[VOLG] Mijn eerste westernpaard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 08:49

Het was idd flink koud maar wel prachtig met die mist en zo licht aangevroren!

Fijn dat de wond goed geneest :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-17 11:21

Wow, die wond gaat echt keihard nu!

Foto van vandaag
Spoiler:
Afbeelding


Ik weet dat de staleigenaresse hem liever nog een tijdje open ziet. Hoe kijken jullie daar tegenaan?

live a life you will remember

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:21

Ik zou - zonder verhoging/koorts/opgezetheid o.i.d. - het lekker dicht laten. Het lichaam kan heel goed voor zichzelf zorgen! :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-17 13:56

Spoiler:
Afbeelding

De wond geneest heel snel nu. Ik ga er niks mee doen, lekker laten helen. De eerdere zwelling in de koker is ook helemaal weg.
@freetorun Je hebt helemaal gelijk, dat is ook wat mijn gevoel aangeeft.


Afbeelding
Afbeelding

Ze waren bezig met schietoefeningen bij de militaire basis. Pancho was wat meer wakker, maar niet angstig. Heerlijke wandeling gemaakt en weer een stukje verder. Moeders heeft ook kennis gemaakt en heeft een paar plaatjes geschoten <3

live a life you will remember

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 16:32

heel leuk en mooi paard. daar ga je nog veel plezier mee hebben.
maar laat je hem altijd de deken op met wandelen? lijkt me niet fijn i.v.m. schuren.

EmptyWords

Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 16:39

dingogirl schreef:
heel leuk en mooi paard. daar ga je nog veel plezier mee hebben.
maar laat je hem altijd de deken op met wandelen? lijkt me niet fijn i.v.m. schuren.

in de wei wandelen ze ook met deken. is bijna t zelfde

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-17 17:10

Thnx dingogirl! Ja, ik laat hem inderdaad met deken wandelen in deze kou. We wandelen zo low-level dat hij niet voldoende kan opwarmen en het dus echt te koud gaat krijgen zonder deken. Vanaf aanstaande week gaan we het longeren oppakken :)

live a life you will remember

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:23

TS, wat ik weleens doe als ik een handpaard meeneem, is een fleece dekentje op. Vorige winter waren de paden echt hard en konden we alleen stappen. Dan deed ik over mn rijpaard een deken over zijn kont ( en mijn benen :) ) en mn handpaard een hele fleece. Voor mn gevoel is het wel lekker als ze even niks op hebben of een fleece ipc hun 24/7 deken. Natuurlijk doen ze daar ook van alles mee in de wei/paddock, maar paarden zijn soms zooooooo eigenwijs :p

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-17 17:37

Haha, dank je wel voor de tip!

Ik was zelf ook al van plan om na het longeren nog even te wandelen met een fleecedeken. Dat is vanaf donderdag dus de planning: rustig opbouwen aan de longe, grondwerk en nog steeds lekker veel wandelen.

live a life you will remember

Marilu
Berichten: 1237
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 19:56

Echt wel prettig voor jou, dat hij zo cool en kalm blijft op wandeling ! Als hij zelfs niet schrikt van schietoefeningen, dan heb je er wel echt een 'bom(kogel)proof' paard aan ! +:)+

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-17 22:31

Haha inderdaad, letterlijk :+

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 20:03

Afbeelding

Klein overzichtje van de afgelopen maand <3 Zijn laatste nacht op de wei.. morgen weer naar stal!
De wond ziet er super uit. Niet heet of gezwollen en mooi dicht inmiddels. Geeft mij wel een veilig gevoel en fijn dat de wond niet meer open is op stal. Ik ben heel benieuwd hoe Pancho de trailer morgen gaat ervaren, vorige keer was een struggle. Ik gok dat hij de wei niet wilt verlaten _O- Maar: je krijgt wat je verwacht, dus probeer ik vooral neutraal en rustig te blijven. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in om samen "echt" aan de slag te gaan! Het wandelen samen was een heerlijke, en naar mijn gevoel ook goede, start. Ik zal morgen weer een update plaatsen.

Spoiler:
Afbeelding

live a life you will remember

Marilu
Berichten: 1237
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:10

Pancho is met zijn gat in de boter gevallen, denk ik (ik weet niet of deze uitdrukking in Nederland gebruikt wordt ... zo neen : hij is op een super plek terechtgekomen !).
Succes morgen met het vervoer !

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 21:20

Super lief Marilu, dank je wel!

live a life you will remember

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:11

Je fototoestel heeft het zwaar :) Ik bedenk me nu dat jij in 1 maand meer foto's hebt, dan ik misschien van mn ( huidige ) paarden in 20jr ben ik bang.........

Succes morgen.

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:14

Echt heerlijk om mee te lezen dit, ik herleef weer helemaal de kriebels en het gevoel van het kopen van een eerste paard! <3

De natuur heeft geen haast en toch komt alles voor elkaar!

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 08:53

Oeps superpony :') ik wijt het aan de nieuwigheid haha.

@Bliksem, leuk! Ik geniet ook echt van het plaatsen van de updates. Kan mij heel goed voorstellen dat het iets later ook super interessant gaat zijn.

live a life you will remember

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:07

Ik vind het ook heerlijk jullie te volgen. Nog geen 9 maanden geleden stond ik nog in jouw schoenen! :)

En leuk toch al die foto's! Is voor later ook zoo leuk om terug te zien :D

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:20

Hij is wel echt heel erg knap zeg, wauw! <3 Jullie passen echt goed bij elkaar :D

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 14:59

Thnx Emita! Dat is altijd leuk om te horen haha, we doen ons best.
@freetorun Super leuk, heb jij ook een topic over jouw 9 maanden proces?

Afbeelding
Haha, een niet zo charmante foto vandaag :+ maar lekker op stal! (Deken af vanwege poetsbeurt)
De trailer was niet heel leuk, het kostte wat overredingskracht. Uiteindelijk liep meneer er makkelijk in toen het tussenschot wat wijder gezet was _O- Hij heeft het dus niet zo op smalle ingangen.
Hij leek de stal even heerlijk te vinden. Het welkomscommitee hinnikte hem vrolijk toe vanuit de weitjes. Even alles bekijken en snuffelen en daarna longeren. Dat ging echt wel aardig voor onze eerste keer!
Ik moet heel goed opletten dat ik de juiste signalen geef, want hij reageert heel makkelijk op een pas te ver ("dat is toch stil staan?") Of veeel te hard gaan bij een zachte aanwijzing ("je beweegt dat ding, zweep, toch?"). Heel leerzaam voor mij. Goed afgesloten en samen (aan de hand natuurlijk) een rondje uitgestapt door het bos.
En we hebben even lekker kunnen kroelen en poetsen <3 hij glimt al aardig van zichzelf, maar wel heerlijk om zo even bezig te zijn.
Lekkere dag vandaag dus. Morgen een dagje vrij buiten (Ik de hele dag naar de studie) en zaterdag weer lekker longeren. Ik heb er zin in!

live a life you will remember

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:10

Lekker hè zo'n tut dagje! En wat fijn dat hij zo sterk reageert, daar kan je zelf veel van leren! :) Staat hij nu heel de dag op stal? Of blijft hij wel buiten komen?

Ik heb ook een volgtopic, maar die begon 2 maanden na aankoop. Dus van de afgelo[pen 7 maanden haha :D . Deze vind je hier: https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1920347

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 15:59

Hij staat lekker buiten, s'morgens na ontbijt gaat hij in de (grote) paddock met een klein groepje, dan lunchpauze binnen op stal en smiddags de wei op in groepsverband en dan savonds uur of 8 naar binnen. Hij kon alleen niet 24/7 buiten staan hier, vandaar de weide wat verderop. Héérlijk zo'n tutdagje <3
Ik ga je topic eens doorsnuffelen, leuk!

live a life you will remember

Marilu
Berichten: 1237
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:16

Gaat het goed, het met de andere paarden samen staan ?
Blinken doet ie mooi, zeg !
Het is echt wel een paard dat netjes opgevoed is ! Ook het longeren heeft hij blijkbaar perfect onder de knie +:)+

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-17 18:46

Hij staat met een paar andere Andalusier ruinen buiten (nu ook even in de wei tot ze goed gewend zijn aan elkaar, dan grotere groep) en dat lijkt goed te gaan. Hij wordt wel even flink op zijn plek gezet. Aan zijn deken te zien vindt hij de paddock wel erg leuk :')
Vandaag toch na de studie nog lekker gewandeld in de sneeuw en even gelongeerd. Ging lekker!

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-17 15:13

Afbeelding

<3 in love!
Longeren ging erg goed vandaag. De paarden in de wei waren erg blij met de sneeuw, dus wel wat spanning. Lekker samen uitgestapt door de sneeuw. Het was wel errúg spannend op de weg met mijn twingootje. Als het morgen nog zo is, heeft Pancho een dagje vrij.

Afbeelding
Plaatje in het hinnik-moment :')

Toch een foto van de wond naar de DA gestuurd, omdat het licht gezwollen leek vandaag. DA antwoordde direct dat het er prima uit ziet en dat ik even moet blijven voelen of het heet wordt en temperaturen, maar dat hij niks geks verwacht. Als ik het niet vertrouw, nodig ik hem sowieso uit.

live a life you will remember


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mark0919, Pellelilly, rien10, Vagabondo en 42 bezoekers