[VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Macs

Berichten: 7630
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 16:17

Amanda schreef:
Ja, ik moet nog bedenken hoe ik dat ga doen. Het plan nu is om de avond daarvoor al met de katten te gaan en een nachtje op een luchtbed te slapen. En ze dan 's ochtends in de badkamer opsluiten met een briefje op de deur: niet openen ivm katten.
Ik denk dat dat fijner is dan ze in het oude huis houden met een grotere kans op ontsnappen en een piepkleine badkamer.

Maar ik vind het een lastige. Weet niet zo goed waar ik goed aan doe. Stress gaan ze toch hebben...

Dit lijkt me het handigst ja! Lastig met katten.. die zijn zo gehecht aan een plekje. Maar dit lijkt me de beste oplossing. Straks kan je nog gaan zoeken naar je katten tussen het verhuizen door.

Maks :+:


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101637
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:20

Ik zou idd je katten de avond ervoor meenemen en ff op een luchtbed slapen. Is je badkamer redelijk groot? Jij hebt er ook 4 toch? Of nu weer 3? :o Kunnen die wel met elkaar een paar uur in die kleine ruimte?

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-17 19:28

3. Mijn huidige badkamer is te klein. De nieuwe 3x zo groot. Dat durf ik wel aan :j
Ik zet de krabtonnen en wat lege dozen neer zodat ze zich kunnen verstoppen. En water en 2 bakken. Dan moet dat voor een paar uur wel goed komen hoop ik.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:29

Wij hebben het met onze 3 poesjes ook zo gedaan. Gewoon de avond van te voren al mee genomen, op de dag van de verhuizing zelf in een kamer, waar in principe niks in moest opgesloten (was bij ons de kamer op zolder) en grote notitie op de deur, dat de deur dicht moest blijven vanwege katten. Ging prima, niks aan de hand. Na een dag of 3 zijn ze al zo goed als gewend geweest.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37217
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:46

Is een paar dagen pension geen optie voor ze?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

KimD

Berichten: 20400
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:01

Amanda schreef:
Ja, ik moet nog bedenken hoe ik dat ga doen. Het plan nu is om de avond daarvoor al met de katten te gaan en een nachtje op een luchtbed te slapen. En ze dan 's ochtends in de badkamer opsluiten met een briefje op de deur: niet openen ivm katten.
Ik denk dat dat fijner is dan ze in het oude huis houden met een grotere kans op ontsnappen en een piepkleine badkamer.

Maar ik vind het een lastige. Weet niet zo goed waar ik goed aan doe. Stress gaan ze toch hebben...


Dit werkt echte super fijn! Wij hebben op deze manier nu drie keer verhuisd. De katten kon dan in de avond en nacht het huis verkennen. Wij lieten alle deuren open en daarna inderdaad in de badkamer en een briefje erop. Wij deden deze dan vanaf buiten in het slot draaien voor de zekerheid.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-17 20:06

Nee pension is geen optie voor mijn katten :n

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Alja

Berichten: 25573
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:58

Idd dat zou ik ook niet doen, lijkt me dubbel stress voor ze.
Ze moeten toch gaan wennen in je nieuwe huis dan maar gelijk toch :)

ONDERSCHRIFTLOOS

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:07

Wat ontzettend gaaf! Is echt een droom en ben hartstikke jaloers.
Hoop dat alles goed gaat, zowel de verhuizing van je paard als je katten als jezelf.
Veel plezier! :)

Nouska. 10-05-'14

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 09:19

Bedankt!

KimD schreef:
Amanda schreef:
Ja, ik moet nog bedenken hoe ik dat ga doen. Het plan nu is om de avond daarvoor al met de katten te gaan en een nachtje op een luchtbed te slapen. En ze dan 's ochtends in de badkamer opsluiten met een briefje op de deur: niet openen ivm katten.
Ik denk dat dat fijner is dan ze in het oude huis houden met een grotere kans op ontsnappen en een piepkleine badkamer.

Maar ik vind het een lastige. Weet niet zo goed waar ik goed aan doe. Stress gaan ze toch hebben...


Dit werkt echte super fijn! Wij hebben op deze manier nu drie keer verhuisd. De katten kon dan in de avond en nacht het huis verkennen. Wij lieten alle deuren open en daarna inderdaad in de badkamer en een briefje erop. Wij deden deze dan vanaf buiten in het slot draaien voor de zekerheid.

Fijn om te horen dat het goed kan werken op deze manier :j
Blijft voor de dieren toch spannend. Je kan ze het zo moeilijk uitleggen.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 08:36

Wat leuk dat je een keuze hebt gemaakt! Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen met de verhuizing en hoe Jim het op de nieuwe stal gaat vinden :D

Du blir løyst frå banda som bind deg
Du er løyst frå banda som batt deg

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:22

Wat heerlijk, stiekem hoop ik ook om ooit richting de veluwe of iets soortgelijks te verhuizen <3

Succes met de verhuizing !

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:28

Oo ik ben zo jaloers Amanda haha... zou het heel graag willen, maar het lijkt mij zo moeilijk met huis en baan.
Hoe heb jij dat gedaan? ( mag ook per pb)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 09:32

Eigenlijk heel simpel. Stappenplan gemaakt: eerst huis verkopen, dan ander huis kopen of huren en dan pas een andere baan. Ergens rond augustus 2018.
Huis verkopen was met 1,5 week gebeurd, huis gekocht in diezelfde week. Het moest zo zijn :D
Dus het hele plan naar voren geschoven. Ik blijf voorlopig in Barendrecht werken, maar na de verhuizing ga ik wel rustig kijken naar wat anders :j
Ik heb wel een vaste aanstelling nu. Dat is wel noodzakelijk voor een hypotheek, maar ook voor mijn eigen gevoel en zekerheid.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Ibbel

Berichten: 49060
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 10:06

Amanda schreef:
En ze dan 's ochtends in de badkamer opsluiten met een briefje op de deur: niet openen ivm katten.


Tip: draai de badkamer aan de buitenkant op slot (dan kan met een brede schroevendraaier, en als je die niet hebt, een 2 euro-munt werkt ook wel meestal). Dat weet je echt zéker dat die badkamer ook niet per ongeluk open gedaan wordt, of door tocht uit het slot schiet oid.

Een verhuizer moet wel héél bewust een schroevendraaier gaan zoeken om die deur dan open te maken :+

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 10:08

Ja dat las ik eerder ook al. Is wel een goed idee inderdaad :=

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 10:26

Ik ben per augustus vanuit de Flevopolder naar de Veluwe gegaan, was ook een droom. Echt geen spijt van gehad tot nu toe. Ik hou van de natuur, rust en ruimte.

Wel is het naar het werk toe best lang reizen, maar dat heb ik er tot nu toe wel voor over en dan tzt ook een baan in de buurt zoeken.

Saluut M2+2
Be Fair M2+10

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 16:37

Ja, dat ben ik inderdaad ook van plan :j

Nou, stal hier is ook opgezegd. 29 december verhuist paardlief.
En nu maar wachten :+
Voor het vertrek laat ik in ieder geval de smid nog komen, zodat ik daar rustig op zoek kan naar een andere.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:25

Succes met aftellen! :D

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 09:56

Smid komt volgende week vrijdag. Nog mooi voor we gaan verhuizen. Dan heb ik ruim de tijd om een ander te zoeken. Had al wat tips via pb gehad, dank daarvoor +:)+

We hebben zondag nog een rondje buiten gedaan in de platte polder. Hij was super braaf. Ik hoop dat hij straks ook zo braaf is in het bos <3
Ik hoop met kerst nog een keer een rondje te doen, maar dat zal wel echt het allerlaatste hier in de Hoeksche Waard zijn.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 07-12-17 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Anoniem

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 10:02

Spannend joh!!!

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 10:02

Ja, het komt wel dichtbij nu :):)
Weet iemand of er balkenmateriaal op de Wolfskuil is?
Ik heb zelf nog balken en cavalettispullen, die kan ik meenemen.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 07-12-17 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 10:11

Wijslander weet dat wel

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 10:24

Volgens mij zijn er geen balken etc. bij de Wolfskuil. Weet wel dat een aantal mensen er mee bezig zijn geweest om dat te maken/kopen, maar geen idee hoe het er nu mee staat.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:19

Oehhh materiaal: graag!! :D maar inmiddels heeft TS contact met meer aanstaande stalgenoten zag ik :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dierenfan, mooney, tienus63 en 104 bezoekers