[VOLG] Het zoveelste droompony volgtopic…

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [VOLG] Het zoveelste droompony volgtopic…

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 07:04

Fijn dat ze lekker op blote voeten mag!


StormMilagro

Berichten: 1757
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-17 11:50

Afbeelding

Afbeelding

Geldt nu ook de regel: een vies paard is een blij paard :+? Jammer dat haar benen niet te zien zijn, de wei is echt een modderpoel helaas...

Maar ze is nu wel helemaal op haar plek in de kudde, ze hinnekt zelfs als er ‘s avonds eentje wordt opgehaald om naar stal te gaan. Blote voeren zijn ook een stuk prettiger met de modder nu. En wij? Wij bouwen nu rustig het uit de wei gaan op, want nu ze gesettled is in de kudde, vindt ze het wel spannend om eruit te moeten. Dus dat eerst even onder controle, daarna beginnen met rijden weer opbouwen.

Ohja, en ze heeft echt een klein hoofd. Ze is groter dan mijn andere pony, maar hij heeft echt maat cob in halsters. Nou Raven niet, echt maat pony :+ dus ik moet even wat gaatjes bijmaken in mijn bitloze hoofdstellen haha.

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:12

Wat fijn dat je haar de tijd geeft om te settelen +:)+ Ze heeft echt een heel leuk koppie, zelfs onder al die modder :+ Prachtig een cremello, enige nadeel van zo'n lichte vacht is al het poetswerk, maar het absoluut waard :P

StormMilagro

Berichten: 1757
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-17 13:07

_Aine schreef:
Wat fijn dat je haar de tijd geeft om te settelen +:)+ Ze heeft echt een heel leuk koppie, zelfs onder al die modder :+ Prachtig een cremello, enige nadeel van zo'n lichte vacht is al het poetswerk, maar het absoluut waard :P


Dankjewel :)! Ik vind het zelf ontzettend belangrijk, vooral omdat ze gewoon 24/7 buiten in een kudde staat. Ze moet wel op haar plek zijn voor ik dingen kan gaan vragen van haar, anders is het meteen een keerpunt in het vertrouwen. Als ik weet dat ze op haar gemak is in de wei en de groep, weet ik ook dat, mocht er iets geks gebeuren, dat ze naar haar vertrouwde plek terug zal gaan. Alles is verder vrij open rondom de wei.

Haha ja erg he := ? Ze lijkt nu meer een zwart bont paard!

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

Sylver

Berichten: 213
Geregistreerd: 21-02-17

Re: [VOLG] Het zoveelste droompony volgtopic…

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:35

Wat een leuke pony! Veel poets werk zo te zien :wow: Ik volg ook!

[o]

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:03

Lieve Raven. Ik vergeet telkens foto's te maken. :n

Maar weet je zeker dat dit Raven is? :')

:¨·.·¨:
`·.
Kaya

StormMilagro

Berichten: 1757
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: [VOLG] Het zoveelste droompony volgtopic…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-17 12:15

Haha zeker veel poetswerk, vooral met al die regen de laatste tijd :=

Ik ben van de week weer even gaan oefenen met buiten de wei en 'enge dingen'. Naast onze wei is een soort speeltuintje met veel boomstammen, daar mogen de paarden ook doorheen lopen. Dat vond ze interessant. Maar het mooie vond ik dat als ze iets spannend vond, ze ging stilstaan, verder geen gekke dingen. Brave pony! Daarna weer even geoefend met vaststaan bij de 'poetsplaats', ging ook al een stuk beter dan de vorige keer, nu stond ze gewoon braaf te wachten en te knuffelen. Toen wilde ik nog één klein rondje doen in de bak aan de hand, stak er vlak in de buurt iemand vuurwerk af. Echt een enorme knal! Dat was geen klein rotje... Dus we schrokken ons beide echt helemaal kapot en Raven sprong wel even met vier benen de lucht in. Maar, ze bleef bij me! Daarna duwde ze een beetje met haar hoofd tegen me aan, dat ze het echt wel even spannend vond. Nog even afgesloten met een klein rondje om de spanning af te laten vloeien en toen de wei weer in. Al met al was ik zeker tevreden!

Afbeelding

Ohja, ik had die dag ook nog mijn mooie sidepull gepast bij haar, maar ze heeft echt een klein hoofdje. De sidepull zou maat cob zijn, maar is echt veel te groot, zelfs met extra gaatjes... Dus ik ga binnenkort langs de schoenmaker, misschien kan die er wat mee... En anders is het jammer maar helaas en ga ik een andere zoeken :(

Afbeelding

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

StormMilagro

Berichten: 1757
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-17 15:46

Niet een hele interessante update, wel een leuke :)

Vandaag hebben mijn pony's een spontane photoshoot gehad! Een bokker zocht nog modellen voor haar portfolio. De mijne voldeden niet geheel, maar ze vond ze toch leuk dus goed om op te oefenen.

Nou, we hebben vooral ons geduld moeten oefenen. Uiteraard was ze lekker smerig. Daarna wilde Raven vooral niet stilstaan en kreeg het voor elkaar om telkens precies de verkeerde kant op leuk te kijken :') . Ook kon ze spontaan wat vrijheidsdressuurkunstjes, zonder commando en zonder het geleerd te hebben _O-

Ik ben benieuwd wat eruit is gekomen, ik zal ze met jullie delen uiteraard!


Afbeelding

Voor de oplettende kijker: ze heeft inderdaad een kale plek van haar deken -O- Hem heb nu maar wat strakker dichtgegaan en ga binnenkort maar even een van mijn andere dekens proberen bij haar... Want ik wil geen kale pony!

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

Daphneeeej

Berichten: 2997
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het zoveelste droompony volgtopic…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:49

Oh altijd leuk een photoshoot!! Ben benieuwd naar de tesultatrn. Heeft ze zjlke flinke kale plekken op de boeg zitten?

mirriejj

Berichten: 3599
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [VOLG] Het zoveelste droompony volgtopic…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:51

Oh wat een knappe pony heb je!

Ik vind het alleen niet zo gek dat je pony een schuurplek van de deken heeft gekregen, de deken lijkt van voor echt veel te klein te zijn, de gespen schuren nu natuurlijk op de vacht.

StormMilagro

Berichten: 1757
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-17 15:52

Daphneeeej schreef:
Oh altijd leuk een photoshoot!! Ben benieuwd naar de tesultatrn. Heeft ze zjlke flinke kale plekken op de boeg zitten?


1tje gelukkig... Maar inderdaad, van haar deken... Heb het net in de edit aangepast onder de foto haha. Ben er niet zo blij mee
Laatst bijgewerkt door StormMilagro op 20-12-17 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

StormMilagro

Berichten: 1757
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-17 15:55

mirriejj schreef:
Oh wat een knappe pony heb je!

Ik vind het alleen niet zo gek dat je pony een schuurplek van de deken heeft gekregen, de deken lijkt van voor echt veel te klein te zijn, de gespen schuren nu natuurlijk op de vacht.


Dat valt in het echt reuze mee, hij is eigenlijk te groot voor haar, maar hij blijft niet altijd even mooi liggen, dus schuift wat naar achter waardoor de bandjes met de gespen tegen haar vacht komen. Echter zitten de gespen gewoon op de deken en niet op de huid en zit de plek onder de deken, niet op een plek waar de bandjes tegenaan komen. Aan de andere kant is ook niks aan de hand, alleen haar linker borst. Heb hem nu beter dichtgetrokken zodat dat bandje ook zeker over de deken zit en niet op huid.

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

mirriejj

Berichten: 3599
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:58

StormMilagro schreef:
mirriejj schreef:
Oh wat een knappe pony heb je!

Ik vind het alleen niet zo gek dat je pony een schuurplek van de deken heeft gekregen, de deken lijkt van voor echt veel te klein te zijn, de gespen schuren nu natuurlijk op de vacht.


Dat valt in het echt reuze mee, hij is eigenlijk te groot voor haar, maar hij blijft niet altijd even mooi liggen, dus schuift wat naar achter waardoor de bandjes met de gespen tegen haar vacht komen. Echter zitten de gespen gewoon op de deken en niet op de huid en zit de plek onder de deken, niet op een plek waar de bandjes tegenaan komen. Aan de andere kant is ook niks aan de hand, alleen haar linker borst. Heb hem nu beter dichtgetrokken zodat dat bandje ook zeker over de deken zit en niet op huid.


Zorgen dat je hem goed dicht plakt met het klittenband, dan valt de deken ook niet zo snel open +:)+ . Ik had juist op de plek waar het nu schuurt ook een kale plek verwacht.

StormMilagro

Berichten: 1757
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-17 16:01

mirriejj schreef:
Zorgen dat je hem goed dicht plakt met het klittenband, dan valt de deken ook niet zo snel open +:)+ . Ik had juist op de plek waar het nu schuurt ook een kale plek verwacht.


Geloof me, dat doe ik zeker, maar ze staat nou eenmaal 24/7 in een kudde, en helaas checken de andere paarden niet of haar deken nog goed zit als ze aan het spelen zijn ;)

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

Daphneeeej

Berichten: 2997
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het zoveelste droompony volgtopic…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:39

Ah ja soms is het echt een klus om een goede deken te hebben. Ik vind zelf de vorm van bucas echt heel fijn. Deze zijn ook mooi gesloten aan de voorkant. Had bij andere dekens ook dat de onderkant onder de sluiting vandaan gleed en dan stuk open stond van voren.

StormMilagro

Berichten: 1757
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-17 16:43

Daphneeeej schreef:
Ah ja soms is het echt een klus om een goede deken te hebben. Ik vind zelf de vorm van bucas echt heel fijn. Deze zijn ook mooi gesloten aan de voorkant. Had bij andere dekens ook dat de onderkant onder de sluiting vandaan gleed en dan stuk open stond van voren.


Oh bedankt voor de tip! Zal er eens naar gaan kijken!

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: [VOLG] Het zoveelste droompony volgtopic…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:52

Leuke ponny. Er zal wel wat connemara bloed in zitten als ze van Engeland komt. Ze heeft er ook de bouw voor.

StormMilagro

Berichten: 1757
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-17 16:54

FatCat schreef:
Leuke ponny. Er zal wel wat connemara bloed in zitten als ze van Engeland komt. Ze heeft er ook de bouw voor.


Ik gok inderdaad ook op een Connemara (kruising)! Vind het ook een leuk ras. En als ze het niet is, vind ik haar alsnog leuk hihi

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

Daphneeeej

Berichten: 2997
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het zoveelste droompony volgtopic…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:57

Ze lijkt heel erg op de cremello welsh cob die bij ons op stal staat alleen dan wat meer vetjes. Moet aan dat ras eerder denken dan aan connemara. (ook door de kleur) Wels cob is natuurlijk ook heel engels.

StormMilagro

Berichten: 1757
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-17 17:18

Daphneeeej schreef:
Ze lijkt heel erg op de cremello welsh cob die bij ons op stal staat alleen dan wat meer vetjes. Moet aan dat ras eerder denken dan aan connemara. (ook door de kleur) Wels cob is natuurlijk ook heel engels.


Ook daar heb ik aan zitten denken, maar ze is wel wat meer gedrongen gebouwd dan de meeste welsh cobs die ik ken. Ik denk dat er van alles wat inzit :=

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [VOLG] Het zoveelste droompony volgtopic…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 17:23

Een spetter zo een bijzonder leuk paardje!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 17:24

Ik val nu pas op dit topic. Is ze opgevoeld ondertussen? :) Wel een gave pony! Uk zeg? Dan denk ik eerder ook aan een flinke scheut welsh! :)

StormMilagro

Berichten: 1757
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: [VOLG] Het zoveelste droompony volgtopic…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-17 19:57

Bedankt beide!

Nee helaas nog niet, het was allemaal moeilijk bij de DA hier... Dus vrees dat dat pas in het nieuwe jaar gaat lukken, lekker op tijd :roll: ... Niet dat ik het nog zou kunnen terugdraaien als ze drachtig is, maar ik zou het zelf wel het liefst snel weten. Ik hoop gewoon op een lege buik!

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

Eviii_x
Berichten: 788
Geregistreerd: 15-02-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [VOLG] Het zoveelste droompony volgtopic…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 21:31

Jaa Raven!
Uiteraard volg ik mee!

Wat een enorm knappe en vooral grappige pony heb ik vanmiddag gezien, heerlijk karakter!

StormMilagro

Berichten: 1757
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-17 01:29

Eviii_x schreef:
Jaa Raven!
Uiteraard volg ik mee!

Wat een enorm knappe en vooral grappige pony heb ik vanmiddag gezien, heerlijk karakter!


Haha ik ben vooral erg blij met jouw geduld vandaag :=
De eerste foto belooft al heel erg veel!

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: josien_m_, mino1, MyWup, Vuri, ynskek en 42 bezoekers