[VOLG] mijn verhaal wordt ons verhaal. Van begin tot ......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 19:37

6 t/m 17 Juni
Ik voelde me niet zo lekker dus had al besloten om Mutsje vrij te geven en zo hopelijk de werkweek af te kunnen maken om in het weekend uit te kunnen rusten.
Helaas heb ik het niet gered en ben 7 juni ziek naar huis gegaan vanaf werk en ga woensdag weer werken.
Zware keelontsteking met daar bovenop kinkhoest dacht de huisarts. Al was dat niet zeker.
Gelukkig kreeg ik van stalgenootjes foto's doorgestuurd en staat Mutsje op de wei dus die geniet van een lange vakantie :o
Vriendin is haar 2 keer wezen poetsen en keek haar dan ook gelijk na op teken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

18 Juni
Vanmorgen stond Mutsje haar jaarlijkse apk op de agenda.
Tandjes vijlen, inenting, ontworming en hart en longen luisteren.
Gelukkig is ze helemaal goedgekeurd en was er niets schokkends te vinden.
Omdat ik er niet bij was heeft staleigenaresse geopperd. Maar Mutsje zag roze olifantjes voorbij komen :') (ze krijgt altijd gelijk een verdoving omdat ze nogal vecht tegen de behandeling)
Nu kan ze er weer een half jaar tegen.
Afbeelding

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 14:07

18 Juni t/m 30 juni
Omdat ik zelf wel weer aan het werk was maar nog snel moe heeft Mutsje deze periode nog niet heel veel gedaan.
De 24ste heb ik haar 20 minuten aan de lange lijnen gehad. Mutsje kon nog wel door maar ik was hierna zo moe. Daarom ook al voor de wei gekozen en niet de bak die erg zwaar is.
Maar wat was ze braaf. Ze luisterde perfect naar de stemhulpen en sprong zo aan in galop.
Afbeelding

Dag daarna haar weer even aan de lange lijnen gehad. En ook toen was ze weer super braaf.

De 27ste kwam vriendin langs om haar te rijden. Vanwege de warmte rustig aan gedaan en niet lang gereden.
Op het eind stapte ik ook weer even op.
Afbeelding


De 28ste nam ik Mutsje weer aan de lange lijnen in de wei. En had nu een balkje neergelegd.
Afbeelding


Afbeelding

1 Juli
Mutsje heeft hele droge hoeven momenteel die scheuren als ze over straat loopt en dan in een steen trapt.
De hoefsmid had gezegd om ze nat te maken.
Daarom gingen vandaag haar voetjes een voor een in een emmer water om 10 minuten te weken.
Ondertussen lekker kroelen en madame beweegt niet <3
Afbeelding

2 Juli
Vanmorgen een 20 minuutjes heerlijk gereden. Veel in stap en beide kanten paar rondjes draf.
Het was al best warm maar gelukkig stond er nog een windje.
Afbeelding

3 Juli
Daar stond ik dan met halster in de bak naast een Mutsje die zo lief lag.
Dus halster belande ongebruikt buiten de bak en ik naast het gestrande mutsje <3
Afbeelding
Afbeelding

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 14:19

4 Juli
Vandaag weer voetjes geweekt in het water.
Waar ze de eerste keer haar achtervoeten niet wilde laten staan, liet ze ze nu braaf staan ook als ik weg liep om wat te pakken.
Afbeelding

Mutsje vind riet heel lekker, dus had besloten om wat riet voor ze uit de slootkant te halen.
https://myalbum.com/photo/8Lc4NgLyBd8W/540.jpg

En ze vonden het maar wat lekker.
Afbeelding

5 Juli
Ik moest vandaag van mezelf rijden, maar had geen zin om de bak in te gaan.
Dus zijn we met saampies op buitenrit gegaan.
Laten we maar zeggen dat we nog veel moeten oefenen voordat dat ontspannen gaat zijn.
Maar weet wel dat zadel blijft liggen als ik vanaf de grond moet opstappen.
Afbeelding

7 Juli
Vandaag stond er een rijles gepland. En wat ging dat goed. Heel veel waar ik aan moet denken, en dingen die ik altijd deed die ik niet meer moet doen.
Maar Muts liep super en ik had geen moment last van spanning of angst.
45 Minuten was voor beiden wel genoeg. Mijn hoofd zat vol en Muts droop van het zweet ondanks het rustig aan doen en toch veel stappen.
https://myalbum.com/photo/gb8fcIx0powk/540.jpg

Stalgenootjes is op vakantie en vroeg of ik haar fjordje een paar keer aandacht en beweging wilde geven, dus die pakte ik daarna nog mee.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:38

Hey, ik mis je updates!
Heb nog steeds niets met Tinkers en ken je verder niet, maar ik vind jouw manier van schrijven echt geweldig, dus hopelijk is er nog (goed) nieuws?

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-19 19:45

Door omstandigheden is het updaten er helemaal bij ingeschoten.
Het zadel is nog geen 20x gebruikt voordat Mutsje zo slecht ging lopen dat ik haar op pensioen zette. Dit was ergens begin augustus.
Hierna is er een periode van heel veel dierenarts bezoeken geweest, maar helaas ging ze na kerst zo snel achteruit dat ik haar 21 januari dit jaar heb in laten slapen.
Ze stond voor 2400 kg op pijnstillers de laatste week en de pijn kwam er nog doorheen.
Voor Mutsje heb ik er geen seconde spijt van gehad.
En zelf mis ik het ook allemaal niet.
Laatste 2 jaar zoveel meegemaakt met haar en zoveel problemen gehad dat ik op het einde bang was om naar stal te gaan van hoe ze er bij zou staan of zou lopen.
Dag nadat ze was ingeslapen viel er hier een flink pak sneeuw, wat was ik blij dat ik de keus had genomen voor die maandag.

Binnenkort gaan zadel en tuig het internet op.
Een ander paard gaat er niet meer komen, dat zit er financieel niet meer in. En mis het (nu) ook niet.
Heb zoveel rust gekregen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TanteFlavie

Berichten: 781
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (Belgiƫ)

Re: [VOLG] mijn verhaal wordt ons verhaal. Van begin tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:01

Heel veel sterkte... een moedige beslissing ongetwijfeld...

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: [VOLG] mijn verhaal wordt ons verhaal. Van begin tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:06

Neeee dit had ik niet verwacht. Dappere beslissing. Zal niet meegevallen zijn. Bedankt voor je update. Je topic heeft indruk op me gemaakt.

Susie_Anneke
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-05-06

Re: [VOLG] mijn verhaal wordt ons verhaal. Van begin tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:03

Wat een naar einde, moedige beslissing om haar te laten inslapen. Soms hebben verhalen geen happy end, ik wens je sterkte en hopelijk toch een fijn leven zonder paarden.