Wat kreeg jij met je pony mee?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:02

Bij alle aankopen alleen een halster, behalve bij 1, daar zat een geluks tientje in het paspoort.

Zelf bij verkoop ook alles kaal met enkelt halster en touw verkocht omdat daar de prijs ook naar was of dat we de spullen zelf nog nodig hadden voor de achterblijvende pony.

1 pony wel compleet met alle toebehoren verkocht omdat we toen die spullen zelf ook niet meer nodig waren.

Is dus maar net hoe het uit komt.

Kimalian
Berichten: 123
Geregistreerd: 21-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:02

Een halster _O-

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:04

Een niet passend hoofdstel (blauw nylon dat veel te klein was), een veelzijdigheidszadel dat eigenlijk ook niet goed lag en een dressuurdekje. :') En nee, dit is geen grap.

Westhof

Berichten: 2903
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:06

Zadel (hoewel deze niet helemaal goed lag, maar dit was met een bontje op te lossen voor de eerste periode)
Hoofdstel
Dekjes
Zweetdeken
Staldeken
Halster + touw
Borstels

Was wel allemaal wat verouderd, maar voor de eerste periode was het prima

anouk257

Berichten: 46
Geregistreerd: 20-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:08

Ik kreeg bij een van mijn pony's een zadel, een hoofdstel en een halster en touw. Bij eentje een nieuw halster, touw en een borstel. Bij mijn andere pony heb ik 4 dekens en een hoofdstel gekregen.

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: Wat kreeg jij met je pony mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:12

Ik kreeg haar zonder halster oid, maar wel met mijt :+

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:15

Halster, touw, en in twee gevallen “zegengeld”.

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Wat kreeg jij met je pony mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:17

Een halster wat in der neus gegroeit zat.... Voor vervoer t arme ding maar niet gepest met het eerst omdoen van een nieuw halster.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:22

Wauw, dan ben ik echt verwend...bij mijn paard kreeg ik een halster met touw, hoofdstel met bit, vliegenkap en een poetskoffer met inhoud mee. Zadel heb ik overgekocht van de eigenaar, maar de pad kreeg ik erbij. Alles passend en heel en in goede staat.

Mijn pony (veulen) was voor de slacht en daar kreeg ik een te strak halster bij en een stuk touw. Eerste wat ik heb gedaan is dat halster afgedaan en dat stond gewoon compleet in zn neus... :n
Edit: Pony kreeg ik ook met lange hoeven en luis...

Besje15

Berichten: 310
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Friesland

Re: Wat kreeg jij met je pony mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:24

Halster met touw en een deken en een oud zadel :P

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:26

Ik kreeg bij de aankoop van mijn paard een halster en een touw mee. Toen ik haar jaren later heb verkocht heb ik alles mee gegeven. Zadel, halsters, hoofdstellen, borstels, dekens, bitten, martingaal, longeerlijnen en singels. Ik had geen paarden meer dus ik hoefde het ook niet meer.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:28

Uh.. met z'n paspoort :'). Het halster werd voor vervoer omgewisseld hahaha

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Wat kreeg jij met je pony mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:33

Echt alles haha :+

2 zadels, hoofdstel, meerdere halsters, alle borstels incl kist, 5 dekens, transportbeschermers, beenbescherming, dekjes...

En het leukste: persoonlijk kaartje met een gelukstientje er in, staat nog altijd netjes op mijn kamer :D

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:35

Ow ja...paspoort. Bij paard kreeg ik die inderdaad mee en de rest van de papieren...bij pony zat zelfs dát er niet bij :roll:

Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:36

Bij beide pony’s helemaal niets. Bij het paard een halster

En ja idd, wel overal de papieren :+

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:41

Een halster en touw. En natuurlijk het paspoort gebeuren, ook wel handig. Maar die van mij kocht ik als anderhalf jarige, dus had ook niet bepaald verwacht dat ik meer zou krijgen. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:41

Halster + touw
Poetsspulletjes
Longeerlijn
Voerton inclusief voer

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:44

Pony (toen ruim 1½ jr) 2 halsters en een touw, poetskoffertje en een zomerdeken. En rode bloedwormen.

Pony, zweetdeken (gebruik ik nu 6 jr later nog) met hals, staldeken (paste haar niet), set beenbeschermers (te groot), halster.

En bij beide natuurlijk het paspoort.

Eerste pony verkocht ik met, zadel + toebehoren, hoofdstel, halster + touw

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Wat kreeg jij met je pony mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:49

Onze pony gekocht met halster + halstertouw en zomerdeken. Ook een keer een pony op proef gehad. Kreeg de pony met halster en een paar gevlochten strotouwtjes mee. Heb toch eerst een paar minuten gek staan kijken. Had nog nooit meegemaakt dat een halstertouw te veel geld kost om mee te geven.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:51

Mijn huidig paard helemaal niets. Was toen nog een veulen en had zelf een halstertje gekocht. Chip en paspoort ook allemaal zelf gedaan toen.

Met mijn eerste pony kreeg ik zadel, hoofdstel, dekje, halster en entingsboekje. Toen waren de chip en paspoort nog niet verplicht volgens mij.

Negativity
Berichten: 10
Geregistreerd: 21-11-17

Re: Wat kreeg jij met je pony mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 00:01

Enkel een halster en touw (nylon, maar een die ik erg mooi vind, nu nog gebruik en die voor mij dus veel waarde heeft). Het paard komt namelijk van een trainings/handelsstal, waar de spullen voor alle paarden gebruikt werden.

Eef01
Berichten: 281
Geregistreerd: 20-10-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 00:06

Ik kreeg een halster, halstertouw en touwhalster (vorige eigenaar was veel bezig met NH, en ik ook). Het zadel (dat goed lag) hebben we overgekocht en daar hebben we toen gratis zijn singel, beugelriemen en beugels bij gekregen.

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 00:07

Bij mn eerste pony, zadel (zonder beugels, eigenaar had dure veiligheidsbeugels die ze niet kwijt wou), hoofdstel en twee dekens. Dan weer geen halster (bleef op de stal staan waar ze stond toen ik haar overkocht)

Eerste paard, twee dekens. Halster werd vlak voor transport nog verwisseld voor 1 van ons, dus geen halster :')

Huidige pony als veulen gekocht en daar heb halster + touw bij gekregen omdat ze fokkers hem zo mooi vonden passen/zitten
Laatst bijgewerkt door AnnetteFlame op 22-11-17 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna_98

Berichten: 454
Geregistreerd: 01-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 00:08

Bij mijn pony kreeg ik toen tegen meerprijs al zijn spullen erbij, twee zadels, hoofdstuk, dekjes, dekens, beenbeschermers, halsters, longeerlijn.
Bij verkoop alles er weer bij gedaan, behalve het springzadel, want die hoefde ze niet

iza_things

Berichten: 128
Geregistreerd: 04-06-16
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 00:20

Bij mijn pony /3 heb ik een halster gekregen. Als je een paard koopt zit er standaart een halster bij. Dat hoort zo. Niettemin zou ik wel voor de zekerheid altijd een goed halster meenemen. Je weet nooit zeker wat voor halster je meekrijgt. Kan best een goedkoop ding zijn.

Bij mijn pony heb ik een hele grote zak met dekens gratis meegekregen. Ik was er op moment van de koop erg blij mee, thuis bleek dat ze stonken, niet goed pasten en/of kapot waren. Ik had ze gratis waren, kon ik er natuurlijk niet boos over worden. Maar gaf wel een dubbel gevoel. Uiteindelijk heb ik ze allemaal weggegooid.

Verder heb ik een westernzadel, hoofdstel, tuig (voor de koets), een touwhalster, een touw en een grondwerkstick bij overgenomen. Daar heb ik dus apart voor moeten betalen. Het zadel heb ik na mijn eerste westernles op Spike niet meer gebruikt. Ik had zelf voor de les al mijn twijfels over de grootte van het zadel en mijn instructrice zij gelijk dat het zadel niet goed lag. Zadelmaker erbij laten kopen: zadel was 10 cm te lang aan de achterkant en de boom te smal. Daardoor werden zijn schouders samengedrukt en zijn rug op de verkeerde punten belast.

Het tuig dat ik bij Spike erbij gekocht heb ben ik echt super blij mee. Tuig kopen in de juiste maat is echt een verschrikkelijk gedoe en gigantisch duur. Zelf heb ik niet veel verstand van koetsen, maar de prijs was netjes dus hebben we het gekocht. Een vriendin van mij werd helemaal enthousiast toen ze het tuig zag :') , blijkbaar is het super tuig.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Mocht je de kans krijgen om een zadel erbij te kopen, dan is dit wel aan te raden. Normaalgesproken past het zadel netjes op het paard wanneer de verkoper dit zegt. (Maar het kan dus zijn dat hij/zij geen verstand van zadels heeft ;) )
Laatst bijgewerkt door iza_things op 22-11-17 00:28, in het totaal 2 keer bewerkt