[VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:08

Leuk!! Heel veel plezier met hem :D

&if=1

[o]


Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:12

Ahh super!!! Klinkt als een leuk dier.
En erg leuke foto's

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:48

Oohhh wat is ie leuk!! En wat heeft ie zo te zien een mooi plekje!
Jammer dat ie alleen staat, komt hij later nog samen?

Wat zijn de plannen voor de komende tijd :D?

Venedict AC (v. Vagrant Z) Zadelmak
Teddy (v. Dramatic) †

Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 21:06

Dit is zijn paddock/stal, overdag komt hij gewoon op de wei :) Dus zegmaar ipv een binnenstal heeft hij een paddockje. Maar volgens mij zet ze ze wel alleen in 2-tallen op de wei helaas, welke bij elkaar passen. En dan kan die natuurlijk ook met de andere snuffelen met een draadje ertussen. Maar denk wel pas nadat hij gecastreerd is :P
Lekker wennen, vrijdag ben ik weer vrij dus ik ga denk ik eens even wandelen over het erf, kijken hoe hij op dingen reageert. Als het goed gaat even bij de poetsplaats kijken (dat is bij de stallen dus even kijken hoe het met de andere paarden(merries) gaat als die binnen staan)

Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 21:58

Ik heb toch een filmpje gemaakt van zijn aankomst haha kon het niet laten.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 22:04

Oooohhh wat is hij leuk <3 Ik ben ook verliefd!

Korter.

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:26

hij is echt leuk!!

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

sas66
Berichten: 625
Geregistreerd: 18-03-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:54

Wat een super leuk paard, ik snap wel dat je voor hem gevallen bent. Leuk verslag ook. Heel veel plezier met hem.

Galeo

Berichten: 860
Geregistreerd: 30-09-09

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:39

Leuk verslagje en filmpje! Veel plezier met hem. :D

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:30

Ooooh hij is echt heeeel erg knap!! Wat een prachtige foto's en geweldig mooi filmpje! <3 Ik ben fan!!

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-17 22:23

Vanavond nog even langs geweest, pikkedonker haha bij de paddocks is ook geen licht. Een liksteen voor hem opgehangen, maar hij was er nog niet erg in geïnteresseerd. Hij wil alleen maar aandacht als je er bent, zo leuk :D En snoepjes, als hij er 1 heeft gehad dan... punt om aan te werken hahaha.
Maar hij is zo leuk <3

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:12

Hoe gaat het met jullie?? :D

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:29

oee leuk verslag tot nu toe!!! Leuk paardje is het! ik volg :D

Spoiler:
Patience is key

Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-17 10:20

Afgelopen vrijdag een aanvaring met een merrie gehad, ik had het even heel warm hoor.
Ik wilde voor het eerst eens naar de bak met hem. Alle paarden stonden al binnen, er was verder niemand (dus de bak was vrij van andere paarden ed). Ik ben speciaal via de weides naar de bak gelopen zodat ik geen paarden tegen zou komen. Hij was super braaf, los touwtje, hoofd laag. M'n moeder zei nog 'hij is nu een stuk rustiger dan toen hij aankwam'. Tot ik de hoek om kwam en ineens stond daar iemand met een merrie nog geen 5 meter van ons vandaan. oliebol hee waar kwam die ineens vandaan. Nou Destinado was niet te houden joh zijn hormonen namen de overhand. Hij wilde er gelijk op hoor, en ik kon hangen wat ik wil maar ik ben dan maar een veertje. Merrie gauw terug naar de stallen en mijn ma deed gauw de schuifdeur dicht zodat hij er niet meer achteraan kon.
Flink schrikken dus! Denk je nog zo voorzichtig te zijn. Daarna was ie zo opgefokt als wat en luisterde nergens meer naar, continu zoeken naar die merrie. Toen met hengstenketting uiteindelijk terug gebracht naar de paddock (en zelfs daar liep ie doorheen).
Er zit overigens geen kwaad in hoor. Hij had gewoon zo'n drang om er naartoe (/bovenop) te gaan dat ie blind voor al het andere was.

Hij blijft dus voorlopig nu in zijn eigen paddock. Wel fijn dat ie iig wel kan bewegen. Over een week maandag staat de afspraak voor de castratie, ik hoop dat het door kan gaan, het mag namelijk niet vriezen. Ik hoop dat zijn hormoontjes dan wat zakken over een tijdje.

Gisteren zijn mijn pa, stiefmoeder en kleine zusje op 'kraambezoek' geweest :p echt super schattig met mijn zusje, die vond het nog wel spannend. Ze rijd sinds kort op de manege, en Destinado houdt nogal van vreten, dus hij zit soms aan je handen of zakken te ruiken en dan wil hij nog wel eens (zachtjes) happen (maar goed zachtjes voor een paard is nog hard haha). Dus ik zeg tegen haar, geef hem maar gerust een tik op z'n neus hoor als hij dat doet, en dan zeg je 'Eh!' Of 'nee!'
Heel zachtjes geeft ze dan een tikje haha, terwijl ze met de hond die bijna net zo groot is als haar super streng is gehehehehe. Maar ook zij kan hem gewoon naar achteren zetten.
Daarna nog even in zijn paddock gelopen en achteruit ed, nou ja dood braaf gewoon :+

Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-17 20:21

Daarnet even zijn manen voor het eerst uitgekamd. Hij had er namelijk behoorlijke dreads in zitten. Manenspray, geen probleem. Met mijn vingers verder uitgepluist en het ging gelukkig er makkelijk uit!
Wel ging het niet binnen 3 seconden, en meneer heeft natuurlijk ook nog niet geleerd geduld te hebben. Hij wilde dus af en toe weglopen. Maar luisterde ook wel weer goed als ik hem terughaalde aan het halstertouw. Ik kan hem in de paddock overigens niet vast zetten (en ik weet niet of hij dat kent), dus heb ik gewoon met het touw in mijn hand gestaan haha. Ook is het pikdonker, zonder verlichting. Dus ik heb een simpel lampje van de action op batterijen gekocht, werkt best prima! :D Geen hele boel licht, maar goed genoeg voor zoiets. Hij was weer braaf vandaag!
Ook al wil hij nog wel in je zakken of handen friemelen om te kijken of er snoepjes in zitten, heeft hij al wel geleerd dat als ik hem een snoepje wil geven (dus er een in mijn hand voor me houd) hij deze pas mag pakken als ik het zeg. Hij draait dan ook heel schattig zijn hoofd weg tot ik het zeg.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 20:51

Wat leuk dat hij al zo braaf is. Dat maakt het ook makkelijker om een band op te bouwen. :j Hij heeft bij zijn vorige eigenaar dus wel goede manieren meegekregen.

Gaat hij straks als hij ruin is bij andere paarden in de paddock/wei? Zoiets als geduld hebben/grenzen aangeven leert hij (als het goed is) ook van soortgenoten.

Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-17 20:58

Die zegt er niet veel mee gedaan te hebben, hij is dus zo van zichzelf :)
Hij heeft daar wel samen gestaan hoor met een oudere ruin in ieder geval.
Als het goed is staan ze met 2 op de wei. Ze hebben hier dus helaas geen hele groep. De paddock is zijn stal dus daar staan ze apart in, maar ik hoop wel dan naast een ander paard straks (er zit nu nog een lege paddock tussen ivm hengst).

Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-17 17:08

Niet heel veel boeiends gedaan. Hij blijft lekker op z'n paddock tot hij gecastreerd is.
Helaas stond dat voor vandaag op de planning, maar het weer heeft het in de soep gegooid.

Grappig, hij weet heel goed dat hij niet mag bijten in je jas of handen, maar doet dat alsnog heel graag. Zodra je dan iets beweegt of EH! zegt schiet ie weg met zijn hoofd 'ik deed niks hoor!' hahaha. Het is gelukkig al wel minder! Eerst was het hap hap hap als je naast hem stond. En nu is het meestal (afhankelijk van zijn bui) voorzichtig zijn neus dichterbij... snuffel snuffel.. lik lik... voorzichtig hap.

Vandaag nog proberen foto's te maken, maar hij zit als het ware aan je vast geplakt. Niet zo'n succes dus haha. Daarom ben ik ook aan het oefenen dat hij blijft staan en ik een paar passen naar achter loop met clickertraining. Dit vind ie errug lastig! :')
Nog wel een leuke van vandaag, met zijn baby tandjes.
Afbeelding



Elisa2

Berichten: 36680
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:21

Wat leuk dat je hem gekocht hebt, dat had ik nog niet mee gekregen.

Die gaat vast uitgroeien tot een prachtig paard, hij is nu al mooi..lekker barok.

Heel veel plezier met hem!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-17 13:34

Bedankt!

Vandaag een enerverende ochtend. Hij is gecastreerd, maar hoe.
De dierenarts had al iets meer verdoving (of hoe het ook heet) gegeven, want ze dacht een Spanjaard..
daar gaan ze meestal binnen 30 seconden van liggen. Uitzonderlijk 1/1,5 minuut. Dus wachten wachten.. gewoon niks.. hij bleef gewoon staan. Dierenarts stond met een mond vol tanden. Toch wat extra's gegeven en uiteindelijk ging hij dan wel liggen. Maar zelfs dat bleek niet genoeg want toen we ver klaar waren (1 bal eraf de ander eruit) toen begon hij te spartelen en wilde eigenlijk opstaan. Dus de dierenarts zijn hoofd op de grond houden en de andere nóg wat extra gegeven. Toen hebben ze het af kunnen maken.
Dit had ze nog nóóit meegemaakt zei ze. Ik koop ook eens een paard zeg, jeeeetje.
Nu 2 dagen antibiotica en afspuiten wordt ook een ding want dan moet hij vlakbij de stallen zijn zegmaar.(daar is de waterslang) Dat gaan we met z'n 2en maar eens even bekijken. Hopen dat dat goed gaat _O-

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:26

Ach jee, haha! Met paarden gaat bijna nooit iets zoals je het wil. Niet vergeten :+

Wel fijn dat het goed is gegaan. Succes met schoonhouden. Komt vast goed :j

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 08:42

oei dat is inderdaad lastig als ze zo heftig door de verdoving heen breken. Fijn dat ze het tijdig gesignaleerd hebben en hem hebben kunnen bijspuiten.

En heb je eventueel een hengstenketting? Dat je dit bijv gebruikt als je daar moet zijn. Of afzetten van het stuk. Dat je even op stal zegt dat je het stuk afzet zodat je hem kunt afspuiten. Lijkt me wel lastig zeg, als hij nog zo overmant wordt door zijn hormonen.

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-17 10:38

Hengstenketting heb ik idd aangeschaft. Maar vorige keer ook daarmee moeilijk te houden. (Toen hij die aanvaring had gehad met die merrie, toen was ie helemaal vol adrenaline natuurlijk).
Helaas kunnen we het niet echt afzetten, die kraan zit gewoon op een rot plek :+
Ze zou iig de merrie die ook in een paddock staat waar we langs moeten ergens anders zetten. Wel fijn dat staleigenaresse wilt helpen :)

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard Destinado CXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:13

Ah fijn dat de staleigenaresse wilt helpen.
En met de ketting gedeelte over de neus? Heb wel eens gehoord dat mensen dat doen bij hengsten die moeilijk te houden zijn. Geen idee of je dat al hebt geprobeerd? Maar lijkt me erg lastig.

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers