[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 11:09

Dus je hebt hoofdbescherming nodig die beschermt tegen de regen, de pollen en tegen uv straling? Of alleen tegen de regen? Heb je al eens creatievelingen /leermakers / coupeuzes benaderd of zoiets niet gemaakt kan worden?


k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-18 11:13

Momenteel regen dat is de ergste trigger, maar dit is pas sinds half dit jaar.. ze is vorig jaar maart begonnen en dan was het ook zonder regen. Dus liefst een combinatie van alles. Heb ondertussen een paar mensen benaderd of zo iets gemaakt kan worden.. wil voor de regen vandaag al even zelf proberen of een normale vliegenkap bekleden verschil maakt..

Pandora2
Berichten: 19853
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:44

Je hebt pb :)

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:49

Ik vind het wel super knap van je TS, dat je alles op alles zet om het voor je paardje goed te doen. +:)+

Maar denk wel aan jezelf! Je hoeft je echt niet schuldig te voelen over de gedachtes van in laten slapen. Als een paard niet zonder stress/ongemak in de wei kan staan, dan is het geen paardenleven meer. Dan is inslapen juist de diervriendelijke oplossing. :(:) Heel veel sterkte en succes met de kap, ik hoop oprecht dat het gaat helpen.

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:56

k_m schreef:
Altijd welkom Pandora!

Ik heb nu idd een zadelmaker uit de drafsport een berichtje gestuurd, die maakt kappen met speciale oogbollen op maat.. is natuurlijk zondag dus zal met al Mn berichtjes even moeten geduld hebben..


Als het Harry van de bosch is kan je beter even bellen. Ik heb zo’n kap laten maken en was met een uurtje klaar.
Ik weet niet waar je vandaan komt?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-18 18:31

Ver uit de buurt en vind die bollen ook wel eng!

Mijn dierenarts gaat terug in overleg met de kliniek en ik ben weer in contact met cranio sacraal therapeuten. Even afwachten hoe of wat nu..

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-18 18:31

emilyslaluna schreef:
Ik vind het wel super knap van je TS, dat je alles op alles zet om het voor je paardje goed te doen. +:)+

Maar denk wel aan jezelf! Je hoeft je echt niet schuldig te voelen over de gedachtes van in laten slapen. Als een paard niet zonder stress/ongemak in de wei kan staan, dan is het geen paardenleven meer. Dan is inslapen juist de diervriendelijke oplossing. :(:) Heel veel sterkte en succes met de kap, ik hoop oprecht dat het gaat helpen.


Super lief dankjewel! Ik wil idd een paardwaardig bestaan, ze merkt er zelf niks van moest ze ingeslapen worden in ieder geval..

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 20:48

k_m schreef:
emilyslaluna schreef:
Ik vind het wel super knap van je TS, dat je alles op alles zet om het voor je paardje goed te doen. +:)+

Maar denk wel aan jezelf! Je hoeft je echt niet schuldig te voelen over de gedachtes van in laten slapen. Als een paard niet zonder stress/ongemak in de wei kan staan, dan is het geen paardenleven meer. Dan is inslapen juist de diervriendelijke oplossing. :(:) Heel veel sterkte en succes met de kap, ik hoop oprecht dat het gaat helpen.


Super lief dankjewel! Ik wil idd een paardwaardig bestaan, ze merkt er zelf niks van moest ze ingeslapen worden in ieder geval..


Precies, zolang je dat in je achterhoofd houdt terwijl je een oplossing zoekt dan is het goed. Ik ben echt van mening dat de dood niet het ergste is wat een dier kan overkomen. De weg ernaar toe is bepalend.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-18 21:14

Ja exact. Ik wil gewoon dat ze een mooi leven kan hebben. Mijn dierenarts zei ook, ze zal nog 10 jaar leven hoor, ook al doe je niks. Ze gaat hier niet dood van, maar hoe het nu is zal ze wel schudden, en dan is het aan jou of je dat wil. En dat wil ik niet, en dat gaat Callista ook niet willen. Ik wil het proberen oplossen en anders wordt het de eerlijke keuze. Ben er wel heel bang voor, maar nog één keer alles op alles en dan zien we wel waar we stranden..

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:23

Ik heb het al gezegd, maar ik heb zoveel respect voor je beslissingen omtrent Callie. Welke het ook zijn... Zo mooi om te zien wat je voor haar doet. Al sinds ik jullie ken doe je alles voor haar en probeer je alle mogelijke triggers en pijn te vermijden. Zouden velen een voorbeeld aan kunnen nemen :*

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:38

Laurievc schreef:
Ik heb het al gezegd, maar ik heb zoveel respect voor je beslissingen omtrent Callie. Welke het ook zijn... Zo mooi om te zien wat je voor haar doet. Al sinds ik jullie ken doe je alles voor haar en probeer je alle mogelijke triggers en pijn te vermijden. Zouden velen een voorbeeld aan kunnen nemen :*


Ik pik ook even in, want ik kan wat jij zegt alleen maar beamen Laurie! Veel mensen zouden het al lang hebben opgegeven, of iemand anders met de problemen hebben opgezadeld...
Ik ben trots op u zussie, echt ! Het is ni makkelijk nu, maar je denkt in het belang van Callie en dat is het beste wat je nu kan doen :(:)

&Jouw mama verdient ook echt een medaille Laurie! Zo'n lieve mevrouw :*

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:06

Ik ben te laat om mijn bericht te edditen, maar ik wil graag deze foto nog laten zien (en dan ga ik terug meelezen hier, Kelly en ik babbelen al genoeg, ik moet me ook niet in haar topic komen 'moeien' ;) ). Deze foto maakte ik gisteren, stiekem toen Callista het moeilijk had. Ze zocht echt steun bij Kelly, ik vind dat de band tussen jullie hier heel mooi op te zien is, al is het ook een hele verdrietige foto, ik vind hem ook heel sprekend...
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

welmoed__

Berichten: 6547
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:59

Wat een lieve foto! :*

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-18 09:02

Ah die foto echt heel lief en verdrietig ook wel.. heb weer antwoord van mijn dierenarts en de kliniek..

Dierenarts schrijft dit;

Dag Kelly,

Ik heb al antwoord gehad van de faculteit.

Professor Lieven Vlaminck is van mening dat inzetten op zenuwstimulatie de beste keuze zou zijn. Hij vertelt er wel bij dat de aandoening van Callista meestal niet definitief geneest, maar dat door de herhaling van de zenuwstimulatie op regelmatige basis (om de ‘zoveel’ maanden) de beste kans heeft op het drastisch verminderen van haar symptomen.

Ook het geven van ‘gabapentine’ is in zijn oordeel een goede keuze.
(800mg, week 1 12t; week2 6t; week 3 alternate day 6t).

In mijn opinie zou je best, gezien de ernst van de symptomen op dit moment, de beide therapieën combineren.

Moeilijk want die stimulatie is dat dan weer 4 keer of maar 1 keer.. even goed navragen en bekijken..

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:43

Lieve foto! :(:)

Hopelijk slaan de therapieen die je uitkiest toch genoeg aan..

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-18 23:23

Dit was ze vandaag: https://youtu.be/Wctz3YTGiDE


Helemaal oké dus.. ga nog een keer pens proberen en evt epilepsie medicijnen. Als dat de regen gevoeligheid kan wegnemen is het het wel waart om het om de zoveel maanden te herhalen eventueel..

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-18 12:17

Zondag avond mag ik ze naar Gent brengen, dan kan ik ze maandag weer ophalen. De prof gaat me ook nog even bellen, vond ik wel fijn om nog eens even direct met hem te overleggen ook ivm medicatie enzo.. Ben benieuwd wat er uit komt.

Afbeelding

Gisteren na het werk nog lekker even laten grazen. :)

Anoniem

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:47

Sterkte!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-18 13:54

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb alle RX beelden van in april gekregen.. Ik zie er zelf niks aan maar ja, ben geen dierenarts :?

Volgens hun wel compleet normaal allemaal gelukkig. We doen maandag dus nog eens een PENS behandeling. Heb met de prof gesproken, die zei ook van we kunnen dit niet genezen is nog bij niemand gelukt. Maar we kunnen wel aan symptoom bestrijding doen. Dus laat ons hopen dat een behandeling weer voldoende is om tegen regen te kunnen..

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-18 18:59

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Even worteltje gaan geven, stond toch wel weer zachtjes te schudden. Denk beetje stress omdat ze graag naar binnen wou om te eten. Toen ze naar binnen ging was het gelijk weer klaar. Ben heel benieuwd voor maandag.. Maar kijk dat kopje nu. Was je maar gewoon gezond, is zo een lief en leuk paard.. :(:)

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:16

Ze blijft een knap paard, ik ga voor je duimen TS!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-18 23:33

Dankjewel! Heb net equitom en kliniek in Moerbeke ook nog gemaild. Alsook een dierenarts die ik via PB doorgestuurd kreeg. Benieuwd wat die nog gaan antwoorden!

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:48

Jeetje wat heftig zeg...Kliniek in Moerbeke heb ik hele fijne ervaring mee. Ik woon in Nederland maar voor echt speciale dingen ga ik naar de Bosdreef met mijn paarden.

Sterkte, ik hoop echt dat je voor haar en jezelf het verschil kunt maken tussen ondraaglijk en goed te handelen ...

[RIJ-ITP] Lynn met haar C pony Nikita op de Brabantse Kampioenschappen
Continuing doing what you always did while expecting another result is a definition of insanity
viewtopic.php?f=147&t=1575998

Pandora2
Berichten: 19853
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 10:19

Benieuwd naar de visie van de artsen die je aangeschreven hebt !
Hopelijk komt er een goede oplossing

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-18 23:25

Ik ook heb nog maar 1 antwoord:
Geen ervaring met plasma.
Probeer Nogmaals PENS, eventueel acupunctuur, medicinale CD.

Had plasma ook gevraagd omdat ik iemand op instagram zag, haar paard heeft 6 weken gezond plasma toegediend gekregen. Heb nu zelf ook een insta pagina gemaakt even kijken Mss krijg ik reacties daarvan. Naam is callistaslife!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Articuno, Bretsa, carin0903, ComscoreBot, DemiSisa, Irma77, kimwilliam, Milow2018, springzeker, sterregoud, StonedRomy, Tucktuck, vordur, Yentaah en 91 bezoekers