Wel of niet weer gaan paardrijden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayra9148
Berichten: 148
Geregistreerd: 27-07-14

Wel of niet weer gaan paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-17 01:27

Hallo bokkers,

Ik zit in een dilemma. Ik ben 2/3 jaar geleden van paardrijden afgegaan, dit omdat er alleen maar ruzie was op de manege waar ik reed en ik daar zelf geen zin in had (ook om wat andere redenen maar daar gaat het nu niet om), in ieder geval: Ik zit al een paar maand te twijfelen of ik weer opnieuw op paardrijden wil maar dan dus op een andere manege. Ik ben namelijk ook niet van paardrijden afgegaan omdat ik het stom vond dus waarom niet? Nou het probleem is dat ik altijd al slecht geweest ben in nieuwe vrienden maken. Op de manege waarop ik hiervoor zat reed ik al ruim 4 jaar maar heb nooit echt een vriendin gehad. Nu durf ik dus ook niet op een nieuwe manege te gaan, puur omdat ik bang ben dat ik weer niemand ga hebben wat heel vervelend is.

Zouden jullie mij advies willen geven over wat ik het best kan doen?

Alvast bedankt.

Wescha
Berichten: 734
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Wel of niet weer gaan paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 01:35

Maar je komt daar toch om te paardrijden en niet om vriendinnen te maken? Als dat gebeurt is het mooi meegenomen maar het lijkt mij dat je voor de lessen en de pony's heen gaat.

senna21

Berichten: 11844
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 01:38

Wat je ook kiest, er zijn altijd risico's. Dus doe vooral wat je leuk lijkt. Er is kans dat het leuk wordt. /3 :D

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 01:39

Waarom jezelf de druk opleggen dat je vrienden MOET maken :) ?

Gewoon gaan en plezier maken. Als je leuke mensen tegen komt is dat mooi meegenomen.

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Wel of niet weer gaan paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 01:48

Als je als hobby gaat schaken/breien/hardlopen doe je dat toch ook omdat JIJ het leuk vindt?

En als je nou in de schaakstenenwinkel/wolwinkel of de kantine van de atletiekclub toevallig iemand treft met wie het klikt is dat een bonus.
Dus ga lekker paardrijen als JIJ dat leuk vindt

FennyPower

Berichten: 1458
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Wel of niet weer gaan paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 01:57

Ik rijd ook op een manege, en heb daar ook geen vriendinnen. Het gaat erom dat je gewoon aardig met elkaar omgaat toch ? :) Daarbij je zit op een paard en luister je naar de lesgever. ''concentratie''

Mayra9148
Berichten: 148
Geregistreerd: 27-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-17 03:04

Bedankt voor de antwoorden! Het is ook niet dat ik vriendinnen moet en of wil maken maar het is wel zo van, je ziet daar iedereen rondlopen in groepjes/met vrienden waarmee ze de hele dag op de manege samen rondhangen, paarden verzorgen en het gewoon gezellig hebben etc en dan is het heel jammer als je zelf niemand hebt waarmee je dat dan wel kan doen en dat je dan niet alleen puur het uur voor het rijden op de manege zit. Ik ga denk ik inderdaad wel gewoon bij de manege langs en dan kijken hoe het loopt :) .

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Wel of niet weer gaan paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 08:47

Wordt vrienden met de paarden en geniet van hun gezelschap en dan vindt je vast iemand die dat ook leuk vindt

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Wel of niet weer gaan paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 09:01

gewoon lekker bij de maneges gaan kijken en zien welke je het meeste aanspreekt qua paarden, lessen en sfeer.

Je kan ook aanbieden te helpen op de manege als je er een tijdje rijdt, dan leer je veel meer personen kennen en voel je je waarschijnlijk meer verbonden met de manege en mensen daar.

Leg jezelf geen druk op dat je vrienden moet maken maar start af en toe gewoon eens een gesprekje met iemand, wie weet waar het toe kan leiden.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70520
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:12

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Re: Wel of niet weer gaan paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:53

Je hoeft echt geen vrienden te maken hoor. Ik heb een jaar op een school moeten overleven wat ook totaal niet mijn ding was en ik ook geen vrienden kon maken in mijn klas, so be it, lekker rustig. Kan je je lekker concentreren op wat je zelf moet doen, hoef je je niet bezig te houden met anderen. Ik ging ook lessen puur om meer te leren, en vervolgens zei ik iedereen gedag en vertrok ik met ponylief weer naar huis. Ligt er ook een beetje aan hoe je in elkaar zit, maar geloof me, in je eentje meedoen aan dingen is leuker en rustgevender dan je denkt!

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Wel of niet weer gaan paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 18:02

In eerste instantie kom je voor de paarden en niet om vrienden te maken.
Maar ik snap heel erg wat je bedoeld :j heb je een manege op het oog of iets?
Heb je vriendinnen of goede bekenden/ familie die paardrijden of paarden hebben?
Misschien kun je eens mee en kunnen hun je helpen. :j
Wat is de reden dat je minder makkelijk vrienden maakt?
Wellicht hebben wij nog tips... en kunnen we je helpen toch ;)

Troost je, ik doe al jaren mijn verzorg pony's en nu ook eigen paarden grotendeels alleen.
Soms gaat er iemand mee want door de tijd heen leer je genoeg kennen maar ik moet het eigenlijk van mezelf hebben.
Niet Altijd gezellig maar ik haal een groot deel van mijn rust eruit

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 18:08

Lekker weer gaan paardrijden **\O/**
Daar haal je alleen al een stuk energie uit, als dat is wat je leuk vindt om te doen!
Op een manege is altijd wel aanspraak, dan hoef je niet eens echte vriendinnen te krijgen (hoewel die kans natuurlijk echt wel groter is dan wanneer je niets doet, omdat je een gemeenschappelijke passie hebt). Hoe dan ook, als je doet wat je leuk vindt, ben je zelf vaak ook een nóg leuker mens. Veel plezier met rondkijken!