[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:17

Haha moest even kijken of mijne er nog stond! Ook Calistha en een schimmel!
Als ze net zo lief als d'r naam genoot dan ga je super veel plezier met haar beleven!!

:+:Calistha, Midnight, Serai, Yindi :+:


Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:32

Ik volg! <3
Wat een geweldig prachtig dier. :)

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-17 13:11

Ze is THUIS! :):)

Nu ja op stal. Ze heeft een heeeel fijne grote box gekregen. Lekker met 2 buren. Ze was zo braaf! Echt ongelooflijk. Ze heeft dit echt allemaal nog nooit gedaan, maar ze deed echt alsof ze het allemaal al kende. Echt stoere merrie!

Ze heeft echt een super ruime box, ik ben echt blij met de stalling die ik heb gekozen. Ik ben nu even thuis, en dadelijk ga ik terug om haar lekker op de weide te zetten voor het eerst.

Jullie snappen wel dat ik helemaal verliefd ben natuurlijk <3 <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door k_m op 01-11-17 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:27

Oh wat gaaf, wat zal jij op een wolkje zweven /3

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:41

Aah wat ontzettend leuk!

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:43

Wat fijn!!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:43

Wat super zeg!

Leuk [&] voor jezelf!

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:15

Fantastisch!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-17 18:33

Hoi allemaal! Even een mini update!

Voorlopig gaat alles heel goed. Enkel is ze wel tijdens het eten heel vijandig tegenover haar buurvrouw. (merrie's onder elkaar :Y) )Iemand tips hoe we dit kunnen aanpakken? Ze staan naast elkaar met tralies tussen, maar de bakjes zitten naast elkaar in de hoek. Deze zitten vast, dus deze verhangen is al geen optie. Of zou dit gewoon nog wat wennen zijn?

Verder heb ik haar vandaag even in de piste gehad, eerst met een touw en gewoon heel basis. Ik stappen zij stappen, ik stoppen zij stoppen. Dit ging wel heel erg goed! Dus touwtje eraf. Ze volgde me zo braaf! Echt zo een leuk gevoel. Ik kon zelfs haar laten draven, en dan als ik ging stil staan deed ze gewoon braaf mee! :D Dus die basis zit er gelukkig blijkbaar heel goed op! Voorlopig ga ik me dus bezig houden met dit soort dingen. Zondag ga ik haar eens aan de longe proberen nemen.

Jammer genoeg geen foto's want ik was alleen. Met longeren ga ik kijken of ik iemand kan mee nemen om wat te helpen :)

xRaisin

Berichten: 1755
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 18:55

Leuk! Dat moet inderdaad vast een fijn gevoel geven!

HELder

Berichten: 465
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:03

Gefeliciteerd! Wat een leuk paard! Daar ga je vast veel plezier aan beleven.
Zou je het gedeelte van de tralies bij de voerbakken misschien dicht kunnen maken? Bijvoorbeeld met een houten of metalen plaat? Misschien is het ook gewoon even een kwestie van wennen, dus je kunt het natuurlijk ook even aankijken. Succes!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:11

Leuke update!

Wat betreft de voerbak, misschien kun je een losse voerbak halen die je zo zelf door de tralies kunt haken. Dan kan je zelf kiezen waar in de stal het eten gegeven wordt.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:51

Of een stalgordijn gebruiken :j

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-17 19:52

Ja dat dacht ik inderdaad ook, misschien iets er tussen! Ik wil het nog wel een week tijd geven, omdat ze er nog maar heel net staat. Ze kan ook verhuizen naar een box waar ze apart staat, maar ik wil haar eigenlijk heel graag in deze box laten. Ga ik ook wel aangeven bij de stalhouders.

Van de bak zou een goede oplossing kunnen zijn, maar er zit een gat bij de tralies bij de voerbak, dan zouden de stalhouders echt in de stal moeten om te voeren. Voor hun kost dat toch extra tijd dus denk niet dat dat ideaal is..

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:15

Je kan een stuk dichtmaken naast de voerbak bij de tralies, dat is betrekkelijk eenvoudig, dan kunnen de paarden rustig eten. De rest blijft dan open.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-17 18:46

Bedankt voor de tips! Het ging al beter met voeren vandaag, de andere merrie had ook even van zich laten horen, en toen was Callista blijkbaar wel wat rustiger geworden, Haha.

Ze heeft echt een gekke maat van hoofd trouwens. Ik had gisteren een halster mee een cob. Deze was te klein, vandaag een nieuwe gehaald een full, te groot! :') had nog een ouder halster liggen ook een full, deze paste dan weer wel.. Morgen dus halsters gaan retourneren bij de winkel :+

Morgen ga ik het longeren eens proberen! Ben benieuwd. Nog een foto van vandaag <3

Afbeelding

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 18:53

Leuk paard! Je kunt ook tijdelijk even een deken over de tralies hangen tussen de dames op de plek waar de voerbak zit. Dan kun je even testen of het scheelt dat ze elkaar met eten niet zien. Is een makkelijke en goedkope oplossing. Veel plezier!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-17 17:22

Het gaat al beter met het eten! Bedankt voor het meedenken, maar normaal gezien komt het goed. Heb ook heel lieve stal genoten dus das ook super tof!

Vandaag heb ik haar gelongeerd, ging eerst heel goed! Had alles af gezet met palen en balken. Op een gegeven moment had ze door dat er 1 stukje niet dicht was (ingang). En dan stopte ze daar steeds en ging ze achteruit wandelen. Heb dat dan dicht gezet en toen ging het na een tijdje ook weer beter. (Ze is nog 1 keer over een balkje gesprongen en dan stond ze aan de andere kant :+ ) . Ze was nogal panisch van de zweep ook merkte ik, heb deze dan weg gelegd en dat ging ook beter. Volgende week ga ik oefenen met haar aan de zweep te laten wennen, zodat ze weet dat dit niets eng is.

Toen ze op beide handen ontspannen stapte en ook kon draven zonder te protesteren ben ik er mee gestopt. Lekker fleece dekentje op gelegd en in de stal daarna!

Afbeelding

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:13

Leuke update. Wat een plaatje is het ook!

denisewinter

Berichten: 305
Geregistreerd: 20-03-13
Woonplaats: haarlem

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:22

Wat een leuk beestje. Veel plezier er mee maar dat gaat gerust lukken.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:49

Wat doe je het leuk met haar.

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:51

Wat leuk k_m dat het allemaal gelukt is! Het is een leukerd hoor! Gefeliciteerd!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-17 17:39

Ik kon het niet laten !! :):) <3

Afbeelding

Vandaag voor het eerst 'thuis' op mijn knapperd gereden! Had haar eerst gelongeerd in de piste, ging vrij goed! Zonder iets van afspanning en ze deed erg haar best. Toen mijn zus aankwam was haar aandacht wel weg, dan ging ze vaak uit het niets stoppen en vlak voor me staan en gewoon niets meer doen. Hier gaan we dus nog wat aan werken!

Na het longeren er even op gekropen! Opstappen enalles gaat heel goed. Ze reageerde enkel niet super op mijn beenhulpen, net als bij het proef rijden. Dan maar een dressuur zweepje er bij genomen, hier was ze in het begin echt heel bang van. Ze snapte echt niet van waar dat dan ineens kwam. Maar het loonde wel! Na 5 minuten reageerde ze al beter op mijn beenhulpen.

Afbeelding

Ook sturen gaat eigenlijk goed. Ze is in stap heel licht te rijden, op mijn zit reageert ze heel goed. Ik denk echt dat ze erg leergierig is.

Afbeelding

De draf aanrijden was eerst ook nog een dingetje, maar na een paar keer proberen ging het goed! De eerste draf was ze heel sloom (maar wat liep ze ruim!! :+ ik werd echt uit men zadel gekatapulteerd haha).
Na een iets actiever drafje en een volledige volte in draf hebben we lekker uit gestapt. Daarna nog even samen gespeeld in de piste.

Afbeelding


Top dagje dus!! <3

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:46

Ik vind jullie een leuk stel samen! Ik kom ook volgen :j

Aan een dood paard staan trekken is een groter onderdeel van mijn leven dan je zou denken :')

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:09

Wat super en dat ze al zo braaf is op nieuw terrein is eigenlijk wel heel bijzonder hoor.
Je hebt denk ik echt een lot uit de loterij getroffen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Babootje, GrapeshotBot en 128 bezoekers