[VOLG] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 01:06

Om meteen maar met de deur in huis te vallen:



Today was a gamechanger.... weinig woorden nodig, maar ik hoop dat we vandaag echt die doorbraak hebben gehad. Zo fijn zo braaf en zo constant (op vreemde locatie).....

Man man man de tranen van geluk waren aanwezig.

Tuurlijk is het nog niet perfect, dat zijn we ook niet en dat zullen we ook niet worden.... maar zo een dag als deze is precies de rede dat ik voor haar gevallen ben.... het zit er allemaal in!

Uiteindelijk in overleg met bitfitter en tandarts voor een kneveltrens gegaan, dit omdat deze heel stil ligt in dr mond en constant is. Zichtbaar en voelbaar resultaat! Jammer dat we niet eerder hierbij zijn gekomen Maargoed, is een kwestie van dingen uitsluiten.

Genoeg gepraat! Hier nog wat foto’s.... voor diegenen die niet zo van de filmpjes zijn (Ps. Geluid mag aan )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


<3

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: [VOLG] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 02:01

Jullie zijn toppers & jullie gaan t Z halen, weet ik zeker!!! +:)+ :*

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:37

Zo, dat ziet er goed uit! Top! :D

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 09:17

Joscaa schreef:
Jullie zijn toppers & jullie gaan t Z halen, weet ik zeker!!! +:)+ :*


<3

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 10:45

Maanlicht schreef:
Zo, dat ziet er goed uit! Top! :D

Dankjewel! Je wilt niet weten hoe het voelde.... #pennymomentje

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:00

Jeetje wat een gave foto's zeg! Het lijkt alsof er zoveel meer rust in zit :-)

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 11:04

freetorun schreef:
Jeetje wat een gave foto's zeg! Het lijkt alsof er zoveel meer rust in zit :-)

Nou dat was er dus ook! Ze deed het zo goed en fijn!

Wij kunnen alleen helaas niet meer van start bij de ride en run, geen auto meer :(

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:37

Heerlijk is dat he! Had ik toevallig van de week ook :)

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 17:08

Maanlicht schreef:
Heerlijk is dat he! Had ik toevallig van de week ook :)


Niet normaal Haha! Hopelijk houden we dit gevoel vast! Straks weer even er op <3

Wat een verschil, we hadden net een mindere week gehad dus ik hoop echt dat dat een van onze laatste mindere weken was.

Wat hebben jullie vandaag gedaan? Leuke plannen dit weekend? Hoe vonden jullie het filmpje?

Hihi sorry totaal niet nieuwsgierig hoor

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 18:49

Leuk filmpje gemaakt! En mooie foto's.
Middendraf ziet er mooi uit, maar mag nog wat meer gesloten. Dat komt best goed.
In het "gewone" draven, zie je haar wat hectisch waardoor ze wat tactverlies heeft. Daar de rust in gereden krijgen.
Heel verleidelijk om de middendraf er "steeds" uit te rijden, omdat ze dat goed doet, maar dat zal haar ongetwijfeld wat heter maken. Probeer ook wat "lauwtjes" te rijden, om haar de passen af te laten maken, tot je weer het gevoel hebt dat je er aan "moet" drijven.

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 19:02

Babootje schreef:
Leuk filmpje gemaakt! En mooie foto's.
Middendraf ziet er mooi uit, maar mag nog wat meer gesloten. Dat komt best goed.
In het "gewone" draven, zie je haar wat hectisch waardoor ze wat tactverlies heeft. Daar de rust in gereden krijgen.
Heel verleidelijk om de middendraf er "steeds" uit te rijden, omdat ze dat goed doet, maar dat zal haar ongetwijfeld wat heter maken. Probeer ook wat "lauwtjes" te rijden, om haar de passen af te laten maken, tot je weer het gevoel hebt dat je er aan "moet" drijven.


Klopt, even omdat we gingen filmen 2 keer gedaan. Meestal wend ik gewoon normaal af zodat ze het niet aanleert.

Verder hadden we een erg rustig tempo tijdens het rijden voor haar doen. Het is een paard met veel Go en het tempo moet zeker niet lager, hierdoor valt ze op de voorhand. Dit nemen we ook mee met lessen.

Was een mooi constant tempo en de aanleuning werd ook al constanter. Verder hadden we lekker veel rust en daar ging het me om!

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:01

LadyKim schreef:
Maanlicht schreef:
Heerlijk is dat he! Had ik toevallig van de week ook :)


Niet normaal Haha! Hopelijk houden we dit gevoel vast! Straks weer even er op <3

Wat een verschil, we hadden net een mindere week gehad dus ik hoop echt dat dat een van onze laatste mindere weken was.

Wat hebben jullie vandaag gedaan? Leuke plannen dit weekend? Hoe vonden jullie het filmpje?

Hihi sorry totaal niet nieuwsgierig hoor


Ik rijd sinds kort een nieuw paardje, nu een paar keer opgezeten. Eerste keren rodeo door de bak, ze vindt me nog niet zo leuk geloof ik :+. Vanmorgen heeft de eigenaresse er eerst opgezeten, en daarna ik, en toen heeft ze geen bok gegeven, dus dat is een vooruitgang. Is trouwens een ander paard dan van het fijne moment, die rijd ik morgen weer. Heb ik erg veel zin in :)

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 21:03

Maanlicht schreef:
Maanlicht schreef:
Heerlijk is dat he! Had ik toevallig van de week ook :)


Niet normaal Haha! Hopelijk houden we dit gevoel vast! Straks weer even er op <3

Wat een verschil, we hadden net een mindere week gehad dus ik hoop echt dat dat een van onze laatste mindere weken was.

Wat hebben jullie vandaag gedaan? Leuke plannen dit weekend? Hoe vonden jullie het filmpje?

Hihi sorry totaal niet nieuwsgierig hoor


Ik rijd sinds kort een nieuw paardje, nu een paar keer opgezeten. Eerste keren rodeo door de bak, ze vindt me nog niet zo leuk geloof ik :+. Vanmorgen heeft de eigenaresse er eerst opgezeten, en daarna ik, en toen heeft ze geen bok gegeven, dus dat is een vooruitgang. Is trouwens een ander paard dan van het fijne moment, die rijd ik morgen weer. Heb ik erg veel zin in :)[/quote]

Super leuk! Ben benieuwd hoe ze morgen is, kijken of ze ook weer zo braaf is!

senna21

Berichten: 11849
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:04

Een leerzame uitspraak van mijn oude instructeur: iedere dag moet je weer bij de basis beginnen, niet denken dat..., maar rijden en voelen.
Paardrijden is een prachtige manier om steeds weer te oefenen om in het hier en nu te zijn.

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 22:23

senna21 schreef:
Een leerzame uitspraak van mijn oude instructeur: iedere dag moet je weer bij de basis beginnen, niet denken dat..., maar rijden en voelen.
Paardrijden is een prachtige manier om steeds weer te oefenen om in het hier en nu te zijn.


Precies dat! Daarom ben ik blij dat we nu meer rust hebben gecreeerd... en dit vast kunnen houden! Vandaag weer heerlijk gereden, hier en daar wat heet maar dat is niet erg.

Nog 1 dag rijden en dan heeft ze vrij en gaan we wat simpele dingetjes doen. Zondag hebben we wedstrijd :)


Afbeelding


Ze mocht daarna lekker rollen.... wat een weertje vandaag!

Afbeelding

Afbeelding


Baas? Wil je het zand uit Mn ogen halen alsjeblieft? Ik kan niet normaal rollen....

Afbeelding

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:38

Supergoed, en succes op wedstrijd! Vind haar zo'n knapperd, en weet zeker dat jullie de Z gaan halen en misschien nog wel verder <3

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Re: [VOLG] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 18:00

Vandaag fijn op het landje getraind met de brownies... wel met martingaal want ze willen nog wel eens wat heftiger worden met gras onder de voetjes (tja, marathon paarden).

Max was eigenlijk heel relaxed en liep lekker en Ez eigenlijk het grootste gedeelte van de tijd ook wel.... alleen leek het op sommige momenten net een blij lammetje..... jump jump jump hahaha

Nee Ez, we moesten een pasje opzij, geen sprong naar voren.
Ach geen kwaad achter te zoeken, ze was in ieder geval erg blij met gras onder haar voeten! Nog even en ze mogen weer het land op.

Afbeelding
Afbeelding

Verder nog 2 paarden van stal gereden/getraind omdat er weinig mensen kwamen (kleine privé stal met 6 paarden, heb er vroeger altijd paarden verzorgd!)

Lekker dagje zo.... en jullie?

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:02

Lekker!

Ik heb vanmorgen gereden, maar Friesje was nog zo fijn dat ik er maar 20 minuutjes op heb gezeten. Had er geen werk aan, haha! Heb jij daar toevallig tips voor? Ik ging er echt opzitten en alles was gelijk goed. Normaal heb ik altijd wat om aan te werken, maar nu echt niets, haha!

Morgenochtend ga ik weer naar de merrie toe, eigenaresse kijkt even mee om te kijken of ik weer alle kanten uit vlieg, haha! Ben benieuwd.

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 09:51

Maanlicht schreef:
Lekker!

Ik heb vanmorgen gereden, maar Friesje was nog zo fijn dat ik er maar 20 minuutjes op heb gezeten. Had er geen werk aan, haha! Heb jij daar toevallig tips voor? Ik ging er echt opzitten en alles was gelijk goed. Normaal heb ik altijd wat om aan te werken, maar nu echt niets, haha!

Morgenochtend ga ik weer naar de merrie toe, eigenaresse kijkt even mee om te kijken of ik weer alle kanten uit vlieg, haha! Ben benieuwd.


Ik ben inmiddels zo ver, zeker met deze dame,
Als het goed is is het goed. Zeker als we iets doen waar we al even mee bezig zijn en dit ineens goed gaat.

Haar beloning is dan inderdaad dat ik maar 20 min rij.
Echter soms heb ik zelf nog wel zin, dus wat ik dan meestal doe is iets totaal nieuws uitproberen. Bijv beetje schouder binnenwaarts of een stap pirouette om de achterhand.

Of ik gooi het zadel er af en ga even zonder zadel rijden.

Dat soort dingen eigenlijk. Maar als ze zo braaf is vind ik altijd: goed is goed, positief belonen en klaar!

pillow
Berichten: 7797
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: [VOLG] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:18

Je bent zo enthousiast en toch zet je haar te koop.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 23:10

pillow schreef:
Je bent zo enthousiast en toch zet je haar te koop.


Hoezo? Het staat toch nergens dat ze te koop staat?

paardrijmiep

Berichten: 964
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 05:04

emilyslaluna schreef:
pillow schreef:
Je bent zo enthousiast en toch zet je haar te koop.


Hoezo? Het staat toch nergens dat ze te koop staat?


Op marktplaats wel

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: [VOLG] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 05:17

Heb der inderdaad voorbij zien komen.
Erg jammer.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 07:42

Nou, voordat er oordelen worden getrokken, misschien een kans aan TS geven om het te melden? Misschien is er iets in de privé situatie gebeurd waardoor dit moet. Je kan niet in het leven van een ander kijken.

Dus de opmerking: "je bent zo enthousiast en toch zet je haar te koop" vind ik persoonlijk een beetje hard. Misschien is het een noodzakelijke/erg pijnlijke besluit.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: [VOLG] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 07:44

In de advertentie staat door studie.