggen en gewoon veel pech. Afgelopen maanden hebben rekeningen elkaar te snel opgevolgd waardoor het even lastiger was rond te komen, met rekeningen die ook naast de paarden liepen. Ben ik neit trots op, wil ik ook niet. Voelt een beetje als falen, maar als ik realistisch ben was het gewoon ook echt stomme pech en teveel te kort op elkaar. Ik heb een spaarpot voor de paarden, maar die vloog te snel leeg, en verspreid betalen gaf mij even wat meer adem zonder alles direct op 0 te moeten zetten. Ik heb dat in overleg gedaan, en als ze nee hadden gezegd even goede vrienden (dan had ik het wss wel ergens anders geleend :o ). Niet trots op maar zo fijn dat het er was.

Waar de grens ligt? Dat verschilt. Vorig jaar heeft ze in de kliniek gestaan en heb ik het bedrag in 1x betaald bij ophalen. Ik heb toen wel geïnformeerd naar verspreid betalen, maar doordat het op een goed moment viel (betaling vakantiegeld, teruggave energie) heb ik het in 1x afbetaald, omdat ik ook niet 'schuld' hebben lopen bij iemand. Dat voelt niet fijn.

Afgelopen maanden kwam het allemaal teveel achter elkaar, te hoge rekeningen en andere dompers buiten de paarden. Dat was gewoon even too much helaas.

Ja snap ik hoor... Het kan heel hard gaan ineens. :j

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:44

Daarom is het in nood altijd fijn als die mogelijkheid er is, absoluut!

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:49

Nouvel schreef:
Dan zal ik bokt wel over me heen krijgen, maar als €100,- teveel is moet je geen paarden houden...

Onze paarden hebben allebei hun eigen dierenartskosten spaarrekening ipv dat ze verzekerd zijn, zo heb je altijd een buffertje voor noodgevallen


Ja ik heb dat ook. Ik stop het liever in een spaarpot dan naar de verzekering brengen.

Ik vind dat je als diereneigenaar inderdaad in staat moet zijn om wel een buffer te hebben of je daarvoor te verzekeren. En dat moet je niet bij de dierenarts op zijn bordje willen leggen, want die moet ook gewoon zijn rekeningen betalen.

Dus mijn mening is inderdaad, super fijn dat het mogelijk is. Maar ik denk dan aan grote bedragen bij operaties en/of langdurige opname. Niet dat dit in het topic aan de hand is hoor, maar ik hoor het om me heen steeds meer. Mensen die niet de dierenartskosten kunnen betalen, ook van kleine huisdieren.

marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-17 19:23

Dinsdag middag gaat hij terug naar stal, ik bel in de ochtend naar de kliniek om te vragen of ik in termijnen kan betalen.

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Paarden kliniek rekening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:00

Fijn dat hij weer naar huis mag. Veel beterschap en hopelijk komt het wel goed met die rekening!

MyWishMax

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Paarden kliniek rekening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:07

Waarom ga je pas bellen voordat je hem haalt en heb je het niet eerder gedaan?

Sterkte met de revalidatie!

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-17 17:47

Ik kreeg op dezelfde middag als mijn paard een ongeluk, heeft erg veel impact gehad. Ik vind het daarom moeilijk om contact te zoeken met hun. Klinkt misschien raar maar 2017 was niet echt mijn jaar.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 18:44

Misschien kun je het via de mail doen als het lastig is om ze er persoonlijk over aan te spreken?

Anoniem

Re: Paarden kliniek rekening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 18:50

Ik zou het ze in dit geval ook gewoon mailen, dat scheelt jou vooral ook veel stress, want als je het live/telefonisch vertelt dan krijg je ook meteen live de eventuele aarzeling/schrikreactie van die ander mee en daar zit je waarschijnlijk niet op te wachten. Als je een mailtje die kant op stuurt dan krijg je waarschijnlijk gewoon een zakelijke mail terug met de opties en dan weet iedereen wat hij van de ander kan verwachten zonder dat het zo'n emotionele molensteen om je nek wordt.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 19:07

Ik zou even contact opnemen met de kliniek en de vraag stellen. Zal vast niet de eerste keer zijn dat ze die vraag krijgen. In de rush voor een operatie is geld inderdaad niet meteen het eerste waar je aan denkt en dan zelf ook nog eens een ongeluk, dat staan je zinnen niet meteen op geld...

Wij hebben nog maar net (vorige week) een zware koliek + operatie achter de rug. Toen ik doorverwezen werd naar de kliniek, vertelde de DA er al bij dat het mogelijks een dure operatie zou worden (heb overigens niet moeten nadenken over het geld, op dat moment staan je zinnen daar echt niet naar, ik zou inderdaad mijn nier verkocht hebben als dat moest!). In de kliniek zelf hebben ze mij heel goed uitgelegd wat de operatie inhield, wat de slaagkans was en ook wat het zou gaan kosten, een operatie was toen nog niet 100% zeker, maar ik was er wel op voorbereid. Heb ook een contract getekend, waarin stond da tik akkoord ging met een operatie en wat die naar schatting zou kostten.

Vrijdag zijn we mijn maatje terug gaan ophalen in de kliniek, donderdag kreeg ik de rekening al en er werd wel echt verwacht dat die betaald was toen ik hem kwam afhalen, al deden ze daar helemaal niet moeilijk over, heb gewoon een print screen van mijn scherm genomen, dat was voldoende.

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-18 17:26

Ja ik ga een mail sturen, en dan zal het vast goed komen.

foxy80

Berichten: 7864
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Paarden kliniek rekening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:04

En wat was hun antwoord? Paard ondertussen weer aan de beterhand en jij hopelijk ook?

Richt je gezicht naar de zon, dan blijven de schaduwen achter je...

marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-18 19:17

Ik zit nog in het gips morgen naar de gipsmeester en dan hoor ik wat er verder gaat gebeuren? Ja ik kan in termijnen betalen maar de rekening was lager als ik had verwacht dus ik heb hem helemaal betaald. Mijn paard moet nog 3 weken op stal staan en mag volgende week 15 minuten per dag gecontroleerd stappen.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Paarden kliniek rekening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:30

Fijn om te horen, hopelijk zijn jullie allebei gauw weer hersteld!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 bezoekers