[VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:01

Ook ik volg, echt een stoer avontuur! Vraag je trouwens ook na of er western gereden mag worden? Op de Wolfskuil mocht dat eerder bijvoorbeeld niet in de rijbak (maar vraag er zelf zeker even naar).


EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:11

Amanda schreef:
Hij mag echt niet op stal en moet juist continu buiten, zomer en winter. Daarom valt de Munnikenhof al af. En zo was er nog een... Snippervlucht geloof ik?
Ziet er prachtig uit, maar vanwege de allergie van Jim helaas niet geschikt :\

ze hebben er ook 24/7 buiten met schuilstal

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

welmoedz

Berichten: 1567
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:14

Ik hoorde altijd gemixte verhalen over de Mariahoeve. Wel fijn dat ze lang buiten staan maar in de winter worden veel paarden schraal omdat ze betrekkelijk weinig hoor/kuil krijgen. Weet niet of het inmiddels anders is!

:)

Anoniem

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:27

Mariahoeve zou ik persoonlijk ook niet aanraden..

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-17 17:57

Kun je dat toelichten?

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:19

Ik kom ook volgen!

Ik verbaas me er over dat wat jij zoekt daar zo moeilijk te vinden is?

Ik moet daar maar een pp beginnen geloof ik ;-)

~Turbohoof Solutions ~

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:10

Ik ben ook wel benieuwd waarom iemand het niet zou aanraden. Er zijn altijd wel minpunten, maar ben wel nieuwsgierig waarom je het niet aanraadt :j

Du blir løyst frå banda som bind deg
Du er løyst frå banda som batt deg

Tinkies7

Berichten: 182
Geregistreerd: 24-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:26

Oh, mijn hart gaat sneller kloppen bij het zien van dit topic..! Ik zou dit ook zó graag willen, maar durf het simpelweg nog niet helemaal te doen en mijn vriend is ook nog niet overtuigd..

Er zijn altijd redenen om het niet te doen, maar wat heeft jou over de streep getrokken ts? Ik ga dit topic zeker volgen!
Hoop dat je een leuke stal vind voor Jim!

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:39

Stalhouderij koopman in loenen misschien een optie?

24 maart 2018 geboren Ibbeltje fan d’canneburgh Take 455 x Fetse 349 ... mijn heerlijke allerliefste friese meisje. Totally in love
Tim de Loo hoeve Time 38 x Jitse 361 mijn super eerlijke werkwillige ruin!* 4-2-2021

http://www.wasgeluk.nl...de finishing touch voor je was !

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:43

Ben benieuwd waar je met Jim uiteindelijk terecht gaat komen, Amanda!
En ook wel naar je eigen stekkie in Dieren.

Op de Munnikenhof zijn wel 24/7 buiten mogelijkheden, maar niet in kuddeverband én daar is een (interne) wachtlijst voor de plekjes met schuilstal. Daar is ook weinig verloop in, denk dat er al 5 jaar geen wissel heeft plaats gevonden.
In de stallen zit wel regelmatig wat verloop, maar dat zoek je niet voor Jim.

Ik ken de Mariahoeve niet persoonlijk (alhoewel ik er geloof ik wel 1 keer geweest ben voor mijn werk), maar hoor er idd wisselende ervaringen over.

Nu is dat wel zo op elke stalling, dus denk idd dat je er goed aan doet om veel potentiële stallen te bezoeken.

Veel succes met zoeken en tegen de tijd dat je gesetteld bent, spreken we wel een keer af om te gaan meeten.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:57

Ldenboer72 schreef:
Stalhouderij koopman in loenen misschien een optie?

Is stal.

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:53

Anoniem schreef:
Ldenboer72 schreef:
Stalhouderij koopman in loenen misschien een optie?

Is stal.


Ik dacht in overleg ook wel buiten mogelijk? Weet ik niet zeker hoor maar wel ontzettend aardige fijne eigenaren!

24 maart 2018 geboren Ibbeltje fan d’canneburgh Take 455 x Fetse 349 ... mijn heerlijke allerliefste friese meisje. Totally in love
Tim de Loo hoeve Time 38 x Jitse 361 mijn super eerlijke werkwillige ruin!* 4-2-2021

http://www.wasgeluk.nl...de finishing touch voor je was !


Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 05:22

idinn schreef:
Mariahoeve zou ik persoonlijk ook niet aanraden..


Helaas moet ik hiermee helemaal mee in gaan. Voor verhaal graag PB.

:¨·.·¨:
`·.
Kaya

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-17 10:07

Ik merk dat ik het steeds lastiger vind worden. Overal hoor ik goede en slechte verhalen over. Dat maakt het niet makkelijk om een keuze te maken.

Zaterdag heb ik nog 3 stallen bekeken. Als eerste in Emst bij iemand aan huis. Een PP met track in opbouw. De track loopt gedeeltelijk door het bos, weitje erbij, bak in aanleg, mooi stalletje, max 6 pony's/paarden. Concept is echt heel mooi! Maar wel ver weg. Heel dubbel. Twijfelgeval dus.

Als 2e zijn we naar de Munnikenhof geweest. Dat wordt 'm niet. Niet mijn type stal en geen mogelijkheid om 24/7 buiten te zetten. Wat Marije zegt klopt precies.

En als laatste zijn we naar de Wolfskuil geweest. Ondanks een paar minder goede ervaringen die ik via pb en mail heb ontvangen, ben ik er toch wel positief over. De paarden die er liepen, liepen er goed bij (op 2 na, maar dat had een reden en dat klopte ook gewoon). Terrein zag er prima uit, de groep in de Hit Actief was heel rustig, paarden waren vriendelijk, over voer (hoeveelheid) valt te praten. En een groot voordeel: nog geen 10 minuten bij mijn huis vandaan.

Lastig, lastig...

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37214
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:15

Ik ben destijds dichtbij begonnen bewust. Maar uiteindelijk wel ver weg geeindigd dat wel helaas. Een voordeel is je zit niet verplicht een jaar aan een stal vast. Als het niet bevalt kun je altijd verder weg gaan neuzen

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:16

Ik denk dat je altijd wel negatieve verhalen kunt vinden. Ga op je gevoel af. Je weet t toch pas als je er staat. Iedereen kijkt met zijn eigen bril.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-17 10:17

Ja, dat is ook zo karuna. Liever niet natuurlijk, maar als het niet lukt, dan is verhuizen wel mogelijk.

Emptywords: ja heb je helemaal gelijk in. Overal zijn wel op- en aanmerkingen op.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:33

Ik heb inmiddels geleerd minder zwart wit te denken. En zo dacht ik wel over de wolfskuil. Ook mensen gesproken die er met plezier staan en hun paarden zien er goed uit. Ik heb teveel gekeken hoe ik mijn paard wil hebben en hoe sommige paarden daar weg zijn gegaan. Als jij er een goed gevoel bij hebt, gewoon doen

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-17 10:36

Als ik kijk hoe hij nu staat, verschilt dat niet veel met de Wolfskuil. Enige wat anders is, zijn de voerstations en de groep is iets kleiner. Daar zit bij ons nu geen afgesloten deel in met tijdsklok en chip. Ik zou dan ook zeker in het begin wel voor onbeperkt ruwvoer willen gaan. Gewoon om hem een veilig gevoel te geven.

Maar goed, het blijft lastig. Ik wil zo graag het beste voor hem :D

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Achterom
Berichten: 23021
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:46

Haha, herkenbaar hoor! Heel normaal dat je het beste wilt voor hem, maar eigenlijk zul je altijd wel wat concessies moeten doen helaas. Zelfs als je ze aan huis hebt staan zoals ik ;)
Ik bedoel: gelukkig heb ik die wens niet, maar meer dan 2 keer per dag hooi voeren gaat gewoon niet lukken met een baan en een sociaal leven.
Je zoekt gewoon oprecht naar het beste, dat is mooi natuurlijk, maar zoals anderen ook al zeggen: stel dat het toch tegenvalt is een stal ook zo weer opgezegd :) Niet wat je wil, maar is wel handig om die optie te hebben...

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-17 10:44

Ik heb de knoop doorgehakt en we gaan voor de Wolfskuil. Eind december zal ik hem verhuizen. Spannend :):)
Maar goed gevoel bij :j

Gisteren hebben we hier nog even een rondje buiten gemaakt. Het zal wel een van onze laatste rondjes zijn in de Hoeksche Waardse polder :D
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:49

Afbeelding
Daarna krijg je deze plaatjes, ook niet vervelend hoor

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

MaritB

Berichten: 8622
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:49

Spannend maar ook leuk! ER gaat zo'n mooie nieuwe wereld open! Lekkere buitenritten, heerlijk!

Instructeur Human and Horse methode*
Instructeur Natural Horsemanship
Natuurlijk bekapper*
*in opleiding
Standplaats Bodegraven

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-17 10:50

Aah, dat was jij :D
Ik zag 'm net op FB voorbij komen. Prachtig <3

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bonnielau, DemiSisa, Elegance_, Fly_high, IASCrawler, Iris_Casper, MyWishMax, Pantykous, SusanH, Umeo, Urbiezira, Vagabondo, xRooss en 99 bezoekers