[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 17:54

Hoe gaat het nu met jullie?


k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-18 17:21

Lief dat je het vraagt!

Het ging heel goed lange tijd, tot ze 10 maart ineens head shakend in de weide stond. Sindsdien gaat het eerlijk gezegd heel slecht. Ik heb er die dag gelijk een dierenarts bij gehad, die kon niet gelijk iets vinden en wou een spuit cortisone geven. Dit wou ik zelf niet zomaar dus dit niet gedaan.

Daarna osteopaat erbij, hier genoot ze van maar de problemen bleven aanhouden. Pollen netje geprobeerd ook geen resultaat. Kreeg vandaag telefoon van de stal eigenaresse dat het niet meer te doen was, ze wordt helemaal gek als ze buiten staat. Onophoudelijk schudden rondcrossen slaan met haar voorbenen. Ze heeft verschrikkelijk veel last.

Net is de dierenarts terug geweest (een andere) en die probeert ons deze week nog binnen te krijgen in de faculteit in Merelbeke.. Hopelijk kunnen ze ons daar verder helpen.

Ter illustratie, dit was de eerste dag dat ik haar zag shaken:
https://www.youtube.com/watch?v=Rzg-PM54oso

En dan moet je je dus inbeelden dat het nu NOG erger is geworden.. Hopelijk snel beterschap.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:50

Er loopt hier op bokt een recent topic over craniosacraal therapie ervaringen, ik heb het een beetje gevolgd en meerdere paarden die veel schudden met hun hoofd zijn daardoor geholpen. Misschien ook de moeite waard om daar tussen te kijken, en vooral de reactie van bokker Janoek (dacht ik).

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:03

Ik heb het filmpje bekeken.Wil ze die kroonrandbeschermers niet af hebben,het lijkt net of ze daar irritatie van heeft?Doet ze ook zo als die niet om zijn?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-18 18:18

@Cera_D, er is een osteo / cranio bij geweest. Die dacht wel te kunnen helpen maar het is zo veel erger geworden dat ik hier niet meer mee wil aankloten. Eerst alles door de kliniek laten onderzoeken.

@Anjali, ja geloof me dit is echt niks. Ze doet het extreem hard. Heb hier nog een filmpje waar ze het zonder de beschermers doet.



Dit is nog rustig. Momenteel vliegt ze buiten en stopt ze niet met lopen en schudden omdat ze zo veel last heeft.. Met halster, zonder halster, met net,... niks helpt. Buiten is gewoon echt niet meer uit te houden.

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:23

Dat lijkt dan toch het meest op een allergie. Op het filmpje zie je ook dat ze jeuk heeft aan haar neus.
Weet je welke bomen en planten nu bloeien in de buurt van de stal?

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-18 18:30

We hebben geprobeerd met een pollen net en dat geeft 0,0 verschil. Het zou een allergie kunnen zijn maar dat zullen we dan op de kliniek moeten zien. Ze denken dat het voortkomt van de trigmentale zenuw in haar hoofd. (zoals bij veel head shakers) En dit kan geïrriteerd worden door bv pollen enz. Maar dat gaan we allemaal testen. Ze doet het ook wanneer het regent bv, dus dan zijn er duidelijk amper pollen.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:07

Jeetje wat een domper zeg! Veel sterkte en wijsheid de komende tijd..

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-18 19:43

Ja het is echt zo rot.. Vooral voor haar ze word er echt helemaal gek van. Niets helpt buiten in de stal blijven staan..

welmoed__

Berichten: 6552
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:45

Het arme dier. Sterkte er mee!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:15

O veel succes en sterkte zeg! Hopelijk vind je snel een oplossing!

Ik heb inmiddels een paard die ik aan het bijrijder ben en wat in feite een soort van eigen paard is. Ik mag er werkelijk alles mee en ze is voor mijn rekening. Ik hoef verder niks te betalen en ben zo gek op haar <3. Het is ook echt paard waar ik ooit over gedroomd heb. De eigenaar is een wat oudere man en komt af en toe kijken maar verder mag ik het helemaal zelf weten. Dus merk met deze kans dat de drang naar iets anders voorlopig voor mij op een wat lager niveau sta. Of misschien wacht ik wel tot zij uiteindelijk te koop komt te staan haha.

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 10:15

Schrikken zeg als je je paard zo aantreft. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.

Is er inmiddels al meer bekend over de oorzaak? Heb je al contact gehad met de oud eigenaren? Misschien herkennen zij het wel en hebben ze goed advies?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-18 10:26

@horstimexl, ah fijn voor je! Inderdaad leuk net alsof je eigen paard is zo!

@porcelain, ja enorm schrikken. Nee nog niet meer bekend, 9 april gaan we naar de dieren kliniek. Kon helaas niet vroeger. Ze staat momenteel op onstekingsremmers. Ga dadelijk nog even een hoofdnet met UV wering zoeken, mss reageert ze daar positief op. Aangezien het duidelijk erger wordt met daglicht..

Ik heb contact gehad met de 2 vorige eigenaars en beiden geven aan dat ze dit nog nooit gedaan heeft. Is ook iets wat heel plots kan optreden blijkbaar..

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:15

Hopelijk biedt het hoofdnet wat verlichting!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-18 16:27

UV net helpt dus niks.. had de duurste die ik kon vinden maar geen effect. Ben zo bang voor het laden. Ze staat nu binnen maar ze flipt natuurlijk helemaal vanaf ze buiten komt.. geen idee hoe ik haar kalm ga houden op de vrachtwagen. Sederen vond de dierenarts geen goed idee..

Ga proberen ze deze avond in het donker buiten te zetten, Mss schud ze dan niet..

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-18 17:13

Filmpje van vandaag. Het komt misschien over dat ze dit doet omwille van het masker, maar in de stal reageert ze er totaal niet op. Sowieso reageert ze normaal niks op netjes enz, dus ben 100% zeker dat het daar niet aan ligt. Hier reageert ze nog relatief 'rustig'. Hierna begon ze ook weer te rennen enz. Heb haar dan maar terug gepakt, en dan flipt ze ook aan het touw. Echt gevaarlijk ook, maar wanneer ze dan weet dat ze terug naar de stal kan wordt het wel iets beter, ze zou zich echt lostrekken en weg galopperen terwijl ze dit gedrag echt totaal niet vertoonde eerder.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-18 21:38

Dussss ik heb haar buiten gehad zonder schudden! Welliswaar in het donker, maar nu weet ik toch weer wat meer. Ze heeft het dus duidelijk extreem met daglicht, zelfs een UV masker bracht geen verlichting, maar de avond gelukkig wel! Nu kan ik haar tot de kliniek paar keer 's avonds toch paar uurtjes buiten laten..

Anoniem

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:46

Ik moest ook meteen aan de ogen denken. Een pony die ik kende had dag en nacht haar vliegenmasker op. Toen op een gegeven moment overdag een keer het vliegenmasker af gedaan en kreeg precies zo een reactie. Ook in een soort van paniek hoofdschuddend over je heen rennen, helemaal niet meer in de gaten waar ze mee bezig was door dat schudden. Dat kwam dus omdat we de vliegenkap opeens zo afdeden..
Ik ben heel benieuwd wat er in de kliniek uitkomt.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:50

Fijn dat zd 's avonds wel met rust naar buiten kan. Sterkte en wijsheid in de kliniek straks!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 11:36

Heel veel sterkte in de kliniek straks! Hopelijk kunnen ze iets vinden!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-18 11:49

Dankjewel allemaal! Heel lief.

Ik heb gisteren nog met iemand gesproken die ook in Merelbeke was geweest voor headshaking. Zijn paard hadden ze 3 dagen daar gehouden en hij was er wel echt tevreden van. Ze waren heel open en eerlijk en doen zeer uitgebreid werk. Raden ook niet zomaar wat standaard behandelingen enz aan. Ben daar wel heel bij om!! Jammer dat we nog zo lang moeten wachten, maar als ik haar 's avonds een paar uur buiten kan laten scheelt toch weer. Hopelijk kunnen ze wat vinden. Spookt toch ergens in je achterhoofd gelijk dat je haar mss moet laten inslapen.. Maar dat is natuurlijk voorlopig totaal nog niet aan de orde.

Hopelijk snel snel snel beterschap!!

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 19:42

Is het misschien een idee om hier een apart topic over te openen? Op bokt zitten toch wel heel veel 'ervaringsdeskundigen' . Nu zien mensen de titel 'mijn eerste eigen paard' en die denken wellicht, dat zal wel. Zouden misschien wel kijken naar een topic met als titel 'hoofdschudden' 'headshaking' etc.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-18 20:02

Ja heb er al een apart topic over lopen! En zit ook in het centrale topic over head shaking waar ik al veel info heb gekregen! :)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-18 22:08

We wachten geduldig op volgende week maandag. Helaas geen verbetering dus heel veel op stal. Gelukkig houd ze nog steeds van knuffelen.

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 17:42

Jeetje wat vervelend voor dr zeg, hopelijk komt er gauw wel verbetering.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _joy_c_, Adrija, afkepieteke, CairnTerrier, Cjuan, Dancer, FenrisLoki, friendly, Hanjan, Happy16, Jihama, KaasSouffle_, Lisewiesje, LotusT, nafkedemi, Patriesje, Sjors050, Swift, Syb_sem, SylS, Vagabondo en 161 bezoekers