Zadel gekocht en ruitershopleed...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Zadel gekocht en ruitershopleed...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 19:26

Ik heb vandaag eindelijk na veel sparen een 2e hands dressuurzadel (JC) gekocht!!
Ik had al een vzh/sp zadel maar omdat ik binnenkort ga starten wilde ik toch wel errug graag een dressuurzadel.
Dit is 'm!!!!

Afbeelding

Ben heel erg blij dat ie past op m'n paard, was toch een gokje omdat ik de maten van mijn oude zadel niet heb.
Was alleen jammer dat ik een beetje werd afgezeken bij de plaatselijke ruitersportzaak. Ik kwam daar dus met m'n nieuwe 2e hands zadel aan en wilde graag vragen waar ik nog meer op moest letten bij het passen. Werd ik toch een partij afgesnauwd! Dat ik niet zo stom had moeten zijn ergens anders een zadel te kopen en dat het dierenmishandeling was dat ik geen nieuwe Kieffer voor m'n paard kocht. Een 2e hands zadel dat niet bij hen vandaan kwam kon nooit goed passen zei ze... Als ik een nieuwe Kieffer had gekocht waren ze aan huis komen passen maar nu wilde ze er geen uitspraak over doen, ze weigerde naar het zadel (dat ik bij me had) te kijken. Best wel flauw terwijl ik er wel nieuwe benodigdheden (zadelsteun, lederonderhoudspul enz) had gekocht.
Ik was een paar weken eerder al langs geweest bij die ruitersportzaak om te kijken voor een 18 inch 2e hands dressuurzadel. Ze hadden toen alleen 17, 5 inch onbekend merkzadel liggen (vond ik niet lekker zitten, veel te krap) die ze me wilde aansmeren voor E450 euro....
Tja....
Nu heb ik een zadel in veel mooiere staat voor nog minder dan de helft van het geld!!

Ga dus maar niet meer naar die zaak toe!!! Als zij dat service noemen....


Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:28

Inderdaad een beetje kortzichtig aangezien ze dus nog geen blik erop geworpen hebben.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:52

Dat vind ik echt belachelijk zeg.
Eigenlijk is het wel erg onprofessioneel om zo te reageren.

XANTHA

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:52

Gefeliciteerd met je aankoop !
Het is inderdaad niet bepaald klantvriendelijk om je zo af te snauwen.
Ik kan me wel voorstellen dat ze weinig zin hebben om advies te geven over passen ed., van hun uit gezien verdienen ze er niets aan maar ze moeten er wel tijd (= geld) insteken.
Maar ja, nu weten ze zeker dat je daar nooit meer komt...... da's ook niet handig
Als ik de eigenaar van de ruitersportzaak geweest was, dan had ik het toch anders aangepakt.
En dat verhaal over een nieuwe Kieffer moet je maar met een korreltje zout nemen Knipoog
Veel plezier met je zadel !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:53

Kan het wel een beetje snappen.
Je gaat toch ook niet bij de AH een ongesneden brood kopen en dan bij de bakker vragen of ze het even willen snijden Verward

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:58

Ilindra schreef:
Kan het wel een beetje snappen.
Je gaat toch ook niet bij de AH een ongesneden brood kopen en dan bij de bakker vragen of ze het even willen snijden Verward


Daar heb je gelijk in.
Zelf zou ik ook niet meteen bij de ruitersportzaak binnenstappen en "vrijblijvend" pas-advies vragen.

Het zou imo. beter geweest zijn om een tarief af te spreken voor de passervice zodat de koper zich niet schuldig hoeft te voelen en de ruitersportzaak in elk geval de kosten vergoed krijgt.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:58

Nou veel rijplezier ermee! Ik heb ook een nieuwe, het is toch wel even wennen! Ik rijd (spring vooral) nog veel met m'n vzh! Haha!

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:00

En toch, als je echt klantvriendelijk wilt zijn, geef je gewoon een aantal tips voor het passen van een zadel en kijk je er even naar. Dat is goed voor de naam van de winkel en uiteindelijk ook goed voor de omzet.

Eva_vanO
Berichten: 316
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:15

Als je iets anders koopt en je vraagt gelijk advies over iets anders dan lijkt mij dat je dat gewoon even doet. Wat boeit het nou dat het geen Kieffer is? Als je die nou niet lekker vind zitten.

Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 20:15

Ik ging ook niet naar de ruitersportzaak om te passen! Ik wilde alleen advies waarop ik moest letten bij een passend zadel. Vb 3 vingers tussen schoft en boom, als je erop zit min 2 vingers ertussen, niet klepperen aan de achterkant enzo. Had deze dingetjes dan ook al gezegt tegen die mevrouw. Was bang dat ik misschien iets over het hoofd had gezien want ik vind het zadel wel erg netjes liggen (schuurt ook nergens maar heb er nog niet mee gereden, alleen op gezeten), was dat totaal niet gewent want ik had een tijdje terug een wintec gepast en die lag voor geen ene meter.
Ik vind het ook niet kunnen dat ze me een 17,5 inch zadel aan probeerde te smeren ('Kan best wel') terwijl ik toch echt een 18 inch nodig heb omdat ik zegmaar fors gebouwd ben (kont past echt niet in een 17,5 inch tenzij ik half op de boom zit.... aaahhh)....
Ze had me ook advies kunnen geven waar ik nogmeer op zou moeten letten ipv me af te snauwen. Lijkt me dat ze ook het beste met het paard voor heeft toch? En ik koop regelmatig spullen daar, heb al voor vele honderden (misschien wel een paar duizend) euro's besteed sinds ik daar kom dus die paar tips als extra service kunnen geen kwaad lijkt me.
Vorige keer was ik ook al opzoek naar een leuk hoofdstelletje, B merk ofzo gewoon voor erbij als het slecht weer is en ik het zonde vind om met mijn dure hoofdstel te trainen. Toen weigerde ze me ook al advies te geven, 'tja goedkoop merk he, echt waardeloze kwaliteit, je kunt beter een schumacher nemen'. Het lijkt mij dat je als ruitersportzaak voor de volle 100% achter de kwaliteit van je spullen staat, lijkt mij dat je dan geen rotzooi gaat verkopen. Heb toen uiteindelijk maar niks gekocht en bij een andere ruitersportzaak een leuk B-merk hoofdstel gekocht (waar ik nu nogsteeds enorm veel plezier van heb!).'
Het was vandaag overigens ook helemaal leeg in de winkel, alleen zij was aanwezig (zat krant te lezen) dus ze had genoeg tijd om me te helpen, terwijl ze me nu in 2 min de winkel uitwerkte....
Jammer hoor!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:16

Ik vind het ook onbehoorlijk van de winkel om jou zo te woord te staan,
ze hadden je beter van goed advies kunnen voorzien, dan was je met een tevreden gevoel de winkel uitgegaan. wanneer je dan over een paar jaar aan een nieuw zadel toe bent is de kans groot dat je je wel door hun een zadel laat aanmeten.

Ik heb zelf ook een ruitershop waar ik alleen nog maar voor de kleine prutsjes kom, voor mijn echte aankopen ga ik de laatste tijd vaak naar Harmelen is drie kwartier rijden terwijl die andere zaak tegenover mijn werk gevestigd is. Ook omdat ik vind dat ik een paar keer niet echt netjes geholpen ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:20

Zier er toch goed uit? Als het goed ligt moeten ze niet zeuren hoor en waarom zouden JC niet goed genoeg zijn. Al moet ik zeggen dat ik wel erg tevreden ben met mn kieffer. Maar ik zou er niet meer naartoe gaan hoor!!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:45

Ik vind het ook niet kunnen om iemand zo te woord te staan. En al helemaal niet als je toch wat spullen daar hebt gekocht.
Maar in sommige winkels schijnen ze het woord klantvriendelijk niet te kennen....

Het kan gelukkig ook anders heb ik pas gemerkt. Ik kwam bij de zadelmaker met mijn 2e hands gekochte zadel, ook om wat advies te vragen en om eigenlijk een afspraak te maken voor het goed passend maken van het zadel.
Ik kreeg een hele uitleg, adviezen, etc. Hij is ook komen kijken hoe het zadel op mijn paard lag, ik kreeg het advies er eerst eens een tijdje mee te rijden omdat het vrij netjes lag, en dan nog eens te kijken.
Toen ik vroeg wat hij van me kreeg, hoefde ik niets af te rekenen.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Stal_Fiore

Berichten: 9340
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:45

Hmmm beetje jammer van die mensen die je alleen maar iets willen verkopen en geen advies willen geven.

Net zoalsi n kledingzaken: "ja, staat u heel erg goed, de kleur past precies bij uw haar, dit maatje kunt u best hebben"... alleen maar om hun waren te verkopen en echt niet omdat het echt zo is.

Natuurlijk heb je ook wel verkopers die wel eerlijk zijn, maar sommige... zucht.

Nou ik vind je zadel er erg mooi uit zien, het past ook nog... nou een lekker meevallertje dus

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:05

Ik ben bij een 'grote winkel' hier in het Noorden eens niet netjes te woord gestaan en meerdere keren afgesnauwd. En daarom ga ik daar niet meer heen (of het moeten aanbiedingetjes zijn zoals die BR dekjes in feb), maar ga nu naar een kleiner zaakje. Meestal veel goedkoper! Hoe meer ik er kom hoe goedkoper wij de dingen mee kunnen nemen Haha! En ze helpen je persoonlijk heel goed! En zijn vooral eerlijk Haha!

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:01

Ik weet denk ik welke ruitersportzaak je bedoelt. soms in de buurt van de amerongse wetering???
er is er daar 1 die is superaardig. die is toen nog langs geweest om m'n nieuwe Ideal tuig te komen passen en op maat te maken.
hierna liet ik ze komen omdat m'n Kieffer niet goed bleef liggen. begon naar achteren te glijden en te klapperen. ze hebben hem 1 keer opgevult. heeft precies 2 weken goed gelegen. moest het zadel ook veel verder naar voren leggen en met een borsttuig gaan rijden. er kon absoluut geen vulling meer bij en ik moest het zadel zo ver mogelijk naar voren leggen (ze legde hem echt op z'n schouder) , het borsttuig moest hem op die plek houden. paard was nu gewend het zadel steeds naar achteren te duwen met z'n schouder (hij heeft een hele hoge schoft i.c.m. een doorgezakte rug dus zakt automatisch naar achteren) en hij moest maar wennen dat hij daar moest blijven liggen. later begon hij ook weer te klapperen en moest ik maar met een gelpad rijden. ben toen naar Koch in Utrecht gegaan en dat is echt een supervakman OK dan! *LOL* . die heeft m'n zadel toch weer wat aan kunnen passen zodat hij echt een hele tijd goed heeft gelegen. maar hij was ook zo eerlijk om te zeggen dat ik waarschijnlijk met dit paard met elk zadel op een gegeven moment problemen zou krijgen.

Hoe beter ik de mens leer kennen,
hoe meer ik m'n hond waardeer!

Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 22:08

Het is inderdaad in de buurt van de Amerongerwetering.... Laat ik het daar maar op houden.

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:16

mooi zadeltje

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:29

sorry ze konden van mij dat zadel in hun reet schuiven en ik ging wel elders een andere 2e handse kopen. hun zaak is de hemel niet en 'íets' klantvriendelijker had gemogen. Boos!

wat nou als ze dit zadel bij je paard had gekocht Ilindra? Die mensen mogen daar niet over oordelen.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 22:36

Ik had m'n zadel ook ergens anders gekocht (Rotterdam). Denk dat dat het probleem was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:57

Pellie schreef:
wat nou als ze dit zadel bij je paard had gekocht Ilindra? Die mensen mogen daar niet over oordelen.


Daar is geen sprake van, ze heeft het zadel ergens anders gekocht en gaat daar vragen hoe ze kan zien of hij goed ligt.
Koop je een paard incl. zadel en je gaat dan informeren vind ik wat anders, mits je hem daar dan ook laat aanpassen als dit nodig is.

Je gaat toch ook niet bij de Blokker een Tv kopen en bij de Megapool vragen hoe je hem moet aansluiten Verward

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:01

Mooi zadel.

Ik kan me wel voorstellen dat ze niet graag advies willen geven aan een "leek" hoe die zelf kan kijken of zijn nieuwe zadel goed zal passen. Stel dat je "verkeerd" kijkt en het zadel blijkt niet te passen, maar daar kom je pas na lange tijd achter met als gevolg dat je paard rugklachten heeft of structureel in protest komt (met alle gevolgen van dien). Dan zullen hun niet willen dat je naar hun toe gaat met de mededeling dat je op alle punten hebt gelet die zij noemde en dat je nu een paard met rugklachten hebt.

Je vraagt aan een arts toch ook niet hoe je een operatie moet uitvoeren zodat je het zelf even kan doen?

[o]

Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 23:22

Mijn oude zadel had ik wel bij die ruitershop gekocht (2e hands), toen gaven ze me uitgebreid advies (was 3 jaar terug dus ik wist niet alles meer vandaar dat ik t even ging vragen) over hoe het moest liggen maar ze wilden niet komen kijken naar m'n paard want daar was het aankoopbedrag (350 euro voor een merkloos oud kreng met schuimvulling, niet op te vullen, overal genaaid) te laag voor, ook met bijbetaling was dat niet mogelijk. Dus dat verhaaltje van geen advies willen geven want dan zijn we niet aansprakelijk gaat ook niet op. Ik zou ook een zadel bij hen gekocht hebben als ze er een in mijn maat voorradig zouden hebben of er spoedig aan zouden kunnen komen. Ik werd alleen een beetje uitgelachen toen ik zei dat m'n budget rond de 250-300 euro voor een 2e hands (hoeft niet merk maar wel degelijk) zadel lag. Terwijl ik weet dat er op de particuliere markt best aan een leuk zadeltje in die prijscategorie te komen is. Wilde m'n dressuurzadel dan ook wel in die ruitershop kopen omdat ik dacht dat zij er wel verstand van zouden hebben qua pasvorm, maar als ik uitgelachen wordt omdat m'n budget te laag is en ik een ander aanbod krijg ga ik daar natuurlijk voor. En dat gedoe met die 17,5 inch vind ik nou niet bepaald getuigen van veel kennis.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:08

Toevallig heb ik inmiddels ook zo'n ervaring met deze ruitersportzaak. Tijdje terug is ze bij mij geweest voor het zadel van mijn welsh-B merrie en heeft deze perfect op maat gemaakt.
Inmiddels heb ik er een new-forestmerrie bij en belde haar op om te vragen of ze even naar het zadel kon komen kijken. Kon niet, was te ver weg Verward
Laat maar zitten dan, ga ik ook geen discussie over aan en zoek wel een ander. Ze zijn alleen wel een klant kwijt Knipoog

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Colinda20, Dartel, Destinietje, GoogleAdsense, manonnevot, marte_kandia, Meert, Sas75, shaddy82 en 107 bezoekers