[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Besje

Berichten: 816
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 21:47

Ik kan je wel een goede zadelpasser aanraden als je wilt :)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-19 22:06

Besje schreef:
Ik kan je wel een goede zadelpasser aanraden als je wilt :)


Mag altijd! Ik heb al veel mensen gecontacteerd, maar weinig met 2de hands. Mijn vriend zit niet te wachten op ik die een zadel van meer dan €1000 koop :+ iets met lening voor ons huis haha

Anoniem

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 22:07

is dit zadel wel gecontroleerd dat het goed ligt?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-19 22:14

brokjes schreef:
is dit zadel wel gecontroleerd dat het goed ligt?


Nee, ik heb er 2 keer mee gereden puur om te kijken hoe ik het zelf vond. Als ik het niks vond moest ik natuurlijk geen passer laten komen. Vind het wel aangenaam dus ga nu wel iemand laten komen, alleen nog aan het kijken wie!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-19 14:04

Vandaag hebben we weer grenzen verlegd, vooral ik dan Lex vond het een eitje :+


xRoossie95

Berichten: 1373
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 14:08

Stoer! :):)

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 14:47

Gaaf! Ik wil met die van mij ook binnenkort gaan springen hihi. Ben heel benieuwd.

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 17:03

Hij is wel leuk hoor <3 zo fijn dat je nu een leuk rijpaard hebt en niet al die zorgen <3

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 16:48

Heb me ff laten gaan met 2de hands maar eigenlijk nieuwe of praktisch nieuwe spullen :+

Afbeelding

Babootje

Berichten: 26244
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:43

Mooi hoor!

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:17

Mooi! Dat zijn leuke aankopen :D

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:23

Mooi!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-19 14:33

Afbeelding

Mooie jongen <3

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:23

Een tijdje niets meer gepost maar die kleur staat m goed!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 16:04

Staat hem goed {:}

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:13

Hij lijkt zelf nog niet zo overtuigd van je aankoop :+

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 20:36

Ja hij kan serieus smoelen trekken :+ met het rijden ook, hij kijkt echt nog zo puppy! En hij heeft dan zo 1 human eye, waardoor hij al snel heel bang lijkt te kijken maar het is gewoon dat oog :+ kan hij zelf natuurlijk niks aan doen!

Het weer is wel echt oliebol, en de verlichting van de piste is kapot dus ik kan echt alleen rijden als ik toevallig optijd thuis ben, en dan moet ik snel snel zijn en is de zin alweer over. Hopelijk snel weer licht bij ons! Ze gaan er wel betere lampen en meer hangen, dus dat is wel fijn opzich. :-)

Mijn broer en schoonzus hebben een nieuwe pup ondertussen, echt mega tof!! Die mag als die wat groter is ook eens mee naar de paarden <3

Afbeelding

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-19 16:53

Vandaag zijn we een buitenrit gaan maken! Je moet bij ons eerst een stuk drukke weg over voor je in het bos zit. En je kan helaas ook geen echt rondje maken zonder druk verkeer. Maar ik wil het toch graag wat vaker doen, dus samen met een stal genoot die op de fiets was naar buiten!

Hij is helemaal niet bang van verkeer, dat is super fijn! Maar na een paar 100m komen we altijd een weitje tegen waar een paar Dam herten in staan. En ondanks dat deze niet eens bewegen :+ is Lex hier echt mega bang van. Vandaag wou hij ook echt terug draaien. We hebben hem uiteindelijk aan de longe geklikt, waarna hij er wel voorbij ging. Maar zijn stress level is dan even echt zo hoog dat hij gewoon bang blijft. Ik ben dan 2 keer zelf afgestapt en de laatste keer echt een heel stuk te voet mee gewandeld. Dan was hij super braaf en helemaal niet bang! Uiteindelijk terug op gestapt, stukje terug richting stal gewandeld, en dan ook terug weg van stal. Hij was helemaal gekalmeerd en echt braaf daarna gelukkig! We zijn nog een goede km het bos in gegaan, en dan weer terug gedraaid. We waren ondertussen ook een huis gepasseerd waar allemaal ballonnen en vlaggetjes hongen omdat iemand 50j was geworden. Daar was hij ook super braaf mee dus wel echt trots op hem!

De bambis waren op de terugweg nog wel eng, maar nu wou hij niet meer terug draaien omdat we natuurlijk richting stal gingen. Kers op de taart kwam er nog een groep met 30 jongeren van de jeugd bewering voorbij gefietst :+ maar daar bleef hij ook wel braaf bij me!

Iemand tips hoe ik hem misschien kan desensibiliseren op de momenten dat ik er op zit? Als ik afstap is het gelijk klaar. Ik dacht zelf mss een keer gewoon aan de hand te gaan wandelen? Al bij al ben ik super trots op hem en blij dat we nog verder hebben door gezet! Hij is nog zo puppy in omgang, maar doet heel erg zijn best!

denisewinter

Berichten: 305
Geregistreerd: 20-03-13
Woonplaats: haarlem

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 20:12

Ik zou gewoon regelmatig met hem aan de hand idd daar heen gaan en heen en weer lopen. Een zak vol snoepjes mee. Als hij zich gespannen voelt misschien met snoepjes hals laten zakken / ontspannen of paar pasjes achterwaarts zodat hij op jou blijft letten. Zo kan hij rustig en vertrouwd wennen aan de hertjes.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 19:17

Heb met black friday een martigaal gekocht voor buiten. Alleen is hij best groot de riem naar de singel vooral. Denk ff paar gaatjes bij maken. Heb ook geen ringetje aan mijn singel dus hij moet er rond, lijkt me best vervelend zitten voor het paard, of kan dat geen kwaad?

Verder een ongebroken bustrens mee genomen. Hij liep zooo anders!! Ik had gewoon een ander paard, echt mega fijn. Heel zacht in mijn hand en in de galop ook niet zo gaan hangen. Hoop dat ik nu er uit ben qua bit! Met rijden zijn we nu bezig met begin te maken met wijken. Hij doet het soms echt heel goed al! Moeten vooral goed recht blijven en beetje meer impuls blijven houden.

Dinsdag avond komt de zadelpasser! Ik heb alleen geen tijd meer om hem van te voren te rijden, en het is de eerste keer met kunstlicht. Hopelijk vind hij dat geen probleem :+

Afbeelding
Afbeelding

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 19:48

Blijkt dat mijn eigen zadel echt niet goed lag -O- Voelde me mega schuldig, die gaat de kast in en komt er niet meer uit. Met als resultaat dus een nieuw zadel. Ze gaat hem normaal morgen bestellen. Paste net in een 17,5 inch! Ben wel blij, maar doet ook wel pijn in de portemonnee :+

Afbeelding
Afbeelding

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:54

Dat wordt droog brood eten met kerst :P
Misschien heb ik het mis, maar ik zou nog wel even checken of het zadel toch niet te krap is voor jou. Je lijkt er weinig ruimte in te hebben om te bewegen en je zit vol op de lepel.
Wat zegt je instructeur ervan?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 20:11

Ik heb met een inch groter gereden, en dit ook heel duidelijk gevraagd aan de zadelpasser. Volgens haar kan het zo en is de druk goed verdeeld, zeker niet op de lepel. Het voelt ook niet klein, ik snap wel wat je bedoeld. Ik heb nu eenmaal veel kont voor eender welk zadel. Ben daar ook wel aan aan het werken. Heb het wel echt 10 keer nagevraagd en het is volgens haar oké, instructice heeft ook ff mee gekeken en die vond ook dat ik veel langer en beter zat zo!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 19:10

Even een foto update! Alles gaat zijn gangetje en eerlijk, dat is zooo fijn. Even afkloppen maar voorlopig gaat alles gewoon eens een keertje goed. Hij begint liever te worden, rijden is nog werk aan maar hij is altijd dood braaf. Week laten stil staan en zo mee wegrijden!

We hebben af en toe een pyjama party
Afbeelding
Regelmatig een rij date <3
Afbeelding
Penny momentjes met mijn nichtje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En puppy date met bruce, Lex vind hem leuk, bruce moet nog wat kalmeren bij de paarden :+

Afbeelding

Eind januari verwacht ik mijn zadel ook! Zin in. :-)

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:12

Wat een leuke update <3