[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 18:51

Er is toch nog beetje hoop! Ze doet het nog, maar niet in de weide dat is al pluspunt 1. Daarnaast doet ze het niet zolang je haar gewoon met rust laat, dus eigenlijk heeft ze er niet heel veel last van. Ze doet het WEL wanneer je haar net uit de stal haalt en wat wil gaan doen.

Vandaag bv heb ik haar gelongeerd als test, uit de stal halen beetje schudden, eenmaal in de piste helemaal voorbij. Heel fijn kunnen longeren geen probleem. Klaar met longeren beetje schudden, dan nog wat gaan grazen, geen probleem. Daarna afgespoeld, geen probleem. Dan zet ik haar op stal en dan begint ze weer.

Super vreemd dus maar ik kan eigenlijk gewoon wel aan de slag met haar want dan heeft ze totaal geen last. Ik doe wel alles met haar hoofdnet nu.. We gaan even kijken hoe het nog evolueert en rustig longeren terug op pakken. Ben benieuwd!

Lekker grasjes eten <3
Afbeelding


poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 22:03

Voorzichtig goed nieuws!!!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:18

Inderdaad, voorzichtig goed nieuws! Fijn

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 16:20

Fijne update. We blijven duimen :-)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 17:33

Ja vandaag weer hetzelfde! Lekker uit de weide geplukt, gelongeerd, 3 keer heeeel kort 1 knikje gezien en verder prima. Zet ik haar daarna op de weide en kom ik koekjes brengen doet ze het een beetje. Blijft heel vreemd maar ben er blij mee!

Heb nu aan mijn lesgever gevraagd of hij het ziet zitten om haar binnen een maand ongeveer door te rijden. Wil het niet meer zelf doen met al de problemen van afgelopen tijd, wil graag gewoon de 3 gangen er oo hebben staan, kan ik hopelijk in het najaar zelf ook eindelijk eens wat rijden. Denk dat het wel zo slim is om haar nu eerst een maandje weer wat te longeren, eens gaan wandelen,... dat dat terug even bevestigd is. :-)

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:44

Hee dat is goed nieuws! Ik hoop voor je dat het zo blijft en eigenlijk alleen nog maar verbetert.

Ik las dat je magnesium ging bijvoeren, dat heeft wel zo'n 2 a 3 weken nodig om verschil te merken, dus ik zou niet na een weekje al stoppen.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

lisselotje
Berichten: 711
Geregistreerd: 02-10-06

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:43

Eric Laarakker is erkend paardenarts, oprichter en eigenaar van de holistische praktijk voor dieren Den Hoek. En zo ongeveer geldt als niemand het meer weet, dan ga je nr eric :-)

sollair310
Berichten: 70
Geregistreerd: 27-07-16
Woonplaats: Nederland

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:10

Even een stille meelezer die nieuwsgierig is.
Hoe gaat het met haar? Hoop dat ze niet meer zoveel schudt :+:

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-18 20:16

Heel up and down.. meer down jammer genoeg. Vandaag wel wat kunnen doen maar dan achteraf ineens toch weer schudden. We kijken gwn nog wat aan, volgende week ander voer en zout proberen! Gelukkig kan ze wel rustig de weide op. Speelt veel met haar vriendje!


sollair310
Berichten: 70
Geregistreerd: 27-07-16
Woonplaats: Nederland

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 20:55

Fijn dat ze lekker kan spelen! En hopen dat het voer volgende misschien verschil maakt :(:)

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 06:40


k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-18 08:37

emilyslaluna schreef:
Ik zag dit toevallig op Facebook voorbij komen. Een webinar/seminar over headshaking. Je kan je nog inschrijven om het live te zien en anders kan je in de 100 uur erna het nog terugkijken:

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 7538479167


Thnx ik zag het ook al! Beetje ver voor mij maar dat terug kijken is wel interessant!!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-18 17:57

Vandaag goede dag! Jeej. Weer op de middag gegaan en dan lijkt ze altijd zo veel beter. Eerst even gelongeerd zonder spullen eraan, dan met longeerhulp aan het halster maar dat hong beetje laag op de neus.

Duss voor de eerste keer in maanden een hoofdstel in, en de longeerhulp eraan. Ging naar mijn gevoel heel goed! Ze zoekt de grens van de hulp wel beetje op maar ze schudde vandaag niet (enkel voor de vliegen)

heb hier een filmpje, vinden jullie hem zo goed afgesteld? Naar mijn gevoel staat die net goed zo, niet te strak niet te los. Ze mag wel veel actiever zie ik nu, maar zo eerste keer met de hulp vind ik het wel fijn, en ik blijf veel meewandelen haha toch ook maar weer op gaan letten.


emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 18:08

Het ziet er goed uit! Fijn dat ze rustig is.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-18 19:25

Vanmiddag niks aan de hand, vanavond helemaal op gezadeld eerste keer in een setje, super schattig.

En dannnn regen en regen = schudden. Dus ja jammer genoeg vandaag even niet. Volgende keer beter zeker. Probeer het echt dag tot dag te bekijken en is het niet dan is het niet.

Afbeelding

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:28

Leuk setje! Jammer van de regen maar gelukkig was er niks aan de hand toen het droog was.

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:15

Ik lees al vanaf het begin mee maar volgens mij nog nooit gereageerd. Ik vind het zo ontzettend naar voor je dat je eindelijk zo'n prachtig en lief paard mocht krijgen nu zo veel pech hebt. Ik vind het bewonderenswaardig hoe je er mee omgaat. Je paardje mag blij zijn dat ze jou als baas getroffen heeft.

xPareltje

Berichten: 934
Geregistreerd: 14-02-18

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:32

Wat een pech inderdaad :( ik duim zeker dat het stapje voor stapje weer de richting uit gaat die jullie verdienen! Met z'n baasje als jouw moet dat zeker in orde komen

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-18 15:50

Dankje voor de lieve reacties!!

Vandaag poging 2 met het setje en ging goed! Terug echt wat meer gevraagd aan de longe, moest ze wel beetje aan wennen. Terug redelijk hevig maar eigenlijk zie ik dat wel graag, terug zoals eerst! Ging verder wel echt heel goed gelukkig.

Daarna lekker af gespoten, vind ze ook echt heel fijn. Ook de darm vastpakken met haar mond en dan drinken is geweldig blijkbaar :+
Afbeelding
Euh baasje ik wil terug naar buiten!!!! :Y)

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 18:58

Wat goed nieuws! *\o/*

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 07:48

Wat fijn dat het allemaal weer beter gaat!

Wat heeft nu uiteindelijk de verandering gemaakt? De behandelingen? Of juist gewoon weer rustig aan het werk gaan?

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-18 11:27

Ik durf het echt niet zeggen, de behandeling, de magnesium, weers omstandigheden? Echt geen idee. Als het nu hard terug komt wss toch de behandeling.

Hopelijk is dat niet zo natuurlijk, maar anders kunnen we altijd nog een vervolg sessie doen.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 16:39

Afbeelding
<3

Het gaat wel oke! 'S avonds schud ze vaak vrij hard, maar overdag is het vaak bijna niets. Vandaag zelfs echt niks aan gemerkt, gewoon gelongeerd geen probleem. Morgen komt de hoefsmid en zondag komt het meisje dat callista gaat door rijden. We proberen het op de middag te plannen omdat dat voor haar over het algemeen het beste is.

Ik ben zo benieuwd!! Hoop echt dat het goed gaat en dat we snel paar grote stappen kunnen zetten, zodat ze op zen minst gewoon te rijden valt op een goede dag.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:32

k_m schreef:
[ [url=m/nq2QIT.jpg]Afbeelding[/url] ]
<3

Het gaat wel oke! 'S avonds schud ze vaak vrij hard, maar overdag is het vaak bijna niets. Vandaag zelfs echt niks aan gemerkt, gewoon gelongeerd geen probleem. Morgen komt de hoefsmid en zondag komt het meisje dat callista gaat door rijden. We proberen het op de middag te plannen omdat dat voor haar over het algemeen het beste is.

Ik ben zo benieuwd!! Hoop echt dat het goed gaat en dat we snel paar grote stappen kunnen zetten, zodat ze op zen minst gewoon te rijden valt op een goede dag.

Het is een schitterend paard en ze staat er ook heel relaxed bij op deze foto.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-18 20:11

Super lief @anjali! Vandaag is de smid geweest, een natuurlijk bekapper deze keer. Is volgens mij niet slecht! Ze heeft wel 1 been dat ze enorm wil ontlasten, beetje kijken of ik er iets aan zie. Duurde ook wat lang en dan wou ze niet heel graag meer voetjes geven :+ al bij al vond ik haar wel braaf. Blijft een groen paard!

Ben zo benieuwd, morgen gaan we de eerste stappen zetten richting het door rijden, even kijken hoe ver we geraken morgen. Eerst even rustig aan kennis maken en alles en dan zien we wel!

Ze schud al 2 dagen niet. Hopelijk kunnen we het stabiel houden nu!

Nog een foto van een paar dagen geleden, helemaal in anti vliegen pak 8-) en lekker grasjes eten.

AfbeeldingAfbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mark0919, NinaCharlie, Pellelilly, Westerntrail en 50 bezoekers