[VOLG] Mijn eerste westernpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-18 18:49

*\o/*
Ik begrijp precies wat je bedoeld superpony en dat is ook de manier waarop ik te werk probeer te gaan. Enge dingen worden door mij genegeerd en ik probeer vóór de spanning oploopt zijn aandacht weer bij mij te richten door een nieuwe hulp of oefening in te zetten.
Ik weet wel zeker dat Pancho in ieder geval intelligent is!

Woensdag komt de tandarts voor een check-up. Die week erna dus de zadelmaker (voor het dressuurzadel, ik wil over een maand of twee een kwalitatief en goed passend westernzadel aanschaffen). Dan hebben we alles (dierenarts, besluit voor ijzers, osteopaat en zadelmakers) wel een beetje gehad voor dit jaar haha :') .

live a life you will remember


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 01:25

Het is pas Februari, hahahahaha

Ik denk ook dat ze heel pienter zijn.

Lijkt me gaaf om dan foto's te zien van jullie samen rijdend in western uitvoering.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 01:27

Ik lees al een poosje stil mee, ik vind het een gaaf paard, en je zit ook niet ver bij mij vandaan. Dus mocht het eens mooi weer zijn en je hebt zin in een shootje dan kan je mij altijd aan de mouw trekken.

“Kruipt weer weg onder de steen”

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-18 19:40

Hi Mossel, welkom van onder je steen :wave: Wanneer het lekker weer wordt wil ik zeker een shoot doen, misschien wel 2 haha. Elk seizoen verandert het zo mooi hier in de omgeving!

En superpony, uiteraard! Lijkt mij ook heel gaaf. Een mooie foto op mijn zadelkast lijkt me een goed streven.

Vandaag onder het zadel een bommetje :=
Gisteren hebben we lekker gespeeld in de bak en wat grondwerk gedaan. Dat gaat echt boven verwachting en vind ik zo leuk om te doen samen.
Vandaag was er iemand met de lange lijnen met een shetlander bezig.. Dat gaf veel spanning. Hij wist niet meer zo goed wat hij ermee aan moest wat resulteerde in een paar rodeo moves. Even streng geweest en vóóruit en daarna echt wat lekkere stukjes ontspanning kunnen bereiken. Die stukjes gaan we natuurlijk elke keer proberen te vergroten en zo een fijne training voor elkaar te krijgen. Ik hoop dat de longeerruimte ook wat verbeterd nu het niet meer bevroren is, zodat ik die training ook kan oppakken.

live a life you will remember

Daihyo

Berichten: 88036
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:43

Ik kom ook graag een keer shooten :D

Fijn dat het zo goed gaat! Klinkt als de gouden match :j
Behalve vandaag dan. Maar dat is normaal. Paar stappen terug, om weer vooruit te kunnen.

Karel komt trouwens 3 maart weer. Als je nog wilt lessen, laat maar weten.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:48

Zeker een mooie omgeving! Mijn oma woonde in dieren en ik heb mijn eerste 2 levensjaren in laag soeren gewoond. Geef maar een keer een gil!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 00:46

Hahaha, paarden kunnen echt maf reageren op een shetlander. Wij hebben een shet en ik heb al zoveel paarden zien kijken of ze een buitenaards wezen zien, hahahaha

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-18 15:54

Afbeelding
Hij had wat flinke haken en een lichte golfbeweging in de kiezen, dus het was nodig. Hoe dan ook niet leuk om te zien wat het met je paard doet :\
Gelukkig na een uurtje weer een wakkere man!

live a life you will remember

Marilu
Berichten: 1243
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 11:37

Laat hij zijn tanden niet doen zonder verdoving ? Of gebruikt jouw tandarts sowieso bij elke paard verdoving ? Het is inderdaad zielig hoe ze er dan bij staan, als ze verdoofd geweest zijn. Maar als het nodig is, moet het maar even ;(

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 12:15

Marilu schreef:
Laat hij zijn tanden niet doen zonder verdoving ? Of gebruikt jouw tandarts sowieso bij elke paard verdoving ? Het is inderdaad zielig hoe ze er dan bij staan, als ze verdoofd geweest zijn. Maar als het nodig is, moet het maar even ;(

Zonder verdoving kunnen ze de achterste kiezen niet doen dus naar mijn idee is het beter van wel.

Ik vind het juist hilarisch die suffe paarden :')

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-18 17:47

Tandarts is tevens DA, doet het niet zonder verdoving en was ook wel nodig := Hij gaf zich wel vrij snel over aan het roesje gelukkig en binnen een uurtje weer fit en happy.
Ik zelf niet echt, heb de griep te pakken :')

live a life you will remember

Marilu
Berichten: 1243
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 19:04

Onze paardentandarts is geen dierenarts en mag dus niet verdoven. Gelukkig lukt een gewoon 'onderhoud' wel gemakkelijk zonder verdoving hier ... Ons kleinste haar wolfstandjes zijn wel door de dierenarts getrokken en dit - gelukkig, want was niet simpel - onder verdoving. De wolfstandjes van haar moeder zijn jaren terug wel zónder verdoving getrokken door de tandarts en dat is toen wonderwel als vanzelf gegaan.
Een goed herstel voor jou, bOhemian ! Niet prettig om je dan ziek naar je paardje te moeten slepen, neem ik aan :(:)

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-18 19:40

Nee, verschrikkelijk haha. Maar ik moet zeggen dat de buitenlucht wel goed doet altijd. Hoewel ik daarna weer instort op de bank :') En ik voel me dan schuldig dat ik Pancho geen volwaardige training aan kan bieden, dat wilt mijn lichaam echt niet. Dus deze dagen alleen een beetje de stal doen, knuffelen en kort wandelen. Hoop dat ik mij morgenochtend beter voel!

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 12:39

Ik had vandaag weer eens les. Niet een heel goede combi met griep en een fris paard :+ Hij was vrij stijf dus lekker doorgedraafd. Meneer nam elk excuus om onder buiging uit te komen aan, dus we hebben vooral brandjes geblust haha. Uiteindelijk wel wat meer ontspanning en rustig geëindigd. Ik hoop echt dat het weer wat zachter gaat worden, zodat we een lekkere buitenrit kunnen maken.
Pancho is de bak dus niet gewend, en in combinatie met frisheid en nieuwe dingen aanleren is het nogal een uitdaging _O- Hoe dan ook, we proberen de "lekkere" en ontspannen stukjes steeds verder uit te breiden, hoewel mijn ziekzijn (5 dagen niet gereden) ook niet mee heeft geholpen. Morgen het Engelse zadel na laten kijken. Hopelijk in maart een afspraak voor het westernzadel!

live a life you will remember

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:46

Kan je nu niet buiten rijden dan? Ik doe niet anders, heerlijk <3
Komt vast helemaal goed met rijden in de bak, het is een proces :j

Ben benieuwd naar je bevindingen in het zoeken naar een westernzadel, ik heb de "makkelijke" manier gepakt en een Bob Mashall gekocht (inmiddels 1 voor elk paard :o) en dat bevalt prima. Maar ben benieuwd wat een zadelmaker van de rug van een PRE vind, uiteindelijk wil ik misschien toch ook weer een boomzadel ooit.

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:49

Ach als stille meelezer laat ik ook maar wat plaatsen haha! :)) Ik vind hem zo knap en ben ook heel benieuwd als jullie western set compleet is.

Ik heb op dit moment een freemax, die had ik op mijn paint liggen. Moet even kijken als Omega in NL is hoe of wat kwa zadel. Ik heb ook een tijdje een BM gehad, alleen dat was een oud model en ik vond hem niet zo stevig... Kon hem bijna dubbel vouwen zeg maar, voor na het rijden (als die wat warmer was lol). Kan jij dat Azmay? Of is jouwe echt wel steviger?

Punky - Suave Chexibit Punk ♥

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:53

xLianneZorro schreef:
Ach als stille meelezer laat ik ook maar wat plaatsen haha! :)) Ik vind hem zo knap en ben ook heel benieuwd als jullie western set compleet is.

Ik heb op dit moment een freemax, die had ik op mijn paint liggen. Moet even kijken als Omega in NL is hoe of wat kwa zadel. Ik heb ook een tijdje een BM gehad, alleen dat was een oud model en ik vond hem niet zo stevig... Kon hem bijna dubbel vouwen zeg maar, voor na het rijden (als die wat warmer was lol). Kan jij dat Azmay? Of is jouwe echt wel steviger?

Die van mij is net zo stevig als de Freemax zeg maar, kan hem een beetje buigen maar dubbel vouwen is echt niet de bedoeling :+
Freemax was ook heel fijn maar de zit deed mijn heupen pijn als ik wat langer reed helaas.

Mijn western PRE met BM, heb de Freemax op mijn andere PRE gehad :')
https://boktimg.nl/img/m/yi5BC1.jpg

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 13:28

Het eerste stuk bos is heeft hier flink te lijden gehad, waardoor het nu dus bevroren kuilen zijn. Ik kan wel omrijden, maar dan ben ik gerust 30 min aan het stappen voor ik een goed drafpad tegenkom en Pancho heeft niet zo'n zin in stapritjes onder het zadel. Lees: dribbelen en wegschieten :') Hij wilt gewoon lekker warm worden. Dat durf ik niet aan op de slechte stukken nu. Wandelen gaat wel prima, met deken. Hopelijk van de week weer een keer, anders eerst even opwarmen in de bak. Voer gaat nu naar een kwartje per beurt (dus 0.5 totaal), vitaminebrok bijvoeren en wat meer ruwvoer per voerbeurt.

Hee Lianne :wave: Wat duurt eind februari nog lang dan he haha.

Boomloos is voor mij ook zeker een optie als niks perfect gaat liggen. Ik gok zomaar dat het nogal een moeilijke wordt met zn korte rug en brede schouders := .
Edit: zie nu pas je foto Azmay <3 wat een knapperd heb je. Staat geweldig!

live a life you will remember

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:12

Diva voelt de eerste 10 minuten als een bommetje maar laat zich (bitloos) toch goed onder controle houden. Blijf me verbazen over hoe braaf die beesten zijn.
Heb hier bijna alleen asfalt om op te rijden dus doe niet anders dan stapritjes, maar dat heeft ook wel wat.
Balen dat jij met een maanlandschap te doen hebt nu, daar kan je weinig mee inderdaad.
Minder brok en meer ruwvoer klinkt goed, hier heb ik niet eens gewone brok staan ;)

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 15:50

Edit: dubbel bericht
Laatst bijgewerkt door b0hemian op 19-02-18 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 15:51

Die controle blijf ik gelukkig ook wel houden, het lijkt vaak ook veel meer dan het is of hoe het voelt. Ik vind het zelf wel fijn om af en toe ook flink voorwaarts op te lossen ipv steeds op de rem te trappen en dat lukt hier nu even niet. Ik heb goede hoop voor volgende week haha.
Maanlandschap :') Dat is een goede beschrijving!

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-18 23:41


:') Is het een Spanjaard? Een Arabier? Een hert? Of toch een woeste hengst?

Ik dacht eens wat bewegend beeld te maken en vond Pancho's eerste losgooi avontuur in de binnenbak een uitgelezen kans. Don't worry: hij kan ook normaal galopperen :')
En sorry voor mijn irritante geklik haha.

Zadel ligt toch niet lekker (wat nou op hem aangepast >;)?) En vergt een nieuwe aankoop *arme spaarcentjes* maar wel een hele fijne. Door zijn korte rug wordt het waarschijnlijk ook wel heel lastig een goed (en kwalitatief goed) westernzadel te vinden. Wat hebben jullie op de PRE's / paarden met een kortere rug liggen?

live a life you will remember

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:46

Hahaha dat galopje :+ !!! Geniaal... Geen idee hoe je het moet noemen haha. Was die lekker fris?! :D

Punky - Suave Chexibit Punk ♥

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 00:08

haha wat een lekker ding, mijn paard kan precies zo galopperen. net een hertje.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 02:02

Nooit geweten dat een PRE komt uit kruising arabier*hert hahahahahaha


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, joyce83, pretty, Rubio, xRivaldo en 85 bezoekers