[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 12:30

Ja ze is echt braaf! Gewenning is echt een ding bij haar, want ik wandel een rondje in de spring piste gisteren en dat vind ze dan dood eng, net of de sprongen gaan haar op eten :+ Maar samen kilometers maken en dan komt het goed hopelijk!!


k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 19:23

Afbeelding
<3

We lagen even stil door de regen, want dat gaat nog altijd fout met schudden. Vandaag weer een lesje gehad. Ze is braaf maaaaar ze weet heel goed wie er op zit :+ ik moet stuk consequenter worden. Lesgeefster kruipt erop en ze is een lammetje, Haha.

Maar we gaan rustig verder! Blij na vandaag weer veel zin om verder te werken. :D

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-18 18:52

Kleine update!

We zijn nog altijd fanatiek bezig met rijden en knuffelen! Donderdag nog eens een lesje. Wel nodig want loop een beetje vast op haar sloom zijn.

Maar ze is momenteel wel heel oké qua schudden gelukkig! Merk dat ze ook weer veel liever is, vermoed dat ze toch altijd een beetje last heeft gehad, want nu is ze weer helemaal lief en kroelig. Lekker van genieten nu dus.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Speirs

Berichten: 1679
Geregistreerd: 20-07-14

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 07:44

Wat fijn dat het zo goed gaat!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-18 17:23

Even een update, regen is helaas echt een enorme stoorzender met het schudden. Momenteel gaat het dus weer niet goed -O-

Hierdoor heb ik dus besloten om haar te verhuizen. Ze staat op een fijne stal, maar ze kan op de wei of op stal, niet op de weide met schuilstal. Waardoor ze nu dus vaak 24 u binnen staat. Met goed weer kan ze buiten maar als het regent niet. Dat is niet paardwaardig in mijn ogen dus ze gaat naar een 24/7 met schuilstal en onbeperkt ruwvoer.

Zaterdag gaan we haar verhuizen. Ben heel benieuwd hoe ze er op gaat reageren. Hopelijk gaat ze vanzelf in de schuilstal, dat is nog mijn grootste zorg. Dat ze dat niet zou doen. Maar nu heeft ze tenminste de keuze binnen of buiten, en lekker altijd hooi eten. Want dat merk ik ook wel, dat ze daar behoefte aan heeft.

Twijfel nog een beetje hoe ik het doe met vervoer, ze staat onder een 200 grams deken nu ongeschoren. Zou ik haar die met het transport best even afdoen? Hij moet op de nieuwe locatie wel terug op, en ben bang dat ze daar nogal onder de indruk gaat zijn dus dat een deken opdoen dan niet ideaal is.

Tips en ideeën welkom! Hopelijk kunnen we weer verbetering gaan zien.. Loop ook vast nu bij deze stal, heb alles geprobeerd, kan alleen nog proberen verhuizen.. We zullen zien!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:03

Wat vervelend dat ze wat meer last heeft. Wel goed dat je kiest voor haar welzijn! Een paard smelt niet van wat regen, 24u binnen is dan idd niet zo fijn.

Zweet ze veel in de trailer (door o rust)? Dan zou ik de deken af doen.

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-18 20:42

freetorun schreef:
Wat vervelend dat ze wat meer last heeft. Wel goed dat je kiest voor haar welzijn! Een paard smelt niet van wat regen, 24u binnen is dan idd niet zo fijn.

Zweet ze veel in de trailer (door o rust)? Dan zou ik de deken af doen.


Smelten niet maar contact schudden wel.. nu kon ze niet schuilen dat kan binnenkort wel.

Ja ga een fleecje opleggen en dan op locatie terug van deken wisselen!

Steentje46
Berichten: 2
Geregistreerd: 02-09-18

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 16:49

Hai, ben heel benieuwd hoe je verhuizing is gegaan?? Volg je ook omdat mijn paard ook last heeft van headshaking

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 18:28

We gaan zaterdag verhuizen! Dan zal ik even updaten!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 08:03

Zo let’s do this. Grootste stap toch wel sinds ik Callista heb. Heel benieuwd, hopelijk wordt het voor haar een goede stap. Fingers crossed straks een update!

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 08:05

Heel veel succes!!!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 11:06

Ze is er! Voorlopig gaat alles goed, het is nu ook wel droog dus ik durf niet te juichen voor het geregend heeft. Ze staan nu nog met een draadje ertussen, vlak na de middag gaan we ze samen zetten. Denk dat Callista wel eens de baas kan worden :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze staat nu op de paddock paradise van mijn zus S_V hier op bokt, dus als jullie het herkennen, dat kan! Spannend allemaal, maar voor nu ziet ze er wel happy uit!

L_iek
Berichten: 9661
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:34

Ach, Vlekje en Jules toch? Super zo’n plek. Hopelijk gaat het goed!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 16:39

Pff het gaat niet goed en heb besloten dat het zo niet meer kan. Ze heeft het weer even hard als in het begin en het kan zo niet meer.. probeer ze vandaag nog terug naar haar vertrouwde stalletje te krijgen en dan kan ze daar begin volgende week rustig inslapen..

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:59

Oh jeetje.. wat verschrikkelijk veel sterkte alvast. Een hele moeilijke beslissing!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:25

Wat erg zeg gaat het zo slecht dan?Gaat het niet bij Jules en Vlekje?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 17:32

Nee het gaat echt niet.. het ging op haar oude stal ook weer slechter, het is gewoon die rot regen en die aandoening die er nooit 100% uit zal gaan. De dierenarts zei zelf ook dat dit het eerlijkste is naar haar. Ze heeft nu zware verdoving gehad en ze schud nog even hard..

welmoed__

Berichten: 6537
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:49

Och jeetje meid, wat afschuwelijk voor je. Je hebt zo haar best voor haar gedaan en nu alsnog dit. Heel veel sterkte!

Besje

Berichten: 810
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:51

Mag ik vragen welke dierenarts je hebt? Mag ook in pb :)

Lieve Charming van sportpaard naar knuffelpaard:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=2023797

Tilmar

Berichten: 3297
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:16

Jeetje wat vreselijk!
Maar wat een dappere beslissing!
Je hebt er in ieder geval alles aan gedaan.

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+3

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 18:51

Mijn dierenarts is Dries Vermeiren uit Loenhout.

Callista staat weer thuis, nu is ze veel rustiger en ze schud in de stal niet.. Wil daarom ook toch nog niet definitief beslissen. Wil graag proberen een vliegenkap met een waterdichte stof te vinden, misschien kan dat helpen.. Ze staat hier tip top maar het niet buiten kunnen met regen is gewoon zo een groot probleem.. misschien kan ik het toch nog met iets dat ze beschermd voor de regen oplossen..

Ik blijf wel eerlijk naar mezelf en naar haar toe dat het doenbaar moet zijn, maar hoe ik ze nu zie staan is ze gewoon te goed. Op droge dagen heb ik er een geweldig paard aan.. er moet toch IETS te verzinnen zijn tegen de regen.. als iemand waterdichte hoofdmaskers kent hoor ik het heel graag..

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 00:43

Wat verschrikkelijk TS. Moeilijk allemaal...

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-18 09:33

Pff ik heb nu mijn dierenarts gemaild dat ik nog een waterdichte kap wil proberen en een anti epilepticum.. Dat zijn dingen waar ik van denk dat wil ik nog geprobeerd hebben.

Ook nog een cranio een berichtje gestuurd... ben echt zo verdrietig ik weet niet meer wat goed of slecht is voor haar nu..

Dan denk ik van als het met die regen kap over is kan ze wel gewoon de wei op, maar ze kreeg het in het voorjaar, Mss word het nu ook weer erger dan..

Pandora2
Berichten: 19831
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 09:53

Zag het topic net nu pas. Triest verhaal is dit :7
Voor speciale kappen misschien mensen uit het koersmilieu eens benaderen ?

Ken ook nog wel een hele goeie en gekende internist die je het probleem misschien toch nog even kan voorleggen.
Bij interesse, roep maar !

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-18 10:06

Altijd welkom Pandora!

Ik heb nu idd een zadelmaker uit de drafsport een berichtje gestuurd, die maakt kappen met speciale oogbollen op maat.. is natuurlijk zondag dus zal met al Mn berichtjes even moeten geduld hebben..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lucy_121, SemrushBot, Vitas en 29 bezoekers