Jouw eigen paard of pony samenstellen.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
gigikuhh

Berichten: 162
Geregistreerd: 01-11-15
Woonplaats: limburg

Re: Jouw eigen paard of pony samenstellen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 22:36

Geslacht: ruin

Ras, kruising: kwpn

Leeftijd: 6 jaar

Kleur, aftekeningen: donkerbruin

Schofthoogte: 1.70

Discipline(s): allrounder

Nog iets?: leuk karakter en beetje ondeugend

Soort stalling: aan huis met een grote weide en schuilstal

trotse eigenaresse van gwyn en finn


Nena_

Berichten: 409
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 06:20

Geslacht: Ruin of Hengst

Ras, kruising: Shetlander

Leeftijd: Max. 3 jaar

Kleur, aftekeningen: Helemaal zwart

Schofthoogte: Minimaal 1 meter, grote maat shet dus

Discipline(s): Mennen, grondwerk & vrijheidsdressuur

Nog iets?: Hij moet koel in het hoofd zijn

Soort stalling: Luxe pensionstal met alles erop en eraan: binnenbak, buitenbak, longeercirkel, warm water, kantine etc. Maar wel 24/7 buiten in een kudde met schuil mogelijkheden.

Spoiler:
Sinds 5 maanden heb ik deze droompony en sinds een week sta ik op een droom stal! *\o/* Al mijn penny dromen zijn uit gekomen hahah :D :')

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Re: Jouw eigen paard of pony samenstellen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:24

Leuk, mijn ideale paard ziet er als volgt uit!

Geslacht:merrie
Ras: rijpaard met veel Volbloed in de genen.
Leeftijd: max 3a4 jaar en onbeleerd.
Kleur: niet belangrijk.
Schofthoogte:tussen de 1.60 en de 1.70.
Discipline: dressuur buiten rijden en een sprongetje kunnen maken.
Nog iets: sensibel, mensgericht en niet dominant.
Soort stalling: zoveel mogelijk buiten en s’nachts op stal.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

ikkedus
Berichten: 3241
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Jouw eigen paard of pony samenstellen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:48

Niet dominant, die was ik vergeten. En ook geen LBI, been there, Done that.

[o]

Melvern
Berichten: 4404
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:12

Wat grappig om zo eens te kijken. Ik ben er achter dat ik op een paar puntjes na mijn perfecte droompaarden al heb :P

Paard
Geslacht: Merrie
Ras: KWPN of NRPS
Leeftijd: tot 10 jaar
Kleur: Mooi verdeeld bont met veel wit op het hoofd
Schofthoogte: 1.65m
Disciplines: Dressuur en lekker buiten rijden.

Mijn Paard is een merrie van krap 1.60 en een bonte kruising kwpn x fries. Helaas wil het buitenrijden nog niet helemaal door het hysterische gedrag :P

Pony
Geslacht: Merrie
Ras: Newforestpony
Leeftijd: tot 10 jaar
Kleur: Vos met veel wit
Schofthoogte: 1.48
Disciplines: Compleet allround, alles is mogelijk.

Die pony heb ik op een paar centimeter na ( ze is 1,44 ) staan. In alle opzichten perfect <3 al zou ik haar ook wel in 1,65 willen hebben :P

Stalling: Aan huis zou tof zijn maar zoals ze nu staan is ook perfect. 10 minuutjes van huis en compleet all in met alles wat mijn paardjes en ik me zouden kunnen wensen.

koos2015

Berichten: 348
Geregistreerd: 13-05-04

Re: Jouw eigen paard of pony samenstellen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:37

Geslacht: ruin

Ras: welsh A van minimaal 1.65 mtr:-)

Leeftijd: 4-6

Kleur, aftekeningen: zweetvos, 4 hoge witte benen en brede bles

Schofthoogte:1.70

Discipline(s): superbetrouwbaar maar wel pit. Eventing en dressuur

Nog iets?: verkeersmak, ook alleen buiten.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Jouw eigen paard of pony samenstellen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:10

Haha leuk :)

Geslacht: ruin of merrie

Ras, kruising: kwpn, een knabstrupper vind ik ook heel gaaf!

Leeftijd: tussen de 6 en 12

Kleur, aftekeningen: maakt niet zo veel uit, aftekeningen; 4 witte benen en een mooie brede bles

Schofthoogte: 1.60/1.70

Discipline(s): Dressuur, moet van een buitenritje houden en een leuk sprongetje kunnen maken, maar de dressuur is het belangrijkste

Nog iets?: vriendelijk, koel in de kop, voorwaarts maar niet heet, werkwillig, makkelijk in de omgang, speels en houd van een knuffel

Soort stalling: winter; 's nachts op stal, overdag in de paddock, bij echt rot weer mogelijkheid om binnen te halen. Zomer; 24/7 op de wei of overdag ruim aantal uur (10-12) op de wei en 's nachts op stal. Buitenbak, binnenbak, stapmolen, paddocks, longeercirkel, wasplaats met warm en koud water. Kortom, alles wat je je maar kan wensen! Ohja, en dan het liefst voor een prikkie! 10'tje per maand ofzo voor alle faciliteiten! Lekker goedkoop, kan ik alles uitgeven aan mn paard :+

Ik blijf wel dromen hoor! :z

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:19

Geslacht:
Hengst, om eventueel later te ruinen als het niet goed gaat (maar dat gaat 't wel natuurlijk, mijn droompaard). Uiteraard voor het speknekje. <3

Ras, kruising:
Barok paard, welk ras maakt niet echt uit, geen Fries, wel iets Spaans/Portugees.

Leeftijd:
3 jaar :D

Kleur, aftekeningen:
Donkerbruin of champagne, witte benen mag, bles ook.

Schofthoogte:
Eenmaal uitgegroeid 1.80 ( :') )

Discipline(s):
Dressuur, WE, cross en VD! En moet lekker mee naar buiten kunnen.

Nog iets?:
Moet braaf op de trailer zijn, mag heet zijn tijdens werk, maar wel bomproof. Geen capriolen onder het zadel ivm mijn rug!

Soort stalling: Dressuurstal met buiten- en binnenbak, goed verlicht en lichte bodem. Met longeerkralen, paddocks en weides. Overdag buiten met onbeperkt hooi/gras en 's nachts op stal! Mooie poetsruimte met verwarmde douche en voor de pensionklanten ruime kasten en een goeie ruimte voor eigen voer.

Edit: En natuurlijk uitrijmogelijkheden en geen manege (ik kan er niet tegen als er zo vaak les wordt gegeven dat ik niet op tijd kan rijden. :') )

Wauw, hehe. <3
Laatst bijgewerkt door AlwaysH op 23-10-17 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Love_Silver
Berichten: 573
Geregistreerd: 15-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:21

Geslacht: ruin of merrie zonder of met weinig merriegedrag

Ras, kruising: connemara, new forest, nrps, duitse rijpony, kwpn dat soort rassen

Leeftijd: 8-14 jaar

Kleur, aftekeningen: maakt mij niet uit karakter is veel belangrijker maar als ik mocht kiezen, alles behalve vos.

Schofthoogte: 1.43 tot 1,56 cm want ik ben niet zo groot

Discipline(s): allround

Nog iets?: Bomproof, lief, betrouwbaar, werkwillig en vooral heel braaf met springen, een leerpony.

Soort stalling: aan huis of dichtbij de ponyclub maar het liefst bij de kleine manege waar ik rijd want daar kan ik goede begeleiding krijgen, staan ze veel buiten en zit er vlakbij een binnenbak.

Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:25

Wat een leuk topic haha.

Hier heeft geloof ik iedereen wel eens over gefantaseerd.

Geslacht:
Merrie, niet omdat die karakters altijd even fijn zijn maar omdat ik er dan nog een veulentje van kan krijgen, gezien het mijn droompaard moet zijn ;) haha.

Ras, kruising:
KWPN

Leeftijd:
3 jaar

Kleur, aftekeningen:
zwart, met alleen een wit kolletje.

Schofthoogte:
Eenmaal uitgegroeid rond de 1.65

Discipline(s):
Ik zou een echte allrounder willen. Springen dressuur en Cross :D

Nog iets?:
Een paard waar je ook fijn mee naar buiten kan, zowel alleen als in een groep :j en een paardje dat braaf is op de trailer.

Soort stalling: Het liefst zou ik stalling hebben bij huis, met een groot stuk land. Een bak (natuurlijk het liefst binnen en buiten). En dan eigenlijk zoals AlwaysH hierboven beschreef, alleen dan geen pensionstal maar dus aan huis.

Elaya

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:27

Geslacht: Merrie of ruin
Ras, kruising: Duitse Rijpony of iets vergelijkbaars
Leeftijd: 6-12 jaar
Kleur, aftekeningen: Bijzonder niet veelvoorkomende kleur
Schofthoogte: 1m45 zou perfect zijn
Discipline(s): Dressuur, springen, cross.. Eigenlijk alles :P
Nog iets?: No-nonsense paard, opstappen en wegrijden.
Soort stalling: Dichtbij, veel buiten, mooie accommodatie, paardvriendelijk maar ook een leuke gezellige plek voor de ruiter. Geen grote manege, kleinschalige pensionstal of privé stalling. Binnenbak zou een mooie bijkomst zijn. Alle andere faciliteiten ook. Ideaal zou een soort paddock paradise zijn voor een kleine groep paarden, max 6 ongeveer. Aan eigen huis is helemaal mooi natuurlijk.

Oke eigenlijk heb ik zo'n beetje alles wat hierboven staat :')

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:38

Geslacht:hengst of merrie
Ras, kruising: PRE hengst of kwpn merrie
Leeftijd: tussen 4 en 10 jaar
Kleur, aftekeningen: donkere kleur met veel aftekingen (hoge witte benen en breede bles/ blaarkop) liefst nog maanogen erbij.
Schofthoogte: 1.65 - 1.70
Discipline(s): allround
Nog iets?: pittige karakter maar toch eerlijk. Meedenkend paard maar wel een eigen wil hebben.

Soort stalling: binnenstalling
, contact met andere buur paarden en dagelijks weidegang met andere paarden

“Most people don’t need a $35,000 horse. They need a $1,000 horse and $34,000 in lessons.”

Ginny135
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:53

Geslacht: Ruin

Ras, kruising: kruising Haflinger of een stevig groot ponyras

Leeftijd: Tussen 6 en 12

Kleur, aftekeningen: Maakt niets uit, zolang het geen schimmel of echt grijs is, het liefste donker

Schofthoogte: 1,50 tot 1,60

Discipline(s): buitenrijden, crossen, springen, dressuur, horsemanship, voltige, alles

Nog iets?: een pony die voor je door het vuur gaat, waar je een hele hechte band mee op kan bouwen. Verder een nieuwsgierig karakter, een beetje ondeugend maar toch wel heel betrouwbaar. Ook tölt :P

Soort stalling: Met wei of paddock en schuilstal, zelf kunnen kiezen, als hij wil kan hij 24/7 buiten staan maar ook binnen. Het liefst in een groep. Wei is prima, zolang het gras niet te rijk is voor hem.

Tot ooit Oscar, de liefste hond die ik ooit heb gekend. Dankjewel voor de 15 jaar plezier, dankjewel voor alles

FFDP

Berichten: 229
Geregistreerd: 19-11-16
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:57

Geslacht: ruin of hengst

Ras, kruising: PRE

Leeftijd: 4-8

Kleur, aftekeningen: Schimmel of champagne

Schofthoogte: 1m65 of +

Discipline(s): Working Equitation en grondwerk

Nog iets?: Mensgericht karakter

Soort stalling: Gewoon lekker thuis op de natuurlijke manier :)

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 22:16

geslacht: ruin

ras: Arabisch volbloed of een part bred met een hoog percentage av (minstens 75 % )

leeftijd: 6 tot 8 jaar

kleur: schimmel of een koffievos zonder aftekeningen (of op zn hoogst een klein druipkolletje)

schofthoogte: Rond 1.55

discipline: endurance

nog iets: voorwaarts maar daarbij wel controleerbaar, koel en nuchter karakter, verkeersmak ook voor groot verkeer, sociaal naar andere paarden.

stalling: in groepsverband op de weide, zomers liefst 24/7...in de winter s'nachts op stal in een ruime box (zeg voormaat merrie/veulenbox), liefst met stro als bodembedekking en hooi als ruwvoer ipv kuil (hele droge voordroog is ook prima) en waar voor de nacht (zeker in de winter met nachten op stal) er niet te zuinig wordt gedaan met ruwvoer zodat er de hele nacht wat te knabbelen valt.
Verdere stalfaciliteiten: binnenbak en buitenbak (er moet nu eenmaal ook wel eens in de bak getrained worden en in de winter is een binnenbak wel erg fijn), wasplaats met daarbij de keuze voor warm/lauw en koud water. En uiteraard vanwege de discipline: een bos in de buurt, liefst er direct naast, maar op 10 min rijden afstand is ook prima (moet nu een uur rijden voor ik bij een fatsoenlijk bos ben ), die groot genoeg is om op zn minst een ronde van 50 km te kunnen maken zonder allerlei paden tig keer te moeten rijden. Een racetrack voor galoptrainingen (met oog op de toekomst :D ) zou ook mooi zijn, maar geen pre.

ow ja, zou ik bijna vergeten; een toilet voor de ruiter/amazone...wel zo fijn. En gezellige stalgenoten natuurlijk :D Als er dan ook nog een paar tussen zitten die wel houden van buitenritten met tempo, zodat er niet altijd in je eentje getrained hoeft te worden zou helemaal fantastisch zijn.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

xIeer
Berichten: 246
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:27

Geslacht: Ruin

Ras, kruising: Fries

Leeftijd: 6-12

Kleur, aftekeningen: Zwart

Schofthoogte: +/- 1,70

Discipline(s):Dressuur

Nog iets?: Veel behang, werkwillig, geduldig

Soort stalling: Zoveel mogelijk buiten

JudithGigi

Berichten: 4160
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:33

Geslacht: Geen voorkeur :D

Ras, kruising: Holsteiner

Leeftijd: 3

Kleur, aftekeningen: pikzwart of een speciaal kleurtje met een flinke manen en staartbos :)

Schofthoogte: Rond de 1.65/1.70

Discipline(s): springen

Nog iets?: eigenwijs maar eerlijk. Werkwillig. Geen angsthaas/aansteller. Vlakke maar actieve/geen sleperige gangen. Veel bovenhals.

Soort stalling: Veel faciliteiten, goed springmateriaal, veel hooi, veel buiten in een grote weide in een groepje, weinig mensen, verkeerloze paden en heuvels om te trainen

sanne1992
Berichten: 2033
Geregistreerd: 04-09-09

Re: Jouw eigen paard of pony samenstellen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:42

Geslacht: Ruin

Ras, kruising: Quarter zwaar type

Leeftijd: tussen de 6 en 10 jaar

Kleur, aftekeningen: Valk met witte bles

Schofthoogte: minimaal 1.55, maximaal 1.60

Discipline(s): Alle takken van western

Nog iets?: Voorwaarts maar niet rillerig of extreem schrikkerig. vlak in de gangen.

Soort stalling: 24/7 buiten met verhard gedeelte en schuilstal, binnenbak met open wanden (winddoek ervoor), buitenrij gebied met weinig tot geen verkeer of mensen.

FennyPower

Berichten: 1446
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:44

Geslacht: Merrie of Ruin.

Ras, kruising: Welsh.

Leeftijd: 4-5.

Kleur, aftekeningen: Helemaal Wit of Valk,Palomino. Of een andere bijzondere kleur.

Schofthoogte: 1.20-1.30.

Discipline(s): Mennen, Agillity, Vrijheidsdressuur, Grondwerk.

Nog iets?: Werkwillig, Braaf, Stoer, rustig maar actieve gangen, Braaf met kinderen op de rug.

Soort stalling: Weide met in en uitloop stal met een stuk tegels ervoor met poetsplaats, en waar hij/zij in de winter op kan staan met een vriendje.
Zoveel mogelijk op het land kunnen. verder een mooie buiten omgeving waar gemend kan worden, en een ruime bak met eventueel spring materiaal voor vrijspringen etc.

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /

Kairos
Berichten: 2693
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:12

Geslacht:Ruin
Ras, kruising:Fjord
Leeftijd:10
Kleur, aftekeningen:Isabel
Schofthoogte:1.50
Discipline(s):Gewoon enorm veelzijdig. Als ik in de groep zou rijden en de groep gaat springen, moet het niet zo zijn dat hij er over heen valt, maar gewoon basis dressuur moet er ook in zitten.
Nog iets?: Fijn, aanhankelijk karakter. Niet opdringerig, maar wel gewoon makkelijk.
Soort stalling:Ergens mer de optie tot buiten. Zij het paddock, zij het wei.

~ The comeback is always stronger than the setback ~

simoneval
Berichten: 141
Geregistreerd: 13-05-14
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:25

Mijn droompaard heb ik eigenlijk al. Een Ijslander heel donker bruin en erg lief en speels.
Hij mag alleen beter kunnen tolten, maar hij is nog maar zes.

Wat ik nog leuk zou vinden een leuk veulen. Ras maakt mij niet uit, gewoon vlot paardje en lief en knuffelig. En als hij ca. 1.50 wordt zou dat mooi zijn, maar niet hoger.

Kleur geen wit of perlino.

Mijn droom inloopstal heb ik ook al met hooiruif voor onbeperkt kuil. Paarden 24/7 buiten. Weiland mag iets groter en meer gras, nu veel onkruid maar wordt aan gewerkt. Wel makkelijk automatische drinkbakken. Nu grote bak die we met tuinslang vullen. En ik mis een bak. Wij rijden nu recreatief buiten in een mooi recreatiegebied maar bak zou handig zijn. En longeerkraal ook leuk en handig.

Ach we blijven dromen.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 00:02

Mijn droom is dit jaar al uitgekomen <3
Een prachtige classic champagne welsh merrie. Ook nog eens uit mijn favoriete orchard bloedlijnen, met een scheutje arabisch! En ze lijkt qua uitdrukking en karakter nu al enorm op haar oma... En met haar had ik een hele speciale band, die ik hopelijk met Dycha ook weer krijg.. <3
Afbeelding

Lisanne_M

Berichten: 1058
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:40

Eens even denken <<) ik heb nog geen eigen paard maar die komt er in de toekomst zeker. Ik begin wel met een lekker relaxed paard die al ruim ingereden is en later misschien wel een jong paard erbij.

Geslacht: Ruin

Ras, kruising: in ieder geval een koudbloed, waarschijnlijk haflinger

Leeftijd: 6+

Kleur, aftekeningen: haflingerkleur :+

Schofthoogte: minimaal 1.45

Discipline(s): allround

Nog iets?: releaxd paardje waar je alles mee kan doen en vooral lekker mee naar buiten kan.

Soort stalling: veel buiten maar wel met stal of schuilstal

A horse is you best friend. you can tell them anything and no one else will ever know!♥

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:25

Ben momenteel op zoek naar een 2e paardje en het zou helemaal suuuuper zijn als ik er zo eentje kan vinden:

Geslacht: merrie (evenwicht in de kudde, en ik heb al een ruin)

Ras, kruising: Fjord of Fjordenkruising

Leeftijd: 7 - 15

Kleur, aftekeningen: Fjord: wildkleur (liefst brunblakk) of voor een kruising lijkt bont mij wel leuk

Schofthoogte: 1m45 - 1m60

Discipline(s): recreatie, allround, bomproof om te gaan wandelen, therapiepaard, paardengewenning voor kinderen

Nog iets?: Koel in het hoofd maar toch voorwaarts en sensibel.

Soort stalling: 24/24 buiten met schuilmogelijkheid. In de kudde van momenteel 5 paardjes waaronder mijn 1e ruin, op onze eigen PP op 1,5 ha. (Dit is in aanmaak nu)

Maar andere stevige gebouwde kleine paardjes/ grote pony's mogen ook, en als het een ruin is mag dat natuurlijk ook, en andere kleurtjes kunnen ook, maar dat bovenstaande zou echt geweldig zijn :j
Laatst bijgewerkt door Ilsey op 15-11-17 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Change3x

Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:32

Grappig topic. :D

Geslacht: merrie

Ras, kruising: KWPN of een ander soortgelijk warmbloedras

Leeftijd: 3 tot 6

Kleur, aftekeningen: Pikzwart zonder aftekeningen

Schofthoogte: 1.70

Discipline(s): Springen

Nog iets?: Veel vermogen en veel uitstraling, hoogbenig en bloederig maar wel makkelijk te rijden. 8)7

Soort stalling: Iets waar de binnen en buitenbaan minstens 20x60 zijn, mooie luxe stallen, alle weilanden omheind met mooi hout, genoeg weidegang natuurlijk, ja gewoon alles lekker luxe. :D

En misschien leuk... Ik heb al een zwarte bloederige merrie alleen is deze dressuurgefokt en zou ze iets meer maat mogen hebben. :+

Op deze foto wat verkleurd door de zomerzon. {:}
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, GoogleAdsense, kimmetje26, La_Lune en 33 bezoekers