[VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 20:34

Ik ga proberen om dit weer een beetje bij te houden :))

We zijn lekker bezig met van alles en nog wat. Een korte samenvatting..
Ondertussen kan ik hem redelijk longeren met de dubbele longe aan de kaptoom. Ik heb ook een instructrice in de buurt gevonden die ook les geeft met werken aan de hand en als dit een goede klik ik straks ook voor onder het zadel. Dat zou leuk zijn! Hier wil ik binnenkort mee beginnen (het aan de hand werken). Aanstaande zondag wordt hij alweer 3 jaar!
Geen NH les meer gehad, druk geweest en veel geld uitgegeven aan de bouw van een overkapping en tuinhuis in onze tuin. Maar ik moet binnenkort maar weer eens een afspraak maken!
Het wijken voor de stick doet hij de ene keer heel goed, en de andere keer weer minder. De achterhand gaat overigens heel soepel, het is echt het alleen van de voorhand wijken.
Ook kan hij ondertussen de buiging op commando, en een rondje draaien :))

Hij is al een stukje witter geworden, maar nog steeds nog erg bruin haha. Zondag zal ik een topic met wat foto's maken om te zien hoe hij er nu uit ziet :D
Laatst bijgewerkt door Reeltje_5 op 22-05-18 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt


Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:37

Wat leuk dat jij ook een volgtopic hebt! Ik volg je al op insta maar ik ga je hier ook volgen :D
Altijd leuk om paarden van dezelfde leeftijd als Jack te volgen. Ik vind altijd dat je op een erg prettige manier met Destinado werkt :)

Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-18 18:03


k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 18:23

Zoooo!! Dat moet ik niet proberen met de mijne. Die heeft duidelijk al veel bijgeleerd bij jou!!

Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 22:08

Destinado doet het goed! Ik vind hem er al een stuk beter uitzien en ook al wel een stukje volwassener als toen hij er net was! (Maar alsnog wel een puppy hoor haha).

Ik ben zo trots op hem :D hij kent dat truukje om zijn achterhand naar me toe te draaien. Nu had ik dat een paar keer gedaan vanaf het krukje. Eerst parkeerde die hem zo dat hij echt met zijn kont tegen me aan stond en zijn voorhand ergens anders :+ kan ik hem niet kwalijk nemen want hij moest z’n billen naar me draaien hahhaa. Ondertussen kan hij al heel netjes naast me parkeren! Na een paar keer dat inparkeren oefenen en aaien over zijn rug ging ik een keer eens over hem heen leunen.. en dan een beetje hangen... geen probleem, beetje raar, maar geen probleem. Maar ja als ik zo vanaf het krukje ging hangen hing ik dus schuin aan hem, lijkt me niet zo heel fijn voor hem. Dus ik moest er iets meer overheen hangen. Dus dat betekende een klein sprongetje en dan er over heen hangen. Dat deed ie ook super braaf! Heel trots! Ook met mijn benen bewegen dat was ook prima, kwam die kijken wat is dat?

Afbeelding

Ook heb ik hem weer eens balkjes laten draven aan de longe, doet ie ook heel goed! Eerste keer struikelde hij nog wel eens een beetje omdat hij niet oplette waar hij zijn voeten neerzette, maar dit keer lette hij heel goed op plaatste zijn benen mooi en tilde ze mooi op. Alleen rechtsom vind hij enorm lastig en probeert dan ook niet over de balken te hoeven door naar binnen te komen.

Vrijdag heb ik een les vrijheidsdressuur gehad van Nikki van Olst :D ze was toevallig hier in de buurt dus kon mooi aansluiten.
Vooral gewerkt aan de rust erin houden (hij wordt bloedfanatiek). En beginnetje gemaakt aan de berggeit, compliment en het beetje jambette wat hij kon iets netter gemaakt en beginnetje aan Spaanse pas. Hij leert zo enorm snel hiermee. Hij moet echt leren rustig te blijven en relaxed. Hij gaat zijn eigen hoofd voorbij zegmaar, op een gegeven moment weet ie het zelf niet meer :’) dus adem in.. adem uit.. even relax, en verder. Haha.

De 14e heb ik weer een NH les. Mijn instructrice woonde wat verder weg en het was voor haar niet heel handig meer zo’n stuk te rijden vanwege nieuwe klanten en tijdgebrek. Dus heeft ze iemand aanbevolen die dichterbij woont. Daar heb ik dan dus voor de eeeste keer les van dus ben benieuwd.
Daarna wil ik als eerstvolgende een les werken aan de hand gaan inplannen :)

En niet helemaal relevant aan het topic van Destinado, maar als het goed is ga ik volgende week mijn oude verzorgpaard die ik heb verkocht opzoeken <3 ruim 2 uur rijden maar hele lieve mensen!

Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-18 11:26

De 14e heb ik dus les gehad van mijn nieuwe instructrice. Hele leuke vrouw en les! Achteraf ook nog doorgestuurd gekregen wat we in de les hebben gedaan en waar ik om moet letten met het oefenen, heel fijn.
Helaas nog weinig gedaan laatste tijd met Destinado, omdat het zo verschrikkelijk heet is! Zelfs savonds sta ik nog te zweten, dus voor hem is het ook geen pretje. Dus we hebben even een break of zo :+

Vandaag is de osteopaat geweest, niet omdat ik problemen heb ondervonden, maar gewoon voor de check. Zijn linker heup zat een beetje vast en hij heeft altijd al een beetje hobbelige rug gehad lumbaal, dus dat even nagevraagd. Ze zei dat er 2 wervels wat omhoog stonden, is niet zo'n probleem. Het is niet zo dat er wervels zijn verzakt wat wel een probleem zou zijn. Verder was hij er heel soepel mee en hij kon goed bolle rug maken en/of hol, weet ik veel wat ze allemaal met die drukpunten doen :+ Maar dat was allemaal prima en de rest ook.
Wel enorm last van de vliegen, stilstaan is al niet zijn sterkste kant en met die vliegen al helemaal niet. Maar ze vond hem enorm braaf voor een 3-jarige! (altijd leuk om he horen :)) )

Oh, en we hebben nog een fotoshoot gehad. Er waren 4 Duitse dames op fotoweekend in Nederland en ze vroegen of ze ook langs mij konden komen via Instagram. Natuurlijk, super leuk! Wel even gewaarschuwd dat hij een jong dier is en absoluut niet houdt van stilstaan dus dat het een uitdaging kan zijn. En blij dat ik dat heb gezegd van tevoren _O-
Het was even kortdag en ik had dat weekend al redelijk vol staan. Ze zouden er om 9 uur zijn en ik moest hem nog een beetje poetsen en wil natuurlijk niet te laat zijn, de avond ervoor had ik een feestje ( a la 5:00 op de wekker nog gezien) en om 7:15 ging ik weer uit bed :')
We moesten allemaal op plekken staan waar hij nog nooit heeft stilgestaan, laat staan voor langer dan 1 seconden haha. Tussen de blaadjes van de boom, waarbij er een paar meter achter hem een watersproeier stond te sproeien. (Hij is pas door de draad gevlogen omdat hij schrok van zo'n mega watersproeier wat aan ging op het land naast zijn paddock) Dat vond hij allemaal heel spannend en was dus niet bepaald gelukt dus toen maar gewoon voor de boom. De zon hielp ook niet mee want die was zó fel.. En er was ongeveer nergens schaduw voor leuke foto's.
Toen nog in de opening van de grote loods met allemaal rare dingen erin voor blackfoto's. Ja wat is het nut nou weer van dáár stilstaan dacht hij :roll: Dat vond die dan weer niet spannend, raar beest, maar weer saai en wilde steeds weglopen.
Volgens mij gingen de losgooi foto's het best haha, behalve dat hij lekker op de fotografen af rende, leuuuuk mensen :)) Helaas had ik geen 2e hulp bij omdat het natuurlijk kortdag was en best vroeg :+
Ik ben heel benieuwd naar de foto's en ik hoop dat er nog iets nuttigs voor ze uitgekomen is haha. Gelukkig waren ze wel gek van zijn manen. Ze zijn druk aan het nabewerken ik zie steeds al prachtige foto's voorbij komen van paarden waar ze ook geweest zijn. Ik was volgensmij de laatste dus moet nog even geduld hebben.

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:30

Wat een leuk paard zeg! Ik volg

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht

Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 13:51

Leuk dat je volgt!

Helaas nog geen foto’s ontvangen van de fotoshoot. Ze hebben er ook zo veel gehad op hun reis, en hebben ook nog een leven natuurlijk :+ maar ben wel heel nieuwsgierig!

Vorige week ben ik weer eens gaan hangen en een stalgenootje stond ernaast om hem te laten stappen. Dit was wel errrrrg vreemd hoor! Veel stem aanmoediging nodig om te gaan stappen. Daarna ook nog even been erover gegooid, en na een paar keer erop gaan zitten. Dit boeide hem vrij weinig! Daar zat ik dan voor het eerst op mijn paard! En ik had mijn telefoon neergezet en alles gefilmd! Tot ik thuis terug wou kijken en er een dikke vette grasspriet recht voor het beeld stond. Balen!

Gisteren vroeg het stalgenootje of ik het niet nog eens wilde proberen. Nou ja prima, vriend was erbij dus nu eens een goede video opname maken. Tweede keer dus dat ik erop ging zitten. ‘Voor de show’ nog even erop gaan hangen en dan stappen maar wat hem betrof ging ik er gewoon gelijk op zitten. Dat dus ook gedaan daarna. Prima prima, kom maar op met dat lekkers! Ik had er ook teugels aan gedaan en we zijn gaan stappen! Eerst even laag gebleven, maar niets boeiends. Toen rechtop gaan zitten en super braaf. Ook ho wanneer ik ‘ho’ zeg.
Toen de teugels aangenomen héél licht. Wel beetje raar, moet ik nu stoppen? Nee loop maar door jongen. Hij liep heel relaxed alsof hij het al jaren deed. De liefde van mijn paard gaat blijkbaar door de maag :’)
Toen nog een klein tandje bij, sturen (bitloos). En ook dat deed hij! Hij kent het natuurlijk al een beetje van de dubbele longe. Het was even raar want huh, je stuurt naar rechts, maar de persoon op de grond die het touw vast heeft staat vóór me?! Moet ik nu rechtdoor of naar rechts?
Uiteindelijk ging dat ook echt super goed voor de eerste keer! Zo trots op hem!
Toen nog even afgestapt en opnieuw opgestapt maar ook dat was geen probleem. Bij elkaar iets van 5 minuten erop gezeten.

Afbeelding

Op mijn Facebookpagina of instagram Equinado staat ook een filmpje, weet alleen niet hoe ik dat hier in krijg :’)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 15:11

Zo super!! Ik zag die foto en ik dacht echt wow!! haha. Gaat vlot. Als je ziet hoe die was toen je hem kocht. Goed bezig!

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 21:19

Leuke update! Zo zie je goede voorbereiding geeft zoveel profijt bij het daadwerkelijk beleren met mens op de rug. Blijft een leuk dier ook!


Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 23:17

Leuk ik volg ook!

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 19:10

Ik dacht dat ik gereageerd had, maar schijnbaar nog niet.
Maar wat een goede vooruitgang hebben jullie geboekt!!

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-18 20:43

Bedankt!
Zeker, goede voorbereiding is alles!

Ik zie dat ik hier nooit heb verteld dat hij eens is losgebroken. Hij was zo braaf naar het bos dat ik dacht ik kan hem ook wel even alleen meenemen naar het bos voor wat leuke foto’s. Alleen dat is mis gegaan, hij heeft zichzelf losgetrokken en is weggerend. Waardoor nou precies, geen idee. Wel was er een paard in de verte te horen dus misschien spanning icm het horen van een ander paard. Afijn dat is allemaal al even geleden, in mei geloof ik.
Maar hierdoor was ik wel een beetje angstig geworden met naar buiten gaan. Heb het ook heel lang niet gedaan.
Niet heel lang geleden ben ik een stukje wezen proberen met mijn vriend erbij. Gewoon een klein stukje de straat uit en weer terug. Het ging echt heel goed, tot er ineens een ander paard de hoek om kwam. Dus ik draaide me om en liep terug de andere kant op maar hij werd weer helemaal wild. Ik heb hem wel bij me kunnen houden (wel hengstenkettting om) en was de weg terug nog gespannen en druk erdoor, dus voorbij stal gelopen de andere kant de straat nog uit gelopen, want wilde zo niet afsluiten. Toen werd hij wel weer rustig.
Maar vandaag dus voor het eerst écht weer buiten gewandeld, samen met een stalgenootje en haar paard. En het ging zo goed! Best een eind gelopen denk wel half uur tot een uur weg geweest. Ben blij dat het zo goed ging, weer een beetje vertrouwen! Hopelijk kunnen we dit weer vaker doen en wordt hij vertrouwt met het buiten wandelen.
Het is nieteens echt het buiten wandelen heb ik het idee maar meer de andere paarden. Soort van verlatingsangst achtig. Toen we weer bij stal waren liep stalgenootje gelijk naar de paddock en ik ging nog even naar de bak. Gelijk weer paniek, hinniken, roepen en zoeken naar dat andere paard. Ben in de bak bezig geweest tot hij weer redelijk rustig was, ontspannen houding aannam ed. Duurde best een tijdje.
Weet ook niet zo goed wat ik met dat hinniken (heel hard:’) ) moet doen, gewoon laten en doorgaan, of iets van zeggen.
Hij heeft overigens nergens last van als hij weggehaald wordt en de rest blijft staan, alleen als hij een ander paard weg ziet gaan.

Verder een werken aan de hand les gehad. Weet niet zo goed wat ik ervan moest denken, maar ik ga nog wel een les nemen, moet het wel een kans geven :P Nu helpt het ook niet dat hij stront vervelend was tijdens de les, zo vervelend als dat hij eigenlijk nooit meer is maar precies met de les natuurlijk wel :+

Ook heb ik een regendeken gekocht, morgen even kijken of hij past. Zoals je misschien nog weet was hij vrij schraal vorige winter. Ik ben er in principe van om ze lekker dekenloos te laten. Alleen ben ik een klein beetje bang dat hij weer zo schraal wordt. Hij is nu wel redelijk oké, maar nog wel erg onbespierd. En het is niet zo dat er teveel vet aan zit, weinig reserves dus. Wel had hij vorige winter te maken met verhuizing, castratie, hij was al schraal toen hij kwam en best erg koude/ijzige/natte dagen gehad. Ik hoop dat ik met een regendeken toe kom om die op te leggen voor de echte natte periodes en verder niks, gezien hij wel een berenvachtje aanmaakt. Ik moet het even aankijken, en anders toch maar wat dikkere dekens erbij..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 21:22

Mijn maatje 2 weken moeten missen ivm vakantie. Toen ik maandag weer ging was hij enorm druk, ik kon merken dat hij ook even geen regeltjes had gehad haha. Het hielp ook niet mee dat het waaide, dan is hij altijd wat drukker en vindt hij alles spannend. Maar na wat in de bak werken was hij wel weer redelijk rustig geworden :’)

Vandaag een kleine ‘schriktraining’ gedaan. Ik had namelijk al een keer zo’n zeil gekocht bij de action zodat ik daarmee kon oefenen. Alleen nooit gedaan. Nu dacht ik, ik pak het er eens bij.
Eerst heb ik het op de grond gelegd en heb ik hem erover laten stappen. Dat ging eigenlijk al verbazingwekkend goed want ik hoefde hem nieteens al te veel te overtuigen. Wel stapte hij er zo grappig over met zijn benen heel hoog, net als dat ze voor het eerst beenbeschermers omhebben of zo :+
Daarna heb ik het zeil vastgepakt en ben ik het gaan slepen. Dan komt er dus beweging én geluid bij. Dat vond hij het spannendste moment. Een split second wilde hij volgens mij weg maar toen bedacht hij zich dat hij het ook wel enorm interessant vond! Hij maakte zich groot, nek erop en snuiven naar het zeil. Maar dat was ook maar een halve minuut en dan was het weer over. Het zeil bewoog van hem weg en hij stapte er geïnteresseerd, later bijna verveeld achteraan.
Toen een stapje verder en hem aanraken met het zeil, en weer los. Dat boeide hem eigenlijk niet zo veel, dus het zeil een beetje over zijn rug gelegd en weer eraf. Dat was na een paar keer ook al niet meer boeiend. Zo verder gegaan tot het zeil over zijn rug lag en hij stapte, en uiteindelijk zelfs over zijn hoofd (wat hij nog wel een klein beetje spannend vond).
Heel knap van hem! Het maakte ook gewoon veel geluid en kwam tegen zijn benen aan waardoor het geluid maakte, waaide er soms af of hij stond erop waardoor hij het zelf van zijn rug trok. Het was allemaal geen probleem.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een filmpje hier :D
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 4403940857

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 07:01

Dat kleed staat hem nog goed ook :))

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht

Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-18 15:10

Hahaha nou he :))
Hij wordt met zijn wintervacht volgens mij weer eens stukje lichter! En ik dacht altijd dat de wintervacht weer wat donkerder werd en dan bij de zomervacht weer lichter!

Ik heb een nieuwe video gemaakt :D Hij had niet zo heel veel zin in vrijheidsdressuur, dus hij kan beter zijn best dan dit. Maarja hij mag er ook wel eens niet zo veel zin in hebben! Ondertussen zijn we alweer 2 nieuwe dingen aan het oefenen: Wijken en knielen. Deze staan dus niet in de video.
Ook voor de 3e keer op zijn rug gezeten! In het begin vond hij het weer even een beetje raar, maar daarna was ie weer super relaxed.


Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:56

Prachtig!
Wat ben je lekker met hem bezig,fijn om naar te kijken.
Van mij mag iedereen op deze manier aan de slag met zijn/haar paard.
Zeker met een jong dier ter voorbereiding op het rijden.
Wat is hij knap en je ziet hem steeds zelfbewuster worden

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:44

Echt super leuk om te zien dit!! <3 Blijft vooral zo doorgaan

Spoiler:
Patience is key

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 07:45

Jeetje wat ben je goed bezig!

Echt heel mooi en leuk om te zien. En hoe rustig hij is als je op hem klimt <3 Kan menig paardeneigenaar een voorbeeld aan nemen

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht

Sherivey
Berichten: 8485
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:35

Wat een leuk paard heb je zeg! :D

Leuk om dit topic te volgen :)

:wave:

Fem

Berichten: 12478
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 09:02

Oeh, zie nu pas je topic Aurelia! Uiteraard wil ik je ook hier volgen!

Sometimes I'm hard on me,when dreams don't come easy.
I wanna look back and say, I did all that I could.
Yeah at the end of the day, Lord I pray, I have a life that's good.

Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 19:46

Dankjullie voor de leuke reacties! :D
Een goede voorbereiding is het halve werk zeggen ze toch wel eens?

Hee, leuk Femke! ^^

thequeensmum
Berichten: 3493
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:29

Wat ben jij leuk bezig zeg. Prachtig om te zien dat jullie al zo'n fijne band hebben ik volg.

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 12:29

Je hebt dadelijk geen zadel en hoofdstel meer nodig om te rijden. Dit ziet er zo vriendelijk en rustig eruit!!

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

Anissa_B

Berichten: 289
Geregistreerd: 14-05-09
Woonplaats: almere

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 13:21

Wat een super fijn beeld om te zien!

Murphy


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kabayo, UnderIlse, XladyX en 47 bezoekers