Wat kreeg jij met je pony mee?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:48

Marije_jiplover schreef:
En uiteraard de paspoorten van allebei, zonder dat mag een paard niet eens vervoerd worden.

Vroegah was dat niet zo. Toen ik mijn pony 13 jaar geleden kocht, was ze niet gechipt, niet geënt (althans, daar ben ik maar vanuit gegaan), niet ontwormd (ook maar vanuit gegaan) en al heel lang niet bekapt. In de eerste weken na aankoop was ik dus ook meer kwijt aan DA- en hoefsmidkosten dan aan de aanschaf van de pony :')

Mijn paard kocht ik 7 jaar geleden (toen chips en paspoorten al verplicht waren), maar ik heb hem uit de VS laten komen. Daar chippen en enten ze niet / nauwelijks, dus ook dat paard moest in de eerste week na aankomst bij mij nog gechipt en geënt worden.

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Wat kreeg jij met je pony mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:06

Ik kreeg uiteraard het paspoort,

Daarnaast haar halster+touw en de deken die ze op had. Ik kocht haar in de winter en de fokker vertelde me dat ik de deken kreeg als gratis service. (Plus dat hij zelf het paard naar mijn stal toe heeft getrailerd, top service!)

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:11

Mijn eerste paard kocht ik op de stal waar ik al kwam voor andermans paarden. Dat meisje stopte compleet dus kreeg alles erbij incl de kast waar het inzat.

Met mijn huidige paard kreeg ik een halster, touw, hoofdstel met bit en een staldeken mee. Deze had ik 3 weken op proef vandaar het hoofdstel en de deken. En hij werd netjes gebracht :).

shaddy82

Berichten: 1845
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Re: Wat kreeg jij met je pony mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:18

Bij pony 1, 18 jaar geleden: helemaal niets (was gratis, papierloos shethengstje)
Bij pony 2, 4 jaar geleden: paspoort, oud halster + touwtje, zweetdeken en halve zak muesli

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wat kreeg jij met je pony mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:11

Bij mijn paard kreeg ik de complete kast inhoud erbij (was ruim een jaar mijn bijrijdpaard) 2 zadels, 2 hoofdstellen, dekens, verzorgspullen, longeerspullen enz....

Hutcherson

Berichten: 7347
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:24

Niks. Zijn paspoort. En ik kreeg 2,20€ voor geluk. Die moest ik van de verkoper bij het paard houden.
Dat is een oud gebruik en de 2,20€ zit nogsteeds in mijn borstzak van mn paarden jas.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wat kreeg jij met je pony mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:25

Met mijn paard kreeg ik er gratis veel ellende mee

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:28

Behalve zijn papieren, niets. Had zelf halster en touw bij dus.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:29

Ik krijg bij mijn paard al zijn dekens mee, poetspullen, beenbescherming, halster
Eigenlijk alles behalve het zadel, hoofdstel en trailer :)

Heel erg geluk mee gehad! :D

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Wat kreeg jij met je pony mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 21:04

2 jaar geleden bij mijn pony ‘kreeg’ ik zadel/hoofdstel/ 3 dekens/halster en halstertouw en het paard werd netjes naar zijn nieuwe stal gebracht.
Mijn huidige paard (half jaar geleden gekocht) zat niks bij, alleen een paspoort, ze stond al op mijn huidige stal om verkocht (verhandelt) te worden.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 21:07

tita schreef:
Met mijn paard kreeg ik er gratis veel ellende mee

:')