[VOLG] mijn verhaal wordt ons verhaal. Van begin tot ......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:08

Heerlijk toch als ze zelf naar je toe komen. Idd een teken dat het goed gaat.

Ik vind het ook altijd zo fijn als ze na het terugzetten zo aan je blijven plakken en blijven knuffelen. Dat zijn de mooie momentjes :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


Susie_Anneke
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-05-06

Re: [VOLG] mijn verhaal wordt ons verhaal. Van begin tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:53

Wat een mooi verhaal over jullie samen, heel goed dat je niet hebt opgegeven. Gewoon genieten van de dingen die goed gaan, neem rustig je tijd en ook met het opnieuw beleren voor de kar.
Super lief dat je mensen om je heen hebt die je willen helpen!
Ik wens je heel heel mooi jaar samen met Sally

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: [VOLG] mijn verhaal wordt ons verhaal. Van begin tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:06

Goed dat je niet opgeeft en het nog de tijd geeft. Niks overhaasten. En blijf vooral updates posten!

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-18 15:01

freetorun Zeker als je het altijd gehad hebt en dan ineens kwijt bent is des te mooier dat ze weer komt en blijf staan.
Enige wat ze nog niet doet is brummelen als ze me ziet. Ze kon af en toe een zacht diep hinnikje laten horen als ik aan kwam lopen.

Susie_Anneke Zonder de hulp van iedereen weet ik niet wat ik gedaan zou hebben.
Vooral mijn vriendin helpt me zo goed als ze kan. En mede daardoor ga ik deze kans weer aanpakken.

Gisteren heb ik niets met haar gedaan. Ze heeft heel de dag op haar favoriete wei mogen staan.
Ik had al het vermoeden dat ze vandaag op stal zouden blijven door het weer, en wilde haar de weidegang op die wei geven.

Vandaag is het een winderig Zeeland.
Muts had ook last van de wind in haar poepeholletje.



Afbeelding

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-18 19:31

4 Januari 2018
Na 5 jaar gaan mijn vlechtkunsten nog ergens op lijken :+
https://myalbum.com/photo/kzgZHS2QRHmn/540.jpg

Hebben we weer balkjes lopen gedaan.



5 Januari
<3 Het gevoel dat ik hierbij kan ik niet omschrijven. Iedere keer opnieuw wordt ik weer zo blij hiervan.


Ook stapte ze 2x netjes uit zichzelf op het blok. Moet nog wel een voetje eerst neerzetten erop. En trots dat ze dan is als ze er zo opstaat.Ze wordt ook de hemel ingeprezen door me :D
Afbeelding

7 Januari
Vandaag wilde ik haar weer aan de lange lijnen doen. Dat is al lang geleden dat we dat gedaan hebben, maar er stond hier een harde koude wind. En dan krijg ik al de kriebels. Dus mezelf een schop onder me reet gegeven en alle zenuwen waren voor niets. Mutsje heeft geen stap verkeerd gezet.
Instappen aan een longeerlijn, stap draf en galop beide kanten. Zonder zweepje erbij op stem, superbraaf haar rondjes lopen.
https://myalbum.com/photo/z79fCJUkswRN/540.jpg

Daarna aan de dubbele lijnen ook weer superbraaf. Was voor beiden weer even zoeken. Ik zat in de knoop met de lijnen soms :o . Maar ze heeft het super gedaan.
Afbeelding

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-18 21:41

9 Januari
Het zou vandaag mooi weer worden en ik had al de hele dag zin om te rijden. Nu wist ik ook dat staleigenaresse zou gaan rijden in de bak, dus vanmiddag hebben we samen in de bak gereden.
Het is altijd maar afwachten of mutsje zich schoon genoeg houdt om te zadelen, maar op haar sokken na was ze voor haar doen schoon :D
https://myalbum.com/photo/vRhCuQYk8E86/540.jpg

En heb heerlijk kunnen rijden. Geen angst of zenuwen toen ik eenmaal op haar zat.
Ze had een schrikmomentje maar dat was een aantal passen sneller lopen en verder niets.
In het begin wil ze altijd harder in bepaalde hoeken als we aan het stappen zijn, dan zet ik haar op een kleine volte en rijden gewoon door. Dit heeft ze na een paar keer door.
Het tempo dat ik fijn vindt aanvoelen is eigenlijk onder haar eigen tempo. Maar als ze dat loopt sla ik nog dicht, maar ze past zich aan mij aan <3 . Over een poosje hoop ik haar eigen tempo weer aan te durven.
https://myalbum.com/photo/1ZDQoqKg4MSY/540.jpg
https://myalbum.com/photo/t6ryvOQFaWGo/540.jpg
Afbeelding

Van de week moet ik van mezelf nog een keer opstappen. Maar dan zijn we alleen in de bak.
Al is het maar een rondje stap en draf. Dat wordt deze week mijn doel.

En gisteren zijn we stukje wezen lopen over de straat en in draf liep ze weer zuiver op straat :D
Sinds oktober liep ze dat niet meer.

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

Susie_Anneke
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-05-06

Re: [VOLG] mijn verhaal wordt ons verhaal. Van begin tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:52

Wat goed dat je bent gaan rijden! Stapje voor stapje opbouwen doe je super!

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: [VOLG] mijn verhaal wordt ons verhaal. Van begin tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 23:08

Heb je topic gelezen. Het klinkt alsof je een fantastisch braaf paard hebt die je op de meeste momenten erdoor sleept. Jammer dat je zelf onzeker bent, dan gebeuren zo'n dingen sneller. De band die je beschrijft is er wel tussen jullie denk ik, alleen doordat je vriendin zekerder is kan Sally daar meer op vertrouwen. Zij heeft ook een paar vervelender gebeurtenissen achter de rug. Ik weet als geen ander hoe vervelend het is om angstig/onzeker te zijn. Vind het wel heel knap dat je volhoud!
Mij heeft het meeste geholpen dat een ander eerst reed en ik kon zien dat hij braaf was voordat ik op stapte. ( Is mijn ruin niet altijd zo braaf als Sally en maakt hij gebruik van onzekerheid om zijn willetje door te drammen ). Daarna hebben we dat uitgebouwd dat ik als eerste erop ging maar er wel iemand op de grond stond die ik vertrouw, ondanks ik soms bang was volgde ik haar aanwijzingen op.
Ik ben begonnen met uitstappen terwijl mijn paard zo moe was dat hij echt geen stap verkeerd meer zou zetten, en dan nog had iemand hem vast aan een touw en vond ik het doodeng. Inmiddels stap ik op als eerste, heb al buitenritjes gemaakt en betrap mezelf er steeds vaker op dat ik me helemaal niet onzeker voel. Wel voordat ik opstap, maar eenmaal erop is het vertrouwen er van beide kanten. Hoop dat jij dat gevoel ook weer gaat ervaren! Veel succes met de weg erna toe!

09.07.'16 is ons wondertje geboren <3

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-18 22:22

twinducklin Wat super dat jij het gevoel weer terug hebt. Ik hoop ook zover te komen :D

12 Januari
Vandaag is een speciale dag. 5 Jaar geleden is Mutsje mijn leven binnengestapt. En hoewel het er een paar maanden zo uit zag dat we dit jubileum niet zouden halen hebben we het toch gehaald :D
AfbeeldingAfbeelding


Voor Mutsje een nieuw hoofdstel gekocht.
Afbeelding

Werden er paardenkoekjes gemaakt
https://myalbum.com/photo/p4blq7ELCEiY/540.jpg

En waar ik het meeste trots op ben. Vanmorgen toen ik alleen op stal was gaan rijden in de bak :D
Gisteren heel de dag lopen twijfelen, en vanmorgen op stal ook nog. Ga ik wel, nee ik ga niet. Ja ik wil toch wel, nee doe het niet. Maar toch gegaan en het ging goed :D :D
Had wel flink de zenuwen wat resulteerde in een drentelend mutsje met opzadelen en niet stil willen staan. Maar eenmaal erop zakte dat weg en ondanks dat ze een keer toch sneller ging dan ik wilde ging ik daar mooi in mee en heb 20 minuten lekker gestapt en gedraafd.
https://myalbum.com/photo/bMfAzKm4Pswg/540.jpg
Afbeelding

Gisteren heeft lekker slobber gekregen. :+
https://myalbum.com/photo/EpvoaBUvhYlF/540.jpg


Morgen krijg ik weer les van vriendin. En gaan we daarna naar buiten zodat mutsje haar beentjes even kan strekken en koppie leeg maken. Maar dan zit vriendin erop :)

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: [VOLG] mijn verhaal wordt ons verhaal. Van begin tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 23:32

Gefeliciteerd met het jubileum! Ik volg nog steeds. Ik ben roze-fan, maar dit hoofdstel vind ik echt VEELL mooier hahah!

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-18 17:47

astridastrid Dank je :D Ik ben meer van de felle kleurtjes, maar ben al maanden aan het rondkijken en zag niets wat me echt aanstond. En toen ik van de week deze zag had ik echt iets van wow die is mooi. En het staat haar inderdaad super :)

13 januari
Afbeelding

Vanmorgen weer gereden. Vriendin was gekomen en had een b proefje opgezocht voor ons om te rijden.
Was meer aan het nadenken over de figuren en waar de letters waren. _O-
Maar er was geen moment van spanning. Voor we dit gingen doen en vriendin nog aan het zoeken was naar een proefje was ik al lekker aan het instappen en draven en figuurtjes rijden.
Afbeelding

Daarna ging vriendin erop en zijn we lekker een buitenrit gaan maken van 6 km.
https://myalbum.com/photo/mnnIdkk3JXl4/540.jpg

Morgen krijgt Mutsje dagje vrij. Moet nodig mijn kast opruimen en heb wat haken gekocht om erin op te hangen.

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

anjali
Berichten: 15018
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] mijn verhaal wordt ons verhaal. Van begin tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:01

Wat een leuke grappige foto's! Jullie zijn een hele goede combinatie!

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 20:24

Deze week niet veel gedaan. Of we regenden kwijt, of we waaiden de weg.

14 Januari
De kippen aan het voeren en had last van een gluurder <3
https://myalbum.com/photo/irCGqUMb3LNi/540.jpg

Afbeelding

18 Januari
De dag met de storm na het uitmesten bij haar in stal gaan zitten.
Eerst vond ze het heel vreemd en durfde niet naar binnen te komen. Maar uiteindelijk kwam ze naast me staan slapen. Kreeg ook nog ineens haar neus tegen me wang aan toen ik haar kroelde <3
Iets wat ik heel weinig doe, maar eigenlijk gewoon vaker moet doen.
Afbeelding
https://myalbum.com/photo/P2fLJ4Oc5I9j/540.jpg

19 Januari
Voor het eerst een dubbele hengstenvlecht geprobeerd.
Ik krijg ze nog niet strak op de manenkam, maar wel zo strak dat hij blijft zitten en niet uitzakt :D
https://myalbum.com/photo/3oYg9M4HriiD/540.jpg

https://myalbum.com/photo/Eb6zY1I7bU4E/540.jpg

20 Januari
https://myalbum.com/photo/wdAt5t55HRSG/540.jpg

Gisteren met staleigenaresse, haar fjord en ezel een rondje wezen wandelen.
Het begon ontspannen, kon wel merken dat mutsje al een week stilstond. Maar halverwege kwamen we jeugd tegen die nog met vuurwerk bezig waren. Daar raakte mutsje helemaal van over de zeik en op glibberig graspaadje was dat niet fijn lopen. Het was een geluk dat de andere er bij waren anders was ik haar kwijt geweest. Ze nam zo een spurt en wilde daarna alleen maar weg weg weg.
Bij stal haar de bak mee ingenomen en aan de longeerlijn gedaan. Toen kwam haar energie er uit.
Bokken, keihard galopperen, nog meer bokken. Maar wel super op de stemhulpen luisteren en maar een momentje van dwarsheid gehad.

21 Januari
Door dat voorval van gisteren onder het lopen merkte ik dat ik vannacht toch weer liep te malen over alles en of ik dit wel wilde.
Maar ik wist toen ik mijn beslissing nam om door te zetten dat er twijfelmomenten zouden komen en nog vaker zullen komen.
Vandaag moest ik van mezelf weer gaan rijden. Was mooi weer, bak was niet meer zo nat en gewoon om te zien dat ze braaf is.
En heb heerlijk gereden. Ondanks dat ik helemaal alleen op stal was. Heb geprobeerd de galop mee te pakken en we hebben een paar passen gedaan. Maar ik vind het nog te eng en daardoor weet mutsje niet meer wat ze moet doen :o


Merk wel dat als ik opzadel en het moment net voor het opstijgen bij mij toch flink zenuwen aanwezig zijn. Dan stop ik even met wat ik doe en ga diep in en uitademen en dat werkte.
Mutsje deed ook mee want beide keren zuchtte ze ook diep. Denk dat ik dit er maar in ga houden als ik merk dat ik er weer last van heb.


Afbeelding

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-18 21:25

22 Januari
Afbeelding
Vandaag weer even opgestapt.
De zenuwen waren nu bijna niet aanwezig.
Helaas was de bak natter en gladder dan gisteren.
Maar ik heb even gereden en het ging goed. Ondanks dat muts paar keer verschoot van iets.

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] mijn verhaal wordt ons verhaal. Van begin tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 00:21

Wat leuk om dit te volgen en super dat vandaag zo goed ging. Hele mooie foto ook!

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:36

Ik vind het echt ontzettend knap dat je zo doorzet. Het werkt vaak inderdaad heel goed om je spanning af te laten vloeien door even diep in/uit te ademen, of wat te nurien :).

Ps. prachtig nieuw hoofdstel trouwens!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

ruin_lover

Berichten: 209
Geregistreerd: 03-12-06

Re: [VOLG] mijn verhaal wordt ons verhaal. Van begin tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:23

Ik volg al een tijd jouw topic en wil toch even reageren dat ik het echt knap vind dat je zo door blijft zetten! Ik heb zelf helaas ook een angst ontwikkeld voor het rijden met mijn tinker. Over een paar maandjes kom ik op een stal te staan waar we dan ook een rijbak hebben en ik hoop dat het rijden ook weer wat op te kunnen pakken.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-18 21:48

28 Januari
Onze eerste buitenrit is een feit :D
Afbeelding
Ondanks dat er weer een flinke wind stond had ik besloten naar buiten te willen.
Vriendin mee op de fiets en die hield ons aan een touwtje vast.
https://myalbum.com/photo/k9jPmrIEpZRB/540.jpg
Eerst door de polder en toen door het dorp.
We moesten langs zo'n metalen voetbalkooi en weet dat Mutsje het geluid van de ballen tegen dat metaal eng vindt. En dan ga ik al te veel nadenken op voorhand, dus toen er een paar ballen tegenaan gingen gingen mijn zenuwen razen en Mutsje reageerde daar gelijk op.
Op een bepaald punt kwam ze met 4 beentjes van de grond toen ze een stukje opzij sprong omdat ze ergens van schrok. En dat werkte bij mij ook niet echt mee.
Stukje doorgereden tot ze wat ging ontspannen en toen geruild met vriendin. Die heeft Mutsje even haar benen laten strekken in het bosje hier.
En door het dorp weer terug.
Op het einde zijn we weer geruild en ben ik los naar stal gereden :D
Afbeelding

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-18 15:20


Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: [VOLG] mijn verhaal wordt ons verhaal. Van begin tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:31

Haha fijn! Toch weer het roze hoofdstel?

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Re: [VOLG] mijn verhaal wordt ons verhaal. Van begin tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-18 19:29

De stang zit aan het roze hoofdstel en aan het bruine de dubbel gebroken.
Buiten heeft ze meestal haar stang in en in de bak altijd het dubbelgebroken bitje.

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-18 21:12

4 Februari

Ondanks dat Mutsje al heel de week stil heeft gestaan, heeft ze vandaag geen stap verkeerd gezet.
Ze was super ontspannen, braaf, rustig en <3 <3
Had haar haar schoenen aangetrokken en ze liep lekker vlot door.
Liep te briesen en je zag haar genieten.
En ik had geen moment spanning :D
Vriendin was mee op de fiets en had ons nog aan een lijntje vast. Maar laatste paar kilometers ook niet meer.
Afbeelding

Afbeelding

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-18 20:29

5 Februari

Vanmiddag van het heerlijke weer kunnen genieten.
Lekker rondje gefietst met Mutsje.
Afbeelding

Daarna mocht ze nog wat grasjes eten
Afbeelding


En helaas blijkt het gat van haar hoefzweer paar maanden terug op te spelen.
Hij was altijd al aanwezig, maar wordt nu groter. Vandaag helemaal schoon gemaakt en biotex erin gespoten met een spuitje.
De 17de komt de hoefsmid langs, tot die tijd maar schoonhouden.
Maar ze loopt geen pas slecht erop gelukkig.
https://myalbum.com/photo/4adgRp523cUx/540.jpg

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-18 19:59

6 Februari
Een spontaan idee. Een klein stukje zonder zadel naar buiten. Vriendin had even tijd voor ons en zijn zo 10 minuutjes op stap geweest.
Heerlijk warm aan de bips met deze koude dagen :)
https://myalbum.com/photo/Vd9qsk8huU4N/540.jpg

8 Februari
Vandaag is de osteopaat geweest voor Mutsje. En op wat puntjes na kreeg ik het compliment dat ze super in haar vel zit en in haar koppie.
5 Jaar geleden zat ze zo vast als een plank en was met vlagen flink nijdig onder de behandeling.
Nu stond ze bijna te slapen en heeft geen moment nijdig gedaan.
Ze krijgt nu paar dagen rust en dan mogen we weer rustig aan beginnen.

10 Februari
https://myalbum.com/photo/0cp8DbsKFin3/540.jpg

En waren Mutsje haar batterijen deze dag ineens op -O-
Afbeelding

Deze winter is ze besokter dan ze ooit geweest is. En ik vind dat prachtig :9
Afbeelding

11 Februari
vandaag met nieuwe telefoon naar stal gegaan om camera daarvan te testen.

Eerst moest ik hem al redden van een hongerige Muts :=
https://myalbum.com/photo/1ZYS5jsbG6z8/540.jpg
https://myalbum.com/photo/krFUzfLJM8QQ/540.jpg
https://myalbum.com/photo/X5u4IVLl5OoL/540.jpg

Toen liet ze duidelijk merken dat model spelen erg saai is.
https://myalbum.com/photo/i6uo1B6GTvAr/540.jpg
https://myalbum.com/photo/ElDM1fDa3f1G/540.jpg

Maar uiteindelijk <3
https://myalbum.com/photo/jZJa9iFfZfqk/540.jpg
Afbeelding



Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-18 21:22

12 Februari
Ronde gewandeld met stalgenootje en haar fjord en hond. Muts stond al een week stil en het wandelen ging niet echt soepel. Ze had heel veel energie, en was alle regels vergeten.

13 Februari
Vandaag stond Mutsje longeren op de agenda, omdat ik gisteren merkte dat ze zoveel engergie had mocht ze dat er vandaag even uitlopen.
Op haar goede kant geen problemen. Halt houden was even een klein puntje van aandacht maar na paar keer weer herhalen wist ze dat ook weer.
Rechtsom haar slechte kant wilde niet aan de longeerlijn. Toen kwam haar truukje van steeds omdraaien en andere kant oprennen weer tevoorschijn. En dan wil ze ook niet stilstaan zodat ik naar de goede kant van haar kan lopen.
Dus haar losgeklikt en het touw gaan halen om de bak af te zetten en haar los gaan longeren.
Toen kwam er flink wat opgekropte energie uit. Maar wel op beide kanten :D




14 Februari
Vandaag wilde ik haar eigenlijk aan de lange lijnen pakken, maar had geen rekening gehouden met een bevroren bak. Dus zijn we wat kunstjes gaan oefenen en wat grondwerk gedaan.
Zo'n draak als ze gisteren was zo lief was ze vandaag. Reageerde gelijk als ik wat vroeg.
En ze kan de oefening toeteren :D
Afbeelding
https://myalbum.com/photo/o0XDAuU5U2qx/540.jpg

15 Februari
Smorgens Mutsje aan de lange lijnen gehad.


En omdat er op het werk niets te doen was ben ik na half uur weer naar huis gegaan en volgende dag ook vrij genomen, en zo kon ik smiddags weer naar stal om Mutsje te laten grazen want ze stond al de hele dag in de bak.
Afbeelding
https://myalbum.com/photo/XcgycmSoS8ZY/540.jpg

Bij het terug naar stal lopen kwam er ons een mega grote trekker aanhanger combinatie achterop. Dus koos ik er voor om op een dam te gaan staan, Mutsje er naar toe te draaien. En haar nek ging helemaal omhoog en ze keek maar deed niets.

16 Februari
Vandaag een hele grote stap gezet *\o/* Ik heb er nog een stuk naast gelopen omdat mijn zenuwen te veel werden en Mutsje pikt dat feilloos op. Maar er later weer opgestapt.
5 Jaar geleden reden we zo ook steeds buiten onder begeleiding van staleigenaresse en haar fjord. Nu was ook haar ezel mee, maar dat is niet echt een succes. Die heeft losse achterbeentjes en kreeg nog een trap tegen mijn stijgbeugelkorfje aan. Muts wordt er ook kriegelig van, dus volgende keer blijft ezeltje op stal.
Maar ondanks dat ben ik trots op ons. In het begin kwam er weer een trekker aanhanger combinatie achterop en ook nu bleef Mutsje rustig op de dam staan.
Afbeelding
Afbeelding

Morgen komt de hoefsmid en denk dat ze dan dagje vrij heeft of we gaan iets in de bak doen.
Want ze loopt erna toch altijd iets gevoelig
En zondag staat er weer een buitenrit op de planning met vriendin.

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, BrandWatchBot, Dartel, desireeee_x, Linde_C, MairiMacBran, Miran, Omany, Punz, Ruai, StalNollie, Vagabondo en 87 bezoekers