[VOLG] Mijn eerste westernpaard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
EmptyWords

Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:35

ik woon aan hetzelfde bos als jij, alleen een ander stuk.

tijdens de dazentijd heeft mijn paard in de weide ook een deken op. Met rijden een rij vliegendeken. Afgelopen weekend nog niet nodig gehad trouwens.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:56

Durf ook niks te zeggen over dekens. De quarters hebben een rare pasvorm
Bij mij paste een gewone vliegen rijdeken niet, dus terug gestuurd. Even een tip dat je dus netjes bent als je gaat passen

Ik wil nog tassels maken voor aan de singel. Heb nog genoeg staart.

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 16:22

Mijn broertje kwam vandaag op visite en gaat binnenkort starten met een opleiding fotografie. Ik vond het dus wel een goed plan om hem eens te laten oefenen op Pancho :):)
Ik heb de foto's nog niet, maar heb stiekem foto's van een aantal foto's gemaakt die ik met jullie wil delen, want ik ben er zooo blij mee! Kan niet wachten op de "echte"! Mijn excuses voor de slechte kwaliteit dus.
Pancho heeft trouwens echt nog een veel te dikke buik, maar er zit gelukkig al vooruitgang in. Verder vandaag lekker gewassen (stofmonster) en niet teveel gedaan. Het was hier erg wwarm!

Sneakpeak <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En tot nu mijn absolute favoriet <3
Afbeelding

live a life you will remember

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 16:32

Ik vind die laatste echt prachtig! (ervan uitgaande dat het touwtje nog weg geshopt wordt ;-))

~Turbohoof Solutions ~

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 18:18

ClauH schreef:
Ik vind die laatste echt prachtig! (ervan uitgaande dat het touwtje nog weg geshopt wordt ;-))


Haha ja dat touwtje :') Die zou ik wel weg willen haha. Helaas is mijn broertje nog niet zover, misschien kan ik het door iemand anders laten doen. Vind deze foto ook erg mooi, dank je!

live a life you will remember

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:36

Ik wil het wel doen :)

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-18 17:02

Granoek schreef:
Ik wil het wel doen :)

Wat lief Granoek! Ik had ook een pb ontvangen van een medebokker die het eventueel ook wil doen, maar ik hou het in gedachten! Eerst maar eens de foto's afwachten :):) ongeduld..

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-18 10:59

Afbeelding

Jeeheeejj ik heb ze binnen!
Snel op mijn telefoon geopend om met jullie te kunnen delen <3
Ik ben verliefffd

live a life you will remember

Marilu
Berichten: 1237
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:01

Mooie foto met jullie beider derrière ;) Jullie lichaamstaal toont dat jullie duidelijk blij zijn met mekaar.


freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 07:58

Gaaf!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-18 16:56

Update juni

Het is weer een tijdje geleden..
Ik heb de meest geweldige week achter de rug.
Een vriendinnetje uit het westen van het land kwam met haar Spanjaard op bezoek en is hier een kleine week blijven logeren.
Vanaf het begin waren Pancho en haar ruin dikke maatjes. Net of ze elkaar in het Spaans aanspraken "Hablas Español?" "Si" Amigo!". Naar elkaar roepen en niet bij elkaar weg te krijgen. Wel heel jammer dat ze dan weer afscheid moeten nemen, maar we plannen snel een vervolg-meeting.

Afbeelding

De afgelopen week dus vooral heel veel bos gezien. Mooie ritten gemaakt, heel veel gestapt, een paar mooie galopstukken gepakt en tussendoor was er tijd voor wat grazen. Wij hebben echt alle vier genoten. Heerlijk om die boeven samen te hebben, wat konden ze elkaar heet maken :'). Uiteindelijk omgedoopt tot Kluns en Clown. Wat zijn we eigenlijk bevoorrecht om dit te mogen doen!

Pancho had donderdag wat last van spierpijn en liep niet 100%. Ik gelijk in paniek, want dacht de drama al weer te herkennen. Gelukkig liep hij, na een dagje rust, vrijdag weer loepzuiver en is de kliniekafspraak weer afgezegd :o Ze zien me al aankomen met een zuiver paard.
Dinsdag komt wel een meester-hoefsmid vanuit de kliniek om hem te beoordelen en even goed op zijn voeten te zetten.

Afbeelding

Als klap op de vuurpijl is Kitty langs geweest om éíndelijk dat westernzadel aan te meten. Viel hartstikke mee, want Pancho paste de freemax short perfect! (Op de foto het nieuwe zadel, die is nog iets stijf).
We hebben er ook een heel mooie sidepull bij genomen (zie foto linksonder in de collage). Aankomende week komt alles als het goed is al binnen! *\o/* Ik kan niet wachten om kilometers te gaan maken met de mooie set!

Morgen heeft Pancho lekker een dagje vrij om bij te komen van deze drukke week, net als ik trouwens :+

live a life you will remember

Marilu
Berichten: 1237
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 12:37

Klinkt zalig zo'n uitstapjes !
En dan eindelijk het westernzadel ! Jihaaa !

_LiliM_
Berichten: 274
Geregistreerd: 18-08-10

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:27

@b0hemian, mag ik vragen waarom je voor een freemax gekozen hebt? Hoe voelt het zadel en is het goede kwaliteit? Ik rij momenteel met een Billy cook aangemeten bij Eurohorse. Heb altijd het idee dat ze de prijzen van westernzadels gewoon omhoog gooien omdat er bijna geen concurrentie is dus ik voel mij altijd een beetje opgelicht...

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:34

Netjes hoor! Freemax lijkt me ook een fijn zadel, maar heb geen nieuw zadel nodig :(

_LiliM_ schreef:
@b0hemian, mag ik vragen waarom je voor een freemax gekozen hebt? Hoe voelt het zadel en is het goede kwaliteit? Ik rij momenteel met een Billy cook aangemeten bij Eurohorse. Heb altijd het idee dat ze de prijzen van westernzadels gewoon omhoog gooien omdat er bijna geen concurrentie is dus ik voel mij altijd een beetje opgelicht...


Voel je je opgelicht met een BC? In tegenstelling tot wat? Dressuurzadels of de zadelmarkt, divoza etc zadels?

Westernzadels zijn echt wel hun geld waard als je ene goede koopt. Als je alleen al weet wat het leer kost....
25jr geleden was er veel import en had je nog niet zoveel keus, maar inmiddels valt het reuze mee. Daarnaast gaat een goed westernzadel gewoon erg lang mee. Mijn oude, handgemaakte zadel zal echt wel boven de 30jr zijn nu.
En de Bob's zijn hun geld nog waard als ze bijv 20jr en ouder zijn.

Bohemian, hopelijk kom je eruit met de hoeven. Anders toch eens ene goede bekapper laten komen.

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 18:29

_LiliM_ schreef:
@b0hemian, mag ik vragen waarom je voor een freemax gekozen hebt? Hoe voelt het zadel en is het goede kwaliteit? Ik rij momenteel met een Billy cook aangemeten bij Eurohorse. Heb altijd het idee dat ze de prijzen van westernzadels gewoon omhoog gooien omdat er bijna geen concurrentie is dus ik voel mij altijd een beetje opgelicht...


Pancho heeft een moeilijke rug (vooral heel kort, hoge schoft en flinke schouderpartij), dus werd er eerder door een zadelpasser aangegeven dat boomloos dan waarschijnlijk de beste optie is. Daarnaast ook een licht zadel in vergelijking met de boomzadels en uiteraard wat gunstiger in de prijs :+ Desondanks gewoon helemaal van leer en mooi afgewerkt. De reacties zijn over het algemeen zeer positief en ze staan zelden tweedehands online.
Ik vind hem zelf erg fijn zitten! Ook Pancho liep er lekker ruim onder. Wel weer even wennen na het dikke-wrongen-diepe-zit-dressuurzadel, waar ik de afgelopen periode weer op gereden heb. :')

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-18 13:37

Afbeelding

We zijn druk bezig het nieuwe zadel in te rijden (oh help, nooit geweten dat dat zo'n crime kon zijn :'))
Maar met boots en seatsaver is het goed te doen!
Pancho heeft niet zo'n last van de hitte merk ik. Zelfs in de wei staat hij regelmatig volop in de zon, terwijl alle andere paarden de schaduw verkiezen. Spanjaard _O- Hij heeft het sneller koud.

Laatste weken waren nogal spannend. Ik ben afgestudeerd en heb een baan gevonden *\o/* Gelukkig heb ik de luxe straks nog genoeg tijd te hebben voor Pancho.

live a life you will remember

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 23:46

Gefeliciteerd! Dat zal een opluchting zijn. Dan weet je ook waar je aan toe bent qua tijd enzo.

Staat hem erg goed zo. Lekker veel rijden is het enige dat helpt bij inrijden :)

Wij hebben een merrie uit Texas. Woont al meer dan 20jr hier, maar ook zo een zonaanbidster. Toen ze nog in pension stonden hadden we een bomenrij bij de paddocks, maar die gaven overdag net weinig schaduw. Dus ik vraag stal om ze rond 11 binnen te zetten en deden wij ze rond 17uur weer buiten en dan hele nacht.
Zegt stal eigenaar tegen mij; is het wel nodig? Dus ik er zelf heen. Was er net een strook schaduw en stond madam vol in de zon.
Nu zoekt ze af en toe wel de grote boom op, ook voor het windje denk ik, maar ze ligt erg graag te bakken.
Het hele jaar rond zoekt ze het plekje waar zon is om in te liggen. Gelukkig heeft ze gee last van kou. ZE is nu 25 en heeft deze winter voor het eerst zonder dekens gestaan en ging super. Wel bijgevoerd met bietenpulp en wiesencobs.

Als hij wat moppert in de regen of kou moet je gewoon een keer het weerbericht uit Spanje voorlezen als het daar een keer slecht is :p

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 07:36

Veel rijden en goed invetten in het begin :j
Het wordt vanzelf soepel :D
Staat hem goed! Fijn dat het zo goed past!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 07:54

superpony schreef:
Als hij wat moppert in de regen of kou moet je gewoon een keer het weerbericht uit Spanje voorlezen als het daar een keer slecht is :p


Hahaha, die is goed _O-
Dank je wel ook. Ik vind het wel heel leuk om zo te ontdekken waar Pancho van houdt en wat hij minder vindt. Het is nog steeds een jaar van "eerste" keren voor ons natuurlijk!

Dank je Amanda. Tijdens de proefritten dacht ik Jaa! dit wordt hem. De eerste keer zelf naar buiten moest ik echt opnieuw mijn balans vinden :') Maar gisteren heb ik een heerlijke rit gemaakt en ben ik weer overtuigd. Ik ben ook echt fan van de Kifrapad!

live a life you will remember

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 08:00

Ik moest ook echt wennen toen ik het zadel net had. Mijn benen gingen alle kanten op :+
Maar went snel en ik wil niet anders meer :D
Welke Kifrapad heb je?

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 08:25

Amanda schreef:
Ik moest ook echt wennen toen ik het zadel net had. Mijn benen gingen alle kanten op :+
Maar went snel en ik wil niet anders meer :D
Welke Kifrapad heb je?


Ja, net alsof je even opnieuw moet leren zitten ofzo :') Maar gelukkig ging het met boots al een heel stuk beter dan met dressuurlaarzen. En de seatsaver helpt ook een stuk! Ik heb een "gewone" bruine met verwisselbare inlages. Ik hoop dat ze ooit een mooie groene gaat maken haha.

live a life you will remember

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 08:34

Oh die heb ik gezien. Mooie pad :j
En handig met die inlages inderdaad.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 14:26

Afbeelding

Gisteren toch zo een mooi moment beleefd. Met ons nieuwe bitloze hoofdstel en op de barebackpad heerlijk door het bos gegaloppeerd. Pancho was echt op gedachten te rijden. Ik ben zó trots op hem en ben ook zo blij dat we elkaar gevonden hebben <3

Jammer dat ik vergeten ben een nieuwe foto te maken! (foto toegevoegd van de passessie, hoofdstel is daarna wat aangepast)

live a life you will remember

Muga

Berichten: 2052
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:35

Wat fijn!! En wat heerlijk dat hij nu gewoon lekker in zijn lijf zit en goed loopt!

So much <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, ArtHorse, Dartel, Lanoca en 34 bezoekers