[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:07

Wat fijn!!
Veel succes en vooral plezier morgen!

sollair310
Berichten: 70
Geregistreerd: 27-07-16
Woonplaats: Nederland

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:13

Wat fijn dat het zo goed met haar gaat! *\o/*

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 18:14

Vandaag ging het ook goed! Ze snapt been nog niet zo goed, maar ze doet wel haar best en geen gekke toeren uit gehaald. Nu gewoon doorzetten.

Het begon wel te regenen na een half uurtje en dan is het gelijk shaken shaken shaken, dus toen zijn we gelijk gestopt natuurlijk. Maar wel positief kunnen afronden en we zien het helemaal zitten :-)

Met buitenzetten lette ik niet goed op met haar bocht, stootte ze haar hoofd nog, gelukkig enkel het haar er af. Zag er wel beetje zielig uit, heb het nog ontsmet toen was het helemaal een dramatisch zicht met de rode zalf :+

Afbeelding

Maar dus voorlopig gaat het eigenlijk goed, enkel regen is een grote boosdoener maar gelukkig voorspellen ze goed weer de komende tijd.

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:06

Wat een ellende met je nieuwe paard. Ik heb/had zelf ook een headshaker, mijn paard kreeg een simpel virusje en daarna begon het, ook bij mijne denken ze dat het de zenuw is, mijn paard had het net zo heftig als die van jou. Wij hebben ook van alles geprobeerd maar niks gaf blijvend resultaat. Het was of inslapen of nog een tijd aankijken en maar gewoon laten lopen, hij heeft 3 jaar lang geshaked waarbij het steeds minder heftig werd, inmiddels is die alweer een jaar schudvrij en heeft die nergens meer last van, inmiddels ook weer onder het zadel. ( mijne was niet meer te rijden door het shaken en briesen/ neus af willen vegen) Het is slopend iets, ook voor jezelf omdat je elke keer hoopt dat de behandelingen werken. Geef dus niet te vroeg op ook al zal de moed je soms
wat in schoenen zakken. Sterkte. ( las
Ik trouwens ergens dat jou paard soort blaar in zijn mond had, dit had mijne namelijk ook, elke keer blaasjes, ze denken dat die van mij het herpes virus had).

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 20:28

Beetje spelen! Morgen wordt ze weer gereden. :) (eerste keer ooit dat ze zo een sprongetje neemt aan de longe, top knol <3 )


Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:20

Hihi dat doet ze heel leuk :) Fijn dat het nu een stuk beter gaat, ik hoop dat je er straks ook fijn mee kan rijden :)

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:09

Dat doet ze toch maar weer braaf!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 18:52

Tadaaa
Afbeelding

Vandaag is ze weer gereden, gelijk er op en stap en stop kent ze goed. Draf vindt ze nog spannend, ze durft dan ook weer haar hoofd naar beneden te doen en willen te bokken. 1 keer heeft ze het effectief gedaan, was ook weer wat groter verkeer en dan wilt ze toch even wat verkeerd reageren. Maar daarna viel het wel goed te corrigeren gelukkig!

Op het laatst paar volledige toeren gedraafd en reageerde ze ook al beter op het been. Ben benieuwd hoe ze verder evolueert! Op het einde nog los gestapt en ze laat zich heel goed sturen, en in stap is ze ook echt mega braaf. Maar komt wel goed! Ze moet nog wel even begrijpen dat been vooruit is :+ ze reageert echt doof op het been soms, en dan de andere moment wel braaf. Maar komt goed!!

En het aller belangrijkste, geen enkele keer geschud! Daarna af gespoeld, geen probleem. Dan eten in de stal en schudde ze toch klein beetje, toch wel stress dan volgens mij. Maar het gaat over het algemeen goed gelukkig :)

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:53

Fijn nieuws! Dan gaat het de goede kant op :j

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 20:17

Pfff ik wil zooo graag dit setje :+ maar eerst maar eens deftig doorrijden, gisteren had ik het vast in de winkel (getten zijn voor de kleur, ik heb zelf al de rode BR's nieuw liggen)

Afbeelding

Maar uiteindelijk een licht blauw oor netje gekocht voor 7 euro, ipv 50 euro voor het rode, haha. Maar rood is onze kleur en geef toe is wel eeecht mooi!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:22

Heb net het topic grotendeels doorgelezen en wat een tegenslag heb je al gehad met je nieuwe paardje! Ik vind het heel erg knap hoe je hiermee bent omgegaan. Niet veel mensen hebben dat allemaal over voor hun paard, laat staan ééntje die je nog niet lang hebt en niet doorgereden is oid :j

Dat setje is inderdaad heel erg leuk ja, rood staat zo leuk bij witte/schimmels :D
Al ben ik zelf niet zo'n fan van de BR Event dekjes, vind ze snel 'slap' worden en schuiven snel onder het zadel.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 20:25

Ah super lief! Ja veel anders zat er eerlijk gezegd ook niet op :+ niet dat ik het er niet voor over had, maar je kan zo een paard toch niet helemaal gek laten worden van zijn eigen geschud.

Oh oke goed om te weten! Had vandaag een ouder dekje van decathlon, had de lusjes niet vast gemaaakt en die was ook best wel geschoven onder het zadel vond ik.

Het stomme is, ik heb een super mooi bordeaux denkje, maar nu dacht ik dus dat die rode getten er bij zouden passen, is natuurlijk totaal andere kleur :Y)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:29

Als je zadeldoek schuift, is dat vaak omdat je zadel niet helemaal goed ligt. Is dat nog gecheckt.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 20:30

Heb het door instructeurs laten cheken en het ligt in de grote lijnen goed, alleen vanvoor iets wijd en daardoor kan hij gaan schuiven idd. Maar dit is voor haar niet storend normaal gezien, en ivm bespieren enz wil ik nog even wachten tot ze wat meer gereden is voor een zadelmaker. (En het heeft al veel centjes gekost de laatste tijd :Y) vandaar dat ik het setje ook laat voor wat het is! )

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:42

Ja het moet wel allemaal matchen natuurlijk :D

@poes: hij schoof oa bij mij. Zadel pastte prima en had zo'n 5-6 andere dekjes die totaal niks schoven. Hetzelfde bij een vriendin van mij (met een duur aangepast WoW zadel) en daar kroop ook enkel de BR Event onder het zadel. Sommige dekjes schuiven gewoon snel(ler) heb ik het idee.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:51

Ja kan aan het doekje liggen maar meestal is het het zadel. Te wijd liggen jan geel naar zijn omdat een zadel dan juist op de schoft doorzakt. Dat kan het bokken bij het draven verklaren.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 20:58

Gelukkig is dat het zeker niet, het zadel zelf blijft goed op zijn plek, enkel het dekje verschoof. Hebben 2 lesgevers mee gekeken ondertussen en die zien er absoluut geen probleem in. Ook dierenarts heeft al eens gekeken dus ik vertrouw het gelukkig wel! :-) er kan ook altijd genoeg ruimte tussen het zadel en de schoft ten alle tijden, heb ooit eentje gehad en die zakte idd op de schoft en dat paard reageerde daar ook heftig op idd!

(andere dekje eergisteren bleef ook gewoon mooi liggen :-) )

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 20:47

Vanavond lekker even gegraasd, ze schudde beetje dus eerst wat grasjes eten. Dan heeft ze nog paar keer stijltje gesprongen vind ze echt leuk! Maar vooral lekker gegeten.

Op stal haar nieuwe oornetje voor het blauwe setje even gepast <3
Afbeelding

En een foto die super veel voor mij betekend!! Mijn vriend is doodsbang van paarden maar heeft vandaag (met lichte tegenzin :’) ) een stukje gewandeld met callie!!
AfbeeldingAfbeelding

teamshetjes
Berichten: 152
Geregistreerd: 28-12-16

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 22:52

wat leuk dat het allemaal zo goed gaat! ik heb ook net een nieuw paardje gekocht en heb zo veel zin om aan het werk te gaan! zo leuk om dan over jou nieuwe paardje te lezen!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-18 16:40

Vandaag heeft meisje dat callie doorrijd voor het eerst helemaal los in de piste gereden. Vorige keer hadden we haar wel even moeten corrigeren ivm het bokken, had toch wel wat indruk gemaakt blijkbaar, want ze was echt braaf!

Er zit wat pit in, en ze wil wel eens proberen maar het valt te corrigeren nu dus dat is fijn! Ze laat zich heel goed sturen en ook braaf in draf vandaag (op paar pogingen na, maar gelijk recht gezet). Dus hele grote stap gemaakt! Het is dat ik op vakantie vertrek, want ik had er zelf ook wel op durven kruipen. Maar wil even geen risico nemen :+

We gaan morgen en overmorgen ook nog eens rijden, dan even vakantie voor callie een weekje en dan pakken we het weer verder op. Ben super benieuwd maar wel heel blij! Tijdens rijden schud ze ook niet gelukkig. Gaat het toch misschien nog goed komen?? :) :) :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:43

Goed nieuws weer! En veel plezier op vakantie!!!

sollair310
Berichten: 70
Geregistreerd: 27-07-16
Woonplaats: Nederland

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 17:00

Wag fijm dat het zo goed gaat! Geeft ook een fijn gevoel als je op vakantie gaat. Veel plezier! :D

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 15:34



Ze begint het te snappen :):)

Dit was het eerste drafje van vandaag, en ging eigenlijk gelijk goed! beetje wiebel wiebel maar ging echt fijn vandaag. Op sec 45 zie je nog even wat ze soms probeert te doen om om te zetten in bokken, maar vandaag ook maar 2 keer gedaan en geen enkele keer echt door gezet! Ik ben helemaal happy!

teamshetjes
Berichten: 152
Geregistreerd: 28-12-16

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:07

wat fijn!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-18 19:04

Na 2 weken vakantie, opstappen en wegwezen 8-)

Callie zou callie niet zijn als ze toch heel even vervelend wou doen, maar ze had het ook echt warm!

Nu pakken we het terug op, ben benieuwd hoe snel het nu gaat evolueren!

Moet dit echt het is waaaaaarm >;)
Afbeelding