Paarden kliniek rekening.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
marleen_usar

Berichten: 24641
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Paarden kliniek rekening.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-17 15:49

Wie is hier mee bekend, ik vind het een beetje gênant om aan hun zelf te vragen. Kan je bij een dierenkliniek in termijnen betalen? Ik heb daar namelijk geen ervaring mee.


Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Paarden kliniek rekening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:50

Meestal wel.. ik moest bij mij toen de helft in 1x betalen en de andere helft kon in 2 of 3 termijnen.

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:51

Bij grote bedragen kan dat sowieso wel, denk een enting in termijnen ze je raar aankijken :P

marleen_usar

Berichten: 24641
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-17 15:52

Ja het gaat om een groot bedrag, fijn dat het in termijnen kan.

LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:53

Gewoon vragen. Er zijn echt wel meer mensen die in termijnen betalen. Ik moet zelf ook binnenkort een heel grootbedrag betalen (ongeluk in de vrachtwagen heeft geleidt tot een oaar dagen op de kliniek en heel veel medicijnen etc). Waarschijnlijk kan ik dat ook niet in 1 keer betalen...

Les causes ne sont que des conséquences d'autres causes

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:54

Dat kan meestal wel, zéker als je al een aanloopbedrag (een deel van de te verwachten kosten) meteen kunt neerleggen/overmaken, is wel van het individuele beleid afhankelijk. Maar dat heb je bij DA's ook.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:54

Ja, meestal kan het wel. Ik zou het wel van tevoren aangeven want er zijn een hoop wanbetalers dus sommige klinieken hebben er meer moeite mee dan anderen. Ik heb dit helaas 1x zelf gehad, paard was kreupel en er waren twee opties. De duurdere had veel meer kans op genezing dan de goedkopere, maar de goedkopere kon ik ter plekke afrekenen en de duurdere pas de maand daarna. Toen ik dat zei, gaven ze meteen aan dat het geen probleem was om in twee termijnen te betalen :)

Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:55

Ik heb het ook een aantal keer gehad en mocht ook steeds probleemloos in termijnen betalen. Gewoon even bellen of mailen en de vraag stellen. Komt vast wel goed. Als je mailt ook meteen even je voorstel doorgeven, dus per 1 jan betaal ik dat en 1 feb dat en 1 maart de rest. Dat is meestal geen probleem.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:55

Volgens mij verschilt dat per kliniek. Hoe dan ook zul je het toch echt met de kliniek zelf moeten regelen. Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat je dit niet vooraf gevraagd hebt. Bij andere aankopen ga je je toch ook niet achteraf pas afvragen of je het betalen kunt. :=

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:56

Het helpt inderdaad vaak ook als je zélf al kan aangeven wanneer je de vervolgtermijnen dan kunt betalen. Bijv. iedere zoveelste van de volgende maand.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:56

Kan meestal wel. Laatste rekening van zo’n €400 heb ik ook in twee termijnen betaald. Sterker nog, kon kiezen in hoeveel termijnen ik wilde betalen.

ajesca123

Berichten: 1930
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:57

Dat verschilt echt per kliniek.
Geef het van tevoren netjes aan en kom er niet achteraf mee aanzetten.
Bij de ene kliniek kan het bij alles en bij de andere kliniek bvb alleen bij spoedzorg etc.
Van Bodegraven bvb weet ik dat bvb ocd operaties direct afgerekend moesten worden maar een koliekoperatie mocht in termijnen betaald.

Fidelity 10-7-2010 Zhivago x Sandro King.
Phoebe La Vie 16-5-2020 For Ferrero x Zhivago
Solaine La Vie 2-4-2022 For Ferrero x Zhivago.
La Fidèle 3-6-2016 Valdez x Zhivago.
Par Fiero 11-4-2020 For Ferrero x Valdez.

Rust zacht Ajesca ik mis je meisje! 27-09-2012

Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:58

goeroe schreef:
Volgens mij verschilt dat per kliniek. Hoe dan ook zul je het toch echt met de kliniek zelf moeten regelen. Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat je dit niet vooraf gevraagd hebt. Bij andere aankopen ga je je toch ook niet achteraf pas afvragen of je het betalen kunt. :=


Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, als je paard opeens koliek krijg en s'avonds afgevoerd moet worden naar de kliniek en je stijf staat van de hormonen en opeens een beslissing moet maken. Sommige mensen zijn dan niet in staat om eerst even een betalingsregeling te treffen met de kliniek.

Ook weet je soms niet van tevoren dat iets kleins uit kan lopen op iets enorm groots. Zo kwam ik ooit eens met een merrie die heel licht onregelmatig was, maar rontgen goed, vele verdovingen en scans en inspuitingen verder kwamen we op een verrekt en verdikt bandje en een rekening van 900 euro uit. tsja.... toen wel netjes gevraagd of het in termijnen kon (na afloop) en dat was geen probleem.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 16:04

Ik kan me voorstellen dat er emoties bij komen kijken en dat het vragen naar de mogelijkheden van een betalingsregeling op dat moment gemakkelijker gezegd dan gedaan is, maar ik begrijp echt niet dat je het er dan maar op aan laat komen. Moet iemand anders er dan maar voor opdraaien? Ik vind dat echt onfatsoenlijk eerlijk gezegd. :o

foxy80

Berichten: 7864
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 16:09

goeroe schreef:
Volgens mij verschilt dat per kliniek. Hoe dan ook zul je het toch echt met de kliniek zelf moeten regelen. Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat je dit niet vooraf gevraagd hebt. Bij andere aankopen ga je je toch ook niet achteraf pas afvragen of je het betalen kunt. :=


Serieus? Mijn enige vraag is: kan dat genezen?
Pas als dierenarts aan een "en dit proberen" "en dit ook nog" "en dan achteraf doen we dat" verhaal begint, wil het idee "quanta kosta" nog wel eens bij mij opkomen, maar als je in de stress zit of het goed komt kan ik alleen maar denken: "Genees hem, ik smeek u!"
Ik verkoop wel een nier, sus ik dat stemmetje in mijn hoofd dan :')

Gewoon kliniek bellen, je bent niet de eerste en zeker niet de laatste. Belangrijkste is dat je je afspraken ivm betalingstermijnen nakomt.

Richt je gezicht naar de zon, dan blijven de schaduwen achter je...

Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 16:10

Ik had niet uit TS haar bericht opgemaakt dat ze het er op aan liet komen, dat lees ik nergens bij haar dus ik kan daar niet over oordelen. Mocht dat wel het geval zijn is dat niet netjes, maar nogmaals dat is een aanname die ik niet kan staven met het bericht.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

ajesca123

Berichten: 1930
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 16:10

Inderdaad bij een spoedoperatie bvb kan ik me voorstellen dat je even de weg kwijt bent maar toch zul je voordat ze beginnen moeten bepalen of je dat kunt betalen.
Bij geplande kliniek afspraken heb ik van te voren een bedrag in mijn hoofd wat ik uit kan geven op dat moment. Ik geef dat ook aan en wil bij iedere nieuwe stap in het onderzoek weten wat ik qua kosten kan verwachten. Heb al wel gehad dat gaandeweg bleek dat het duurder uit ging vallen en kreeg toen zelf het voorstel dat het bedrag dat hoger uitviel in termijnen mocht. Maar dat is dus wel tijdens het onderzoek netjes doorgesproken.

Fidelity 10-7-2010 Zhivago x Sandro King.
Phoebe La Vie 16-5-2020 For Ferrero x Zhivago
Solaine La Vie 2-4-2022 For Ferrero x Zhivago.
La Fidèle 3-6-2016 Valdez x Zhivago.
Par Fiero 11-4-2020 For Ferrero x Valdez.

Rust zacht Ajesca ik mis je meisje! 27-09-2012

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 16:34

foxy80 schreef:
Serieus? Mijn enige vraag is: kan dat genezen?

Dan is het mijn beurt om te vragen: "Serieus?" Als je bij de kapper zit vraag je toch ook niet nadat je geknipt bent of je in termijnen mag betalen? Bij elke andere vorm van dienstverlening zouden we dat absurd vinden, maar blijkbaar moet een dierenkliniek maar begrijpen dat we ons verstand verliezen wanneer het om dieren gaat. Dat hun financiële verplichtingen wel gewoon doorlopen vergeten we voor het gemak dan maar even? Begrijp me goed, ik ben op zich niet tegen een betalingsregeling in zo'n situatie, maar als je niet vooraf hebt gevraagd naar de mogelijkheden vind ik het logisch dat de kliniek verwacht dat je gewoon op tijd betaalt. Een incassotraject kost ook tijd en geld terwijl de uitkomst onzeker is, dus de kans is groot dat ze wel eieren voor hun geld kiezen als je er achteraf nog om vraagt, maar netjes is dat niet.

c_alsemgeest

Berichten: 20621
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Paarden kliniek rekening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 16:39

wisselt per kliniek en ook zeker per oorzaak van de rekening.
Bij de grote universitaire klinieken is het sowieso geen probleem. (ken bijvoorbeeld meerdere mensen die met Utrecht een betaal overeenkomst hebben getroffen nadat de verzekering niet over de brug kwam).
Bij andere klinieken zijn zij bij spoed behandelingen vaak ook makkelijk.
Als het iets is waar je zelf goed over na hebt kunnen denken, en wat niet levensbedreigend was wisselt het erg per kliniek, maar dat kan je altijd vragen.
Ik denk dat het voor de klinieken zelf helemaal geen gekke vraag is.
Ziektekosten voor mensen kan je bijvoorbeeld ook altijd in delen betalen :+

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Paarden kliniek rekening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:05

Veel klinieken doen dat niet meer en geven dit al voor de operatie aan.

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 19:19

goeroe schreef:
Ik kan me voorstellen dat er emoties bij komen kijken en dat het vragen naar de mogelijkheden van een betalingsregeling op dat moment gemakkelijker gezegd dan gedaan is, maar ik begrijp echt niet dat je het er dan maar op aan laat komen. Moet iemand anders er dan maar voor opdraaien? Ik vind dat echt onfatsoenlijk eerlijk gezegd. :o


Hoezo moet iemand anders voor de kosten opdraaien?

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 19:20

foxy80 schreef:
goeroe schreef:
Volgens mij verschilt dat per kliniek. Hoe dan ook zul je het toch echt met de kliniek zelf moeten regelen. Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat je dit niet vooraf gevraagd hebt. Bij andere aankopen ga je je toch ook niet achteraf pas afvragen of je het betalen kunt. :=


Serieus? Mijn enige vraag is: kan dat genezen?
Pas als dierenarts aan een "en dit proberen" "en dit ook nog" "en dan achteraf doen we dat" verhaal begint, wil het idee "quanta kosta" nog wel eens bij mij opkomen, maar als je in de stress zit of het goed komt kan ik alleen maar denken: "Genees hem, ik smeek u!"
Ik verkoop wel een nier, sus ik dat stemmetje in mijn hoofd dan :')

Gewoon kliniek bellen, je bent niet de eerste en zeker niet de laatste. Belangrijkste is dat je je afspraken ivm betalingstermijnen nakomt.


Nou inderdaad, dat vind ik ook. Klinieken snappen echt wel dat je niet zomaar een paar duizend euro uit je mouw kan schudden op elk willekeurig moment

Tancreda4

Berichten: 24009
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 19:23

Ik zou even bellen en vragen of het kan. Een kliniek doet het via een extern bedrijf (uiteindelijk niet in termijnen betaald) en bij mijn eigen DA kan het ook. Vraag het nooit maar nu kwam alles zo snel achtereen dat ik het niet zo meer kon opspugen zonder op andere gebieden in de problemen te komen die maand.

secricible

Berichten: 25692
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Paarden kliniek rekening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 19:26

En buiten dat, er is ook een verschil tussen je spaarrekening volledig leeg trekken om het te betalen, of maandelijks niet kunnen sparen maar wel een reserve hebben door in termijnen te betalen. Ik betaal mijn eigen risico bijvoorbeeld ook liever in termijnen. Niet omdat ik het niet kan missen, maar omsat het gewoon prettiger voelt voor mij.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 19:31

Meestal zegt de kliniek van te voren wat het ongv. gaat kosten en dan kun je dat gerust even vragen.
Bij mij was de kliniek vergeten de rekening op te sturen,ik heb na een half jaar eens gebeld waar hij bleef := .Ging over 2500 euro.Maar goed ik had mooi de tijd om te sparen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: shadowstar en 111 bezoekers