[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Lukasje
Berichten: 11118
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 13:52

Oh nee! Vieze mie.
Dus, nooit niet eventjes snel nog in de natte paddock laten vóór je op wedstrijd vertrekt.

Don't take anything for granted


larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:34

Fijn dat het nu zo goed gaat! Wat zei je instructeur van het zadel, of heb ik daar over heen gelezen?

Nog een antwoord op je vraag wat wij met slecht/sneeuw weer doen: ik pak dan vaak wat nieuw grondwerk of vrijheidsdressuur op en sinds kort zijn we begonnen met horse agility, echt een aanrader:D

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-18 21:08

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Ja een vieze mie is wel het minste dat je kan zeggen haha, ze zag er vandaag al heel wat beter uit!

De instructeur vond het een fijn zadel, en na het aansingelen en juist leggen was het ook niet te lang. Ik moet ook deze boommaat echt wel hebben en volgens hem lag het goed. Op de aansingel foto's zie je ook wel duidelijk een verschil tegenover gewoon los.

@Larissa, ja ik doe idd ook veel grondwerk dan! Vandaag heb ik haar ook gewoon in de regen gelongeert.

Ik kan echt geen staat maken op dit paard :+ Vorige week sleurde ze me bijna de bak door aan de longe, nu een week NIKS gedaan en ik had een mak lammetje in mijn handen <3 Ze houd wel echt niet van water aan de longe, maar ik geloof haar niet meer na haar plonsbad van vorige week :+

Morgen normaal gezien les, nog even kijken of het kan doorgaan want ze voorspellen heel slecht weer en de piste is sowieso al erg nat!

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 09:42

Ik volg! Leuk om de ontwikkeling van jullie als combinatie te volgen!

Was je les door kunnen gaan?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-18 11:33

Leuk dat je volgt porcelain!!

Nee les heb ik afgezegd, het waaide zo erg. En de piste was ook echt een zwembad. Leek me verstandiger om dan gewoon volgende week opnieuw te proberen. Wil haar vandaag weer even longeren en als ze weer zo braaf is als dinsdag wil ik graag paar rondjes er op stappen. :) Even kijken of er dan iemand mee wil / kan komen voor de zekerheid. Jammer genoeg niet echt veel paarden lovers in de familie (buiten mijn zus maar die heeft een ruggewervel gebroken pas dus dat is wat lastig). Als ze echt braaf is durf ik het wel even alleen aan, met stappen heeft ze gelukkig nog nooit gek gedaan. (Is niet heel slim ik weet het, maar je moet wel iets als je altijd alleen bent..)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-18 17:12

Vandaag weer aan de longe na dinsdag! Ze was voorwaarts maar goed te doen. Ze blijft zich dan af en toe uit draaien, meestal als ze door plassen moet :+ maar na een tijdje gaat het dan wel fijner!

Heb er ook even gewoon op gezeten, mijn moeder was uiteindelijk komen kijken dus dan wou ik toch graag even een stapje verder gaan nu ik niet alleen was. Ze had wel wat spanning toen ik na het hangen enz er op ging zitten. Dus heb echt gewoon even gezeten, paar pasjes gestapt die ze zelf zette, maar echt niks been of stuur gedaan. Wou geen risico nemen. Ben er dus na een minuutje weer af gegaan. Ze is wel erg braaf met stilstaan bij het opstappen dat is wel aangenaam!

Hier stapte ze zelf een paar pasjes, alles lekker los om zeker geen extra spanning te geven.
Afbeelding

Poseren, duidelijk allemaal interessante dingen :+
Afbeelding

En dan lekker terug naar de stal waar het eten stond te wachten!
Afbeelding

Woensdag weer les! Kijk er naar uit. Kan niet wachten tot de lente, gewoon weer een droge piste enz zal ook veel fijner werken!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 08:46

Wat fijn dat het erop zitten goed ging! Wat kan helpen om die spanning af te voeren is zelf ook even diep uit te ademen (bijna zuchten) em je schouders lekker ontspannen. Misschien dat je merrie dan ook mee ontspant, want in kan me voorstellen dat dit voor jou ook best spannend is.

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-18 19:45

Oh dat is inderdaad een goeie! Merk dat ik soms zelf idd onbewust toch veel spanning heb, dat voelt ze natuurlijk ook.

Vandaag ging het zoooo fijn! Echt heerlijk. De piste is weer droog en Callista was super rustig en mega braaf. Lekker gelongeerd veel stap draf overgangen, totaal geen probleem. Ik was helemaal gelukkig! Daarna nog even los grondwerk gedaan in de piste om nog extra tof af te sluiten. Snel even gefilmd!


k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-18 18:09

Zo weer een update!

Woensdag hadden we een lesje, hoewel het dinsdag als vanzelf ging het longeren, was het woensdag weer een ander verhaal. De piste was terug nat en daar doet ze toch altijd beetje lastig over.

We begonnen dus al met een beetje spanning van aan de longe, dit vloeide wel af gelukkig! Toen er op. Ze had het echt moeilijk vandaag, veel aan gedraafd maar altijd gelijk terugvallen en heel veel spanning bleef ze vasthouden. Na dat ze 4 keer haar rug bolde tegenover mij hebben we besloten om af te stappen, mijn lesgever heeft haar dan aan de longe er wel even echt door gezet. Hier was ze wel van onder de indruk. Overigens echt op een correcte manier! Vooral indruk gemaakt met lichaamstaal enz, absoluut niet een mep gegeven of wat dan ook.

We waren alletwee beetje geschrokken van haar reactie, de lesgever wil even afwachten wat de lente geeft. Als ze weer meer op de weide kan enzo mag ze dit echt niet meer doen. Voorlopig kunnen we het nog afschuiven op de piste enz. Wat ik ook wel echt denk, dinsdag was ze fantastisch braaf, en dat was wanneer de piste droog was.

Vandaag ben ik weer bij haar geweest! Opgezadeld en longeren maar, ze stond nog binnen toen ik aankwam dus ze was eerst lekker fris. Na 5 minuten rondjes galloperen en beetje de speelvogel uit de halen begon ze te kalmeren. We hebben zooo fijn gewerkt vandaag! Als ze echt goed ontspand haal ik de longe door het bit en dan aan de singel, zo kunnen we beginnen werken aan lichte stelling. Dit ging ook geweldig goed vandaag! Zo tof.

Met het afzadelde merkte ik een wondje op aan haar voorbeen. Ze heeft een scheur in haar hoef aan de linker kant, de DA en hoefsmid hebben bevestigd dat dit absoluut geen probleem mag zijn. Maar nu heeft ze daar toch een wonde. Ik vermoed dat ze er op getrapt heeft, maar wil even zeker zijn dat het geen mok is door het litteken weefsel dat daar zit. Wat denken jullie?
Afbeelding

De hoefsmid komt normaal gezien binnenkort langs, dus dan kan die er ook even naar kijken. Maar ik ben benieuwd! Heb het nu afgespoeld en daarna ontsmettende zalf aan gesmeerd.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:00

Hier heb ik zelf geen ervaring mee, dus kan er niet over oordelen! Woon je ver van de stal? Anders kan je haar misschien zelf (op eigen risico, zodat het niet 'de fout' van de stal zou zijn moest er iets gebeuren) enkele uren met hooi buiten zetten. Het is natuurlijk te begrijpen dan ze fris is als ze meer dan 48 uur binnen staat! :)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-18 19:03

Ja ik heb geen idee hoe lang ze nu al binnen stond. Ze was fris omdat een paard op de weide begon te galopperen. Ik woon dicht bij stal! De paarden komen wel buiten, maar 1 voor 1 op de paddock. Dus als er een ander paard buiten staat kan ik haar niet buiten zetten. Maar vandaag stond er een paard op de weide en dan zet ik de mijne nadien idd op de paddock. Als ik merk dat ze niet buiten komt ga in ook savonds even losgooien. Verder echt een super fijne stal en ik snap het ook zeker. Ze vind op stal staan ook niet vervelend heb ik de indruk, maar voor haar energie heb ik haar toch liever zo veel mogelijk buiten.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:06

@K_m: ja inderdaad. Zoals ik begrijp mogen ze nu enkel in de piste en totaal niet op de weide? Ik heb de luxe dat mij paarden van s'morgens tot in de vroege avond wel gewoon op de weide mag. Maar dat is nu eenmaal het beleid van de stal... En ja dan is het wel handig dat je dichtbij woont! Ook is het misschien wel leuk dat jij en je stalgenootjes elkaar kunnen 'helpen'? Dus als zij gaan dat ze jouw paard even wandelen/ buiten zetten en andersom. Hoe vaker ze buitenkomt per dag hoe gemakkelijker ze gaat zijn denk ik in de omgang! Maar het komt wel zeker goed! Mijn merrie viel me eerst aan, en na een tijd kon ik ze los circelen en puur op stem longeren. Alles is mogelijk!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-18 19:13

Heel afhankelijk van het weer! Vandaag stond er bv wel 1 op de weide. Het is een heel klein schalige stal en ik kom eigenlijk veruit het meeste van iedereen. De stal bazen zetten zelf gewoon de paarden binnen en buiten, normaal gezien komt ze wel elke dag buiten dus. En vanaf dat de weides toegankelijk zijn staan ze van 9-5 ongeveer buiten. Dat vind ze dan ook helemaal prima. Zo lang buiten nu is echt een luxe! Lijkt me geweldig.

Maar het is niet zo dat ze helemaal gek wordt als je der buiten zet. Ze gaat rollen en dan staat ze gewoon stil te staan :+ ga nu proberen om in het weekend wat meer overdag te gaan. Wou bv vandaag graag aan de hand buiten gaan wandelen, maar dan ben ik alleen en durf ik dat toch nog niet helemaal aan. Als iemand toevallig in de buurt woont, altijd welkom Haha!

Jou verhaal stelt me ook weer gerust! Ze heeft totaal geen vals karakter, in tegendeel! Ze is vaak gewoon erg onzeker en vind het moeilijk om die spanning dan los te laten.

mexz

Berichten: 36
Geregistreerd: 31-10-14

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:34

Ik volg! Wat een leuk paard

MVasbo

Berichten: 262
Geregistreerd: 16-09-15
Woonplaats: Zandaam

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:24

Mag in vragen hoe veel je met haar werk in een week? Van wat je schrijft komt het een beetje over als je hier en daar iets dot. Voor een jong beest is dat niet genoeg, dan heeft ze gewoon te veel energie. Misschien een weekplan opzetten en die volgen. Je krijgt terug wat je insteekt zeg maar :)

Blog over Mr.Grumpy(mijn paard), reviews, collecties, gewoon alles over paarden. http://www.thatgrumpyhorse.com

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-18 21:59

Goede vraag! Ik zit daar zelf ook een beetje mee te kijken. Volgens de instructeur zou ik haar bij wijze van spreken elke dag kunnen longeren. Ik probeer nu het volgende. Dinsdag longeren, woensdag les, dan vaak niets tot zaterdag omdat ik vrijdag avond vaak druk ben. Dan nog eens longeren en combinatie met grondwerk.

Maar als iemand hier ideetjes heeft hoe ik het anders kan doen. Ik ga ook vaak gewoon snel even kijken en een aai geven. Ik werk full time soms erg lange dagen en daarbij ben ik ook fotografe in bij beroep, dus door de week ben ik er altijd ’s avonds. Probeer haar niet 2 keer na elkaar te longeren tenzij dinsdag en woensdag zodat we woensdag gelijk met rust aan de slag kunnen.

Ik zat nu zelf te denken aan lange teugel werk voor het stuur er duidelijk op te zetten. Dit is ook minder intensief dus wel tof voor tussendoor denk ik! Iemand hier ervaring mee?

MVasbo

Berichten: 262
Geregistreerd: 16-09-15
Woonplaats: Zandaam

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:48

Ok, so wat je zegt is dat ze 3 dagen in de week beweging krijgt behalve op de wei komen? Een paard van 7 moet in principe 7 dagen kunnen lopen. Zo ik denkt dat de problemen dat je hebt komt van dat ze te veel energie hebt. Heb je gedacht aan een bijrijder? Anders kan wandelen of stapmolen goed zijn. Ik zou meer gaan longeren en meer lessen nemen. Dan kunnen jullie uiteindelijk zelf zamen rijden zonder hulp en dan heb je meer vrijheid:) ze krijgt daarvan ook meer spieren.

Blog over Mr.Grumpy(mijn paard), reviews, collecties, gewoon alles over paarden. http://www.thatgrumpyhorse.com

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-18 23:00

Een bijrijder wil ik voorlopig zeker niet. Ik vertrouw haar zelf nog niet genoeg dus ik wil ook niet zomaar iemand met haar laten werken zonder dat ik er bij ben, ze is erg onzeker.

Ik wil haar gerust meer longeren enz. 7 dagen vind ik wel te veel van het goede. Ik werk full time en als ze eenmaal door gereden is gaat ze ook geen 7 dagen in de week werken. Ik probeer het nu zo goed mogelijk te spreiden. Probeer 3 a 4 dagen in de week met haar te werken. Lijkt mij voldoende. Ze heeft veel energie maar dit is tegen de lente met weide seizoen gewoon weer opgelost. De piste is ook soms echt niet te doen en bij regen enz doe ik haar er ook gewoon geen plezier mee volgens mij. Energie uit zich ook in 10 min galopperen en daarna moet ik haar vaak echt vooruit branden.

Ik heb net met mijn instructeur afgesproken het even iets rustiger aan te doen, piste nat, geen les. En dat ik ondertussen het longeren ga uitbouwen. Dan willen we haar rond het weide seizoen terug gaan oppakken dat we in een keer deftig kunnen doorwerken.

TamaraFloor
Berichten: 821
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:25

Leuk paard hoor!

Maar als je een paard hebt gekocht, hij niet elke dag buiten komt, en zo fris is zou je toch misschien beter zelf vaker kunnen komen. Of inderdaad anders een verzorgster zoeken. Je kan hem toch niet zomaar een hele dag op stal laten staan?
Ik voel me al schuldig als ze er heel soms een dag in het weekend maar 1x 2 uur uitkomt omdat stal niet buiten zet in het weekend :o

En ik denk dat ze je wel een beetje uitprobeerd misschien.
Met de juiste begeleiding komen jullie er wel!

Veel succes en plezier met haar.

larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 07:58

k_m schreef:
Een bijrijder wil ik voorlopig zeker niet. Ik vertrouw haar zelf nog niet genoeg dus ik wil ook niet zomaar iemand met haar laten werken zonder dat ik er bij ben, ze is erg onzeker.

Ik wil haar gerust meer longeren enz. 7 dagen vind ik wel te veel van het goede. Ik werk full time en als ze eenmaal door gereden is gaat ze ook geen 7 dagen in de week werken. Ik probeer het nu zo goed mogelijk te spreiden. Probeer 3 a 4 dagen in de week met haar te werken. Lijkt mij voldoende. Ze heeft veel energie maar dit is tegen de lente met weide seizoen gewoon weer opgelost. De piste is ook soms echt niet te doen en bij regen enz doe ik haar er ook gewoon geen plezier mee volgens mij. Energie uit zich ook in 10 min galopperen en daarna moet ik haar vaak echt vooruit branden.

Ik heb net met mijn instructeur afgesproken het even iets rustiger aan te doen, piste nat, geen les. En dat ik ondertussen het longeren ga uitbouwen. Dan willen we haar rond het weide seizoen terug gaan oppakken dat we in een keer deftig kunnen doorwerken.


Hoe ziet haar dag er nu dan uit? Hoeveel uur komt ze nu deze dagen buiten? Het komt nu op mij over als dat ze met dit slechte weer steeds voornamelijk op stal staat, klopt dat?

Voor het weideseizoen begint duurt nog wel even, dus ik zou misschien toch eens kijken wat de mogelijkheden zijn om er nu meer beweging te kunnen geven. Bij de meeste paarden is 3 a 4x per week wat doen helaas niet genoeg, zeker als ze veel op stal staan lijkt me dat ten op zichte van het paard ook niet helemaal eerlijk.

Ik zou toch kijken of je er 4 a 5 keer van kan maken. Het zal me niks verbazen als ze dan al wat rustiger wordt. Let er alleen wel op dat longeren zeer belastend is, dus dat zou ik zeker niet 5 dagen in de week gaan doen. Maar er zijn ook genoeg andere leuke dingen om te doen met je paard vanaf de grond! Denk maar eens aan; rechtrichten, lange teugelen, vrijheidsdressuur, horse agility etc.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 08:07

Bij ons op stal gingen ze vrijdag en zaterdag het pad naar de paddocks bestraten, dat betekent dus 2 dagen niet buiten...nou dan voel ik me echt mega schuldig hoor. Ze hebben wel in een andere paddock (los van de andere) allemaal een half uurtje kunnen staan, maar dat is toch niets vergeleken met een hele dag. Dus dan probeer ik zelf zoveel mogelijk mijn paard beweging te geven, dus wat eerder naar stal en wat langer blijven, zodat ze toch nog even in een paddock los kan lopen.

Ik denk eerder dat je het misschien iets te rustig aanpakt en dat jouw eigen onzekerheid een reden is voor je paard om daar misbruik van te maken. Ik heb veel met jonge paarden gewerkt die longeren nog helemaal niet kenden, en na 3 sessies zit dat er wel op hoor. En ja natuurlijk proberen ze hier en daar wel eens wat uit, maar als je dat maar goed genoeg voor bent, dan kan je een jong paard na 3 of 4 keer echt prima longeren. Ik denk dat je je paard iets minder moet betuttelen, althans zo klinkt het. Ze is vervelend omdat ze natte voetjes krijgt, nou daar krijgt bij mij geen enkel paard de kans voor hoor, ook als het nat is, moeten ze gewoon normaal doen.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 08:22

Ik reageer straks even uitgebreid! Wil tussendoor even gewoon zeggen, ik heb haar 2(!) maanden. Dat is echt nog niet lang. Als ze moeilijk doet moet ze evengoed doorlopen. Ik wil gewoon niks forceren omdat ik merk dat ze heel gevoelig is. Longeren gaat erg goed tegenwoordig, in 5 sessies is dat uit draaien er volledig uit gegaan.

Ik zie haar ook liever meer buiten, en heb dit al een aantal keer aangehaald bij de stal. Ik ga nog eens vragen of ze een hele dag buiten kan ipv een paar uur. Dan is mijn probleem met haar energie opgelost. Ik zit hier zelf ook veel over te denken, heb al een paddock paradise gecontacteerd hier in de buurt, maar vanaf dat het weer beter is is mijn stal echt super fijn.. dus wil hier liever niet weg.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 08:38

Allereerst, fijn dat les goed ging! Ik denk dat je er zeker een les van kan leren dat je zelf ook iets 'strenger' mag zijn, zonder te slaan enzo :).

Ik denk dat ze voornamelijk rustiger en relaxeter zal worden als ze meer bewegingsvrijheid heeft. Dus ik vraag me ook een beetje af hoeveel ze buiten komt?

Hier staat die van mij elke dag buiten van 8 tot 15u en na de verhuizing over 2 weken van 8 tot 17u in de winter. Hij is 4, energiek en jong. Maar al zou ik elke dag alleen wandelen of knuffelen ontploft hij nog niet. Is er geen andere mogelijkheid dat ze meer naar buiten kan? Ofwel door hulp van stalgenoten, zelf vaker komen.. of toch een andere stal die in de winter ook (elke dag uren) buiten biedt?

Ik vind overigens ook niet dat ze 7 dagen aan het werk hoeft. Maar ik zou er wel meer variatie in brengen. Bijvoorbeeld 2 x longeren, 1 x grondwerk (of bv vrijheidsdressuur?), 1 x wandelen waarmee je ook aan grondwerk kan werken of bv wijken voor druk en een keer lange lijnen? Zo ben je telkens net op een andere manier bezig :). Of wissel af in longeer 'doelen'. Zo longeer ik soms echt ter training van m'n dier zn lichaam maar soms ook mentaal. Dan longeren we los in een grote bak waarbik hij om me heen moet draven aan een losse lijn (ik bepaal hoe lang de lijn is en wissel dit dan vaak af) en maak het hem moeilijker door mee te lopen, naar achter te stappen, stil te staan etc. Hij raakt dan helemaal fanatiek om netjes bij me te blijven!

En vooral.. volg ook je eigen gevoel! Iedereen heeft zijn manier en zal het misschien anders aanpakken, maar doe ook waar jij je goed bij voelt :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 10:27

Ben het zeker eens met jou free to run. Ik heb net contact gehad met stal en ze komt nu een 2 uur per dag buiten op de paddock. Ik heb gevraagd of ze evt heel de dag buiten kan maar dit lukt niet om dat de paarden een voor 1 buiten gaan op de paddock. In het weide seizoen staan ze allemaal op hun eigen stukje land van s morgens tot s avonds.

Ik vind het zelf vervelend, ik wil echt niet verhuizen, ze staat hier in het weide seizoen super goed. Maar 2 uur vind ik zelf ook echt heel weinig. Maar ik kan ook moeilijk eisen dat mijn paard meer buiten komt, want dan kan de rest minder buiten..

Ik ben zeker wel streng voor haar! Ik lijk in mijn berichten Mss een watje maar als ze poedersuiker doet aan de longe moet ze van mij ook maar werken tot ze normaal gaat doen.

Ik ga proberen vanaf nu 5 keer in de week te gaan en vanalles af te wisselen. Maar zoals al aan gegeven ik werk full time, ben daarnaast nog zelfstandig fotografe en ik zit in de jeugd beweging. Ik overweeg om met de jeugd beweging te stoppen om wat meer tijd te hebben, want mijn vriend wil ik ooit ook nog wel eens zien :+

TamaraFloor
Berichten: 821
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:10

Tja het klinkt misschien banketstaaf maar dat weet je toch van te voren als je een eigen paard koopt? Dat het veel tijd kost?
Ik werk ook fulltime en altijd 7 dagen achter elkaar, is de reistijd aanzienlijk, komt ze zo goed als elke dag meerdere uren op de paddock maar tot ik mijn huidige verzorgster had gevonden ging ik elke dag zelf heen.
Kunnen sommige paarden niet met zijn tweeën naar buiten? Dan kunnen er al een paar dubbel zo lang! En is goed voor de paarden om contact te hebben met elkaar. En kunnen ze hun ei misschien meer kwijt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlotte446, Em_, J30d, NinaCharlie, ogidni en 32 bezoekers